Stránka 1 z 1

HELP - ridici jednotka

Napsal: 02 kvě 2006, 12:52
od pxcz
Zdravim vsechny puntaky,

tak sem si vcera normalne jel po meste a najednou se rozsvitila ta nejhorsi kontrolka - zlutej moturek a dal to jelo sotva na jednicku ..
Dokazal sem to premluvit k dojezdu do servisu fiat, kde mi dneska po diagnostice a testech (nebyl sem u toho) oznamili, ze odesla ridici jednotka.
To jako je nejak bezne, ze to odchazi? (auto ma najeto 160k km)
Takze nova prej stoji 20.000, repasovana (zustanou mi kody/klice a moji starou poslou do Italie) za 14.500 (nevim jestli s dani nebo bez).
Nic jinyho mi nezbyde, nez jim ty penize dat a proto se ptam vas, odborniku, jesli jsou ty ceny ok? nebo jesli existuje nejake jine reseni?

diky moc

Napsal: 02 kvě 2006, 13:06
od lacin
A to mas Punto I, nebo II??? U jednicky bych se na to vykaslal, sehnal si jednotku starou, nechal odbloknout imobilizer a hotovo... U dvojky je to trosku problem. Jinak ty ceny sou tak nejak takovy.

Napsal: 02 kvě 2006, 13:11
od pxcz
jo, mk2

Re:

Napsal: 18 led 2009, 12:38
od Pepik
Měl jste někdo rozebranou tu jednotku.Zajímalo by mě jestli se vůbec dá rozebrat.Jestli je uvnitř na desce nějaké relé.jak silným lakem je zalakovaná.Ta cena je šílená,v porovnání s cenami PC techniky, obzvláště když jim necháte tu starou.Ta se jistě dá opravit s malými náklady.Nejdříve bych očistil kontakty konektorů jak na jednotce tak ty proti a znova je napružil.Pak proměřit relé pokud nějaké je a proměřil výkonové polovodičové prvky na desce (výstupy) a vstupní prvky.Pokud se ta jednotka skutečně dostane k výrobci a ne k nějakému opraváři pak je pro něj velmi cenný materiál k analýze vad.Nová by za ni měla být tak za třetinu ceny.To samé dělají i s alternátory.Za nový vás ohromí cenou s tím,že se repasují a když jim necháte ten váš starý tak to bude levnější.Přitom když vymění vše,ložiska,uhlíky,regulátor a usměrňovač pak na tom někdo pěkně vydělá.

Re: HELP - ridici jednotka

Napsal: 04 bře 2009, 16:07
od josefbartos
Když to tady tak čtu, musím se přidat. Nedávno si takhle jedu po dálnici a najednou v autě cuklo....byl jsem rád, že jsem na 1ničku "doskákal" domů :( Motor jel pouze na dva válce. Myslel jsem, že se proflákla jedna cívka, tak jsem si říkal, že by to 2tis.Kč měly vyřešit. Bohužel na diagnostice přišli na to, že ta cívka nefunguje kvůli řídící jednotce....proměřeno, cívky zaměněny pro kontrolu mezi sebou a potvrzeno. Musím potvrdit ceny oprav!!! 17.000 vč.DPH repas a 20.000 vč.DPH nová řídící jednotka. Myslel jsem, že mě vomejou. Nakonec jsem zkusil zasurfovat po netu a našel jsem v Opavě je pan Lekse, který tyto jednotky dokáže opravit. Po zavolání mi sdělil, že tato závada je u MKII 1,2 8V úplně normální. Ty auta se serou jedno za druhým a prý to opravuje denně. .
Výsledek - zasláno a do 4 dnů jsem to měl poštou zpět. Namontováno zpět, auto jezdí v pohodě a cena 5.500 + poštovné. Takže je to kapičku rozdíl, než 14.000 za repas!!! Na dotaz, jak to dlouho zase vydrží......100 až 150 tis. km. Je to prý jednotokou, která je celá blbá. MKII 1,2 16 V je prý už v pohodě. Ale kdo to měl při nákupu auta vědět? Pak jeďte na dovolenou a klepejte se, jestli dojedete zpět, nebo vás dotáhne odtahovka. To se s tím taliánským krámem máme na co těšit.
Jinak tel. na pana Lekse je 777/641354

