Stránka 1 z 3

JTD - ztráta výkonu, netáhne

Napsal: 18 čer 2006, 14:10
od Martin Untermuller
Dobrý den!
Jsem tu poprvé a hledám radu ohledně problému s motorem JTD od Multiply.
Problém tkví v tom že po jízdě převyšující 3000 otáček se rozsvítí symbol červené pumpy na přístrojovce a motor nemůže zrychlovat přes 3000 otáček a max. rychlost nepřekročí 130km.
pak se někdy stane že stratí rapidně výkon a vůbec netáhne.Když zastavím a nechám motor jet chvíly na volnoběh a pak se s tím rozjedu chová se už normálně a výkon je zase zpět.
Nedávám ho sice do autorizovanýho servisu ale v neznačkovém nevědí co stím.
Poradí někdo?
Díky moc!
Martin

Re: Motor JTD

Napsal: 19 čer 2006, 16:48
od Acirek
Ahoj, nejlepší by byla diagnostika na počítači ve Fiatu .... ale to ty asi nechceš. Podíval bych se na palivovou soustavu. Co takhle palivový filtr, kdy jsi ho měnil?

Martin Untermuller píše:Dobrý den!
Jsem tu poprvé a hledám radu ohledně problému s motorem JTD od Multiply.
Problém tkví v tom že po jízdě převyšující 3000 otáček se rozsvítí symbol červené pumpy na přístrojovce a motor nemůže zrychlovat přes 3000 otáček a max. rychlost nepřekročí 130km.
pak se někdy stane že stratí rapidně výkon a vůbec netáhne.Když zastavím a nechám motor jet chvíly na volnoběh a pak se s tím rozjedu chová se už normálně a výkon je zase zpět.
Nedávám ho sice do autorizovanýho servisu ale v neznačkovém nevědí co stím.
Poradí někdo?
Díky moc!
Martin

Napsal: 20 čer 2006, 04:47
od Martin Untermuller
Ahoj
No ani nevím, měl jsem zato že palivový filtr se mění automaticky při výměně oleje s ostatními filtry. :oops:
Jinak se mi to nezdá, že by natohle měl vliv jen pilový filtr?
Na diagnostice to už bylo a hlásilo to něco jako ventyl +něco bylo to anglicky.Servisní technik nevěděl co to znamená.
Na diagnostice jsem byl u neznačkovýho servisu.
Takže ted jdu na výměnu oleje, tak pro jistotu nechám vyměnit všechny filtry..

Napsal: 20 čer 2006, 04:50
od Martin Untermuller
Oprava: napsal jsem pilový fitr.Mělo být palivový filtr.
Omlouvám se.
Ahoj

Napsal: 20 čer 2006, 16:37
od Acirek
je mi jasné, že palivový.-))

Martin Untermuller píše:Oprava: napsal jsem pilový fitr.Mělo být palivový filtr.
Omlouvám se.
Ahoj

Napsal: 20 čer 2006, 16:40
od Acirek
Máš pravdu, mělo by se to měnit, ale znáš lidi:-)
Podle toho co píšeš bych to opravdu viděl jako problém v palivové soustavě. Málo nafty,ale nejsem automechanik.
Takže první co mě napadne je ucpaný palivový filtr, nebo zaneseny EGR ventil.

Martin Untermuller píše:Ahoj
No ani nevím, měl jsem zato že palivový filtr se mění automaticky při výměně oleje s ostatními filtry. :oops:
Jinak se mi to nezdá, že by natohle měl vliv jen pilový filtr?
Na diagnostice to už bylo a hlásilo to něco jako ventyl +něco bylo to anglicky.Servisní technik nevěděl co to znamená.
Na diagnostice jsem byl u neznačkovýho servisu.
Takže ted jdu na výměnu oleje, tak pro jistotu nechám vyměnit všechny filtry..

