Stránka 1 z 2
Na co si dávat pozor při koupi ojetého Punta
Napsal: 15 srp 2009, 20:59
od jémák
Tak mě tak napadlo udělat nějaký soupis věci, na které si dávat pozor při koupi ojetého Punta.. Měly by to být asi věci, které by mohly odhalit i takoví lidé, jako jsem já, teda laici.. Někde jsem zde četl něco o problikávání palubní desky, svícení airbagů při startování atd atd.. zkrátka věci, které by ušetřili moře peněz a následné dohadování za vrácení auta..
PS: jestli je to blbý nápad a vůbec se to nechytne, klidně to bez výčitek zavřete
Re: Na co si dávat pozor při koupi ojetého Punta
Napsal: 17 srp 2009, 08:46
od Alorovec
Jen takovej detail: napad je to dobry, ale mozna by to chtelo oddelit mk1 a mk2
Re: Na co si dávat pozor při koupi ojetého Punta
Napsal: 17 srp 2009, 10:58
od HIISS
Tema je urcite dobra..nech kazdy napise svoj nazor
..nechce sa mi nejak rozmyslat..ale napisem jeden problemik MK1,,a to je pocas jazdy kolisajuce rucicky na tachometri
Re: Na co si dávat pozor při koupi ojetého Punta
Napsal: 17 srp 2009, 12:55
od Narayen
Na nic
pokud auto chceš tak ho koupíš a musíš celý překopat, tlumiče, ložiska, výfuk atd atd
Re: Na co si dávat pozor při koupi ojetého Punta
Napsal: 17 srp 2009, 13:32
od Snowfox
Pokud budeš kupovat auto ode mně tak na nic...
Re: Na co si dávat pozor při koupi ojetého Punta
Napsal: 17 srp 2009, 20:33
od jémák
osobně jsem myslel takové tipy, které skoro nikdo neví, ale samy o sobě dokážou říct víc, než sebedelší prohlídka.. tak třeba problikávající airbag v určitý čas značí to, že je auto bourané a airbag byl vystřelený.. atd atd, zkrátka pište, určitě tím pár lidem pomůžem.. PS: já koupil auto šest let staré a bylo eňoňuňo
Re: Na co si dávat pozor při koupi ojetého Punta
Napsal: 19 srp 2009, 21:31
od Alorovec
S tim airbagem nebo spis jeho kontrolkou je to u Punta dost osemetny... ...moje punto je se serviskou, ale kdyz sme ho privezli, kontrolka svitila taky. Dalo se to do servisu, ale uz bohuzel nevim, co s tim mechanik udelal
Re: Na co si dávat pozor při koupi ojetého Punta
Napsal: 19 srp 2009, 22:00
od Vencapunto
Vyndal žárovku
Re: Na co si dávat pozor při koupi ojetého Punta
Napsal: 19 srp 2009, 22:20
od PuntoRacer
ja som tu niekde cital ze kontrolka airbagu nesmie svietit pri startovani..a mne svieti..ale po nastartovani hned zhasne
EDIT..resp. nesvieti az kym sa nenastartuje ale kym cerpadlo nenataha benzin dovtedy svieti airbag
Re: Na co si dávat pozor při koupi ojetého Punta
Napsal: 20 srp 2009, 09:10
od Alorovec
Punto racer: to ja si myslim, ze je prave dobre, pri startovani by se mely rozsvitit vsechny kontrolky jako ze ty indikatory fungujou a pak zhasnou, protoze zavada neni, blby by bylo, kdyby nezhlasly...
vencapunto: no ani bych se nedivil, snad se nikdy nedozvim, jestli airbagy fungujou
Re: Na co si dávat pozor při koupi ojetého Punta
Napsal: 20 srp 2009, 11:15
od HIISS
Alorovec
Dalo by sa zistit ci funguju..aj by som ti ten typ povedal ako nato,len radsej nevravim, je to skarede
Re: Na co si dávat pozor při koupi ojetého Punta
Napsal: 20 srp 2009, 11:41
od jani
Vseobecne pri autach(nie len punto) treba skontrolovat VIN,dalej vsetky okna rok vyroby(vyrobca) napr ...0 je r.v.2000 a ked nesedi na daktorom okne,tak bolo menene bud okno alebo cele dvere s oknom co moze byt naznakom havarovaneho vozidla,treba sa spytat majitela potom
mozna ze len prasklo celne sklo od kamienka ako mne a bolo menene len zato.Dalej odtien laku,da sa odhadnut laicky bez pristroja ci bolo dakde striekane alebo nie,fugy okolo dvery,kapoty....pneumatiky,ak je zodrata jedna strana viac ako druha tak bud je zla geometria,alebo naznak tazko havarovaneho vozidla,take ze hrdza na karoserií nahodou to ani nemusim pisat
dalej v motorovom pristore sa treba zamerat na vystuhu(klietku...kazdy to inak vola),spajane casti atd...samostatny motor vzdy nastartovat ked je studeny ci neklepe atd.... ked je teply nebat sa ho vytocit po obmedzovac,ak majitel nesuhlasi pravdepodobne nieco skryva(ak sa neda vytocit nad napr.5000 otacok "benzin",tak pravdepodobne je vacka opotrebena,ale samozrejme je xy moznosti preco nemozno vytocit motor)samozrejme dalej ci tesni motor,prevodovka atd. atd.
a dalej interier nejdem pisat o pretocenych KM,lebo si myslim ze toje zbytocne,nikto neuhadne kolko je pretocenych km na autach,ale da sa tipovat km opotrebenim volantu,riadiacej paky,pedalov,sedadiel.Hlavne si treba vsimat pristrojovu dosku ci sa vsetky kontrolky rozsvietia ktore maju a ABS a airbag nikdy nesmu s inou kontrolkou naraz zhasnut ak zhasne tak je vysoky predpoklad ze majitel nieco taji a kontrolka bola prepojena,cize nefunguje airbag vlastne mozna ani neni tam,ale kontrolka signalizuje ako by tam bola a ze je v poriadku lebo zhasne...a teraz moje poznatky na punto MKI slabe plechy,trasenie radiacej paky,hrdza na podlahe hlavne okolo uchytenia sedadiel,dorazy,silenbloky atd... len negativa som vypisal samozrejme kazde punto to nemusi mat a takisto moze mat aj ine chyby ,troska som sa rozpisal snad nevadi
Re: Na co si dávat pozor při koupi ojetého Punta
Napsal: 20 srp 2009, 13:48
od Matto
jani- jasné že nevadí
,práveže si to výborné rospísal, najlepší príspevok v tejto téme
Re: Na co si dávat pozor při koupi ojetého Punta
Napsal: 20 srp 2009, 14:20
od HIISS
jani
Prispevok je dobry,neni co ti vytknut,,a to co si zdoraznil na konci problemy MK1 ze: slabe plechy,hrdza na podlahe,a drziakov uchytenia sedadiel,trasajuca paka..tak to iste mam aj ja
Re: Na co si dávat pozor při koupi ojetého Punta
Napsal: 04 zář 2009, 14:46
od anaxios
Pozdravujem všetkých, som tu nový a idem kupovať 10 ročné Punto s 68 tisícami km pre manželku. Takže hľadám o tomto autíčku čo najviac informácií.
Mohol by mi niekto vysvetliť aký rozdiel je medzi mk1 a mk2? Ja mám vyhliadnute Punto 55 S - 40kW/54PS. Koľko je to cm3?
Vďaka