Stránka 1 z 1

LPG vs CNG

Napsal: 07 srp 2006, 09:40
od Alda
Dobrý den.

Jsem těsně před koupí Multiply na LPG. Chtěl jsem se zeptat jaké máte zkušenosti s originální vestavbou LPG do Multiply. Jde samozřejmě o motor 1,6 r.v.2000.
Jde mi o spotřebu, zimní starty...
A je životnost nádrže 10 let jako u klasických přestaveb jiných vozů?
Díky za každou odpověď.
Aleš.

Re: Multipla + LPG

Napsal: 07 srp 2006, 11:16
od Alda
Tak a teď mi dokonce nabídli i variantu na CNG.
Na LPG jezdím, ale CNG neznám.
Poradíte?

Napsal: 09 srp 2006, 10:55
od marcel.pce
Ahoj, provoz na CNG je asi o 1/3 levnější než LPG, čerpaček je zatím jako šafránu. Výhodou CNG je možnost "tankovat doma" - musí se zakoupit speciální plnící zařízení s kompresorem, který z nízkotlakého rozvodu "natlakuje nádrž". Cena asi nebude nejnižší a osobně nevím co na to plynaři. Takovéto tankování trvá (dle různých info) asi 4 - 10hod (asi podle výkonu kompresoru). Super je to ty, kteří bydlí v rod. baráku. Já chtěl Multinku na CNG koupit, zdejší Dopravní Podnik chce autobusy předělat na CNG, jenže to stále odkládají, takže mám (zatím) JTD.

cng

Napsal: 17 srp 2006, 16:29
od Dodo-multipla
mam cng, jsem pardubak a zatim jezdim tankovat do hradce kralove
ale do konce roku tu ma vyrust primo v pardubicich
tankovat doma jde
ale ta sranda s kompresorem atd... stoji cca 160.000

co jsem vypozoroval, takhlavne v zime to je hodne citlive na stav baterie
oni tam totiz pracuji takove elektromag. vently, co davkuji plyn

takze v zime jsem to musel nechat ohrat na benzin a po case prepnout na plyn, studene to zdechalo a silene vybrovalo
po vymene baterie v pohode

Napsal: 21 srp 2006, 11:09
od srokis
Mám rovněž už 3 měsíc CNG a naprostá spokojenost. Startuju na benzín a po ohřátí přepínám na plyn. Spotřeba na CNG solidní a cena plynu u nás v Jeseníku zatím přijatelná - 21Kč za 1kg. :?
srokis

Napsal: 22 srp 2006, 09:05
od Vašek
Jak je to s jízdníma vlastonstma CNG versus benzín? Předpokládám, že to bude línější. Musí se každý rok na revizi ( 10.000km ) a výměnit nádrže po 10-ti letech jako u LPG?

Napsal: 22 srp 2006, 15:08
od srokis
Co se týče mých dosavadních poznatků ( benzín/CNG), tak při jízdě na CNG je to o něco línější než na benzín, ale tuto daň lehce vykompenzuje nižší spotřeba CNG než v případě jízdy na benzín (CNG má vyší oktanové číslo a tudiž směs nemusí být tak bohatá jako v případě benzínu) a samozřejmě i levnjší cena plynu než u benzínu. Na druhou stranu, pokud bys jezdil s čistokrevným CNG, tak údajně jde i výkon nahoru oproti benzínu. Nevýhodou nebo spíše nutností je v případě dvou palivového systému najít určitý kompromis v nastavení plnění, spalování a následného výplachu směsi ve válcích motoru.

Požární odolnost nádrží na CNG

Napsal: 29 srp 2006, 08:23
od Vašek

Napsal: 18 zář 2006, 22:57
od romisek.capuska
Já jsem si pořídil Multiplu jen na CNG ( jde o Compressed nature gas, tedy o stlačený zemní plyn....). Jelikož je to z továrny, jsou nainstalovány nádrže, na které se dá najet v pohodě 550 km. A tak malá hustota plnících stanic zase tak nevadí. Jezdím denně Plzeň Praha a v obou městech mám kde plnit. Výkon pohonu na CNG je srovnatelný s benzínovou verzí 1.6 16V. V nejbližší době budou postaveneny k současným 9 plnícím místům další 4 a do roku 2020 jich má být přes 100. V zahraničí tento neduh odpadá, tam je síť plnících stanic hustá jako u nás LPG. Tento vůz mohu jen doporučit, ať už ze stránky prostornosti, ovladatelnosti nebo nákladů na provoz.....