Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie?[VYŘEŠENO]
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie?[VYŘEŠENO]
Zdravím,
poslední dobou sem si všimnul, že mám slabou baterii, odvozuju to z toho, že jednou auto naběhlo bez posilovače řízení (i svítila ta kontrolka volantu), jednou se přes noc vynulovaly hodiny a km a jednou slo startovani hrozne pooomalu ale nakonec se zrychlilo a chytlo to.
Zhruba tak stejnou dobu pozoruju,ze jsou dost zvýšené volnoběžné otáčky, prostě zatímco normálně nejdou slyšet, jen se třese auto tak ted to slyset je. Pokud se toho všimnu, chcípnu motor tak ten pak naběhne do správných otáček, ale časem se to zase zvedne. Zároven se mi obcas stane, ze pokud po zahřátí motoru zastavím a tak cca do hodiny po dojetí znovu nastartuju tak se sam jakoby hodne prida plyn a pak to zase spadne.
A já bych Vás poprosil o radu co to může dělat. Tak trochu doufám, že to opravdu všecko dělá ta odcházející baterie. A pokud je to nesmysl, tak co by to mohlo bejt?
Děkuji
Miloš B.
P. S. - Mám Punto Mk2 - 1,2/8V rv 1999
poslední dobou sem si všimnul, že mám slabou baterii, odvozuju to z toho, že jednou auto naběhlo bez posilovače řízení (i svítila ta kontrolka volantu), jednou se přes noc vynulovaly hodiny a km a jednou slo startovani hrozne pooomalu ale nakonec se zrychlilo a chytlo to.
Zhruba tak stejnou dobu pozoruju,ze jsou dost zvýšené volnoběžné otáčky, prostě zatímco normálně nejdou slyšet, jen se třese auto tak ted to slyset je. Pokud se toho všimnu, chcípnu motor tak ten pak naběhne do správných otáček, ale časem se to zase zvedne. Zároven se mi obcas stane, ze pokud po zahřátí motoru zastavím a tak cca do hodiny po dojetí znovu nastartuju tak se sam jakoby hodne prida plyn a pak to zase spadne.
A já bych Vás poprosil o radu co to může dělat. Tak trochu doufám, že to opravdu všecko dělá ta odcházející baterie. A pokud je to nesmysl, tak co by to mohlo bejt?
Děkuji
Miloš B.
P. S. - Mám Punto Mk2 - 1,2/8V rv 1999
Naposledy upravil(a) milos.biba dne 27 dub 2010, 09:28, celkem upraveno 1 x.
Puntík dvojka 1,2 -8V
- Reklama
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
jak se jenom třese? co otáčkoměr ukazuje? už je zima, tak zapíná sytič(možná kecám), zkus nejprve dobít nebo vyměnit baterii.
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Otáčkoměrem bohužel nedisponuji. No prostě normálně je poznat že je zaplej volnoběh jenom podle toho, že se auto trochu nepravidelně chvěje, podle kontrolek a člověk musí hodně poslouchat, aby slysel motor. Ted je to proste slyset trochu vic huciveji , rychlejsi kadenci a o neco mene se to trese, jakoby byl trochu sytic porad, nebo jen vyšší otáčky, to nepoznám. Ja mluvím o zahřátém motoru po cca 20 km jízdy, kdy už by snad právě motor neměl sytič potřebovat, aspoň podle mě. Za studena to funguje naprosto jakopředtím, subjektivně, žádná změna.mad mike píše:jak se jenom třese? co otáčkoměr ukazuje? už je zima, tak zapíná sytič(možná kecám), zkus nejprve dobít nebo vyměnit baterii.
Miloš B.
Puntík dvojka 1,2 -8V
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Vypozoroval jsem, že volnobeh je po cca 5 km jeste v poradku, ale kdyz zastavim po 25 km jízdě tak už je moc vysoký.
Miloš B.
Miloš B.
