Stránka 7 z 7
Re: Zimni pneu
Napsal: 20 bře 2011, 09:18
od Smrťák
Však píše,že najede 15000 za rok. Ale jistě ne na celoročních. Takže 7 měsíců letní 5 zimní.Většině řidičů vydrží zimní protektor minimálně 4 zimy. Samozřejmě ,že spořit na gumách je nesmysl. Koupit TS 830 ,UG7+ a mám klid.
Re: Zimni pneu
Napsal: 20 bře 2011, 21:10
od kubiii
No já nevím, řešit v dnešní době protektory... Naprosto chápu, že chce někdo na pneu ušetřit, když nenajezdí moc (i můj případ), ale to se dá i tak, že koupíte levnou, ale bezpečnou značku (i když ne špičkovou) a ne zhůvěřilost v podobě protektorů, na který ušetříte maximálně pár stovek na sadě. Na internetu je spousta testů, najděte si v daném nebo podobném rozměru nejlevnější pneu, která má aspoň dvě hvězdičky (doporučené s výhradami), vygůglete si kšeft, kde je mají nejlevněji a máte vystaráno...
Re: Zimni pneu
Napsal: 20 bře 2011, 21:12
od Smrťák
Zase bych to tak neprožíval
Re: Zimni pneu
Napsal: 21 bře 2011, 21:10
od mustang2
já vozím svojí rodinu takže to prožívám a protektory nee
Re: Zimni pneu
Napsal: 18 říj 2012, 16:55
od kubiii
Protože se moje staré Hankook H730 Optimo 4S už limitně začínají blížit zákonné zimní hranici 4mm, tak jsem objednal novou sadu. Opět celoroční, ale změnil jsem značku.
Pár postřehů k Hankůkům:
+ dobré na suchu
+ slušné na sněhu, i když klasické zimáky jsou jistější
- na mokru je třeba být vcelku opatrný v zatáčkách - moc nepodrží, řidič znatelně cítí brzký nedotáčivý smyk
- rychlé opotřebení - kašlal jsem na to a kola jsem nepřehazoval (přední/zadní), takže přední už mají lehce pod 4mm, zadní 5-6mm; čekal jsem, že vydrží déle než cca 18000km (nechám si je na doježdění v létě). Co už není moje chyba, že guma je po třech letech na můj vkus hodně popraskaná, takto vypadaly Barumky po 7 letech na Formanovi
Jinak vcelku spokojenost a na celoroční pneu jsem nezanevřel. V testech se objevila novinka SAVA Adapto HP, dopadla vcelku slušně, a protože na testy vcelku dám (resp. mi nezbývá než věřit), tak jsem sadu zakoupil:
http://www.centrumpneumatik.cz/sava/sav ... 60-R15-88H" onclick="window.open(this.href);return false; - cena i s poštovným 4 x 1371 +120 doprava (5604Kč), což byla ta nejnižší, která se mi podařila najít.
Postřeh oproti minulým letům: doprava bývala téměř automaticky zdarma, dnes už je to výjimka a dopravné spousta e-shopů účtuje za 1ks pneu, takže je to klidně i kolem 400Kč a více.
Až je nazuju a trochu pojezdím, zkusím vysledovat vlastnosti a napíšu zkušenosti.
P.S. Původně jsem chtěl pořídit Barum Quartaris, ale přestali je vyrábět, šmejdi
Re: Zimni pneu
Napsal: 19 říj 2012, 11:04
od ivopav
Jenomže od příští zimy už budou zimáky 100% povinné a nesmí být celoroční.Oni nesmí být ani letos,akorát že zima není plošně povinná jen na některých úsecích a nebo při souvislé vrstvě.
Re: Zimni pneu
Napsal: 19 říj 2012, 11:08
od kubiii
ivopav píše:Jenomže od příští zimy už budou zimáky 100% povinné a nesmí být celoroční.Oni nesmí být ani letos,akorát že zima není plošně povinná jen na některých úsecích a nebo při souvislé vrstvě.
Celoroční gumy jsou vedené jako zimní
pro policajta/pojišťovnu je celoroční guma stejná jako zimní.
