Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
Napsal: 13 kvě 2009, 14:08
Zdravím,
vždycky když nechám auto stát, stačí dejme tomu pár hodin při dnešní venkovní teplotě kolem cca těch 18 stupňů, je uplne celý prostor pod krytkou na dolévání oleje zacpán nějakou relativně dost tvrdou silikonově vypadající hmotou nebo takovým ztvrdlým slizem (nevím přesně jak to popsat) vypadá to možná trochu podobně jako kdyby naráz zmrzl proud vody. Někdy se to nedá prorazit, ale podařilo se mi z toho uždibnout kousíček, který se potom normálně rozmazal mezi prsty a pak to vypadalo jako dejme tomu vazelína. Přitom z měrky ten olej podle mého normálně kape, takže dole v motoru se zdá normální tekutej, jako bych čekal. Ale když sem chtěl dolít olej tak za studena mám prostě smůlu, celej prostor je plnej tohodle divnýho čehosi.
Když auto zastavím po jízdě, motor ohřátý (po cca 25 km), a podívám se na to samé místo, tak vidím pod tou gumovou krytkou normální skoro prázdnej prostor na jehož dně se povaluje normální tekutej olej.
Od koupě auta mám za sebou už jednu výměnu oleje (od prodeje tam podle slov prodejce-garážníka byla ta samá náplň) a před ní jsem doléval i za studena a todle tam nebylo, vždycky to bylo prázdný s tekutinou vespod. Můj garážista tam leje asi nějaký obyčejný 10W/40 z konve co má asi do všech aut co dělá a honi me na vyměnu kazdejch 10tkm, ale hlavně pořád stejnej, tak proč je to tam až od poslední výměny (před cca 4000 km). Předpokládám, že žádnej zázrak ten olej nebude. Příští výměnu plánuji za selenii 20k a prodlouzit interval pokud to nebude moc oleje zrat aby se vyplatilo dolejvani (uprimne nechapu proc tam ten olej nebyl rovnou ale to uz je jina kapitola).
Současně válčím s únikem oleje 1) těsněním pod víkem ventilů (neustále se to pšelijak utahuje, mění, lepí a zatím to nikdy dlouho nevydrželo) a za 2) asi něco žere motor když jedu rychle po dálnici (no dost litr na tisíc kilometrů při stálé rychlosti 120-140... Ale naprosto netuším, jestli to vůbec může mít s tímto nějakou souvislost.
Netušíte někdo, čím a proč dojde k vyplnění toho prostoru tou divnou hmotou? Netuším ani co to může být, ani kde by se to tam mohlo vzít? Setkali jste se někdy s něčím aspoň trochu podobným? Děkuji za Vaše rady a postřehy.
Miloš B.
vždycky když nechám auto stát, stačí dejme tomu pár hodin při dnešní venkovní teplotě kolem cca těch 18 stupňů, je uplne celý prostor pod krytkou na dolévání oleje zacpán nějakou relativně dost tvrdou silikonově vypadající hmotou nebo takovým ztvrdlým slizem (nevím přesně jak to popsat) vypadá to možná trochu podobně jako kdyby naráz zmrzl proud vody. Někdy se to nedá prorazit, ale podařilo se mi z toho uždibnout kousíček, který se potom normálně rozmazal mezi prsty a pak to vypadalo jako dejme tomu vazelína. Přitom z měrky ten olej podle mého normálně kape, takže dole v motoru se zdá normální tekutej, jako bych čekal. Ale když sem chtěl dolít olej tak za studena mám prostě smůlu, celej prostor je plnej tohodle divnýho čehosi.
Když auto zastavím po jízdě, motor ohřátý (po cca 25 km), a podívám se na to samé místo, tak vidím pod tou gumovou krytkou normální skoro prázdnej prostor na jehož dně se povaluje normální tekutej olej.
Od koupě auta mám za sebou už jednu výměnu oleje (od prodeje tam podle slov prodejce-garážníka byla ta samá náplň) a před ní jsem doléval i za studena a todle tam nebylo, vždycky to bylo prázdný s tekutinou vespod. Můj garážista tam leje asi nějaký obyčejný 10W/40 z konve co má asi do všech aut co dělá a honi me na vyměnu kazdejch 10tkm, ale hlavně pořád stejnej, tak proč je to tam až od poslední výměny (před cca 4000 km). Předpokládám, že žádnej zázrak ten olej nebude. Příští výměnu plánuji za selenii 20k a prodlouzit interval pokud to nebude moc oleje zrat aby se vyplatilo dolejvani (uprimne nechapu proc tam ten olej nebyl rovnou ale to uz je jina kapitola).
Současně válčím s únikem oleje 1) těsněním pod víkem ventilů (neustále se to pšelijak utahuje, mění, lepí a zatím to nikdy dlouho nevydrželo) a za 2) asi něco žere motor když jedu rychle po dálnici (no dost litr na tisíc kilometrů při stálé rychlosti 120-140... Ale naprosto netuším, jestli to vůbec může mít s tímto nějakou souvislost.
Netušíte někdo, čím a proč dojde k vyplnění toho prostoru tou divnou hmotou? Netuším ani co to může být, ani kde by se to tam mohlo vzít? Setkali jste se někdy s něčím aspoň trochu podobným? Děkuji za Vaše rady a postřehy.
Miloš B.