DISKUZE - Motorové oleje

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
havros
Fiaťák
Příspěvky: 82
Registrován: 15 srp 2007, 12:02
Bydliště: Litoměřice, Ústí n/L

Příspěvek od havros »

Arrow79: Nezáleží jen na ujetých kilometrech, je zde taky limit 1 rok, pokud se těch 20000 km během roku nenajede :wink:
Admin SE-tuning.cz
Bylo:
Punto 1,1i (55s) r.v. 98, 3dv. hatchback
Nyní:
Hyundai i30 Made in CZ 1,4 80kW, Indigo Blue
Reklama
 

Arrow79
Všeználek
Příspěvky: 1765
Registrován: 05 dub 2007, 09:31
Bydliště: Zvolen, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arrow79 »

Tych 20.000km urcite stihnem do roku od vymeny :D
Punto MK2 1.2 8V ELX
majki
Všeználek
Příspěvky: 1021
Registrován: 02 dub 2007, 16:08
Bydliště: Praha / Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od majki »

Tak vite co kluci, riskujte si to, az se vam to pak podela, klido pido, je to vase auto, vase starost. Rozumy si netaham z prstu, ale mam je od lidi z oboru, a ne od jednoho, ale mnoha.
Mazda2 1.3 TE '08 :D
History: Punto mk2a 1.2 16v Sporting / Punto mk2b 1.2 8v Active / Mazda 626 2.2 12v limo GD US '88
majki
Všeználek
Příspěvky: 1021
Registrován: 02 dub 2007, 16:08
Bydliště: Praha / Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od majki »

Ty menis co 20tkm? Ja mam predpisane co 15tkm (mama na mk2b s 8ventilom tiez..) :shock:
Mazda2 1.3 TE '08 :D
History: Punto mk2a 1.2 16v Sporting / Punto mk2b 1.2 8v Active / Mazda 626 2.2 12v limo GD US '88
Pun-to
Znalec
Příspěvky: 737
Registrován: 06 čer 2007, 22:25
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvek od Pun-to »

majki píše:Tak vite co kluci, riskujte si to, az se vam to pak podela, klido pido, je to vase auto, vase starost. Rozumy si netaham z prstu, ale mam je od lidi z oboru, a ne od jednoho, ale mnoha.
Už jsi to taky pochopil? Co člověk to názor a všichni maj pravdu... 8)
A pak se to vždycky zvrhne v hádku :roll:
Lepší z povzdálí sledovat :wink:
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
velechovský václav
Fiaťák
Příspěvky: 137
Registrován: 11 srp 2006, 16:00

Příspěvek od velechovský václav »

Je třeba držet se zásady, řídit se doporučením výrobce a používat doporučený olej např. 10W-40.
Nepoužívat při výměnách oleje různých výrobců. Držet se svého výrobce , kterému důvěřuji.
Při proběhu motoru nad 80000 tis.km použít "těsnící" přísadu do oleje.
Dodržovat doporučení výrobce auta měnit olej jedenkrát ročně nebo při stanoveném počtu ujetých km.
Jill
Fiaťák
Příspěvky: 63
Registrován: 23 led 2006, 08:23
Bydliště: Praha/Zlin

Příspěvek od Jill »

Porad se tady probira zustavat u jednoho vyrobce?? a me napada proc?? ze u stejne specifikace to je jasna vec ....ale proc u jednoho vyrobce?
Kazdy olej ma jina aditiva = kdyz dam pri kazde vymene jiny olej, motor dostane ruzna aditiva, coz mu dle me muze jen pomoci.... Zaverem, nevidim duvod proc nestridat znacku oleje 8)
IQTQ - MKI 1,2 16V 63kw
majki
Všeználek
Příspěvky: 1021
Registrován: 02 dub 2007, 16:08
Bydliště: Praha / Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od majki »

Aby se ti treba neuvolnily nejake usazeniny...
Mazda2 1.3 TE '08 :D
History: Punto mk2a 1.2 16v Sporting / Punto mk2b 1.2 8v Active / Mazda 626 2.2 12v limo GD US '88
velechovský václav
Fiaťák
Příspěvky: 137
Registrován: 11 srp 2006, 16:00

Příspěvek od velechovský václav »

Oleje jsou např.10W-40 nebo 15W-40 atd...
Je na každém uživateli , zda zvolí při každé výměně oleje i výrobce.
Rozdíl je asi stejný jako když natankuješ jednou benzin natural95 a podruhé natural98.
Arrow79
Všeználek
Příspěvky: 1765
Registrován: 05 dub 2007, 09:31
Bydliště: Zvolen, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arrow79 »

majki píše:Ty menis co 20tkm? Ja mam predpisane co 15tkm (mama na mk2b s 8ventilom tiez..) :shock:
Nie, nemenim :D Este som ho nemenil ;) Ved preco som sa asi tak pytal?? :D
Punto MK2 1.2 8V ELX
Pun-to
Znalec
Příspěvky: 737
Registrován: 06 čer 2007, 22:25
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvek od Pun-to »

