Stránka 1 z 4

už fakt nevim

Napsal: 28 úno 2009, 00:17
od Jan Ř.
čus lidi,chtěl bych poradit s jednim problémem co se týká přípravy směsi:motor mi cuká,když prudce akceleruju,prostě na to šlápnu,tadusí se to a pak to vystřelí.Mám podezření na lambdu nebo snímače teploty.Když jsem jezdil s vypojenou lambdou,tak se mi zdálo,že to je všechno v pohodě,ale na druhou stranu,jako by auto jelo na sytič,zvýšený otáčky po nastartování a cukání nízkých otáčkách.Krom toho spotřeba pod 8l nejde spíš jezdim furt za deset.
Už jsem z toho faktycky nešťastný.

Re: už fakt nevim

Napsal: 28 úno 2009, 01:04
od taurin
čaues zajeď na diagnostiku a hned bude moudřejší :wink:
Jinak co se týče toho cukání zkus jen lehce dotáhnout víčko od nádrže a zamknout :wink:

Re: už fakt nevim

Napsal: 28 úno 2009, 10:45
od Graun
Bud diagnostika s vyssi pravdepodobnosti odhaleni zavady, nebo si to muzes promerit sam. Doporucuji projit veskere kontakty, rozpojit, prostrikat kontoxem/kontaktolem, zkontrolovat ukostreni. To promereni LS se da take v domacich podminkach. Staci napichnout cerny a sedy drat (pichnout pri sepnutem konektoru do dratu spendliky) voltmetr a pri nastartovanem motoru sledovat zmeny napeti. Pokud se meni napeti (0-1V) tak by mela byt dobra. Ono pri mestskem provozu se hodne zanasi, je dobre ji nekde pri delsi jizde poradne vypalit. :)
Tady pro info, jak jsem byl na tom ja pri vymene LS. Daval jsem tam original, ktera tam puvodne byla, spotreba sla dolu.
Obrázek

Re: už fakt nevim

Napsal: 02 bře 2009, 00:43
od Jan Ř.
takže jak ty řikáš normálně jí zapojit a obnažit drátky nebo je napíchnout špendlíkama a proměřit je mezi sebou.Ale jaký z nich mám teda napíchnout?jsou tam 4 dráty,dva černý a dva šedý.Jeden z toho bude asi na vyhřívání lambdy.Neco jsme tam s kamarádem naměřili,ale bylo to na rozpojenym kontaktu.
Zdá se,že to prostě blbě dávkuje palivo přes tu lambdu,když byla odpojená,tak to jelo bez cukání.Jaks tu lambdu vyndal?A dá se to nejak pak vyčistit?

Re: už fakt nevim

Napsal: 02 bře 2009, 09:02
od l-cizek
už se opakuji, ale z mé zkušenosti z 90% cukání jsou vždy na vině svíčky. Zkusil bych ty...taky mi to dělalo...přišlápnul jsem rychle plyn...a kolikrát to málem chípnulo. Dal jsem nový svíčky a bylo to o dost lepší, ale stále ne ono...ale už jsem to přestal řešit....mám doma jinej motor :lol:

Re: už fakt nevim

Napsal: 02 bře 2009, 17:08
od Graun
Jan Ř. píše:takže jak ty řikáš normálně jí zapojit a obnažit drátky nebo je napíchnout špendlíkama a proměřit je mezi sebou.Ale jaký z nich mám teda napíchnout?jsou tam 4 dráty,dva černý a dva šedý.Jeden z toho bude asi na vyhřívání lambdy.Neco jsme tam s kamarádem naměřili,ale bylo to na rozpojenym kontaktu.
Zdá se,že to prostě blbě dávkuje palivo přes tu lambdu,když byla odpojená,tak to jelo bez cukání.Jaks tu lambdu vyndal?A dá se to nejak pak vyčistit?
Na te LS jsou 4 draty (cerny, sedy, 2xbily). Vyhrivani LS jsou ty bile draty. Musis mezi sebou promerit cerny a sedy a to tak, ze pri zapojenem konektoru si zapichnes mezi drat a to teleso konektoru spendlik. Proste jej tak zasunes, je tam tesnici gumicka, do ktere to zabodavas (viz obrazek).
Obrázek

Jinak souhlasim s I-CIZEKem ohledne tech svicek, ono toto jsou vzdycky prvni veci, ktere se maji kontrolovat (svicky, kabely, kostra).

Re: už fakt nevim

Napsal: 07 bře 2009, 16:10
od majorzemaan
Na stopéro to je jedna z cívek a nan ni špatný jeden výstup na cívku http://www.popart.cz" onclick="window.open(this.href);return false; magneti mareli za 1000kč nebo autokelly od boše za 1800kč

Re: už fakt nevim

Napsal: 09 zář 2009, 19:33
od KotyVM
Ahoj, přidám svou zkušenost. Jak píše tady major nade mnou, může to být cívka. Měl jsem podobný problém, motor při volnoběhu občas cukal, jako by šel jen na tři válce. Při prudší akceleraci se dusil a najednou vystřelil, předjíždění na dálníci - katastrofa, spotřeba kolem 9 litrů (normálně jezdím za 6,5-7), atd. atd. U známého na diagnostice to nic nenašlo, tak jsem to dal po týdnu ježdění (=trápení) do jiného servisu. Tam diagnostikou taky nic nenašli, ale proměřili to osciloskopem (myslím že to říkal mechanik nějak takhle) a ejhle, vadná indukční cívka. Tak ji vyměnili spolu se startovacíma kabelama za novou a zatím šlape Punto jako dřív.

