Stránka 1 z 2
CNG - Problém se startováním
Napsal: 05 zář 2006, 10:51
od Matosik
Mám multiplu r.v.2000, benzín- CNG. Automaticky nastartuje na benzín akorát 1. start po natankování CNG. Pak už jen při ručním zapnutí benzínu. Setkal se s tím někdo, asi to není nornální stav.
Díky za radu
Milan
Napsal: 08 zář 2006, 09:10
od Dodo-multipla
mam take cng
kdyz to stoji pres noc tak pri startu to nastartuje na benzin, ale hned prepne na plyn a pokud v tu chvili trosku neproturuji motor, tak hned zdechne
ohraty to uz nedela
nevim, jestli je to normalni, ale ja uz to neresim
bud si manualne prepnu na benzin, nastartuji, rozjedu se a prepnu na plyn
nekdy si skytne, ale kdyz jede, tak se plyn chyti
nebo nastartuji jako-by na plyn (startuje na benzin, ale ihned se prepne) a malinko proslapnu plyn
Re: CNG - Problém se startováním
Napsal: 10 led 2010, 21:11
od houmr
u CNG Multipel do roku 2001 je to normální stav. Startuje vždy na to, s čím si to chcípal (s vyjímkou toho tankování). Teprve novější verze (s EOBD) cca od roku 2001 automaticky startují na benzín a za chvíli přepínají.
Mám taky rok 2000 a chová se úplně stejně jako ty píšeš. Skoro to beru jak plus, ani v mraze nemám se startováním na plyn problém.
Re: CNG - Problém se startováním
Napsal: 13 led 2010, 15:51
od XpavelX
To Houmr: Nemas pravdu, ja mam r.v.2000 a startuje vzdy na benzin, pak autmatika prepina na plyn.
Re: CNG - Problém se startováním
Napsal: 13 led 2010, 21:43
od Alda
XpavelX píše:To Houmr: Nemas pravdu, ja mam r.v.2000 a startuje vzdy na benzin, pak autmatika prepina na plyn.
Asi se to láme nějaký měsícem v roce 2000. Mám totiž taky r.v. 2000 a startování stejné jako Houmr - vždy plyn, pokud není přepnuto na benzín (mimo startu po natankování).
Re: CNG - Problém se startováním
Napsal: 13 led 2010, 22:05
od Mišan
Jo, jo, mám to zrovna tak. A výroba? 11/2000
Re: CNG - Problém se startováním
Napsal: 13 led 2010, 22:08
od Alda
Mišan píše:Jo, jo, mám to zrovna tak. A výroba? 11/2000
Já 4/2000
Re: CNG - Problém se startováním
Napsal: 12 led 2011, 18:35
od bipower
Já mám bipower 12/2000 startuje na to, čím dojela.
Chlapi, kdo ví, kde najdu benzinový čerpadlo? Když startuju na benzin, tak cca 3 sekundy běží, pak zakucká a zhasne. Druhý start už v pohodě, je to pořád stejný. Prý snad zasekané sítko u palivovýho čerpadla, ale nemohu na podlaze najít přístup zeshora k nádrži a čerpadlu. Je úplně vzadu pod kufrem. Poradíte?
Re: CNG - Problém se startováním
Napsal: 13 led 2011, 21:38
od kubiii
Našel jsem toto, hledal bych na podlaze někde mezi sedačkama a kufrem, jinde to být podle mě nemůže...
