Stránka 1 z 2
Sacie potrubie
Napsal: 02 kvě 2009, 13:01
od zorran
Zdravim, chcem sa opytat nasledovnu vec. Kupil som za par korun buchnute punto. Kedze som klampiar, tak som sa pustil do toho a za tyzden uz jazdilo, Jak bolo buchnute, tak boloa dtrhunuta hadica zo sania, ktora viedla niekde k blatniku. Boli aj ulomene uchyty na umelom ktyte na vzduchovom filtri. To som vsak vymyslel na drotene uchyty, takze dal som vzduchovy filter, na neho ten kryt zadrotoval a to je vsetko. Tu hadicu uz som nedaval. Chcel som sa opytat, ci to moze nejako vadit, lebo niekedy auto tazsie startuje a niekedy mu zakolisu otacky tak, ze az skape. Ale to len niekedy. No a niekedy sa mi zda, ze napriek tomu, ze je motor zohriaty, ma otacky vyssie. Nemal tam byt niekde snimac teploty vzduchu alebo tak? Proste chcem vediet, ci by tomu mohlo vadit to, ze tam ta hadica nieje. Dik
Re: Sacie potrubie
Napsal: 02 kvě 2009, 22:35
od otravaga
nazdar
v tom problém zrejme nebude. niektorí výrobcovia zvyknú natiahnuť sacie potrubie troška mimo motora, aby motor nenasával teplý vzduch od motora, ale aby nasával studený zvuk. najčastejšie to býva natiahnuté k prednému nárazníku aby priamo nasával vzduch prúdiaci spredu. ak to niekto nemá od výroby tak si to zvykne prerobyť, nepatrne to zvýši výkon motora alebo aspoň jeho reakcie. a ohladom snímača: zvykne tam byť snímač množstva nasávaného vzduchu. ale tak sa mi zdá, že to je len pri turbo motoroch. skús pozrieť nejaké fotky tvojho typu auta a kukni či tam ten snímač majú. ak nie tak tvoj problém bude niekde mimo sania.
Re: Sacie potrubie
Napsal: 03 kvě 2009, 13:44
od peer01
Tak,tak...hadice origo je na prd.....já jí vyhodil a podobnou(husí krk)jsem natáhl před chladič o kousek vedle.To , že to chcípe je v něčem jiným
Re: Sacie potrubie
Napsal: 03 kvě 2009, 14:34
od Plecháč Tony
To že to chcípe bych typnul na špatnej krokáč a nebo nějakej snímač teploty. (buď vzduchu co je u klapky nebo vody).
Re: Sacie potrubie
Napsal: 03 kvě 2009, 19:29
od mad mike
eště by bylo dobré napsat jaký je to motor
kdyby to byl diesel tak bych to tipnul na špatné žhavící svíčky nebo netěsné pal. potrubí(přisává vzduch). u benzínu by to mohly být ty čidla(teploty nas. vzduchu, čidlo teploty vody, krokomotorek atd.) co psal výše kolega Tony. jinak ohledně toho chcípání hledej odpovědi ve starších tématech, protože příčin je hodně
Re: Sacie potrubie
Napsal: 10 kvě 2009, 10:21
od zorran
Noo je to 1.1 benzin. Robi to len niekedy a teraz to uz dlhsie nespravil, ale vsimam, ze niekedy ma auto, napriek tomu, ze je motor zohriaty, docela vysoke otacky. Ale niekedy zase nie. Zeby snimac teploty motora?
Re: Sacie potrubie
Napsal: 10 kvě 2009, 18:43
od mad mike
mohl by být
Re: Sacie potrubie
Napsal: 10 kvě 2009, 20:07
od Plecháč Tony
A nebo krokáč?
Re: Sacie potrubie
Napsal: 11 kvě 2009, 16:02
od zorran
Fuu tak teraz neviem co mam skor skusit vymenit, lebo diagnostika ok...
Re: Sacie potrubie
Napsal: 11 kvě 2009, 16:40
od Plecháč Tony
Já mam asi podobnej problém. Občas se stane že to zdechne, když je to studený a neudrří to otáčky a občas se držej otáčky vejš, než by měly a spadnou až po čase... TYpnul bych krokáč....
Re: Sacie potrubie
Napsal: 11 kvě 2009, 20:39
od mad mike
zorran píše:Fuu tak teraz neviem co mam skor skusit vymenit, lebo diagnostika ok...
pohledej na foru, všechny věci se tu řešily. i co a jak proměřit, chce to jen hledat
Re: Sacie potrubie
Napsal: 12 kvě 2009, 00:09
od corleone
Všechno je to pravda, takže dodám jen že proti kolísání otáček často pomůže pročistit vstřikovací jednotku čisticím sprejem. Stříká se tam jednoduše shora, po demontáži vzduchového filtru.
Sprej se prodává pod různými názvy - Carb Cleaner atp.
Naopak nepomáhají různé čisticí přípravky na vstřikovače, které se lijí do nádrže. Vstřikovač by se musel vyčistit ultrazvukem - to jsem nikdy neabsolvoval, takže víc nevím.
Re: Sacie potrubie
Napsal: 12 kvě 2009, 06:43
od Graun
corleone píše:Všechno je to pravda, takže dodám jen že proti kolísání otáček často pomůže pročistit vstřikovací jednotku čisticím sprejem. Stříká se tam jednoduše shora, po demontáži vzduchového filtru.
Sprej se prodává pod různými názvy - Carb Cleaner atp.
Naopak nepomáhají různé čisticí přípravky na vstřikovače, které se lijí do nádrže. Vstřikovač by se musel vyčistit ultrazvukem - to jsem nikdy neabsolvoval, takže víc nevím.
Jen doplnim, ze to je lepsi cele sundat a prostrikat na stole. Uvolni se ty necistoty a rozchodi se ty posuvne drahy. Krokomotorek se pohybuje v radech desetin mm, pokud je to zanese, nereaguje tak jak ma. Jestli mate MPI vstrikovani, da se promerit vstrikovace (okolo 15 ohm), mechanicky se kontrolovat v domacich podminkach moc neda. Na cisteni existuje firma (napr.
http://www.jetservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; ).
Btw ja si vloni doma cistil vstriky v ultrazvukove lazni, ale na marei.
Pri jednom jsem vymenil i popraskane O-krouzky (mater. NBR)
Je tam SPI vstrikovani z Tipa 1.6 DOHC 66kW
Vstrikovace z Marei
Re: Sacie potrubie
Napsal: 12 kvě 2009, 15:45
od zorran
no tak dik za rady, vyskusam to najprv vycistit a krd to nepomoze, tak vymenim ten krokovy motorcek a uvidime. V podstate robi to len niekedy, ale tak ja som pedant a snazim sa mat vsetko tip top
Re: Sacie potrubie
Napsal: 14 kvě 2009, 19:52
od Plecháč Tony
Přesně tak, mjě to taky dělá jen někdy. Když jsem to auto koupil, tak to dělalo víc a teď po dvouletým jezdění každý den to skoro nedělá, jen trochu kolísaj ty otáčky občas.... Ten krokáč bych nejdřív zkusil pročistit a promáznout nějakým silikonovým olejíčkem zlehka a uvidíš, co to udělá...Já ho čistil a nepromáznul a skoro žádná změna, ale přišlo mi, že šel právě dost ztuha...