Stránka 1 z 2

zdravím

Napsal: 26 zář 2009, 21:52
od whoode
za chvili mi bude 18 a chci si poridit punto... rok kolem teho 2001-čočková světla... chtel bych se zeptat jaky motor byste doporucili (nizka spotreba solidni zatah)... čemu se vyvarovat atd...

Re: zdravím

Napsal: 26 zář 2009, 22:03
od Anduril
1.2 16V (80k), vykon dostatecny, na Punto, a spolehlivost dobra. Na svem mam najeto 173 tisic, bez problemu. Spotrebu mam prumer kolem 6.2-6.5 - nejezdim hospodarne, tocim to casto na max :)

1.2 8V je imho slaby i na punto, pokud chces obcas trochu vykon, tak tohle nebude to prave, navic byva problem s tesnenim pod hlavou.
1.8 (HGT) je silny dost, nicmene opravy jsou nakladnejsi, spotreba pomerne vysoka, pokud jezdis casteji, navic je to technicky slozitejsi motor a obcas jsou problemy.
Diesely neznam, ale rekl bych, ze se to nevyplati (drazsi servis, palivo, vysoke povinne ruceni kvuli blbemu objemu).

U novejsich punt je pak dobry jeste 1.4 16V, ktery je prakticky stejny jako 1.2 16V, akorat vykonnejsi, ale je jich malo a cena bude vyssi nez u rocniku 2001.

Re: zdravím

Napsal: 26 zář 2009, 22:57
od Petr1968
1,2 8V 44kw tě opravdu moc neuchvátí. Má takový s prominutím plynulý zátah a to i při podřazení,ovšem pomalu plynulý. :mrgreen: :mrgreen: Favorit byl živější. Ale také byl lehčí :mrgreen: Pro mladého kluka bude ta 1,2 16V dobrá volba. 1,8 HGT už je poměrně raketa :wink: Spotřeba 1,8 HGT je vysoká podle toho jak se s tím jede. Nedá se přímo říct,že je vysoká.Vyzkoušel jsem u známého a opravdu to jede super.I 1,2 8V pěkně žere ,když se jí šlape na krk. Ale bohužel nevím kolik,protože moje Punto ještě nepoznalo čistý benzín.Takže jezdím od 7,5 do 8,5 v průměru

Re: zdravím

Napsal: 27 zář 2009, 15:11
od mad mike
no mladému a, s prominutím, nevyblázněnému klukovi bych doporučoval obsah 1,2 8V. nízká spotřeba, pojistka a cenová dostupnost. 1,2 16V taky, ale myslím bude dražší. nebo diesla, spotřeba a jízdní vlastnosti ,bych si troufal tvrdit že dost dobré. 1,8 HGT? těžko říct, on je ten výkon na tak malé auto docela vysoký, ale zase jak si jednou člověk zvykne tak se zdá slabý. navíc je třeba se k tomu motoru chovat celkem slušně aby si ho člověk užil, proto jako mlaďochovi spíš ne. láká to hodně a bud se člověk zabije nebo zlikviduje motor.
já sice nejsem nijak starý, ale můj názor je takový, že dneska by si noví řidiči měli aspon rok(nejlépe přes zimu) vyzkoušet jezdit š120 :) a teprve pak přesedlat na lepší auto

Re: zdravím

Napsal: 27 zář 2009, 15:13
od Petr1968
Myslíš,že je 1,8 HGT slabé na životnost? Co se tam sere?

Re: zdravím

Napsal: 27 zář 2009, 15:27
od mad mike
napsal jsem to blbě, všeobecně to platí pro všechny motory. z případů které se mohou a nemusejí stát zmíním třeba kliku, variátor, vačky, ventily, těsnění atd. a HGT je v případě nějakých oprav docela drahý špás, v mém případě je to olej, výfukové potrubí či spojka a rozvody, všechno je to spotřební materiál, ale...

