Stránka 1 z 4
Seicento - a uz mam toho dost!!!
Napsal: 03 pro 2009, 19:42
od Gustoo
Ahoj.
Moja situacia je taka ze vlastnim Peugeot 205 ktory by potreboval GO motoru a pomalinky sa ozyvaju aj ine veci. Takze som sa predbezne rozhodol ze pri prvej vaznej poruche pojde z domu. Neviem ale co potom kupit ine. Moj rozpocet je vdaka nizkej vyplate dost ubohy. Takze nezaujima ma len kupna cena auta ale aj jeho dalsi provoz. Preto uvazujem nad Seicentom/ Puntom. Seicento ma ale zaujalo viac. Nic o nom vsak neviem - nieco som si precital tu, nieco inde ale informacii nikdy neni dost.
Jazdim prevazne sam - najcastesie za frajerkou ktora byva 28km odomna. Potom snou niekam na vylety a sem tam beriem aj niekoho navyse - vynimocne. Jazdim prevazne po cestach 2-3 triedy a jazdim aj v zime. Na komfort si moc nepotrpim - nech to neni moc hlucne nech to v zime kuri a hlavne nech to nastartuje vzdy ked potrebujem a nech ma to dovezie kam treba.
Seiko ma zaujalo nikou nakupnou cenou za ktoru sa daju zohnat celkom slusne rocniky s malo km.
Otazky:
1. Su nahradne diely a ceny oprav nizsie ako u Punta? Nekrutia nosom v servisoch ked to maju opravovat? Dostupnost dielov je aka, predsalen neni tak rozsirene ako Punto?
2. Ako je na tom s koroziou? Parkovat to bude cely rok vonku.
3. Velmi ma zaujima ako sa stym jazdi v zime na snehu, lade, v lete ked ma chyti burka. Predsalen je to lahke auto. Nelieta to po celej ceste ako stara 120?
4. Aka je zivotnost motora 1.1 40kw? Seika su asi najviac jazdene v meste. Je tam riziko ked kupim auto s 80 000km ze budem coskoro robit GO motora?
5. Aky rocnik by bol vhodny a max. najazdene km?
6. Cesty po ktorych to bude jazdit su zle poopravovane cize dost hrbolate. Ako je na tom s vydrzou podvozok, popripade aky narocny je jeho repas? Staci pomenit silentbloky a nejaky ten cap alebo je toho viac?
7. Niekde som zachytil ze po roztrhnuti rozvodoveho remena sa nic nedeje lebo sa nema co stretnut. Je to pravda alebo vymysel?
Ps: Mam vobec uvazovat nad niecim novsim alebo vrazit tazke prachy a urobit GO motoru, podvozku a novu spojku na tej 205 - r.v. 1991, 1.9D?
Za odpovede vopred diky.
EDIT:
ked som na to pozeral blizsie tak by som bral asi 1.1 s el.oknami a s 2 airbagmi - aspon aka taka bezpecnost. Sporting ma vraj koli inej prevodovke vyssiu spotrebu? Ktory motor je lepsi na spotrebu a udrzbu - SPi alebo MPi? Rozpocet na kupu - cca 2000€ - je to realne? Na Slovensku myslim.
