Jsem na tom úplně stejně. Startovalo mi to v poho i v těch mrazech - ještě v sobotu ráno jsem normálně startoval a jezdil, pak jsem zaparkoval u domu a v sobotu večer už to nenaskočilo. Baterka ok, když otočím klíčkem do první polohy, tak vše bzučí, nabíhá, svítí všechny tři kontrolky, ale po otočení do druhé - startovací polohy to nechytne. Myslel jsem, že třeba zamrzla nějaká voda v benzinu a něco se přicpalo a tak jsem čekal do včera a také do dneška, kdy mrazy povolily a teploty jsou během dne v plusu, ale stále nic. Tak jsem to dneska už s pomocí kolemjdoucího kluka zkusil roztlačit a pustit z kopce, ale motor nenaskočil. stojím teď kdesi pod kopcem a sehnal jsem odtah až na zítra ráno do servisu. Snad to tam v teple rozmrzne a doufám, že to nebude něco horšího. Měli jsme jet na svátky k rodičům drahé polovičky na Moravu a asi pojedeme do prde..
m,
PS: Někdo mi totiž z pátku na sobotu vybrakoval (vykradl) auto. Nevím jak tam vlezl, ale nic nebylo rozbité a ukradl jen futrál s CDčky a pár blbostí (nic spešl jsem tam neměl) a tak doufám, že tam něco nepojebal, když to potom ráno ještě startovalo a jelo (k partnerce do práce a zpět asi tak 3km)...
Doplněno 23.12. 11:04hod - Tak už je to od rána v servisu a mechanik se do toho naštěstí ještě dnes pustil. Takže začnu trošku zeširoka. Už pár týdnů zpět mi při běžícím motoru něco z pravé části (někde z prostoru u alternátoru) lehce pískalo. Měl jsem to zhruba před měsícem v servisu aby se na to koukli a řekli co to je - a na ten popud mi vyměnili řemen u alternátoru, že už byl prý načnutý a vytahaný atp.a že za to pískání mohl on. Také jsem upozorňoval na bílý dým z výfuku (větší než je obvyklé a to i po zahřátí motoru) - prý za to může zima... Takže ok, ale začalo se postupně později objevovat, hned po nastartování, ještě větší pískání (zvuk podobný jako když se zapne klíček do první polohy a chvilku pracuje hvízdavě to vstřikování - ale tenhle zvuk byl mnohonásobně hlasitější), stačilo nato ale zhasnout motor a znovu natočit a bylo to zase tiché a "ok"...
A teď k tomu, na co dnes přišli - vysypalo se ložisko (zhruba má asi tak odhadem 7 až 8cm? v průměru) kdesi v tom soukolí těch zubatých kol a koleček u motoru (vypadala z něj polovina kuliček a ten střed se vyklá jak malý špunt u vany) a tím pádem sklouzl hlavní hnací řemen na motoru a kousl se tam. Jak byl pod tím plastovým krytem, tak jsem si toho ani nevšiml (máme punťase chvíli a zatím ani nevím pořádně co kde je a také jak se to jmenuje - proto tenhle můj neodborný popis problému) a navíc jsem to ještě zkoušel roztlačit z kopce a dnes také při tažení zkoušel jestli to nanaskočí na zařazenou čtyřku. Je možné, že už mi sklouzl ten hnací řemen v tu sobotu, kvůli tomu vadnému ložisku a proto to točilo (startérem), ale nechytal motor, ale také se mohlo stát, že jsem to měl pouze zamrzlé a rozesral jsem to tím roztlačováním? Nebo už ten řemen kvůli tomu načnutému ložisku proklouzl v minulosti a proto, než to odešlo úplně, ty hvízdavé zvuky, neřiměřený dým z výfuku...? Ale v každém případě rada mechanika ze servisu zní:
V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ TYTO VOZY PRÝ NEROZTAHOVAT, NEROZTLAČOVAT! Takže mi v servisu (který je tady kousek od domu) teď narychlo (měli mít dnes otevřeno jen do 12 hodin, ale zůstanou tam kvůli mě max. do 13hod) mění řemen, kladku, ložisko, štelují ventily a kdoví co ještě. To bude asi mastné (drahé), ale co se už dá dělat, jen aby to zmákli a mohlo se frčet na svátky na Moravu.