Re: už fakt nevim

Napsal: 01 říj 2009, 22:20
od Graun
a jak to nakonec dopadlo?

Re: už fakt nevim

Napsal: 13 říj 2009, 21:31
od lolo26
mal som podobný problem diagnostika nič nehlasila. nakoniec to bola lambda. ked ti to začne robiť odpoj lambdu a uvidíš.

Re: už fakt nevim

Napsal: 21 říj 2009, 23:29
od Matto
Jan Ř.-čauko, poriešil si niečo?
ja mám totiž podobný problém, už sa to tiahne dosť dlho a som už s toho dosť na nervy, takže len pre zopakovanie:
-nepravidelný volnobeh(aj pri teplom aj pri studenom motore), ručička otačkomeru sice drží na jednom mieste, ale motor ide nepravidelne, asi na 3 valce (zvuk ako traktor :twisted: )
-velká spotreba cca 10l/100km
-pri cca 2000ot./min. jemne dusenie, akokeby jeden valec prestaval isť asi...
vymenil som už tieto všetky veci :
-čidlo otáčok
-sviečky
-zap. káble
-čidlo teplota chl. kvap.
-vzduch. filter
-termostat
-lambda sondu
-rozvody
-výfuk
-jednu s cievok
-vodnu pumpu
-paliv. čerpadlo
-paliv. filter
-motor je 2000km po GO(výbrus halvy, výmena krúžkov, atd)
ja už fakt neviem, čo ešte to môže byť, pravdupovediac už ma fakt nebaví pomaly každý mesiac dávať auto do servisu a vyhadzovať peniaze za zbytočnosti, pretože ten problém sa ťahá už dosť dlho, ešte spomeniem že rok dozadu som bol aj na diagnostike, ale tam som sa iba dozvedel že mám ,,vybehaný,, motor , načo nasledovala tá GO, takže na diagnostiku sa mi moc nechce, ešte k tomu som si tam vypočul reči typu: ,, fúú, to sa da aj napichnúť,, alebo ,,radšej investuj do novšieho,, :roll:
takže tak, ak ktosi vie nech poradí, mna už napadá iba bud:
- tá druhá nemenená cievka( dá sa nejako premerať :?: )
- alebo žeby potenciometer škrtiacej kalpky :?:
-alebo zlá riadiaca jednotka :?:
:wink:

Re: už fakt nevim

Napsal: 21 říj 2009, 23:46
od corleone
Prakticky ses už nechal od všech odrbat až na kost. Postup pro měření potenciometru škrticí klapky i cívky najdeš v manuálu, který je tu k stažení.
ŘJ je prakticky nezničitelná a měla by vždy přicházet do úvahy až jako poslední, ovšem v reálu je to nejčastější (a nejdražší) výmluva hajzla ze servisu, který je buďto zloděj, nebo vůbec neví, co má dělat. Totéž lambda sonda. Ty svině zkrátka spolíhají na to, že po vyslovení těchto dvou zaklínadel zákazník bez řeči zaplatí.

Re: už fakt nevim

Napsal: 23 říj 2009, 12:47
od lolo26
pre Matto. lamdbu si daval novú?
aj nová može byť na pi...u. ja som menil lambdu. nová bola vadná auto dusilo ako keby šlo len na 3 valce.
odpoj lambdu a jazdi bez nej chvílu. uvidíš či ti to bude robiť. a kolko si mal km? ked si robil go?
ja mám 350 tis a motor nepapa olej skoro nič.

Re: už fakt nevim

Napsal: 23 říj 2009, 13:01
od Matto
Lambdu novú, ale ked hovoríš veru ešte vyskušam, no a motor sa robil pri 140 000km, už ked som auto kupoval motor žral olej(čo mi predošlý majitel zatajil), a postupne sa to vystupnovalo, ktovie či aj tých 140 000km je vôbec pravda, skôr si myslím že je to pretočené, podla toho ako sa mi všetko postupne sere :? aspon že ten olej po tej GO nepapá už ani ml.

Re: už fakt nevim

Napsal: 23 říj 2009, 13:24
od PuntoRacer
sorrac ze sa vam tu pletiem...len mam taky dotaz... mam dojem ze v poslednom case mi stupla spotreba o nejakych par cisel..nemam to este zmerane ale pracuje sa na tom...auto ma najazdenych 137 tis. .. moze to byt lambda? sem tam mam aj pocit ako keby auto dusilo ... hlavne na 2ke ide nejak trhaco...ked sa odpoji lambda co sa tym dosiahne? spotreba asi nepojde nizsie ze?