Napsal: 20 čer 2006, 22:26
od Martin Untermuller
Ahoj
Díky za odpověď, je mi jasné že když účtoval autorizovaný servis za výměnu oleje i ostatní fitry, neudělal tak a ušetřil, nebo spíš vydělal.
Taky jsem si vzpoměl že neustále přelejvali motorový olej.Počítač to pak neustále hlásil žeje vysoká hladina oleje.
Vím že JTD diesel nemá rád přelejvání.Takže to asi může být i tato příčina ve filtrech nebo spíš bych se přikláněl ktomu ventilu.Zanesené nadbytkem oleje...
Díky za typ.
Dám ti vědět až to dám do pořádku, co to bylo.
Ahoj

Napsal: 21 čer 2006, 18:29
od Acirek
Určitě napiš, samotného by mě to zajímalo....
Martin Untermuller píše:Ahoj
Díky za odpověď, je mi jasné že když účtoval autorizovaný servis za výměnu oleje i ostatní fitry, neudělal tak a ušetřil, nebo spíš vydělal.
Taky jsem si vzpoměl že neustále přelejvali motorový olej.Počítač to pak neustále hlásil žeje vysoká hladina oleje.
Vím že JTD diesel nemá rád přelejvání.Takže to asi může být i tato příčina ve filtrech nebo spíš bych se přikláněl ktomu ventilu.Zanesené nadbytkem oleje...
Díky za typ.
Dám ti vědět až to dám do pořádku, co to bylo.
Ahoj

Napsal: 22 čer 2006, 20:39
od antsat
Palivový filtr se má měnit každých 20 000 km.Není to moc brzo?JInak jsem to vyčetl v návodu k multipě

Napsal: 22 čer 2006, 20:53
od Acirek
jo, jo..každých 20 000km. Je to věc každého. To je jako s olejem. Někdo ho mění po 10, jiný po 20 a znám lidi co mění po 30 tisících. Já osobně vše dělám najednou po 20 tisících. olej, vzduchový, palivový a olejový filtr. Možná je to zbytečné,ale pak mám klid a nemusím nic hlídat.
V návodu k Multiple je také to, že se rozvody mění po 120 tisících. Většinou ho lidí mění kolem 90 tisících... je to opravdu každého věc. Každopádně dřívější výměnou neriskuji možné problémy.
antsat píše:Palivový filtr se má měnit každých 20 000 km.Není to moc brzo?JInak jsem to vyčetl v návodu k multipě

Napsal: 23 čer 2006, 08:39
od kAm
No, pripada mi, ze takove problemy by az tak palivovy filtr nezpusoboval. BYlo by to podobne,ale ne v takovem meritku. Spis bych se zameril na tu diagnostiku a nechal si to poradne promerit, neb kdyz to "NEco" hlasilo... Jinak u una jsem se pokousel vymenit palivovy filtr az po 200 000, coz se nakonec nepovedlo, neb se stari na zavitu projevilo. A tam uz byly priznaky spatneho filtru znacne.

Napsal: 29 čer 2006, 06:06
od Martin Untermuller
Ahoj.Tak mám auto po opravě a výměně oleje.Závada byla odstraněna.Závada byla jen v tom že na sání je ještě jeden filtr který nebyl snad nikdy měněn...To způsobilo to, že byl zanesený a část se uvolnila a ucpala sání.
Takže jinak OK.
Bylo to zanedbaný.Chyba je že jsem po roce nebo déle v servisu řekl at vymění všechny filtry a to nikdy nudělaly.Je potřeba říci opravdu co chci vyměnit.

Napsal: 30 čer 2006, 18:35
od Acirek
Který filtr na sání myslíš? Kde ho najdu?
Martin Untermuller píše:Ahoj.Tak mám auto po opravě a výměně oleje.Závada byla odstraněna.Závada byla jen v tom že na sání je ještě jeden filtr který nebyl snad nikdy měněn...To způsobilo to, že byl zanesený a část se uvolnila a ucpala sání.
Takže jinak OK.
Bylo to zanedbaný.Chyba je že jsem po roce nebo déle v servisu řekl at vymění všechny filtry a to nikdy nudělaly.Je potřeba říci opravdu co chci vyměnit.

Napsal: 30 čer 2006, 18:39
od Martin Untermuller
To kdybych věděl!Protože vím že ta velká kostka co je dole napravo od motoru je vzduchový filtr.
Pochopil jsem když mi to říkali, že to bude asi pod tím plastovým víkem co kryje motor.Jinak fakt netuším..

Napsal: 30 čer 2006, 18:42
od Acirek
Velká kostka dole napravo je vzduchový filtr a o jiném na sání nevím. Nehledal jsem a nenašel jsem. Mohl by jsi to prosím vyzjistit?

Pod plastovým víkem co kryje motor je něco jiného:-)
Martin Untermuller píše:To kdybych věděl!Protože vím že ta velká kostka co je dole napravo od motoru je vzduchový filtr.
Pochopil jsem když mi to říkali, že to bude asi pod tím plastovým víkem co kryje motor.Jinak fakt netuším..