Re: Zimni pneu
Napsal: 19 říj 2012, 11:41
od ivopav
Tak to jsem nevědel,děkuji za informaci
Re: Zimni pneu
Napsal: 13 bře 2013, 10:18
od hrabeTom
PuntoX píše:Dík za sdělení ,že je protektor sjetá guma s nalepeným běhounem
To jsem nevěděl. Celoprotektory od Vraníku má spousta mých přátel a mají opačné zkušenosti. Asi mají jiné protektory než ostatní.Dojezd 10000 -15000 je prostě lež. Ale nakonec 15000km znamená u zimní gumy a většiny lidí tak 4 zimy. Takže v pohodě
Asi jsem měl smůlu na výběr, ale mě Vraníky vydržely sotva 10.000km a to jsem je dojel skoro do hladka -1mm, místy už tak stova 0,5mm (sice přes léto, ale i po zimě měly sotva 3mm). Kdybych to bral na 4mm tak stova 6tis km. A co se týče jízdních vlastností tak Čína. Na suchu vcelku v pohodě, na mokru nic moc a na sněhu horší než letňáky (samozřejmě "čertvé" se slušným vzorkem). Byl to model 195/60 R14 86T
(na Peugeotu 305 kombi, nafťák o třetinu lehčí než Multinka) a měl jsem je "jen" na předku.
Takže já Vraníky rozhodně nedoporučuji!!!
Připouštím však, že může mít někdo jiné zkušnosti s nimi. Když jsem o nich hodil řeč s PPLkařem (co tady jezdí), nemohl si je vynachválit, jak co do životnosti (jeho po 10.tiskm vypadali lépe než moje po 4tis), tak co do jízdních vlastností...
Re: Zimni pneu
Napsal: 13 bře 2013, 18:50
od Tomas-Oaza
ja mam ted na dodavce protektory z prahy "protektorypraha.cz" a muzu rict ze na snehu uplne pohoda. najeto 15 tis a nic neubylo, tak zustanou pres cely rok
Re: Zimni pneu
Napsal: 14 bře 2013, 10:52
od ivopav
Já má taky Vraníky,najeto 15000,2x zima a 1x léto a ještě toto léto určitě vydrží a o nějakých extrémně špatných vlastnostech na sněhu nemůže být ani řeč
Re: Zimni pneu
Napsal: 21 kvě 2015, 17:35
od kubiii
kubiii píše:No vidíš a já kupuju T, protože jsouo do 190 a Mulťa má maximálku 170. Ještě to nikdy nikomu nevadilo...
Ono to asi ničemu nevadí, ale čistě teoreticky by možná pojišťovna nemusela chtít uhradit případnou škodu z povinnýho ručení. Když mají platit moc, hledají prý každou prkotinu, která by je mohla vyvlíknout.
Asi si na rychlostní index dávají rezervu, aby byl výrobce z obliga. Otázkou taky je, jestli ten rychlostní index, resp. ta uvedená maximální rychlost není jen jakýmsi orientačním označením zátěže, kterou pneu musí zvládnout. Třeba jako u hodinek, kdy označení do 50m znamená, že na ně může napršet (vlhkovzdorné), do 100m, že se s nima může plavat (vodotěsné), do 150m, že se s nima můžeš potopit atd.
Měnil jsem mloka za novější kus a na něm byly obuté zimní pneu s indexem T (190km/h), tak jsem trochu gůglil, jestli je to ok a je. Jen u letních pneu by se asi měl dodržet index z TP, podle toho, jak tomu rozumím, i když možná ani to ne:
http://www.mpneu.cz/indexypneumatik/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Zimni pneu
Napsal: 21 kvě 2015, 17:40
od kubiii
Mám teď k autu dvě sady kol, tak budu přehazovat, ale kdo uvažuje o celoročních, tak doporučuji SAVA Adapto HP, které zůstaly na mé staré Multiple a nemůžu proti nim říct křivýho slova. Narozdíl od předchozích Hankook Optimo 4S, které nebyly nic moc, hlavně se velmi rychle opotřebovávaly.