nestabilní volnoběh a cukání motoru
Napsal: 18 kvě 2009, 11:12
Zdravím, řeším další problém, je to tak čtvrt roku co jsem nechal vyměnit svíčky / olej / vzduchový filtr. Po tomto úkonu mi punto II 1,2 8V začalo dělat to, že se dost chaoticky zvyšovaly a snižovaly volnoběžné otáčky. Šlo to v pravidelných intervalech kdy napřed motor jakoby chcípal (někdy se to povedlo) a zase jakoby si sám přidal plyn a pořád dokolečka. Jakmile se to objevilo, nedalo to pokoj. Současně se projevovalo to, že jakmile chtěl člověk šlápnout na plyn, začal motor škubat. Pokud měl člověk stabilní plyn, tak v pořádku, škubání se projevilo jen pokud ten plyn chtěl přidat (vzdáleně to připomínalo jakoby to nestíhalo utáhnout).
Když jsme to napojili na diagnostiku, objevili se tam chyby: vadné vyhřívání lambda sondy a vadný volnoběžný ventil. Po jejich výměně, se ale nic nezměnilo, tak sem lambdu nechal dát zpátky a volnoběžný ventil jsem nechal nový. Povedlo se to rozchodit tak, že se vyměnilo čidlo na nasávání vzduchu a od té doby jsem jezdil cca 4000 tkm, většinou 25 km trasy 2x denně (dojíždění do práce) vyjímečně (možná jednou do měsíce cesta kolem 100km po dálnici - ale to už tak dva měsíce ne, takže spíše hned po opravě).
Včera jsem zase chtěl uskutečnit nějakou delší jízdu cca 60 km tam a večer zpět. Jenže zase znovu začalo to kolísání otáček, nebo spíš teda to samotůrování motoru (zatím bez tendence chcípnout) udělalo to dopoledne v horku cca každé druhé vyřazení na neutrál (semafor, křižovatky...). Nevysledoval jsem závislost kdy a proč se tak děje. Auto také jednou škublo, přesně tak, jak rádo poškubávávalo před opravou. Ovšem zpáteční cesta byla v pořádku, rovněž následující ranní cesta do práce. Závada se ani jednou neprojevila.
Možná se mi tehdy nepodařilo odhalit tu správnou příčinu a jen dílem jakési náhody to dalo čtvrt roku pokoj. Závada to je nepříjemná, ale auto v tomhle stavu dojede i delší vzdálenost (mám servisáka daleko).
Chlapíci z Fiatu Ricardo Plzeň si s tím tedy neporadili (vyměnili by ten krokoměr - asi tak říkají volnoběžnému ventilu a lambdu), což jsme provedli v garáži sami, ale nepomohlo to. Na čidlo vzduchu přišel můj garážista postupnou výměnou všeho za všechno.
Jinak můj motor ještě žere nebo propouští olej a nahoře se v něm pod dolévacim otvorem dělá taková ztvrdlá usazenina, řeším to tady https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=67&t=10754. Skoro bych si ale dovolil pochybovat, že to souvisí.
Taky mě napadlo, že to udělalo jen v horku co bylo včera, že to je teplotou okolí a následně pak teplotou motoru, ale před čtvrt rokem to rozhodně vliv nemělo, byla docela větší zima, vzhledem k ročnímu období. Žádná kontrolka přehřátí mě nesvítila a žádní pára z motoru neunikala a nezdálo se, že by byl více teplý než je normálně. Jiné je také to, že dříve když to jednou začalo dělat, už se to dělo ihned po nastartování motoru pokaždé(třeba to naskočilo s 2x většíma otáčkama) než běžně a kolísání se projevovalo každé vyřazení, zatímco teď se to prostě párkrát stalo a od té doby zase teď v pořádku.
Před opravou se to dělo také tak, že jsem odjel od servisáka, jel 100km domů a dokud sem nesjel z dálnice a nevyřadil a poprvé to nezačalo kolísat na volnoběhu, tak to ani neškubalo za jízdy. Při tom kolísání nebo i škubání, se občas rozblikala nebo rozsvítila ikonka motoru, ale vždy po chviličce zhasla, jakmile se zařadilo respektive přestalo škubání. Ta výměna svíček a filtru, kterou ty problémy tehdy začaly, se dělala proto, že mě to občas udělalo, že mě to při vyřazení jakoby chtělo na chviličku chcípnout (ale nepřidával se plyn), poznal jsem to jen podle vibrací motoru (otáčkoměr nemám). V mrazu se mi jednou podařilo nasimulovat že jsem zařadil zpátečku, couvnul pustil plyn a vždycky to chcíplo. Teď asi týden před tím než se to projevilo si občas také všímám lehkého poklesu otáček při vyřazení a maličké tendenci chcípnout, ale je to možná jen subjektivní a určitě je to slabší než to bylo tehdy. To je asi tak všechno co jsem vysledoval.