Re: HELP - ridici jednotka

Napsal: 04 bře 2009, 16:18
od l-cizek
to myslíte tu jednotku co je na sání?? za klapkou? nebo někde pod palubkou? Kde je vlastně jednotka od imobilizeru? Jak mám ten motor, tak u toho mám taky jednotku na sání, ale bojim se aby mi pak nesvítilo code, když jí tam dám

Re: HELP - ridici jednotka

Napsal: 04 bře 2009, 16:28
od xeromax
hovori sa tu o riadiacej jednotke ktora ma na starosti pomaly cele auto, imobilizer je zabudovany v nej (myslim), a to co mas na sani by mala byt vaha vzduchu, aj ked ja mam ten isty motor ale ja vahu nemam

Re: HELP - ridici jednotka

Napsal: 04 bře 2009, 16:39
od josefbartos
l-cizek píše:to myslíte tu jednotku co je na sání?? za klapkou? nebo někde pod palubkou? Kde je vlastně jednotka od imobilizeru? Jak mám ten motor, tak u toho mám taky jednotku na sání, ale bojim se aby mi pak nesvítilo code, když jí tam dám
Ano, jednotka je na sání a řídí celé auto. Pokud se ptáte na to, jestli opravená jednotka nebude spolupracovat s autem, tak jsem se na to také ptal.....Prý při opravě vůbec do kódů a software neleze. Vše zůstává zachováno. Je fakt, že po namontování jednotky jede auto jako dřív a žádné kontrolky nesvítí.

Re: HELP - ridici jednotka

Napsal: 04 bře 2009, 20:41
od l-cizek
josefbartos píše:
l-cizek píše:to myslíte tu jednotku co je na sání?? za klapkou? nebo někde pod palubkou? Kde je vlastně jednotka od imobilizeru? Jak mám ten motor, tak u toho mám taky jednotku na sání, ale bojim se aby mi pak nesvítilo code, když jí tam dám
Ano, jednotka je na sání a řídí celé auto. Pokud se ptáte na to, jestli opravená jednotka nebude spolupracovat s autem, tak jsem se na to také ptal.....Prý při opravě vůbec do kódů a software neleze. Vše zůstává zachováno. Je fakt, že po namontování jednotky jede auto jako dřív a žádné kontrolky nesvítí.
no, a když bych vyměnil jednotku, musel bych si nechat načipovat klíče kvuli imobilizeru??

Re: HELP - ridici jednotka

Napsal: 05 bře 2009, 07:22
od josefbartos
l-cizek píše:
josefbartos píše:
l-cizek píše:to myslíte tu jednotku co je na sání?? za klapkou? nebo někde pod palubkou? Kde je vlastně jednotka od imobilizeru? Jak mám ten motor, tak u toho mám taky jednotku na sání, ale bojim se aby mi pak nesvítilo code, když jí tam dám
Ano, jednotka je na sání a řídí celé auto. Pokud se ptáte na to, jestli opravená jednotka nebude spolupracovat s autem, tak jsem se na to také ptal.....Prý při opravě vůbec do kódů a software neleze. Vše zůstává zachováno. Je fakt, že po namontování jednotky jede auto jako dřív a žádné kontrolky nesvítí.
no, a když bych vyměnil jednotku, musel bych si nechat načipovat klíče kvuli imobilizeru??
Tak to nevím. Nejsem odborník. Ale podle toho, co je kolem výměny jednotky u tohoto auta za problémy bych se tomu ani nedivil. Jeden známý mi ale říkal, že nová "čistá" jednotka se údajně při montáži sama nakóduje a naprogramuje na auto. Ale dál jsem už nic nezjišťoval a riskl jsem opravu staré, původní jednotky.
Jinak, jestli uvažujete o nové jednotce, určitě bych zašel přímo do Fiatu. Alespoň na zvědy, jaký jsou možnosti a ceny s montáží.
A ještě jedna důležitá věc.......z více stran mi bylo doporučeno, že při této závadě, kdy přestane fungovat jedna cívka je dobré obě zapalovací cívky preventivně myměnit. Při kontrole a proměřování se může zdát dobrá, ale nakonec může (a nemusí :( ) novou jednotku zase zničit. Je to investice za 2x1.000Kč, což je nic oproti nové jednotce.