Re: vsetko o Seicente
Napsal: 03 pro 2009, 21:04
od shaggy777
myslím že seicetno je dobra kupa aj ked kupuješ ročníky 96-99 ako aj ine modely tak treba sa pozreť pod auto či netečie nádrž na palivo-ak je hrdzava bude ju treba meniť cca 100 eur potom treba pozreť motor či nie je potečeny tena viečko motora to je hlavna vec ako aj u punta a u seicenta
Pýtaš sa náhradné diely hm mne sa zda a ako mi povedal kamoš mechanik - fiat a škoda to sú tie najlacnejšie diely na trhu
dostupnosť dielov je podla mňa okej ak nezoženieš nove stačí dosjť do polska -bielsko biala -šrotovisko fiat najdeš aj čo nepotrebuješ -neohrňajú nosom priam sú naštvany ked majú meniť
niečo ako alternator alebo spojka
korozia tam kde škrabneš to nebude hrdzavieť je to pozink ale ja mám 98 a nietko s ním musel pekne cúvať mám prestriekany zadný blatník a ten začína kvitnúť ale iba tam kde je opadana farba ako mi povedal kamoš karosar- autoklampiar že nie je to nič da sa to urobiť hrdzavieť to dalej nebude. Hrdza -drží sa na podvozku a na nápravách to je podla mňa na každom aute ale dá sa to riešiť gumoasfaltom ja parkujem vonku celý rok iba ked niečo robím v aute tak jed nu v garaži
Na snehu a lade ? priam balada drží ako každe ine auto no len pri normálnej rýchlosti podvozok je dosť tvrdy no ja mám ešte tvrdší a zníženy 35 mm ale inak ovlada sa dobre - spojka je tvrda nema posilovač teda nie je tam kladka
pokial na tom nie sú vymlátene stabilizatorY a čapy auto drží stopu pekne
životnosť motora videl som na tom najazdene aj 200000 a auto išlo ja mám 107323 a motor ide dobre ticho samozrejme po pár výmenách hovoríš v meste ano je to nákupna taška ale ak ste dvaja tak je to auto aj na dlhšie cesy sedačky sú super tvarovane neviem či je to aj na iných verziach tak ja mám sedačky sporting
aký ročník tak podla toho ako si na tom s € ja mám 98 je to spi teda single point injection a potom je to mpi teda multipoint je hovorene že sporting má dlhšiu prevodovku teda vyššia rýchlosť tak myslím že tie novšie ročníky sporting schumacher edition sú asi najlepšie - ale bez posilovača lebo posilovač na tomto aute je elektricky a s tým sú iba problemy
podvozok auta vydrží cca 90000 podla toho kde a AKO SA NA TOM JAZDILO ja som mal zničeny to mi povedal aj kamoš mechanik a neviem či je lepšie kúpiť polsky podvozok alebo nemecky a to drahší o 100 eur siletbloky j tie sa menia myslím ked sa ozývajú kovovo nápravy možno sa mýlim tak tie sú lacne ale je lepšie zainvestovať do powerflex je tam vyšia výdrž a teda sú aj kvalitnejšie
pri roztrnutí rozvodoveho remeňa sa určite stretnu ventily z valcom šak piesty sa točia dalej prestane sa krútiť vačka pokial ide o model z rozvodovým remeňom a nie reťazov ta reťaz je bezudržbova vydrží prevažne dlhšie ako rozvodový remeň
pokial ide o motor 899 tak to je o dosť slabší motor je lepšie kúpiť 1108
nad niečím novším uvažovať to je presne podla toho kolko máš na ruke € pretože za tú cenu čo kúpiš toto tak sa dá zohnať niečo o dosť lepšie a kvalitnejšie a urobiť na tej 205 GO motora ? to teda neviem to vyjde skoro ako ine auto a može byť v ok stave hm kolko má najazdene ten peugeot vlastne to je jedno pretože čo dáš do go motora a podvozku a spojka to možeš mať ine auto
Re: vsetko o Seicente
Napsal: 06 pro 2009, 21:42
od Gustoo
mozte napisat aj viaceri - rad si precitam viac nazorov, postrehov a skusenosti kedze recenzii som na toto auticko moc nenasiel.
Re: vsetko o Seicente
Napsal: 06 pro 2009, 23:04
od liborko
Celé jsem to nečetl,ale něco písnu
Seicento je fajn,je malé,lehké,konstrukčně jednoduché,je to takové živé vozítko pro nenáročné lidi a pro nenáročné ježdění.Díly jsou srovnatelné s puntem.Motor 1.1 je v něm ideální,spotřeba luxusní.A protože je to levné auto koukal bych při koupi hlavně zespod jak to vypadá s korozí,pač ta ochrana spodku byla trošku ošizená (hlavně kvůli ceně těch nejlevnějších verzí kolem 150tis.kč se šetřilo všude) Bonbónkem je seicento sporting,elegantní žihadýlko. Pokud chceš trošku lepší svezení tak bych šáhnul pro Punto,když už tak brát místo motoru 1.1 raději motor 1.2 60K, 1.2 MPI 75K nebo pak 1.2 16V 85K,jsou živější a spotřeba srovnatelná.Karoserie pozink,ochrana spodku lepší než seicento,uvnitř více místa,jízda je pohodlnější,ceny dílů jsou v pohodě. Jinak motory FIRE snesou dost, klasika je dá se říct u všech po 100tis. km prasklé těsnění pod hlavou,odcházející vodní pumpy,termostaty,přepouštějící gufera na klice a vačce,netěsné zatvrdlé gufera na ventilech,tekoucí olejová vana a víko ventilů,ale po výměně všech těchto dílů autíčko slouží dlouho dál. Každé z těchto aut má své plus a mínus,je jen na tobě jak se rozhodneš a co si vybereš
Re: vsetko o Seicente
Napsal: 07 pro 2009, 11:12
od rastos
Ja som riesil podobne dilemy pred dvomi rokmi. Chcel som Seicento pre manzelku. Drzim sa ale zasady, ze auto treba kupovat co najmladsie s co najmenej km. Tak som ozelel aj vybavu a kupil som Seicento r. 2001 prakticky bez vybavy so 48.000 km (vtedy pravda za 3.000 €). Odvtedy uz dva roky jazdim bez problemov. Jedine jeden silentblok na zadnej naprave som menil lebo buchal (lacna oprava). Inac auto jazdi denne a som rad, ze som nekupil nieco s hafo km, co by som neustale opravoval.
