Stránka 1 z 2
Má Fiat Punto HGT r.v. 2000 "variator" ?
Napsal: 10 lis 2009, 10:14
od nemoboy
Lebo mechanik v jednom servise ma presviedča že nie... ide o to že auto mi klepe ako DIESEL a podľa môjho uváženia a študovania na nete to bude variator... díky za reakcie.
Re: Má Fiat Punto HGT r.v. 2000 "variator" ?
Napsal: 10 lis 2009, 12:28
od mad mike
má , přesně je to elektronicky řízené, hydraulické zařízení pro proměnné časování vačkového hřídele na straně sání, zjednodušeně variátor, můžou ti ale cvakat i vstřiky.
Re: Má Fiat Punto HGT r.v. 2000 "variator" ?
Napsal: 11 lis 2009, 00:21
od RadekHGT
Nelam si hlavu nad klepajucim HGTckom,ako som sledoval na nete,90% HGTciek klepe jak diesel a mimochodom 80% celkovo Fiatov.Tiez mi to tam cvaka jak diesel,ale uz som si zvykol.Jazdi?Jazdi!Tak ako spominal mad mike,su tam 2 moznosti,variator alebo vacky.
Re: Má Fiat Punto HGT r.v. 2000 "variator" ?
Napsal: 11 lis 2009, 09:21
od mad mike
vstřiky ne vačky
, ventily klepat asi taky nebudou, bo hgt má hydraulické nastavení zdvihátek, takže vůle se nastavuje automaticky, jedině by byly špatné hydroštely. jak tady někdo řešil, klepala i klika
Re: Má Fiat Punto HGT r.v. 2000 "variator" ?
Napsal: 12 lis 2009, 10:50
od albert23
Pokud klepe jenom po nastartování, je to pravděpodobně variátor. Pravděpodobně je přicpaný přívod oleje a nebo slabá pružinka. Ta se prodává asi za 200kč. Nenech se oblafnout na výměnu celého variátoru. Většinou mu nic není. Na Lancii deltě 1,8 VVT je to velmi podobné - stačilo cca po 8tis. 2 x vyměnit olej za nejlépe API SM a hluk se výrazně snížil. Postupně se to rozpouští. Chce to ale delší trasy.
Pokud to klepe na volnoběh po delší jízdě, budou to hydroštely - takz se moc neděje
Pokud se ale klepání ozývá při vyšších otáčkách hlavně při přidání a ubrání tak pozor. Za chvili ti půjde ojnice zkz blok.
Re: Má Fiat Punto HGT r.v. 2000 "variator" ?
Napsal: 12 lis 2009, 14:37
od nemoboy
kúpil som tú opravnú sadu zajtra ju dám mechanikovi uvidím ako sa s tým potrápi... lebo bol hrdina že FIAT to bude hračka (robí BMW, Mercedes, AUDI) ale HGT ho určite prevetrá
Re: Má Fiat Punto HGT r.v. 2000 "variator" ?
Napsal: 12 lis 2009, 18:19
od mad mike
albert23 píše:Pokud klepe jenom po nastartování, je to pravděpodobně variátor. Pravděpodobně je přicpaný přívod oleje a nebo slabá pružinka. Ta se prodává asi za 200kč. Nenech se oblafnout na výměnu celého variátoru. Většinou mu nic není. Na Lancii deltě 1,8 VVT je to velmi podobné - stačilo cca po 8tis. 2 x vyměnit olej za nejlépe API SM a hluk se výrazně snížil. Postupně se to rozpouští. Chce to ale delší trasy.
Pokud to klepe na volnoběh po delší jízdě, budou to hydroštely - takz se moc neděje
Pokud se ale klepání ozývá při vyšších otáčkách hlavně při přidání a ubrání tak pozor. Za chvili ti půjde ojnice zkz blok.
dobrá připomínka s tou pružinkou
jinak lancia 1,8 má totožný motor jako HGT akorát s jinou ECU
Re: Má Fiat Punto HGT r.v. 2000 "variator" ?
Napsal: 12 lis 2009, 18:22
od mad mike
nemoboy píše:kúpil som tú opravnú sadu zajtra ju dám mechanikovi uvidím ako sa s tým potrápi... lebo bol hrdina že FIAT to bude hračka (robí BMW, Mercedes, AUDI) ale HGT ho určite prevetrá
no podle knihy a některých informací musí mít zajištovací přípravky na vačky, nejspíš je tam problém s pootočením sací vačky na které je variátor
2nemoboy: nešlo by to klepání nějak nahrát na záznam, docela by mě to zajímalo
Re: Má Fiat Punto HGT r.v. 2000 "variator" ?
Napsal: 12 lis 2009, 22:27
od nemoboy
podľa akej knihy ??????
No rád by som to nahral ale už je neskoro v motore už nie je olej zajtra sa všetko dáva dokopy rozvody, remene, pupa atd... a hlavne tá sada (opravná) na variator.
Re: Má Fiat Punto HGT r.v. 2000 "variator" ?
Napsal: 13 lis 2009, 09:22
od mad mike
sorry to bylo v manuále DTE co jsem tady stáhl
jo a eště opravím, lancia měla stejnou ECU, spletl jsem to s alfou 1,8 ta má stejný motor ale jinou ecu a vyšší výkon
Re: Má Fiat Punto HGT r.v. 2000 "variator" ?
Napsal: 14 lis 2009, 13:16
od nemoboy
http://img692.imageshack.us/img692/4518/14112009560.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
...no opravná sada je už doma
Ešta mám otázočku čoho sa mám pri montáži vyvarovať ak niekdo viem nejakú dobrú odbornú radu... atd.
Dakujem
Re: Má Fiat Punto HGT r.v. 2000 "variator" ?
Napsal: 16 lis 2009, 20:21
od mimiHGT
Re: Má Fiat Punto HGT r.v. 2000 "variator" ?
Napsal: 16 lis 2009, 20:44
od mad mike
zjednodušeně v sacím potrubí jsou klapky které ovládá servomotor na základě podtlaku ze zásobníku v sacím potrubí , při otáčkách 2000-5400 a středně vysoké zátěži nasává motor dlouhým potrubím aby poskytl dobrý krouták v nízkých otáčkách. do 2000 a nad 5400 saje krátkýma pro max. výkon při stědně a vysoké zátěži
Re: Má Fiat Punto HGT r.v. 2000 "variator" ?
Napsal: 18 lis 2009, 19:32
od punťas hgt
přesně jak píše mad mike, ale oprava není tam servomotor, jenom takový "hříbek" uvnitř je membrána, ta je spojena přes mechanismus s těma klapkama.Na sání ze zadni strany je ventil, který otvírá ř.j. a tím projde podtlak a ten působí na tu membránu.
Ještě dotaz o jaké pružince v tom variátoru se přesně mluví???????? nebo je někde v bloku?????
Re: Má Fiat Punto HGT r.v. 2000 "variator" ?
Napsal: 18 lis 2009, 20:06
od mad mike
jo soory, je tam elektroventil,který pouští podtlak k pneumatickému ovládání klapek, ne servo
, ta pružina je podle obrázku uvnitř toho variátoru, který je na začátku vačky(u rozv. kola)