Puntík dvojka 1,2 -8V
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Tak jsem nabil baterku, všecko se děje stále, ale méně často. Tedy přesněji: Skokové prudké samopřidání plynu po nastartování teplého motoru jen vysloveně jednou za čas a zvýšený volnoběh po zahřátí motoru tak jednou z pěti případů a při delším stání se to někdy samo z těch vyšších otáček vrací pomalu na ty správné. Zvláštní je, že nikdy se nic neprojevuje ráno, ačkoliv cesta je ta samá, jen opačným směrem co odpoledne, ale odpoledne to prostě občas kraví, možná tedy závislost na teplotě okolního vzduchu?
Po přečtení několika témat tady se chystám prověřit hadičky, jestli není nějaká prasklá nebo uvolněná aby to nepřisávalo a kouknu jestli se nezasekává lanko. Na spotřebě se to asi neprojevuje, protože i tak to má kombinovanou 5,5, tak nevím, jestli to má cenu vůbec řešit, jen se bojím aby se tím neřešením něco nezanedbalo a pak nevedlo k nějakému většímu průseru.
Po přečtení několika témat tady se chystám prověřit hadičky, jestli není nějaká prasklá nebo uvolněná aby to nepřisávalo a kouknu jestli se nezasekává lanko. Na spotřebě se to asi neprojevuje, protože i tak to má kombinovanou 5,5, tak nevím, jestli to má cenu vůbec řešit, jen se bojím aby se tím neřešením něco nezanedbalo a pak nevedlo k nějakému většímu průseru.
Puntík dvojka 1,2 -8V
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Nevím jak u MK2 ale u MK1 musíš při restaru řídící jednotky(odpojení baterie,podvybitá) po nastartování prošlápnout plyn na podlahu na cca2-3 vteřiny ho nechat v max otáčkách,aby se načetly hodnoty.On jinak motor nechodí tak jak by měl a může se to projevovat různě.
Punto cabrio,motor 1,6
Grande punto 1,2
Grande punto 1,2
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
bol si na diagnostike?ci su spravne hodnoty cidiel?co tak teplotne cidlo?
Mr.pilot:to ti prosim ta kto povedal taku sprostost,ze musi sa presliapnut plyn na 2-3sekundy po zapojeni baterie? a ze ak to nespravim tak motor nebude chodit dobre? uz x krat som mal odpojenu baterku,a nepreslapoval som plyn(riadiaca jednotka sa sama po case jadzi "prisposobi") a inak studeny motor po napojeni baterie a naslednom nastartovani,drzat v maximalnych otackach,cize obmedzovac nie je zdrave,tak isto ako aj studeny motor vytacat do otacok...
Mr.pilot:to ti prosim ta kto povedal taku sprostost,ze musi sa presliapnut plyn na 2-3sekundy po zapojeni baterie? a ze ak to nespravim tak motor nebude chodit dobre? uz x krat som mal odpojenu baterku,a nepreslapoval som plyn(riadiaca jednotka sa sama po case jadzi "prisposobi") a inak studeny motor po napojeni baterie a naslednom nastartovani,drzat v maximalnych otackach,cize obmedzovac nie je zdrave,tak isto ako aj studeny motor vytacat do otacok...
FIAT PUNTO MK1 1.2 8V 54KW HSD ////ex
Skoda Octavia combi 1.9tdi ALH 66kw
Skoda Octavia combi 1.9tdi ALH 66kw
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
poravdě řečeno je to popis z manualu fiat
Punto cabrio,motor 1,6
Grande punto 1,2
Grande punto 1,2
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
z akeho manualu konkretne?k autu?alebo servisneho manualu?popripade skopci to sem aby som uveril....