Re: vsetko o Seicente
Napsal: 07 pro 2009, 14:35
od Skiller35
seicento je fajn vozenie. Väčšinu oprav človek zvládne aj sam. Čo sa týka životnosti tak to naše ešte drží:-) po 80 tisícoch akurát výmena náboja zadného kolesa. Nieje to moc poruchové vozidlo samozrejme zaleží od majiteľa ako sa k nemu správa. Čo sa týka antikoróznej ochrany tak tu nemôžem súhlasiť s tým čo písal Liborko seicento ma jednoznačne lepšiu ochranu ako punta MK1 ktorým dosť rad hrdzavie podvozok. Naše auto tiež parkuje vonku podvozok vydrží aj ťažšie škrabance bez toho aby sa na nich tvorila hrdza je to komplet pozinkované. Čo sa týka motora tak určite by som kupoval už 1.1 MPI pretože ma lepši priebeh krútiaceho momentu. Sportingy máju kratšie prevody na 1.,2. a 3. prevodovom stupni takže lepšia dynamika. Jazdné vlastnosti sú veľmi dobre v zákrutách drží pekne (závisle od stavu pneumatík) nikdy sa nestane že auto len tak odletí. Brzdy treba udržiavať lebo inak sú s nimi občas problémy. Najlepšie kupovať tie novšie generácie(ktoré máju už biele smerovky nie oranžové) tie už máju najviac vychytané chyby. Jediná vec ktorá sa dá vytknúť tomuto autu je asi fakt len to že je to len tak pre 2 ludi a samozrejme nie moc vysoká bezpečnosť.
Re: vsetko o Seicente
Napsal: 07 pro 2009, 14:39
od *Ice-T*
Re: vsetko o Seicente
Napsal: 07 pro 2009, 18:12
od Gustoo
liborko píše:Jinak motory FIRE snesou dost, klasika je dá se říct u všech po 100tis. km prasklé těsnění pod hlavou,odcházející vodní pumpy,termostaty,přepouštějící gufera na klice a vačce,netěsné zatvrdlé gufera na ventilech,tekoucí olejová vana a víko ventilů,
na kolko asi vyjde takato oprava aj s robotou na Seiku?- staci priblizne
pozeram ze vacsina z toho sa da spravit popri vymene rozvodov.
- no a pravdu povediac - najradsej by som si nechal mojho Pezotka ale po spocitani investicii co by donho museli ist sa priklanam k zmene vozitka
Bude to asi na dlho. Pezotka som hladal 3/4 roka kym som kupil
a aj tak som sa nechal odr... co uz. uz som pouceny.
Re: vsetko o Seicente
Napsal: 07 pro 2009, 19:04
od liborko
Skiller35: ja jen řikam jak to mají ty nejlevnější verze seicenta,viděl jsem to co jsem viděl.Takže punto je na tom zespod s ochranou mnohem lip.
Gustoo: ja si to dělal vše doma,takže cenu servisu ti nepovim,ale jednotlivé gufera stojí pár kaček,dražší je snad jen velke gufero na klikovce ktere stoji kolem 200kč.Jinak termostaty a vodní pumpy stoji +- 400kč a pokud jsi zručný zvládneš to doma,je zbytečné cpát penize servisům
Re: vsetko o Seicente
Napsal: 09 pro 2009, 11:33
od Skiller35
Liborko: no ja som tiež videl na punte to čo som videl a nebola to žiadna sláva:-D
Re: vsetko o Seicente
Napsal: 14 pro 2009, 18:08
od Gustoo
co tak citam tak tu pisete o 40-80t. km. A uz su tam vymeny napr. lozisk, spojka... Pozeral som inzeraty co je na predaj a moc sa mi nepaci co som videl. Ked neratam "BBB" Bazar tak skoro vsetko ma tak 70t. km a vyssie. Nehovorim o tom ze by som asi radsej ten sporting s 2 Airbagmi a aspon el. oknami kedze na tom budem jazdit dost mimo mesto. Sportingi maju nalietane uz nad 100 000km a to len tie do r.v. 2001, novy model som este na Slovensku na predaj nevidel. V podstate u 7-10 rocnych aut su tie kilometre normalne no bojim sa toho stavu u tak maleho auticka - vydrzi to aspon 200 000km bez nakladnych GO? - kedze niesom mechanik auto bude musiet chodit s opravami po servisoch.
