Stránka 7 z 15

Napsal: 22 lis 2007, 19:49
od havros
Arrow79: Nezáleží jen na ujetých kilometrech, je zde taky limit 1 rok, pokud se těch 20000 km během roku nenajede :wink:

Napsal: 22 lis 2007, 23:01
od Arrow79
Tych 20.000km urcite stihnem do roku od vymeny :D

Napsal: 23 lis 2007, 11:07
od majki
Tak vite co kluci, riskujte si to, az se vam to pak podela, klido pido, je to vase auto, vase starost. Rozumy si netaham z prstu, ale mam je od lidi z oboru, a ne od jednoho, ale mnoha.

Napsal: 23 lis 2007, 11:08
od majki
Ty menis co 20tkm? Ja mam predpisane co 15tkm (mama na mk2b s 8ventilom tiez..) :shock:

Napsal: 23 lis 2007, 11:40
od Pun-to
majki píše:Tak vite co kluci, riskujte si to, az se vam to pak podela, klido pido, je to vase auto, vase starost. Rozumy si netaham z prstu, ale mam je od lidi z oboru, a ne od jednoho, ale mnoha.
Už jsi to taky pochopil? Co člověk to názor a všichni maj pravdu... 8)
A pak se to vždycky zvrhne v hádku :roll:
Lepší z povzdálí sledovat :wink:

Napsal: 23 lis 2007, 15:05
od velechovský václav
Je třeba držet se zásady, řídit se doporučením výrobce a používat doporučený olej např. 10W-40.
Nepoužívat při výměnách oleje různých výrobců. Držet se svého výrobce , kterému důvěřuji.
Při proběhu motoru nad 80000 tis.km použít "těsnící" přísadu do oleje.
Dodržovat doporučení výrobce auta měnit olej jedenkrát ročně nebo při stanoveném počtu ujetých km.

Napsal: 23 lis 2007, 15:17
od Jill
Porad se tady probira zustavat u jednoho vyrobce?? a me napada proc?? ze u stejne specifikace to je jasna vec ....ale proc u jednoho vyrobce?
Kazdy olej ma jina aditiva = kdyz dam pri kazde vymene jiny olej, motor dostane ruzna aditiva, coz mu dle me muze jen pomoci.... Zaverem, nevidim duvod proc nestridat znacku oleje 8)

Napsal: 23 lis 2007, 15:22
od majki
Aby se ti treba neuvolnily nejake usazeniny...

Napsal: 23 lis 2007, 16:58
od velechovský václav
Oleje jsou např.10W-40 nebo 15W-40 atd...
Je na každém uživateli , zda zvolí při každé výměně oleje i výrobce.
Rozdíl je asi stejný jako když natankuješ jednou benzin natural95 a podruhé natural98.

Napsal: 23 lis 2007, 18:42
od Arrow79
majki píše:Ty menis co 20tkm? Ja mam predpisane co 15tkm (mama na mk2b s 8ventilom tiez..) :shock:
Nie, nemenim :D Este som ho nemenil ;) Ved preco som sa asi tak pytal?? :D

Napsal: 23 lis 2007, 19:38
od Pun-to
Jill píše:Porad se tady probira zustavat u jednoho vyrobce?? a me napada proc?? ze u stejne specifikace to je jasna vec ....ale proc u jednoho vyrobce?
Kazdy olej ma jina aditiva = kdyz dam pri kazde vymene jiny olej, motor dostane ruzna aditiva, coz mu dle me muze jen pomoci.... Zaverem, nevidim duvod proc nestridat znacku oleje 8)
No právě proto že každej používá jiný aditiva a přísady a ty se mezi sebou nemusej snášet. Může dojít i k situaci kdy se aditiva vysrážej a nově nalitej olej degraduje na úroveň vyjetýho. Nebo může i k trhání olejovýho filmu. A nebo jak napsal Majk v zaneseným motoru může dojít k masivnímu uvolnění usazenin a ucpání filtru. Tak proto...

Napsal: 24 lis 2007, 13:33
od velechovský václav
K diskuzi o motorovém oleji, by bylo dobré, kdyby si diskutující vyzkoušeli použití různých jedlých olejů na smažení např.obalovaného řízku.
Bohužel blbost nenadnáší. Kdyby nadnášela lítali bychom jako holubičky.

Napsal: 26 lis 2007, 09:08
od Jill
Pun-to píše:
Jill píše:Porad se tady probira zustavat u jednoho vyrobce?? a me napada proc?? ze u stejne specifikace to je jasna vec ....ale proc u jednoho vyrobce?
Kazdy olej ma jina aditiva = kdyz dam pri kazde vymene jiny olej, motor dostane ruzna aditiva, coz mu dle me muze jen pomoci.... Zaverem, nevidim duvod proc nestridat znacku oleje 8)
No právě proto že každej používá jiný aditiva a přísady a ty se mezi sebou nemusej snášet. Může dojít i k situaci kdy se aditiva vysrážej a nově nalitej olej degraduje na úroveň vyjetýho. Nebo může i k trhání olejovýho filmu. A nebo jak napsal Majk v zaneseným motoru může dojít k masivnímu uvolnění usazenin a ucpání filtru. Tak proto...
Pokud vim, tak usazeniny neuvolnuji aditiva, ale pouziti oleje jine viskozity. Do ojelu jedne viskozity se pridava jedna skupina aditiv - vzajemna nesnasenlivost vyloucena (vhodnych aditiv neni nekonecno, jen par a oleje obsahuji vesme ty same jen jiny obsah). s degradovani oleje na uroven vyjeteho - nikdy se z motoru nevypusti vsechen stary olej = vzdycky ti ten novy trosku degraduje.
Proti pouzivani oleju jinych znacek stejne specifikace neexistuje zadny seriozni dukaz - vzdy jen reci typu jedna baba povidala.
Nechci se hadat, kazdy ma sve zkusenosti - ja mam proste dobre zkusenosti se stridanim oleju.
Kdo se o tema oleju zajima, ma jiste nactene forum na oleje.cz, nazor vyvracejici stridani oleju tam nebyl nikym serioznim potvrzen.

K prispevek od V.V. ohledne fritovacich oleju - hmm forum o vareni je asi jinde .... :)

Napsal: 08 črc 2008, 11:02
od Intercooler
Panove, poradi mi nekdo jestli muzu nalejt do myho TD60 tendle olej? http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=567 "Selenia Gold 10W/40".
Ja myslim ze snad jo. Ted tam mam 10W40 polosynt. Dik

Napsal: 08 črc 2008, 12:02
od SHANE54
Intercooler píše:Panove, poradi mi nekdo jestli muzu nalejt do myho TD60 tendle olej? http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=567 "Selenia Gold 10W/40".
Ja myslim ze snad jo. Ted tam mam 10W40 polosynt. Dik
urcite! je to vynikajuci olej, len si vycisti obeh a vanu nejakym pripravkom pred vymenou, lebo prechadzas z mineralu na syntetiku!