FIAT PUNTO MK1 1.2 8V 54KW HSD ////ex
Skoda Octavia combi 1.9tdi ALH 66kw
Skoda Octavia combi 1.9tdi ALH 66kw
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Daj vediet ci si to vyriesil, frajerka ma Punto a tiez jej to teraz v zime robi s tymi otackami. Zaujima ma to. Dik
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Já vlastně nevím jestli jsem to vyřešil, ale v současný době to je OK, s tím, že se mi zdá, že to jedniou za měsíc udělá ale jistě to nevím. Baterie je nabitá OK, asi to taky mělo vliv, ale pořád jakmile točím kolama tak pomrkávaj světla, tak s ní má asi alternátor co dělat, možná už to bude mít tedy za chvíli za sebou. Taky, když jsem jel po městě, měl zaplé rozmrazování zadního okna, ventilátor na 3 rádio, tak začla blikat dioda dobijeni, po vypnuti radia ok. To je normoš? nebo ukazatel vadného altíku/baterky?zorran píše:Daj vediet ci si to vyriesil, frajerka ma Punto a tiez jej to teraz v zime robi s tymi otackami. Zaujima ma to. Dik
V největší míře ten zvýšený volnoběh měla na svědomí absence oleje, můj motor hodně žere a já dlouho nekontroloval, taky se ten olej projevoval že po nastartování to vždycky po pár sekundách chcíplo a až napodruhý to bylo OK, teď hlídám a zatím OK, podle mě se to už neukázalo. Možná to tedy může být nějaký nouzový režim motou??? Nevím, ale zatím je to OK
Miloš B.
Puntík dvojka 1,2 -8V
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Hmm nemyslim, ze by olej mal vplyv na volnobezne otacky, ale u tohoto auta ma uz nic neprekvapi Stale je na nom nieco. Skus odpojit lamda sondu, ci ti to bude robit aj potom. Ja som to vyriesil tak
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Nic jiného než že se začal více hlídat olej, aby nedocházelo k situaci, že na měrce není nic se nezměnilo. Jenom nabití baterie to nezlepšilo, objevovalo se to potom pořád, ale možná to souvisí s tou baterkou, třeba už je to moc velká spotřeba když běží všecko naplno a neutáhne to, proto zvýší otáčky aby si přivyrobil nějakou elektřinu všecko je možný.
Nevím proč se Vám punto nezdá pokud nenarazíte na podvodníka prodejce je to neskutečně spolehlivěj dříč opravy levný. I tak když já měl od bouračky přeřezaný a narušený kabely k ŘJ a vylítanej motor (ani o jednom jsem nebyl prodávajícím obeznámen), přesto jede jak z praku, oprava u elektrikáře 400 Kč a jezdí zas jako fík
Jak říkám, teď už to nedělá, tak lambdu neodpojím v létě žralo 5,3, podzim 5,5, a zima 6,1 takže funguje vše snad tak jak má Stejně ale podezřívám tu baterku, podle mě když pustím všecko a ještě rádio tak by to kravilo, ale teď ani jedno nedělám a vypnul sem CITY a tak asi hodně snížil odběr vozu.
Miloš B.
Nevím proč se Vám punto nezdá pokud nenarazíte na podvodníka prodejce je to neskutečně spolehlivěj dříč opravy levný. I tak když já měl od bouračky přeřezaný a narušený kabely k ŘJ a vylítanej motor (ani o jednom jsem nebyl prodávajícím obeznámen), přesto jede jak z praku, oprava u elektrikáře 400 Kč a jezdí zas jako fík
Jak říkám, teď už to nedělá, tak lambdu neodpojím v létě žralo 5,3, podzim 5,5, a zima 6,1 takže funguje vše snad tak jak má Stejně ale podezřívám tu baterku, podle mě když pustím všecko a ještě rádio tak by to kravilo, ale teď ani jedno nedělám a vypnul sem CITY a tak asi hodně snížil odběr vozu.
Miloš B.
Puntík dvojka 1,2 -8V
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Nízké napětí akumulátoru prý ničí ŘJ. Tak bych ten akumulátor raději vyměnil
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Zkus si proměřit jaké máš dobíjení alternátorem. Měl bys tam mít okolo 13.8-14.1V. Také je vhodné dobít baterii (krátké trasy se současným svícením během celého dne ji dávají zabrat). Pokud Ti to dobíjí méně, tak je třeba pořešit regulátor napětí na altíku. Navíc, pokud Ti ještě i svítila kontrolka dobíjení, tak zřejmě odchází diodový můstek (jeden ze tří). To by pak znamenalo buď kompletní výměnu nebo repas (na Aukru se prodávají nové za dobrou cenu).
Nižší napětí v soustavě je možnou příčinou výše popsaného (ŘJ je citlivá pro výkyvy napětí).
Nižší napětí v soustavě je možnou příčinou výše popsaného (ŘJ je citlivá pro výkyvy napětí).
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)