Re: HELP - ridici jednotka

Napsal: 05 bře 2009, 09:13
od l-cizek
josefbartos píše:
Tak to nevím. Nejsem odborník. Ale podle toho, co je kolem výměny jednotky u tohoto auta za problémy bych se tomu ani nedivil. Jeden známý mi ale říkal, že nová "čistá" jednotka se údajně při montáži sama nakóduje a naprogramuje na auto. Ale dál jsem už nic nezjišťoval a riskl jsem opravu staré, původní jednotky.
Jinak, jestli uvažujete o nové jednotce, určitě bych zašel přímo do Fiatu. Alespoň na zvědy, jaký jsou možnosti a ceny s montáží.
A ještě jedna důležitá věc.......z více stran mi bylo doporučeno, že při této závadě, kdy přestane fungovat jedna cívka je dobré obě zapalovací cívky preventivně myměnit. Při kontrole a proměřování se může zdát dobrá, ale nakonec může (a nemusí :( ) novou jednotku zase zničit. Je to investice za 2x1.000Kč, což je nic oproti nové jednotce.
No já totiž koupil novej motor. I se sáním. A je tam i ta jednotka, tak proto se ptám, jestli tam nebudu muset dávat tu starou. No, pozeptám se ve fiatu. Jinak cívky mám obě nový asi 3/4 roku :wink:

Re: HELP - ridici jednotka

Napsal: 05 bře 2009, 09:51
od josefbartos
Dle mmýho názoru by tam měla přijít stará jednotka, co byla na původním motoru. Jiná jednotka nebude s autem komunikovat kvůli kódům, imobilizéru apod. Když se vymění motor, je to přece mechanická záležitost. Řídit ho bude stará jednotka.
Jak teď čtu, vy vlastně s elektrikou žádný problém nemáte.....Tak není co řešit! Vyměnit motor, zapojit starou jednotku a jede se dál. Já myslel, že se něco pokazilo v elektrice.....


l-cizek píše:
josefbartos píše:
Tak to nevím. Nejsem odborník. Ale podle toho, co je kolem výměny jednotky u tohoto auta za problémy bych se tomu ani nedivil. Jeden známý mi ale říkal, že nová "čistá" jednotka se údajně při montáži sama nakóduje a naprogramuje na auto. Ale dál jsem už nic nezjišťoval a riskl jsem opravu staré, původní jednotky.
Jinak, jestli uvažujete o nové jednotce, určitě bych zašel přímo do Fiatu. Alespoň na zvědy, jaký jsou možnosti a ceny s montáží.
A ještě jedna důležitá věc.......z více stran mi bylo doporučeno, že při této závadě, kdy přestane fungovat jedna cívka je dobré obě zapalovací cívky preventivně myměnit. Při kontrole a proměřování se může zdát dobrá, ale nakonec může (a nemusí :( ) novou jednotku zase zničit. Je to investice za 2x1.000Kč, což je nic oproti nové jednotce.
No já totiž koupil novej motor. I se sáním. A je tam i ta jednotka, tak proto se ptám, jestli tam nebudu muset dávat tu starou. No, pozeptám se ve fiatu. Jinak cívky mám obě nový asi 3/4 roku :wink:

Re: HELP - ridici jednotka

Napsal: 05 bře 2009, 14:54
od l-cizek
a to stačí jen tak přehodit?? Prostě jí odšroubovat a připojit na to druhý sání?? Jde mi hlavně o to, že na tom mým při prudkým přidání plynu se motor jakoby zadusí, a někdy mi otáčky kolísaj sem a tam jak na houpačce. Mám pocit,že to má co dělat s potenciometrem, nebo krokovym motorkem, proto chci vyměnit celý sání, jinak bych to vůbec neřešil.