Re: CNG - Problém se startováním
Napsal: 14 led 2011, 10:51
od bipower
Díky za schema, taky to vypadá, že vývd uprostřed je trochu utopený pod hodní hranou nádrže. Ptal jsem se přímo na Fiatu, dívali se do dílenské příručky a nenašli přístup k benzinovýmu čerpadlu. Podle nich musím vyndat nádrž, abych se dostal k přesuvné matici a čeropadlu. Vyndal jsem koberec a tlumicí hmotu na podlaze od zadku kufru až těsně za přední sedačky a našel jsem jenom gumovou krytku 2x3 cm (v místě pod prostřední zadní sedačkou), ze které leze kabelový svazek. To by odpovídalo tomu, co mi řekli v servisu - kabely k čepadlu a čidlu množství benzinu jdou nad podlahou, ale čerpadlo je tam fakt až pod plechem podlahy bez jakékoliv zátky či možnosti průchodu dolů. Jinak další specialita bipowerky - má filtr paliva, a to až v motorovém prostoru vlevo a vypadá podobně jako ten na naftu - tedy válec na stojáka. Podívám se na něj. Taky zkusím sehnat někoho, kdo mi změří tlak benzinovýho čepadla až na vývodu v motorovém prostoru.
Že bych sundaval nádrž s tím, že to není tutovka chyba v čerpadle, tak to zkusím prověřit ještě jednodušeji.
Re: CNG - Problém se startováním
Napsal: 15 led 2011, 12:24
od kubiii
Pokud to má benzínový filtr, tak určitě zkusit vyměnit - jen jsem tuto položku v seznamu Autokelly nenašel, asi to taky bude specialitka. Změřit tlak taky dobrý nápad a teprve potom pro čerpadlo. Poruchy na multiple prostě nesmí mít jednoduché řešení
Re: CNG - Problém se startováním
Napsal: 15 led 2011, 14:12
od Fénix
Je u CNG zajištěno,že při provozu se netočí palivové čerpadlo v benzínové nádrži?
Re: CNG - Problém se startováním
Napsal: 15 led 2011, 16:58
od bipower
Tak jedna věc je jistá, nádrž se musí pro přístup k čerpadlu demontovat. Zkusím tedy zkontrolovat tlak benzinu a pak uvidím.
Re: CNG - Problém se startováním
Napsal: 15 led 2011, 17:00
od Fénix
Na CNG nejde nastartovat? Tedy čistě teoreticky. U manuálních systémů LPG tak lidé v létě startují běžně.
Re: CNG - Problém se startováním
Napsal: 18 led 2011, 22:33
od bipower
Na cng běžně nastartuju do 0 oC. Napoprvé chytí a běží jako hodinky. Jenže při větším mrazu od - 5 oC chytá na cng strašně špatně, když bylo -10 oC, tak to jen točilo a nic. Do mrazu tedy potřebuji, aby fungovalo startování na benzin, které blbne i v těchto teplotách - chytí a po cca 3 sek běží sekundu nepravidelně a pak úplně zhasne. Po druhém nastartování už běží v pohodě. Tak to jepořád stejné.
V mrazu v prosinci kolem - 8 prostě starter točil jako blazen - dal jsem to přes kabely a baterku druhýho auta - klidně půl minuty a nic. Ani na cng ani na benzin. Odtáhl jsem auto Fiatu servisu, dali do tepla a ráno auto chytlo jako hodinky naporvé. Dignostiku udělali a čistá. Jenže pak pokles venkovní teploty a opět problém. Vidím to v přívodu benzinu, protože na plyn chytá nad nulou bezva, tedy elektrika by měla být OK.
Dostal jsem tip na zoxidované kontakty relátek - palivového čerpadla - přechodový odpor. Včera vyčistil, stále stejné. Dám klíček na jedničku a cca dvě sekundy slyším tlačit palivové čerpadlo.
Svíčky jsem dal v prosinci po stávce auta nové - Brisk Silver přímo na LPG/CNG, ale proti těm starým to podle mně chytá na benzin ještě trochu hůř. Nechce se mi kupovat další nové svíčky, připadal bych si jako blázen.
Vstřiky benzinové mám čerstvě propláchnuté - považoval jsem to za prvotní závadu. Zacpané nebyly, hodnoty před a po proplachu téměř stejné - taky se start na benzin po proplachu nezměnil. Bipowerka automticky startuje na to, na co dojela. Dá se nějak zjistit, zda benzinové čerpadlo správně tlakuje - četl jsem, že má mít 2,8-3,2 atmosféry? K čerpadlu se totiý dostanu, jen když demontuju nádrž - specialita verze Bipower.