Stránka 1 z 2

Výměna palivové pumpy = špatný start

Napsal: 28 dub 2009, 18:26
od hOOny
Zdravím Vás punťáci, potřebuji poradit. Musel jsem vyměnit palivovou pumpu, praskla mi přívodní trubička. Předtím bezproblému. Po výměně šlo všechno dobře až na to, že jsem neslyšel ten charakteristický zvuk po otočení klíčku. Asi po třech dnech jsem přišel ke svému Puntu a při pokusu o nastartování motor pouze točil ale nechytl. A když chtěl chytnout tak zase chcipnul. Jako by neměl benzín na start. Asi po čtvrtém pokusu Punto chytlo, ale musel jsem přidat plyn a trochu ho protočit. Za jízdy je vše OK, ale jen někde zastavím na cca 3 hodinky už musím zase točit motor jak zběsilí. Podle mě zatím bude ten charakteristický zvuk, že ho neslyším, ale nevím co to dělá. Zkoušel jsem pojistky i to tlačítko u řidiče, ale stále nic. Vím že jsou tady podobné problémy, ale nikde jsem nenarazil, že by se to stalo při výměně pumpy. Prosím poraďte.

Mám Punto 1.6 Sporting 1996

Re: Výměna palivové pumpy = špatný start

Napsal: 28 dub 2009, 19:24
od Petr1968
Kolik má pumpa najeto?

Re: Výměna palivové pumpy = špatný start

Napsal: 28 dub 2009, 19:37
od hOOny
Pumpa byla vyměněná za novou

Re: Výměna palivové pumpy = špatný start

Napsal: 28 dub 2009, 19:51
od Petr1968
Aha. Takže jít po drátech.pojistky ,relé. A byla ta stará vůbec špatná? :mrgreen:

Re: Výměna palivové pumpy = špatný start

Napsal: 28 dub 2009, 23:54
od hOOny
Jak jsem psal v úvodu tak na staré pumpě mi praskla trubička, přes kterou se nasával benzín, výměna nutná. Problém bude možná v těch relátkách. Jenn mě udivuje, že do výměny bylo vše OK, ale po ní už neslyším ten zvuk při otočení klíčku do polohy jedna. To dělaly ty relátka? :?:

Re: Výměna palivové pumpy = špatný start

Napsal: 29 dub 2009, 08:16
od Petr1968
Ten zvuk dělalo čerpadlo. Otočím klíčkem,čerpadlo zavrčí a vypne. (natlakuje palivový systém ) Buď jsi dostal nějaké tiché čerpadlo,nebo do něho občas nejde proud :wink: Takže zbývá jen jít po drátech,nejlépe se zkoušečkou,nebo zapojit žárovku do okruhu čerpadla. Když nejde nastartovat.

Re: Výměna palivové pumpy = špatný start

Napsal: 29 dub 2009, 08:26
od mad mike
palivové čerpadlo by se mělo při otočení klíčku do polohy jedna rozběhnout, natlakovat soustavu a vypnout,a pak bys teprve měl startovat. v praxi to znamená- otočím klíček(slyším že čerpadlo běží) počkám až pozhasínají kontrolky(čerpadlo vyplo) pak teprve startuju. po startu čerpadlo běží neustále. pokud se ti v poloze jedna čerpadlo nerozběhne, ale za jízdy běží, viděl bych problém v relátku

Re: Výměna palivové pumpy = špatný start

Napsal: 03 kvě 2009, 11:56
od hOOny
Tak jsem vše proměřil. Do pumpy jde proud také do relátek, pojistky jsou v pořádku. Relátka jsem zkoušel a jsou v pořádku. Ale problém se vyřešil sám. Čerpadlo sice při otočení klíčků neslyším, ale po natankování benzínu na OMV auto chytá na první pokus, jen s tím že musím asi o vteřinu déle točit motor. Takže na Tesco benzince už nečepuji. Je to pro mě záhada.