Je vobec realne zohnat Seicento - dajme tomu ten sporting s popisovanou vybavou do tych 2500€ v top stave? Mam radsej ozeliet lepsi interier , podvozok a radsej vazne hladat klasicke s 1.1MPi? A ratam so spotrebou 5-6l benzinu na 100km.
- je mozne ze sportingi maju viac najazdene ale auto moze byt v lepsom stave lebo to jazdilo viac mimo mesto ako klasicke modely ktore maju sice pod 100t. km ale po meste?
Re: vsetko o Seicente
Napsal: 23 pro 2009, 17:15
od rastos
Ked chces Seicento, ktore este dlho vydrzi a nemalo by potrebovat opravy, nezmestis sa do tej ceny. To utesovanie sa so Sportingom, ktory ma vela km, ze behalo mimo mesta... koledujes si o to, ze ti to niekto nahovori a nebude to pravda. Taketo auta sa zvacsa kupuju do mesta, i ked idu pekne aj po dialnici.
Ja by som na Tvojom mieste trocha priplatil, vykaslal sa na Sporting aj vybavu a kupil nieco co najmladsie s velmi, velmi malo km. Napriklad toto, ked trocha zjednas cenu, mohol by si kludne spavat a nemuselo by sa Ti snivat o servisoch:
http://fiat-seicento.autobazar.eu/11-ac ... 86913.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: vsetko o Seicente
Napsal: 14 led 2010, 20:50
od Gustoo
pri prezerani inzeratov som si vsimol ze vacsina ma motor rovnako oteceny na tom istom mieste - hned pod vzduchovym filtrom je taka plechovica - myslim ze viko ventilov - tak na jeho spodnej casti - je to nejaka nemoc tychto motorov alebo je to normalne?
inac hladam uz ale mesiac a absolutne nic. Jeden pekny Sporting je v Ziline/Liptovsky Mikulas ale ma 135000km na tacho - buh vi ci su origo a cena je 2400€ - sa bojim tych km.
- nepozna to auto niekto?
http://www.autovia.sk/autobazar/fiat-se ... her-653762
Re: Seicento - nedari sa najst
Napsal: 15 led 2010, 19:58
od shaggy777
Ja som z LM viem presne ktorý je to bazar mám odtial auto taktiež seicento ale neviem či oni pozerajú v akom stave je auto pretože moje už mám porobene vady boli nádrž airbag svietil a tlmiče vymene tiekli čo už som vymenil nechcel som im ho vratiť chcel som auto tak som si ho dal dokopy a možem sa ti na to ísť pozreť auto ak tam ešte je parkuje asi od mojeho domu 2 km . Ale či tam ešte je s cesty som ho nevidel ale možno je preparkovane inde ak chceš pojdem sa pozreť
pýtaš sa na udržbu motora ktorý je lacnejši to je to iste súčiastky pasujú to čo tam tak aj na druhe rozdiel je iba v tom že niektore majú posilovač a mpi a spi teda možno mpi je drahšie neviem možno sa mýlim ale dielce sú rovnake
kvoli prevodovke ? vyššia spotreba hm možno je to pravda má ju dlhšiu to je pravda ale čo deci hore dole
Re: Seicento - nedari sa najst
Napsal: 16 led 2010, 14:06
od Gustoo
Hm ak by sa ti vazne chcelo tak by som bol rad. Ale moc to nesil. Auto bolo uz v jednom bazare ako som zistil - neviem mozno je len tento prestahovany - s inym rokom vyroby. Ale ak by bolo v dobrom stave stalo by za uvahu.
EDIT
Viez co, kasli na to. Ten sporting uz je u nejakeho sukromnika co ho predava zrazu ma o 10 000km menej a r.v. 2000, cena isla o nejakych 300€ dole.