Stránka 1 z 1

diesel 1,9

Napsal: 16 čer 2009, 20:01
od jaguar
Zdravím Vás.Neviem, či som si nasledujúci problém spôsobil sám, alebo som ho kúpil spolu s autom:
Manuál som našiel na internete až neskôr, takže som vybitú bateriu nabíjal neodpojenú od elektroinštalácie (neskôr som si v manuáli prečítal že sa to nemá, tak tiež štart s pripojenou nabíjačkou k batérií). Syn mi k tomu ešte brnkol nabíjacím kablom po kontakte a zoskratoval nabíjačku.
Keď som auto kúpil všimol som si akurát že žhavenie občas ostane blikať. Neskôr mi ostala svietiť kontrolka porucha systému vstrekovania. Po prvom naštartovaní a zhasnutí už bolo dobre, neskôr to trvalo stále dlhšie - keď som prešiel pár kilometrov a zhasol motor zas to bolo pri naštartovaní už v poriadku. Pri diagnostike mi našli tieto chyby:
Snímač polohy rotora (maximálny prítok)
relé žhavenia
škrtiaca klapka omezov. ventilu.
Dá sa to nejako preveriť doma, či tieto zuávady boli už v aute (chcem kompenzáciu od predávajúceho), prípadne ako preveriť ten snímač polohy rotora.
Teraz sa kontrolka poruchy vstrekovania správa asi tak, že ráno ostane vždy svietiť (asi kôli chladu?) ked prejdem nejaké kilometre a znovu naštartujem auto ide bez chyby.A ked auto celý den stojí a poobede otočím klúčom tak kontrolka poruchy vstrekovania zhasne.(auto stoji na slnku a motor je zohriaty). Servisák mi narátal potrebnú opravu čerpadla asi takto: nový snímač 11 000 sk, pretesnenie čerpadla zbytok, spolu 25 000 sk.
Za Vaše rady a skúsenosti vopred ďakujem.

Re: diesel 1,9

Napsal: 16 čer 2009, 22:21
od mad mike
1. jak se chová motor při ranním startu (dlouho točí, špatně chytá, jede na tři válce?), protože, nechci ale kecat, ta kontrolka vstřikování by mohla souviset se závadou žhavícího relé nebo vadnýma žhavícíma svíčkama
2. snímač polohy rotoru. rotoru z čeho? startér? alternátor?
3. jaký snímač chce vyměnit za 11tisíc :roll: ?
4. co chce přetěsnovat na čerpadle za 14tisíc :roll: :roll: ?

Re: diesel 1,9

Napsal: 17 čer 2009, 22:50
od jaguar
Vďaka za záujem o môj problém.
1. ráno štartujem aj keď kontrolka poruchy vstrekovania svieti. Motor naskočí okamžite bez najmenších problémov. Nedá sa však pridať plyn, dnes som ho nechal bežať asi 10 minút na voľnobeh. potom som ho zhasol a znova otočil kľúčom, kontrolka poruchy vstrekovania zhasla.
2.neviem nič bližšie, takto mi to pri diagnostike napísal na papier technik, (tlačiareň im akurát nefungovala), vraj je to porucha vstrekovacieho čerpadla, ktoré treba dať opraviť. Pochopil som to asi tak, že v tom čerpadle je nejaký senzor. Zajtra mu zavolám a skúsim zistiť čo to je za senzor, kde sa nachádza, polohu akého rotora sníma.
3.Volal som do firmy, ktorá opravuje vstrekovacie čerpadlá, prijímací technik vravel že tieto senzory sa kazia a stoja tých 11000 sk.
4.Ako som povedal pochopil som to tak, že ten senzor je niekde v čerpadle a ak ho chcú vymeniť musia čerpadlo otvoriť a znovu teda utesniť.

Re: diesel 1,9

Napsal: 18 čer 2009, 13:20
od mad mike
aha no tak tady moje znalosti končí :( , jedině zkusit poshánět na netu nebo vrakovištích. řekl bych že takhle seženeš díly podstatně levněji než v servise. ještě jaký to je rok výroby?