Nedovedu posoudit jak moc spolu souvisí chování auta před čtvrt rokem a teď.Netušíte někdo co mě tam zase zlobí?
Díky
Miloš B.
Když jsme to napojili na diagnostiku, objevili se tam chyby: vadné vyhřívání lambda sondy a vadný volnoběžný ventil. Po jejich výměně, se ale nic nezměnilo, tak sem lambdu nechal dát zpátky a volnoběžný ventil jsem nechal nový. Povedlo se to rozchodit tak, že se vyměnilo čidlo na nasávání vzduchu a od té doby jsem jezdil cca 4000 tkm, většinou 25 km trasy 2x denně (dojíždění do práce) vyjímečně (možná jednou do měsíce cesta kolem 100km po dálnici - ale to už tak dva měsíce ne, takže spíše hned po opravě).
Včera jsem zase chtěl uskutečnit nějakou delší jízdu cca 60 km tam a večer zpět. Jenže zase znovu začalo to kolísání otáček, nebo spíš teda to samotůrování motoru (zatím bez tendence chcípnout) udělalo to dopoledne v horku cca každé druhé vyřazení na neutrál (semafor, křižovatky...). Nevysledoval jsem závislost kdy a proč se tak děje. Auto také jednou škublo, přesně tak, jak rádo poškubávávalo před opravou. Ovšem zpáteční cesta byla v pořádku, rovněž následující ranní cesta do práce. Závada se ani jednou neprojevila.
Možná se mi tehdy nepodařilo odhalit tu správnou příčinu a jen dílem jakési náhody to dalo čtvrt roku pokoj. Závada to je nepříjemná, ale auto v tomhle stavu dojede i delší vzdálenost (mám servisáka daleko).
Chlapíci z Fiatu Ricardo Plzeň si s tím tedy neporadili (vyměnili by ten krokoměr - asi tak říkají volnoběžnému ventilu a lambdu), což jsme provedli v garáži sami, ale nepomohlo to. Na čidlo vzduchu přišel můj garážista postupnou výměnou všeho za všechno.
Jinak můj motor ještě žere nebo propouští olej a nahoře se v něm pod dolévacim otvorem dělá taková ztvrdlá usazenina, řeším to tady https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=67&t=10754. Skoro bych si ale dovolil pochybovat, že to souvisí.
Taky mě napadlo, že to udělalo jen v horku co bylo včera, že to je teplotou okolí a následně pak teplotou motoru, ale před čtvrt rokem to rozhodně vliv nemělo, byla docela větší zima, vzhledem k ročnímu období. Žádná kontrolka přehřátí mě nesvítila a žádní pára z motoru neunikala a nezdálo se, že by byl více teplý než je normálně. Jiné je také to, že dříve když to jednou začalo dělat, už se to dělo ihned po nastartování motoru pokaždé(třeba to naskočilo s 2x většíma otáčkama) než běžně a kolísání se projevovalo každé vyřazení, zatímco teď se to prostě párkrát stalo a od té doby zase teď v pořádku.
Před opravou se to dělo také tak, že jsem odjel od servisáka, jel 100km domů a dokud sem nesjel z dálnice a nevyřadil a poprvé to nezačalo kolísat na volnoběhu, tak to ani neškubalo za jízdy. Při tom kolísání nebo i škubání, se občas rozblikala nebo rozsvítila ikonka motoru, ale vždy po chviličce zhasla, jakmile se zařadilo respektive přestalo škubání. Ta výměna svíček a filtru, kterou ty problémy tehdy začaly, se dělala proto, že mě to občas udělalo, že mě to při vyřazení jakoby chtělo na chviličku chcípnout (ale nepřidával se plyn), poznal jsem to jen podle vibrací motoru (otáčkoměr nemám). V mrazu se mi jednou podařilo nasimulovat že jsem zařadil zpátečku, couvnul pustil plyn a vždycky to chcíplo. Teď asi týden před tím než se to projevilo si občas také všímám lehkého poklesu otáček při vyřazení a maličké tendenci chcípnout, ale je to možná jen subjektivní a určitě je to slabší než to bylo tehdy. To je asi tak všechno co jsem vysledoval.
Nedovedu posoudit jak moc spolu souvisí chování auta před čtvrt rokem a teď.Netušíte někdo co mě tam zase zlobí?
Díky
Miloš B.