DISKUZE - Motorové oleje
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1021
- Registrován: 02 dub 2007, 16:08
- Bydliště: Praha / Karvina
- Kontaktovat uživatele:
Tak vite co kluci, riskujte si to, az se vam to pak podela, klido pido, je to vase auto, vase starost. Rozumy si netaham z prstu, ale mam je od lidi z oboru, a ne od jednoho, ale mnoha.
Mazda2 1.3 TE '08
History: Punto mk2a 1.2 16v Sporting / Punto mk2b 1.2 8v Active / Mazda 626 2.2 12v limo GD US '88
History: Punto mk2a 1.2 16v Sporting / Punto mk2b 1.2 8v Active / Mazda 626 2.2 12v limo GD US '88
Už jsi to taky pochopil? Co člověk to názor a všichni maj pravdu...majki píše:Tak vite co kluci, riskujte si to, az se vam to pak podela, klido pido, je to vase auto, vase starost. Rozumy si netaham z prstu, ale mam je od lidi z oboru, a ne od jednoho, ale mnoha.
A pak se to vždycky zvrhne v hádku
Lepší z povzdálí sledovat
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 137
- Registrován: 11 srp 2006, 16:00
Je třeba držet se zásady, řídit se doporučením výrobce a používat doporučený olej např. 10W-40.
Nepoužívat při výměnách oleje různých výrobců. Držet se svého výrobce , kterému důvěřuji.
Při proběhu motoru nad 80000 tis.km použít "těsnící" přísadu do oleje.
Dodržovat doporučení výrobce auta měnit olej jedenkrát ročně nebo při stanoveném počtu ujetých km.
Nepoužívat při výměnách oleje různých výrobců. Držet se svého výrobce , kterému důvěřuji.
Při proběhu motoru nad 80000 tis.km použít "těsnící" přísadu do oleje.
Dodržovat doporučení výrobce auta měnit olej jedenkrát ročně nebo při stanoveném počtu ujetých km.
Porad se tady probira zustavat u jednoho vyrobce?? a me napada proc?? ze u stejne specifikace to je jasna vec ....ale proc u jednoho vyrobce?
Kazdy olej ma jina aditiva = kdyz dam pri kazde vymene jiny olej, motor dostane ruzna aditiva, coz mu dle me muze jen pomoci.... Zaverem, nevidim duvod proc nestridat znacku oleje
Kazdy olej ma jina aditiva = kdyz dam pri kazde vymene jiny olej, motor dostane ruzna aditiva, coz mu dle me muze jen pomoci.... Zaverem, nevidim duvod proc nestridat znacku oleje
IQTQ - MKI 1,2 16V 63kw
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 137
- Registrován: 11 srp 2006, 16:00
No právě proto že každej používá jiný aditiva a přísady a ty se mezi sebou nemusej snášet. Může dojít i k situaci kdy se aditiva vysrážej a nově nalitej olej degraduje na úroveň vyjetýho. Nebo může i k trhání olejovýho filmu. A nebo jak napsal Majk v zaneseným motoru může dojít k masivnímu uvolnění usazenin a ucpání filtru. Tak proto...Jill píše:Porad se tady probira zustavat u jednoho vyrobce?? a me napada proc?? ze u stejne specifikace to je jasna vec ....ale proc u jednoho vyrobce?
Kazdy olej ma jina aditiva = kdyz dam pri kazde vymene jiny olej, motor dostane ruzna aditiva, coz mu dle me muze jen pomoci.... Zaverem, nevidim duvod proc nestridat znacku oleje
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 137
- Registrován: 11 srp 2006, 16:00
Pokud vim, tak usazeniny neuvolnuji aditiva, ale pouziti oleje jine viskozity. Do ojelu jedne viskozity se pridava jedna skupina aditiv - vzajemna nesnasenlivost vyloucena (vhodnych aditiv neni nekonecno, jen par a oleje obsahuji vesme ty same jen jiny obsah). s degradovani oleje na uroven vyjeteho - nikdy se z motoru nevypusti vsechen stary olej = vzdycky ti ten novy trosku degraduje.Pun-to píše:No právě proto že každej používá jiný aditiva a přísady a ty se mezi sebou nemusej snášet. Může dojít i k situaci kdy se aditiva vysrážej a nově nalitej olej degraduje na úroveň vyjetýho. Nebo může i k trhání olejovýho filmu. A nebo jak napsal Majk v zaneseným motoru může dojít k masivnímu uvolnění usazenin a ucpání filtru. Tak proto...Jill píše:Porad se tady probira zustavat u jednoho vyrobce?? a me napada proc?? ze u stejne specifikace to je jasna vec ....ale proc u jednoho vyrobce?
Kazdy olej ma jina aditiva = kdyz dam pri kazde vymene jiny olej, motor dostane ruzna aditiva, coz mu dle me muze jen pomoci.... Zaverem, nevidim duvod proc nestridat znacku oleje
Proti pouzivani oleju jinych znacek stejne specifikace neexistuje zadny seriozni dukaz - vzdy jen reci typu jedna baba povidala.
Nechci se hadat, kazdy ma sve zkusenosti - ja mam proste dobre zkusenosti se stridanim oleju.
Kdo se o tema oleju zajima, ma jiste nactene forum na oleje.cz, nazor vyvracejici stridani oleju tam nebyl nikym serioznim potvrzen.
K prispevek od V.V. ohledne fritovacich oleju - hmm forum o vareni je asi jinde ....
IQTQ - MKI 1,2 16V 63kw
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 139
- Registrován: 25 pro 2006, 14:43
- Bydliště: 4000-5000 RPM
Panove, poradi mi nekdo jestli muzu nalejt do myho TD60 tendle olej? http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=567 "Selenia Gold 10W/40".
Ja myslim ze snad jo. Ted tam mam 10W40 polosynt. Dik
Ja myslim ze snad jo. Ted tam mam 10W40 polosynt. Dik
Punto 1.7 TD60 -
- SHANE54
- Znalec
- Příspěvky: 823
- Registrován: 15 čer 2007, 08:42
- Bydliště: Lučenec, SK
- Kontaktovat uživatele:
urcite! je to vynikajuci olej, len si vycisti obeh a vanu nejakym pripravkom pred vymenou, lebo prechadzas z mineralu na syntetiku!Intercooler píše:Panove, poradi mi nekdo jestli muzu nalejt do myho TD60 tendle olej? http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=567 "Selenia Gold 10W/40".
Ja myslim ze snad jo. Ted tam mam 10W40 polosynt. Dik
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D