Re: zdravím

Napsal: 27 zář 2009, 21:40
od whoode
dekuji moc kluci... taky se mi hodne libi ta 1.2 16V...myslim punto sporting nebo co...1.8 je pekna ale proto ze jsem student tak asi ne no... strec to ma v bravu a celkem to jede ale ze spotrebou si za zigula nepolepsil... mozete psat dal, cim vic info tim lip.... p.s. mam motorku varadero 125 jestli vam to neco rika. a motor si myslim ze setrim--poradne zahrat, nechavam ho i dobehnout nez ho zdechnu sice nema turbo ale i tak, v cervenm poly jeste nikdy nebyl a to uz na nam mam nejezdeny 7000 tis km/rok ... tak si myslim ze v tymto ohledu nebude problem

Re: zdravím

Napsal: 30 zář 2009, 14:23
od ludeco
Řidičák mám od jara a koupil jsem si Punto mk1, 1.2 SPI 8V, jezdím za cca 5-6,5 litru (podle toho, jestli jedu po městě, nebo někam dál), spolehlivost maximální a když se něco pokazilo, bylo to vinou předchozí špatné údržby.
Co se týče výkonu, myslím, že je dostačující, od 16V se liší tím, že kolem 4000 už nemá sílu, kdežto 16V táhne skoro do 5000, výhodou může být u 8V to, že je robustnější, jednodušší a tím pádem teoreticky déle vydrží.
Záleží také na tom, kde budeš jezdit, ve městě budeš mít i s 8V nad mnoha auty navrch díky krátkým převodům, mimo město při 90 pojedeš pod 5l/100 a předjíždění Felicií a Fabií HTP si budeš vychutnávat. Na dálnici se dá v klidu jet 150 a (pokud koupíš větší kola) auto bude klidné a tiché.
Horší to ale je, když do auta naložíš celou rodinu, to z tebe závodník nebude. U tak malého obsahu se to prostě projeví a do větších kopců budeš muset řadit dolů...ale to je případ 16V i 8V (jel jsem s obojím).
Doporučil bych ti kouknout také na cenu dílů na tyto motory, výkonový rozdíl totiž není tak markantní, jde spíš o to okolo. Já jsem s 8V spokojený, hlavně také proto, že většinu dílů si na tom člověk vymění sám, sežene je za pár korun a výměna je na pár minut...

Re: zdravím

Napsal: 30 zář 2009, 16:40
od xeromax
pridavam sa k tomuto nazoru na 8v akurat ja osedlavam mkII

Re: zdravím

Napsal: 09 říj 2009, 21:51
od whoode
a co byste mi doporucili s modelů mk1? přemyslim ze bych koupil starši model než sem původně planoval... prej ty punta moc nehnijou

Re: zdravím

Napsal: 09 říj 2009, 22:50
od Vencapunto
Tak MKI nehnije pokud je složený ještě z originálních dílů.Pokud bylo opravovaný a měněný díly tak je to většinou horší,ale jinak jsou většinu v pohodě

Re: zdravím

Napsal: 10 říj 2009, 01:26
od scarfer99
Je to pravda. Ja mam r.v.98 pri zadnych dverach nad podbehom mam obytu farbu od kamienkou az ku plechu uz asi 2roky a stale to nehrdzavie. Takze u punta sa hrdze bat nemusis

Re: zdravím

Napsal: 10 říj 2009, 12:42
od zokot
Pro jistotu bych zkontroloval podlahu. Pokud se na to vy... tak tam něco může být.

Re: zdravím

Napsal: 10 říj 2009, 14:20
od whoode
zokot píše:Pro jistotu bych zkontroloval podlahu. Pokud se na to vy... tak tam něco může být.
ok a na co dal dat pozor?

Re: zdravím

Napsal: 10 říj 2009, 16:05
od scarfer99
To sa tu uz niekde pisalo popozeraj. Ale na punto su dost lacne diely tak podla mna zle kupit nemozes:) len si nezabudni nechat peniaze do rezervy na opravy ktore su nevyhnvne urobit po kupe auta+na nejake chyby prides casom.