Re: diesel 1,9

Napsal: 18 čer 2009, 23:04
od jaguar
Rok výroby auta je 2001.
Zisťoval som čo ten senzor sníma - vraj polohu rotora vstrekovacieho čerpadla. Asi začnem najprv odstraňovať tie menej finančne náročné chyby - relé žhavenia , a nefungujúcu klapku regulácie vzduchu. A ak budem mať šťastie a potvrdí sa tvoj dojem že ta signalizácia poruchy vstrekovania má súvis s uvedenými vecami možno sa čerpadlu nebude treba venovať.

Re: diesel 1,9

Napsal: 19 čer 2009, 10:02
od mad mike
no jestli je tam vada na škrtící klapce tak bych se spíš první zabýval vyčištěním potenciometru škr. klapky(jestli tam je,nevím jak je to u dieslu) vyčištěním samotné klapky a prostříkáním všech kontaktů a konektorů Kontoxem. chyba může být jen v zaoxidování techle věcí. ohledně relé žhavení- zkontroloval bych nejprve kabeláž k relé(kostra atd.)a žhavící svíčky- nejlepší je vytáhnout a pomocí startovacích nebo jiných silných kabelů krátce připojit k baterii jestli se rozžhaví do oranžova. psal jsem ti SZ

Re: diesel 1,9

Napsal: 20 čer 2009, 07:40
od jaguar
Prosím ťa opíš mi kde sa to relé žhavenia nachádza a ako vyzerá. Vďaka.

Re: diesel 1,9

Napsal: 20 čer 2009, 14:23
od mad mike
no tak u palia to fakt nevím, ale bude to krabička někde v motorovém prostoru(u pojistek, pod baterií apod.) a půjde do ní kabel od žhavících svíček, takže když půjdeš po tom kabelu, tak ji najdeš

Re: diesel 1,9

Napsal: 22 čer 2009, 22:07
od jaguar
Dnes som skúšal žhaviace sviečky tak ako si opisal. zistil som že jedna je zlá no dve sviečky som neskontroloval, nemôžem ich vybrať - sú medzi motorom a čerpadlom neviem sa k nim dostať, čo treba dať preč čerpadlo či čo? Kúpim novú sviečku a uvidíme či bude po problémoch.

Re: diesel 1,9

Napsal: 23 čer 2009, 11:39
od mad mike
jo přístup je tam jak k penězům :) mě u Tipa pomohlo sundat ty táhla na čerpadle a pak ta svíčka nějak šla ven. určitě vyměn všechny čtyři a čerpadlo nesundávej :!: už bys to nenastavil poslal jsem kamovi ten vin tak uvidím co zjistí. nemáš náhodou fotku toho čerpadla? třeba shora?

Re: diesel 1,9

Napsal: 23 čer 2009, 12:53
od mad mike
takže podle všeho v čerpadle žádný snímač není. jediný snímač tam je čidlo otáček na setrváku kliky.svítící kontrolka vstřikování nejspíš souvisí se závadou elektroinstalace(kostra, zaoxidované konektory apod.) doporučuji projít, dotáhnout, vyčistit. tato "závada" je bohužel u fiatů častá. každopádně udělej tohle + ty svíčky a uvidíme co dál

Re: diesel 1,9

Napsal: 25 čer 2009, 23:58
od jaguar
Dnes som bol znovu na diagnostike, (žhaviace sviečky sú vymenené), chyby z predchádzajúcej diagnostiky - chybné rele žhavenia, aj tá chyba snímača otáčok rotora v čerpadle tam už nie sú, ostáva však chyba škrtiacej klapky prívodu vzduchu - s tým si ešte musím nejako poradiť.

Re: diesel 1,9

Napsal: 26 čer 2009, 10:35
od mad mike
dyt říkám že to jsou masťáci, ani neví co diagnostikují :lol: s tou klapkou zkus pohledat na celém foru, je tady spousta věcí jak ji vyčistit. podařilo se vyměnit žhavky všecky 4?

Re: diesel 1,9

Napsal: 12 led 2010, 19:45
od bigosp
Jak to prosím dopadlo s tím šnímačem polohy rotoru? Mě to dělá naprosto to samé na stejném motoru. Díky Pavel

Re: diesel 1,9

Napsal: 12 led 2010, 21:29
od mad mike
napadá mě ještě snímač polohy pedálu plynu(pokud ho má) vlhkost a pak nefakčí