Stránka 6 z 6
Re: spotreba oleja
Napsal: 14 dub 2011, 09:38
od marsiano
Tak to jsi mě moc nepotěšil, motor má docela málo naběháno a ani se mi nechce věřit že by byl už kaput.
Asi se teda začnu rozhlížet po jiném motoru, mám v plánu tam hodit motor z Cupe 2,0 Turbo.
Ale díky moc za rady.
Re: spotreba oleja
Napsal: 14 dub 2011, 17:49
od punťas hgt
Nechci tě strašit a ani to nemusí být tvůj případ. Tyhle motory žerou olej. Je to špatně konstrukčně řešený. Odtokový kanálky v hlavě jsou na blbým místě. Nad vačkama je odvod par z hlavy válců. Když tomu dáváš, tak vačky chvístají olej a odvod par je vyveden pod škrtící klapku. Tudíž vlivem silnýho podtlaku je olej přisáván do sání. Když si sundáš klapku a strčíš tam prst, setřeš slušný sajrajt. Tohle všechno ještě navíc podpoříš tím, že tam budeš lít hustší olej. Nezkoušej do oleje nalít takovou tu přísadu do oleje. Ještě víc ho zahustíš a bude to žrát víc... Tohle je konstrukční vada motoru, ale nejde k vůli tomu do sání tolik oleje, aby ti z výfuku prskal olej. Jestliže ti po zahřátí výfuku, kdy se vypaří voda prská olej při prošlápnutí, tak bude vada někde jinde. U mě se stalo něco na 3 válci-připadne mi to, že buď praskl pístní kroužek, nebo začal chodit pístní čep, nebo se uloplo kousek pístu. Každopádně tak, či onak pokud by nebyl do....ený válec, tak oprava na dalších cca 25-30 tis. Už tak se mi z toho mojeho auta stal drahý koníček a při dnešních cenách, bych na něm hodně tratil, kdybych ho prodával a kdybych měl do něj investovat ještě tyhle peníze..... No hold někdo to prokouří a prochlastá, já jsem to vrazil do auta:-D Je docela mazec, kolik to auto šlo z ceny během 2 let.... Poradím ti asi takhle.Dolej olej, zkus se držet a najezdit 1000 km klidnou jízdou a uvidíš, jestli se olej ztratí.....
Re: spotreba oleja
Napsal: 14 dub 2011, 19:51
od marsiano
Tak já když sundal klapku, tak klapka byla minimálně znečištěná a v sání bylo také jen minimum nečistot, což jsem uplně čuměl.
Čekal jsem kdo ví jakej tam bude bordel. No možná to z výfuku nebyl olej, možná to byla jen špinavá voda, protože ten den zrovna pršelo a auto nebylo ani moc zahřátý, je pravda že to docela dost bíle hulilo, ale v servise mi říkal že se mu nezdá že by to bylo způsobeno olejem. Zkusim to až auto zahřeju a bude sucho, doleju olej jak říkáš a budu jezdit klidnou jízdou 1000km a pak uvidim kolik se ztratí.
To že má auto konstrukční nedostatky co se týče spotřeby oleje jsem se tu dočetl, možná by to šlo i nějak vyřešit a nedostatek opravit?
Zítra si jdu do servisu pro auto, měl by být vyměněnej ten ventil a udělaná důkladná prohlídka motoru, tak jsem zvědavej co se dozvim a hlavně jak auto pojede. J
ak říkáš že se zasíraj odtokové kanálky, myslíš že by před výměnnou oleje nepomohl nějaký výplach, který by je pročistil? Jak jsem již psal dávám olej valvoline 10w40 což je polosintetika, myslíš že bych mohl přejít na 5w40 ten by měl být řídčí než 10w40 jestli se nemýlim a je to plná sintetika.
S tím jak auto strácí na ceně je až neuvěřitelný, dnes jsem třeba koukal na sauto a je tam snad 10HGT a cena průměr kolem 50tis
Hold doba je taková a přesně jak říkáš někdo to dá do cigeret a do chlastu a někdo do auta, já osobně bych volil to druhý.
Re: spotreba oleja
Napsal: 14 dub 2011, 20:23
od punťas hgt
Podivej zkus to tak, jako já. Zahřej auto tak, aby byl prohřátý výfuk a eliminoval si, že ti bude prskat z výfuku nakondenzovaná voda. Já jsem dal před výfuk plastový kanystr a tůroval jsem auto. Vždycky do určitých otáček a mrknul jsem na kanystr. Tak jsem zjistil, že ve vyšších otáčkách z toho motoru vyletěly kapky oleje. Jinak někdy si říkám, že ten motor zkusím rozdělat a mrknout, co se s ním stalo. Protože 14 dní před KO jsem si nechal měřit tlaky. Byl jsem já osobně u toho když to měřili a všechny 4 válce byly naprosto shodné-hodnotu už nevím-tuším někde okolo 10.8 a to i v době, kdy to papalo 0.5 l na 800km.