Re: Výměna palivové pumpy = špatný start

Napsal: 03 kvě 2009, 11:57
od hOOny
Jinak chci všem poděkovat za rady. Ještě jednou moc děkuji

Re: Výměna palivové pumpy = špatný start

Napsal: 03 kvě 2009, 14:02
od Petr1968
hOOny píše:Tak jsem vše proměřil. Do pumpy jde proud také do relátek, pojistky jsou v pořádku. Relátka jsem zkoušel a jsou v pořádku. Ale problém se vyřešil sám. Čerpadlo sice při otočení klíčků neslyším, ale po natankování benzínu na OMV auto chytá na první pokus, jen s tím že musím asi o vteřinu déle točit motor. Takže na Tesco benzince už nečepuji. Je to pro mě záhada.
Tesco benzín s tím nemá co dělat

Re: Výměna palivové pumpy = špatný start

Napsal: 03 kvě 2009, 19:34
od SOLiDCZ
Petr1968 píše:
hOOny píše:Tak jsem vše proměřil. Do pumpy jde proud také do relátek, pojistky jsou v pořádku. Relátka jsem zkoušel a jsou v pořádku. Ale problém se vyřešil sám. Čerpadlo sice při otočení klíčků neslyším, ale po natankování benzínu na OMV auto chytá na první pokus, jen s tím že musím asi o vteřinu déle točit motor. Takže na Tesco benzince už nečepuji. Je to pro mě záhada.
Tesco benzín s tím nemá co dělat
tak to by ses kamarade divil, z vlastni zkusenosti vim ze na nekterejch benzinkach se vam do nadrze uplne v klidu dostane neurcita kapalina ktera ma s benzinem malo spolecnyho, jednou jsem takhle zustal visel u Mlady boleslavi se strejcem a jeho astrou.auto v pohode jelo a po natankovani u "tesco" benzinky v makru sme ujeli z liberce do bolky a auto vytuhlo po nekolika skytnutich.museli sme vyndat svicky ocistit, parkrat protocit pres starter a asi po 20ti minutach startovani motor tezce vrcel.hned sme sjeli na shelku a soupli tam 15 litru poradnyho benzinu a naprosto v pohode.Od ty doby tankuju jen na shellce ten lepsi benzin, najedu na nej vic km a motor ma uplne jinej chod nez na levnej srac...

Re: Výměna palivové pumpy = špatný start

Napsal: 03 kvě 2009, 19:45
od Petr1968
Nesmysl. Mám v nádrži asi tak 45% benzínu ,zbytek je něco jiného a startuje to na drc,a jede to normálně. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Asi se stavím na sraz ,až bude.Kde sehnat levný spodní kryt motoru? :?: :?: :?: TESCO prodává naprosto standartní benzín.

Re: Výměna palivové pumpy = špatný start

Napsal: 04 kvě 2009, 15:20
od xeromax
no to tažko, dve mamine kolegine tankovali v tescu, nemusim vraviet koli comu, a obe auta skoncili v servise, na preplachovani palivovej sustavy a motora, mozno nejaka stara 120ka to zrat bude ale nove auta tazko, ja osobne tankujem shell, ale tesco by som tam nenalial ani kebyze mi rovno pri nej dojde benzin!

Re: Výměna palivové pumpy = špatný start

Napsal: 04 kvě 2009, 19:06
od jani
tesco,Jurki a podobne lacne benzinky kupuju benzin zo statnych rezerv,cize "stary benzin" preto je taky lacny...aspon tak som pocul neviem co je na tom pravdy...zas poznam cloveka co ma na fabií nalietane cca 200 000km a 90% jurki benzin a nikdy nemal problem s palivovou sustavou...ale ja sa tiez vyhybam tesco a jurki cerpackam.

Re: Výměna palivové pumpy = špatný start

Napsal: 04 kvě 2009, 19:35
od mad mike
vrátím se k původnímu tématu: a co třeba netěsnost palivového potrubí(padá benzín) :?: . jinak k tématu nekvalitní benzín: všechny čerpací stanice procházejí kontrolama kvality paliv a musí splnovat určité normy,takže pokud netankujete na nějaké noname nebo JZD benzínce, tak pohoda a ohledně TESCO benzínu:v tomto případě je dodavatel právě OMW