Jill píše:Porad se tady probira zustavat u jednoho vyrobce?? a me napada proc?? ze u stejne specifikace to je jasna vec ....ale proc u jednoho vyrobce?
Kazdy olej ma jina aditiva = kdyz dam pri kazde vymene jiny olej, motor dostane ruzna aditiva, coz mu dle me muze jen pomoci.... Zaverem, nevidim duvod proc nestridat znacku oleje 8)
No právě proto že každej používá jiný aditiva a přísady a ty se mezi sebou nemusej snášet. Může dojít i k situaci kdy se aditiva vysrážej a nově nalitej olej degraduje na úroveň vyjetýho. Nebo může i k trhání olejovýho filmu. A nebo jak napsal Majk v zaneseným motoru může dojít k masivnímu uvolnění usazenin a ucpání filtru. Tak proto...
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
velechovský václav
Fiaťák
Příspěvky: 137
Registrován: 11 srp 2006, 16:00

Příspěvek od velechovský václav »

K diskuzi o motorovém oleji, by bylo dobré, kdyby si diskutující vyzkoušeli použití různých jedlých olejů na smažení např.obalovaného řízku.
Bohužel blbost nenadnáší. Kdyby nadnášela lítali bychom jako holubičky.
Jill
Fiaťák
Příspěvky: 63
Registrován: 23 led 2006, 08:23
Bydliště: Praha/Zlin

Příspěvek od Jill »

Pun-to píše:
Jill píše:Porad se tady probira zustavat u jednoho vyrobce?? a me napada proc?? ze u stejne specifikace to je jasna vec ....ale proc u jednoho vyrobce?
Kazdy olej ma jina aditiva = kdyz dam pri kazde vymene jiny olej, motor dostane ruzna aditiva, coz mu dle me muze jen pomoci.... Zaverem, nevidim duvod proc nestridat znacku oleje 8)
No právě proto že každej používá jiný aditiva a přísady a ty se mezi sebou nemusej snášet. Může dojít i k situaci kdy se aditiva vysrážej a nově nalitej olej degraduje na úroveň vyjetýho. Nebo může i k trhání olejovýho filmu. A nebo jak napsal Majk v zaneseným motoru může dojít k masivnímu uvolnění usazenin a ucpání filtru. Tak proto...
Pokud vim, tak usazeniny neuvolnuji aditiva, ale pouziti oleje jine viskozity. Do ojelu jedne viskozity se pridava jedna skupina aditiv - vzajemna nesnasenlivost vyloucena (vhodnych aditiv neni nekonecno, jen par a oleje obsahuji vesme ty same jen jiny obsah). s degradovani oleje na uroven vyjeteho - nikdy se z motoru nevypusti vsechen stary olej = vzdycky ti ten novy trosku degraduje.
Proti pouzivani oleju jinych znacek stejne specifikace neexistuje zadny seriozni dukaz - vzdy jen reci typu jedna baba povidala.
Nechci se hadat, kazdy ma sve zkusenosti - ja mam proste dobre zkusenosti se stridanim oleju.
Kdo se o tema oleju zajima, ma jiste nactene forum na oleje.cz, nazor vyvracejici stridani oleju tam nebyl nikym serioznim potvrzen.

K prispevek od V.V. ohledne fritovacich oleju - hmm forum o vareni je asi jinde .... :)
IQTQ - MKI 1,2 16V 63kw
Intercooler
Fiaťák
Příspěvky: 139
Registrován: 25 pro 2006, 14:43
Bydliště: 4000-5000 RPM

Příspěvek od Intercooler »

Panove, poradi mi nekdo jestli muzu nalejt do myho TD60 tendle olej? http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=567 "Selenia Gold 10W/40".
Ja myslim ze snad jo. Ted tam mam 10W40 polosynt. Dik
Punto 1.7 TD60 - Obrázek
Uživatelský avatar
SHANE54
Znalec
Příspěvky: 823
Registrován: 15 čer 2007, 08:42
Bydliště: Lučenec, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SHANE54 »

Intercooler píše:Panove, poradi mi nekdo jestli muzu nalejt do myho TD60 tendle olej? http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=567 "Selenia Gold 10W/40".
Ja myslim ze snad jo. Ted tam mam 10W40 polosynt. Dik
urcite! je to vynikajuci olej, len si vycisti obeh a vanu nejakym pripravkom pred vymenou, lebo prechadzas z mineralu na syntetiku!
Obrázek
Obrázek
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“