Punto 1,2 r.97, v zimě po ujetí 1-2 km chcípne motor
Napsal: 26 říj 2009, 22:50
Mám Fiat Punto 55 S benzín 1,2, r.v. 1997.
Když teď přišlo chladné počasí, tak mi začalo Punto dělat totéž co loni. Bez problémů na první brnk nastartuji studený motor, ale po ujetí cca 1-2 km se motor při zastavení na křižovatce neudrží v otáčkách a chcípne, může se stát, že jsem rozjetý a na rovné silnici, a tak udržuju motor stále v chodu ale cítím, že netáhne, ale naopak brzdí, i když šlapu na plyn. Kdybych ovšem vymáčkl spojku, tak chcípne. Pokud ovšem nějakou dobu vydržím a stále (třeba 300-500m) ho nutím do chodu setrvačností auta, které je auto rozjeté, tak se váhavě a s cukáním motor zase chytne. A Punto už pak jede pořád dokud se při dalším studeném startu nestane totéž. Když ale motor chcípne, tak pak nejde nastartovat, nebo s obrovskými obtížemi. Ovšem když ho zkusím nastartovat až třeba za půl hodiny, tak ho zase bez problémů nastartuju, a pak už jede pořád.
Kamarád říkal, že to asi dělá automatický sytič.
Pokud ano, kde ho najdu a jak ho opravím?
Díky za radu
Když teď přišlo chladné počasí, tak mi začalo Punto dělat totéž co loni. Bez problémů na první brnk nastartuji studený motor, ale po ujetí cca 1-2 km se motor při zastavení na křižovatce neudrží v otáčkách a chcípne, může se stát, že jsem rozjetý a na rovné silnici, a tak udržuju motor stále v chodu ale cítím, že netáhne, ale naopak brzdí, i když šlapu na plyn. Kdybych ovšem vymáčkl spojku, tak chcípne. Pokud ovšem nějakou dobu vydržím a stále (třeba 300-500m) ho nutím do chodu setrvačností auta, které je auto rozjeté, tak se váhavě a s cukáním motor zase chytne. A Punto už pak jede pořád dokud se při dalším studeném startu nestane totéž. Když ale motor chcípne, tak pak nejde nastartovat, nebo s obrovskými obtížemi. Ovšem když ho zkusím nastartovat až třeba za půl hodiny, tak ho zase bez problémů nastartuju, a pak už jede pořád.
Kamarád říkal, že to asi dělá automatický sytič.
Pokud ano, kde ho najdu a jak ho opravím?
Díky za radu