Stránka 1 z 3
Po zahřátí nestartuje
Napsal: 12 kvě 2009, 17:00
od skriz
Pánové a dámy, mám problém s Puntem 85 ELX 16 V . Občas, poslední dobou stále častěji, bez nějaké pravidelnosti, nechce nastartovat. V první poloze zap. pumpa napumpuje benzín ( je ji slyšet) , po zhasnutí kontrolky vstřikování chci nastartovat - startér točí motorem bez výsledku. Po chvíli problikává kontrolka poruchy vstřikování. Zatím jsme po tak třech opakováních startu nastartovali.
Dnes už to ale vypadalo, že to neklapne vůbec. Točil sem s tím tak 10x, úplně bez šance. Zkoušel sem i, jak píšete na fóru, víckrát napumpovat benzín bez následného startování, ale ani to nepomohlo. Po přivolání odtahu, přípravě lana a tak sem to asi po 10 minutách jen tak z hecu zkusil a vše OK, start v pohodě
.
Ale jak píši, většinu času je to v pořádku, třeba týden je klid a pak zas. Na diagnostice se žádná závada neukázala. Většinou start blbne, když je auto zahřáté. Teď sme to na dvoře zase zkoušeli, ale dobrý.
Co, prosím, radíte, s tím mým dacanem
Díky
Re: Občas nestartuje
Napsal: 12 kvě 2009, 19:50
od Graun
Je zvlastni, ze na diagnostice se nic neukaze, kdyz se rozsviti kontrolka zavady. V teto chvili se uklada do registru zavad zapis o chybe. Jsi si jisty, ze se tam umi napichnout do RJ?
Ono je tezko hadat, ale co muzes udelat je kontrola veskerych konektoru a prostrikanim kontaktolem. Mrkni se na cidlo otacek na klikovce (promerit/procistit).
Re: Občas nestartuje
Napsal: 16 kvě 2009, 21:43
od skriz
Tak sem se ponořil pod kapotu a vyčistil všechny konektory, co jsem našel. Jen konektor u čidla teploty vody měl zoxidovaný jeden kontakt. Všechny čidla, kromě uzavíracího ventilu benzínových výparů ( je zašitý pod blatníkem pod plastovým podběhem, tam se mi nechtělo
) , sem proměřil.
Dle punto Emanualu mi z měření špatně vyšel potenciometr škrtící klapky - hodnota odporu má být: zavřeno - otevřeno 960 - 1440 Ohm, já naměřil 1300 - 2200 Ohm.
Zapalovací cívka 1-4 válce má na primáru místo max. 0,605 Ohm 1,4 Ohm.
Śkrtící klapka a potrubí přívodu vzduchu byly zaneřáděné nějakým hnědým sajrajtem, který se tam dostává z hlavy válců trubičkou ve tvaru T, která vede z hlavy do sání před a za škrtící klapku. Ta část, co vede za klapku, byla skoro zacpaná tím svinstvem. tak sem to vyčistil.
Po složení je vše ok, ale jel sem jen jednu kratší jízdu, uvidíme , jak to pošlape dál.
Re: Po zahřátí nestartuje
Napsal: 16 kvě 2009, 22:26
od Petr1968
Vyčistit klapku,nebo vyměnit. Potenciometr v nastavovači volnoběhu bude opotřebený( běžně neopravitelné) Nevím jak je to přesně u Punta,ale u Favoritu šlo nastavit spínač volnoběhu ručně šroubem. Pokud ŘJ nedostala signál z tohoto spínače nešlo nastartovat.
Re: Po zahřátí nestartuje
Napsal: 17 kvě 2009, 08:22
od rado77
Ja len k tej "trubicke tvaru T".... je to PCV a la Positive Crankshaft Ventilation alias odvetravanie olejovych par z veka ventilov. Tato vec vie casom vcelku neskutocne zasvinit klapku a sacie potrubie. Maniaci to robia tak, ze cele potrubie zrusia, zablenduju diery pred a za klapkou, a z veka ventilov vyvedu 1 dlhu hadicku az niekam zazadne koleso. Takto sa zaruci, ze bude klapka cely zivot cista.
Ale na startovanie to samozrejme vplyv nema, aj keby to bolo fest upchtate.
Re: Po zahřátí nestartuje
Napsal: 17 kvě 2009, 10:36
od Graun
rado77 píše:Ja len k tej "trubicke tvaru T".... je to PCV a la Positive Crankshaft Ventilation alias odvetravanie olejovych par z veka ventilov. Tato vec vie casom vcelku neskutocne zasvinit klapku a sacie potrubie. Maniaci to robia tak, ze cele potrubie zrusia, zablenduju diery pred a za klapkou, a z veka ventilov vyvedu 1 dlhu hadicku az niekam zazadne koleso. Takto sa zaruci, ze bude klapka cely zivot cista.
Ale na startovanie to samozrejme vplyv nema, aj keby to bolo fest upchtate.
U marei tam mam kovove sitko, ktera ma castecne chranit klapku proti necistotam. U Punta jsem se na to jeste nedival, zda to je tam stejne.
Btw ono vsechno je za neco, toto reseni je z duvodu ekologie (spalovani plynu z motor.prostoru).
Re: Po zahřátí nestartuje
Napsal: 17 kvě 2009, 10:58
od Petr1968
Re: Po zahřátí nestartuje
Napsal: 17 kvě 2009, 13:14
od Graun
Njn taky ekologicky vystrelek. Mel jsem to na benzinovem Tipu dovezenem z CH. Sice takovy jednodussi system, oproti soucasnym EGR v dieselech, ale byl f-ni.
