Stránka 1 z 1

Motor - závada - zahada

Napsal: 06 led 2010, 00:08
od Zemos
Zdravím. Před dvěma měsíci jsem si zakoupil FIat Stilo 1,9 Multijet, r.v. 11/1995 s výbavou dynamic. Asi po třech dnech se mi z motoru začaly ozývat divné zvuky jako zadřené ložisko. Vrhl jsme se na diagonstiku a postupně jsem vyměnil silenbloky, samozřejmě rozvody, palivový filtr. Zvuky se stišili, kromě toho onoho- zvuku ložiska. Dal jsem to tedy k jednomu technikovi, který se zabývá jen Fiaty. Neodstranil. K této závadě musím říct, že se projevuje zvláštně a to vždy za studený motor. Když se postupně motor zahřívá, toto hučení ustává. Když pak motor natočím cca. za osm hodin, hučení není. Opět se projeví další den - respektive po noci. A teď podstatná věc. Když jsem jednou sedl ráno do auta, zkusil jsem nažhavit, seply všechny věci. Vypnul jsem klíček a opět zkusil nažhavit a v tom okamžiku se z motoru ozval mě známý zvuk, který cca. po dvou vteřinách přestal. Mám podezření na přidřené čerpadlo. Chci se zeptat zda nemá někdo podobnou zkušenost a zda někdo neví kolik přiblišně stojí oprava. Rovněž jsem si všimnul, vyposlouchal - znáte to- že zvuk je v menší intenzitě někdy slyšet, když motor vytočím pak povolím plyn a v tomto tzv. volnoběhu je cca. 2s tento zvuk slyšet. Díky za radu. 8) 8)

Re: Motor - závada - zahada

Napsal: 06 led 2010, 01:24
od sakal_tt
cau. ked ti to bude robit. skus chytit hadicku co ide ku palivovemu cerpadlu. ona zvykne vybrovat a vydava dost divny zvuk. podla priznakov co pises to moze byt ono..
za skusku nic nedas.. :wink:

Re: Motor - závada - zahada

Napsal: 06 led 2010, 09:17
od zdezajh
Přečti si to tady:
http://www.gabriel-net.de/forum/showthread.php?t=19815" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Motor - závada - zahada

Napsal: 06 led 2010, 19:53
od Zemos
Zdraví, díky za radu. Zítra se na to vrhnu. Dnes ale jsem přišel na jinou věc. Dle mého názoru je závada jak uvádíte a je možnost jí odsranit jak píšete, ale problé je patrně někde jinde a to ve FILTRU a jeho koncovkách , kam se přichucují rychlosvorky. Jak jsem na to přišel? Dnes večer jsem k tomu přišel a při nastartovaným motoru a vydávání zvuku jsem zatlačil na rychlosvorky na filtru a ejhle zvuk přestal. Zjistil jsme pak při vypnutém motoru, že svorky jsou nasazeny , zaklapnuty, ale mají velkou vůly, která se pak přenáší tvrdými hadičkami. Tím, že jste vyměnily tvrdé hadičky za gumové jste docílili toho, že gumová hadička zvuk tlumí - výsledek stejný. Zítra jdu shánět jiný filtr a pak skusím vaši metodu, pokud neuspěju. Ještě jednou díky.