Jinak tyhle poznatky o tomhle motoru jsem vydoloval od mechanika, který dělá talijány a dělá motory do vrc. Napřed se špónoval, ale na štětstí si rád sosnul, tak jsem do něj nalil flašku jakýho si utrechtu a on se rozvykládal. Co si pamatuju, tak říkal, že se hodně používá nekvalitní těsnění, který zúžuje ty kanálky, proto se to začne zasírat. Problém je v tom, že jsou umístěny na nevhodném místě a on je údajně jaksi zvětšuje.
Jinak jak říkáš 5w40 je řidší. Já sám o sobě nevím, co se může stát, když začneš místo 10w40 lít 5w40. Já jsem začal lít 5w40 a tím, že jsem nevěděl co se tam dřív lílo. Motor jsem zahřál a celou noc jsem nechal odkapávat olej. Nalil jsem 5w a po pár tisících jsem ho vypustil, vyměnil filtr a nalil nový. Zatím se nic neděje...
Re: spotreba oleja
Napsal: 14 dub 2011, 21:00
od marsiano
A co si myslíš na ten výplach motoru, myslíš že by pomohl a měl bych ho udělat před výměnou, případně před změnou oleje?
Vím že některým autům to pomůže, některým uškodí.
Ještě bych se chtěl zeptat, než ti odešel motor, pozoroval si nějaké změny například že to hůř jelo??
Pokud by to trošičku z výfuku olej stříkalo, třeba jen pár kapek, myslíš že se mám raději toho motoru zbavit?
Jinak si moc cenim toho že se podělíš o svoje zkušenosti a moc ti děkuju, dost mi to pomáhá lépe poznat toto auto.
Re: spotreba oleja
Napsal: 14 dub 2011, 22:49
od punťas hgt
Podivej, myslím, že vypustit olej, nalít jiný a vyměnit ho třeba po 5tis. Já liju BP-někdo tvrdí největší sračka. Můj strýc tam dělá obchoďáka, dlouho jsem s ním o tom diskutoval a nastínil mi trochu marketingovou politiku. Věř tomu, že BP, není ve skutečnosti to, co je a věř, že třeba Castrol není, to co je..... Já liju 5W40-Visco 5000. Je to olej, pod který se podepsaly firmy jako BMV,Porsche, tuším Audi...., jak jsem psal zatím bez problémů (nechci dělat reklamu!!!!!!
. Dneska v podstatě pokud chceš vyrábět olej, musíš splňovat ISO a to má drsný kriteria a musí je splňovat všichni.
Jinak co se týká motoru. Problém byl ten, že olej odrovnával lambdu. Software v jednotce je asi blbý, protože nenapsal ani hlášku, že se třeba pohybuje v nereálných hodnotách.....Až jsem jí měřil měřákem, tak jsem zjistil, že je KO. Motor šlapal, akorát někde kolem 4-tis ten motor úplně výkonově umřel. Vyměnil jsem jí a auto zas nějaký čas lítalo jak drak.Když jsem pochopil, že jde opravdu do tuhýho a je něco moc špatně bylo, že při ustálený rychlosti a 2.5 tis otáček motor klepal. Při akceleraci, nebo deceleraci nic. Pak se stalo to, že jsem v 50-ce chtěl předjet důchodca a uto najednou bylo bez výkonu. Dojel jsem dom, na 5km sežralo litr oleja, ale pořád šel nakopnout a šel krásně za plynem. Jenom někde při 2.5 tis.ot. to šíleně zaklepalo a z výfuku vyletěl černý dým.
Na otázku zda se zbavit motoru, nebo ne, neumím dát jednoznačnou odpověď. Ber tohle spíš jako informaci o tom, s čím jsem se pral já a kolik to stálo. Pokud budeš hovado, zbav se auta. Pokud nechceš, jezdi až se závada jednoznačně projeví a pak sežeň druhý motor, protože když pak k ceně auta přičteš cenu opravy motoru zjištíš, že si mohl mít jiný auto. Poradím ti ještě jednu věc, se kterou by ses asi potýkal. Já jsem sehnal z mnoha mechaniků jenom jednoho, kterej rozuměl tomuhle motoru. Jinak mi neuměli ani vysvětlit, jak tam pracuje ten variátor. Mechanik, který nevěděl, jak je u tohodle motoru uložená klika a nevěděl jak nastavit rozvody s variátorem, pro mne nebyl dobrý mechanik
.
Re: spotreba oleja
Napsal: 15 dub 2011, 16:20
od marsiano
Tak auto mám už doma, ventil opravenej, vubec to už nehulí, z výfuku olej necáká (byla to nejspíš jen voda)
Jsem moc rád, bál jsem se nejhoršího a zbytečně jsem plašil, teď už jen proměřit kolik si to vezme oleje na těch 1000km
Re: spotreba oleja
Napsal: 25 dub 2011, 21:11
od marsiano
Chystám se vyměnit olej a přemýšlim že tam zkusím hodit tento - Selenia Racing 10W/60
Každopádně udělám výplach, ale rozmýšlim se mezi těmito dvěma, co si myslíte že je lepší?
http://obchod.autokelly.cz/#PATH=376180 ... ST=0|LNG=0|" onclick="window.open(this.href);return false;
http://obchod.autokelly.cz/#PATH=376180 ... ST=0|LNG=0|" onclick="window.open(this.href);return false;