Stránka 1 z 1

Multipla offroad vycvik

Napsal: 04 bře 2009, 19:48
od stifmajstrABARTH
Na jednom fooru kam chodim se obevil dotaz jak nebo jestli je vubec mozny zvednout multiplu nevim teda za jakym ucelem ale napadlo me jestli uz nekdo tady nad tim nekoumal nebo jestli se uz nekdo nevozii viis nez multiplii prumer hm? Je to tady plny odborniku na multi .....delsi pruziny, podlozky?? :roll:

Re: Multipla offroad vycvik

Napsal: 04 bře 2009, 20:19
od bikus
všem
Děkuji stifmajstrovi ABARTHovi, za jeho výzvu.

Zrovna včera mi napadlo založit vlákno. Zvedal jsem zase jednou svýho Mloka zvedákem, abych sundal přední kolo a zase jsem byl šokován, kolik péra je stlačeno při běžném provozu. Když jsem měl Pejžrouta dvě-stě-pátou v benzínu, nechal jsem vzadu napružit torzky a dopředu jsem dal péra z ropáka a hned byl tvrdší a zvedlej jak Forestr. Ale žádnej extrém, nebojte, nejsem magor. (Přikládám fotku, když jsem nechal napružit zadek, než jsem dal nový péra dopředu). U Mloka si s tou myšlenkou pohrávám, ale nevím, jak na to. Mám ropáka, takže půlku z vás asi napadne mi poradit, že péra vepředu mám už vytahaný, tak ať koupím nový. Ale bůra za péro se mi fakt dávat nechce. Napadly mi podložky pod péra (né pod tlumič). Ale musely by být aspoň 30 mm. Anebo, a to se těžko zjistí, tam třeba rozměrově pasují pružiny třeba z Dobla, nebo z Ducata (ty budou asi moc tvrdý).
Obrázek

Jestli má někdo jakýkoliv nápad, odměním ho.

Re: Multipla offroad vycvik

Napsal: 04 bře 2009, 20:54
od stifmajstrABARTH
Multa ma v predu mekperson a vzadu torzky?

Re: Multipla offroad vycvik

Napsal: 05 bře 2009, 06:37
od bikus
Ne, vzadu má takový rameno s vinutým pérem, jako Punto. Já přece nepsal, že tam jsou torzky... Vpředu je to nějaká modifikace na téma McPherson. Ale jak to sakra dostat nahoru.....?
Obrázek Obrázek

Re: Multipla offroad vycvik

Napsal: 05 bře 2009, 08:25
od Minimaxa
když míval ještě kolega v práci cordóbu, visel jí zadek nechutně u země, a když do toho naskládal rodinu i s kuframa, ošoupal zadní zástěrky o asfalt do poloviny své délky. vyřešil to docela kulantně a jednoduše, koupil mezi celý blok - tlumič s pérem a karoserii podložku, cca 30mm silnou, a bylo po problému. péro vs. tlumič bylo mezi sebou ve stále ve stejné poloze, nijak se tedy nezměnila tlumící schopnost a nijak výrazně se ani jízdní vlastnosti nezměnili. myslím si že na multiplu by se to asi taky sehnat dalo, nebo určitě vyrobit.
Obrázek

Re: Multipla offroad vycvik

Napsal: 05 bře 2009, 14:35
od stifmajstrABARTH
vyrobit to nebude problem a co dozadu? nechat vytocit delsi pruzinu a nastavit drzak tlumice?

Re: Multipla offroad vycvik

Napsal: 05 bře 2009, 15:05
od Minimaxa
no, asi ano, nebo delší tlumič z jiného typu auta

a důvod proč by se měla Mulťa zvedat..? mě přijde že oproti ostatním autům je i tak vyšší :roll:

Re: Multipla offroad vycvik

Napsal: 05 bře 2009, 17:17
od bikus
4 Minimaxa

Taky mi napadlo, že rovná podložka pod tlumič je jednodušší, než složitá podložka pod péra, kde se musí závit péra plynule zapustit. Ale nechtěl jsem se nechat sjet někým z fóra, že celá geometrie půjde do kytek a že se naruší pevnost uchycení tlumiče a že . . a že . . . a že . . Tak jsem to radši ani nepsal. Ale nevím přesně, jak vypadá uchycení tlumiče, bojím se, že to nebude rovný/rovný, ale nějaká vyfikundace typu miska - otvor.
Jinak vzadu to je v poho, tady je znát, že vpředu je čtvrttunový motor. Zadek moc neklesá, když se vyndává zvedák.

Re: Multipla offroad vycvik

Napsal: 05 bře 2009, 18:41
od Doctor
Zdravím lidičky, ten dotaz ne zvednutí vzešel ode mně, zvedám normálně jen offroudy a zákazník teď po mně chce tohle, tak trochu tápu, hlavně v tom jak jsou tam zavěšené nápravy.
Nápad s podložkou mezi tlumič a kastli není nic nového, jenže se tím extrémně rozhodí odklony a netuším jak j řešené rameno, jestli tam půjdou udělat exentry nebo jestli je to třeba nemá od výroby.
Zadní nápravy se podle obrázku ani nebojím i když obrázek a realita může bejt sakra rozdíl, ale ten předek ty odklony.

Re: Multipla offroad vycvik

Napsal: 08 bře 2009, 08:24
od Globusman
Doctor píše:Zdravím lidičky, ten dotaz ne zvednutí vzešel ode mně, zvedám normálně jen offroudy a zákazník teď po mně chce tohle, tak trochu tápu, hlavně v tom jak jsou tam zavěšené nápravy.
Nápad s podložkou mezi tlumič a kastli není nic nového, jenže se tím extrémně rozhodí odklony a netuším jak j řešené rameno, jestli tam půjdou udělat exentry nebo jestli je to třeba nemá od výroby.
Zadní nápravy se podle obrázku ani nebojím i když obrázek a realita může bejt sakra rozdíl, ale ten předek ty odklony.
Na předku je excentr...

Re: Multipla offroad vycvik

Napsal: 08 bře 2009, 09:59
od bikus
Žádám pana Doctora, aby se zamyslel a vyjádřil k problému. Poslední příspěvky ohledně excentru jsem nepochopil - někdo se ptá, jestli tam půjde, druhý odpovídá že už tam jsou.
Je na čase, aby se Doctor, jako osoba erudovaná vyjádřil.

Re: Multipla offroad vycvik

Napsal: 08 bře 2009, 13:03
od stifmajstrABARTH
Doctor píše:...netuším jak j řešené rameno, jestli tam půjdou udělat exentry nebo jestli je to třeba nemá od výroby......
Co na tom nechapes? :roll:

Re: Multipla offroad vycvik

Napsal: 08 bře 2009, 18:28
od bikus
4 stifmajstrABARTH

...to bylo na koho???
Já chápu princip excentru a jeho význam na ramenu, když se to podloží, aby se doržela geometrie svislého čepu, jen nevím, jestli je na Mlokovi v sérii.
Pan Doctor píše, že je excentr třeba. Pan Globusman píše, že tam už je.
Takže čekám na verdikt Doctora, jestli má nějaký nápad, jak na to, a co by to stálo....