Zase na druhou stranu, ten soucasny EGR neni spatny, jelikoz se drive ohriva motor (snizuje to dobu ohrevu - snizeni spotreby) a take drive topite. Musi to vsak vsechno fungovat, jinak je to spise na obtiz.
Re: Po zahřátí nestartuje
Napsal: 17 kvě 2009, 14:02
od Petr1968
Re: Po zahřátí nestartuje
Napsal: 17 kvě 2009, 14:04
od rado77
Presne, EGR je ale v zasade na nic, len co sa zbytocne svini a neskor upcha, alebo ostane zaseknuty v otvorenej polohe a zacne pindat kontrolka. Mnohi EGR ventily zaslepuju a pokoj. Zaroven ho vycistia a nechaju na kabli, aby si RJ myslela ze je vsetko OK, a EGR si do smrti pekne cvaka na prazdno
To odvetravanie veka je potrebne a zenu to aj pred klapku z domneleho dovodu, ze ju to "premazava" v loziskach toho hriadelika klapky samotnej. Samozrejme ze ju to len svini a ja by som urcite spravil to, ze by som nechal ist olejove pary iba za klapku.
Re: Po zahřátí nestartuje
Napsal: 17 kvě 2009, 14:07
od Petr1968
Já mám klapku čistou. Ale já nejezdím na špinavý benzín. Já myslím na planetu( a na sebe)
Re: Po zahřátí nestartuje
Napsal: 19 kvě 2009, 07:50
od žabak
skriz píše:Pánové a dámy, mám problém s Puntem 85 ELX 16 V . Občas, poslední dobou stále častěji, bez nějaké pravidelnosti, nechce nastartovat. V první poloze zap. pumpa napumpuje benzín ( je ji slyšet) , po zhasnutí kontrolky vstřikování chci nastartovat - startér točí motorem bez výsledku. Po chvíli problikává kontrolka poruchy vstřikování. Zatím jsme po tak třech opakováních startu nastartovali.
Dnes už to ale vypadalo, že to neklapne vůbec. Točil sem s tím tak 10x, úplně bez šance. Zkoušel sem i, jak píšete na fóru, víckrát napumpovat benzín bez následného startování, ale ani to nepomohlo. Po přivolání odtahu, přípravě lana a tak sem to asi po 10 minutách jen tak z hecu zkusil a vše OK, start v pohodě
.
Ale jak píši, většinu času je to v pořádku, třeba týden je klid a pak zas. Na diagnostice se žádná závada neukázala. Většinou start blbne, když je auto zahřáté. Teď sme to na dvoře zase zkoušeli, ale dobrý.
Co, prosím, radíte, s tím mým dacanem
Díky
Podívej se na snímač otáček. Mi to dělalo stejně, vyměnil jsem snímač otáček a od té doby je vše OK, ale měli by to vidět na diagnostice! Pokud nemají nějakou blbou univerzální. Porucha snímače otáček a chyba lambda sondy z důvodu nepravidelneho chodu či chcípání, ale lambda bude v pořádku.
Re: Po zahřátí nestartuje
Napsal: 19 kvě 2009, 21:18
od skriz
žabak píše:
Podívej se na snímač otáček. Mi to dělalo stejně, vyměnil jsem snímač otáček a od té doby je vše OK, ale měli by to vidět na diagnostice! Pokud nemají nějakou blbou univerzální. Porucha snímače otáček a chyba lambda sondy z důvodu nepravidelneho chodu či chcípání, ale lambda bude v pořádku.
Snímač sem proměřil, odpor je v pořádku, vzdálenost od zubů vypadá taky dobrá, jedině že by po zahřátí přestal makat. Ale když to předtím normálně jede, tak proč by to vadilo při startování?
Re: Po zahřátí nestartuje
Napsal: 20 kvě 2009, 06:43
od žabak
skriz píše:žabak píše:
Podívej se na snímač otáček. Mi to dělalo stejně, vyměnil jsem snímač otáček a od té doby je vše OK, ale měli by to vidět na diagnostice! Pokud nemají nějakou blbou univerzální. Porucha snímače otáček a chyba lambda sondy z důvodu nepravidelneho chodu či chcípání, ale lambda bude v pořádku.
Snímač sem proměřil, odpor je v pořádku, vzdálenost od zubů vypadá taky dobrá, jedině že by po zahřátí přestal makat. Ale když to předtím normálně jede, tak proč by to vadilo při startování?
No Mi to právě taky za studena startovalo krásně a po 5 - 10 minutách jízdy, jak se to zahřálo, tak mi to chcíplo a musel jsem čekat až to zchladne. Byl jsem za známým co dělá auta a ten jak jsem mu to popsal tak mi jen potvrdil co jsem si mislel, koupil jsem snímač otáček a je to vše OK!
Re: Po zahřátí nestartuje
Napsal: 21 kvě 2009, 15:56
od skriz
tak to pokračuje. dneska to nestrtovalo už po pár kilometrech jízdy. Tak sem si odkrytoval benzínový čerpadlo a měl na něm při startování ruku, protože je blbě slyšet. Takže závada odhalena
, ale zatím ne příčina závady
- po přepnutí klíčku do polohy 2 motor točí,ale
čerpadlo neběží.To by vysvětlovalo, proč problikává porucha vstřikování při startu. Po x pokusech se na chvilku rozběhlo a zase přestalo jít, nastartovat to ale nechtělo. V poloze 1 čerpadlo normálně běží. Prostě ani ťuk.Už sem měl zavolaný i mechaniky,byli už u auta, tak sem to ještě zkusil - a auto jelo normálně
. Co vlastně ve druhé poloze při startování spíná čerpadlo?