Stránka 6 z 7

Re: HELP - výfuk, lambda sonda

Napsal: 01 led 2012, 22:26
od hanzs
Tak jsem to stáhnul a zdá se, že ten snímač tlaku je v pořádku - u nenastartovaného motoru 1030mbar je ok.
Ale dost divný jsou pak ty hodnoty nastartovanýho - kolem 250mbar na volnoběh a to je prostě málo (tj. vysoké vakuum), normální je kolem 300-350mbar.
Co to značí - je trochu otázka.
Podobná věc se řešila na anglickým foru viz. http://www.fiatforum.com/stilo/286356-s ... lem-2.html" onclick="window.open(this.href);return false; v příspěvku #22 je jeho měření a tam mu padá tlak až na 230mbar se stoupajícíma otáčkama. U tebe je to opačně - se stoupajícíma hodnotama ti tlak vzrůstá.
No pak zjistil, že měl přeskočený rozvodák. Takže to bych doporučil zkontrolovat.

Re: HELP - výfuk, lambda sonda

Napsal: 02 led 2012, 09:07
od sloto
hanzs píše:Tak jsem to stáhnul a zdá se, že ten snímač tlaku je v pořádku - u nenastartovaného motoru 1030mbar je ok.
Ale dost divný jsou pak ty hodnoty nastartovanýho - kolem 250mbar na volnoběh a to je prostě málo (tj. vysoké vakuum), normální je kolem 300-350mbar.
Co to značí - je trochu otázka.
Podobná věc se řešila na anglickým foru viz. http://www.fiatforum.com/stilo/286356-s ... lem-2.html" onclick="window.open(this.href);return false; v příspěvku #22 je jeho měření a tam mu padá tlak až na 230mbar se stoupajícíma otáčkama. U tebe je to opačně - se stoupajícíma hodnotama ti tlak vzrůstá.
No pak zjistil, že měl přeskočený rozvodák. Takže to bych doporučil zkontrolovat.
mozem si to pozriet doma alebo to treba zaniest k niekomu, viem ze su tam nejake rysky na kladkach a remenoch ale nerobil som to este

Re: HELP - výfuk, lambda sonda

Napsal: 02 led 2012, 14:17
od hanzs
Jako to záleží na tobě - já např. v tom taky nejsem úplně zběhlý, takže bych to nechal někoho zkontrolovat.
Jinak předpokládám že běžná údržba - oleje, filtry apod. se dělala normálně?

Re: HELP - výfuk, lambda sonda

Napsal: 02 led 2012, 16:30
od sloto
hanzs píše:Jako to záleží na tobě - já např. v tom taky nejsem úplně zběhlý, takže bych to nechal někoho zkontrolovat.
Jinak předpokládám že běžná údržba - oleje, filtry apod. se dělala normálně?
samozrejme, teraz to ma 113tis, remene podla knizky ma cakaju akurat pri 120tis., napada ma vsak ci by nemohla byt navine elektrika, resp nejaka sviecka. priznam sa ze som ich ani nenasiel, dnes som do toho cumel jako puk a nevidel som kde su vlastne sviecky :-). keby nejaka sviecka hodila menej iskry a lambdu by omyl nespaleny benzin, tiez by ju mohla napadnut myslienka ze je bohata zmes.

Re: HELP - výfuk, lambda sonda

Napsal: 02 led 2012, 21:48
od hanzs
Samozřejmě teoreticky by to tak být mohlo, ale kdyby nepálila jedna svíčka, tak by to cukalo nebo by to jelo na tři válce, což je hodně poznat a tys říkal, že ti to jede ok.

Re: HELP - výfuk, lambda sonda

Napsal: 03 led 2012, 15:34
od sloto
hanzs píše:Samozřejmě teoreticky by to tak být mohlo, ale kdyby nepálila jedna svíčka, tak by to cukalo nebo by to jelo na tři válce, což je hodně poznat a tys říkal, že ti to jede ok.
Ano ide dobre, ta kontrolka motora sa rozsvecuje napr pri podradni alebo dokonca na volnobehu nna semaforoch, par nastartovani tam vydrzi, potom zmizne. A zase sa pri nejakej vhodnej prilezitosti rozsvieti, bez predchadzajucom varovani.

Re: HELP - výfuk, lambda sonda

Napsal: 04 led 2012, 21:57
od hanzs
No mozna kdyz mas uz ten FES, muzes se nekdy na zahratem motoru podivat na hodnoty:
Mixture correction learning value
Lambda 1 Sensor Integrator
Injection time
a hodnotu napětí na druhé lambdě (stačí jestli se drží u nějaké hodnoty).

První dvě hodnoty by měly být blízko 1,00, injection time cca 2,8-3ms.

Re: HELP - výfuk, lambda sonda

Napsal: 04 led 2012, 22:28
od sloto
hanzs píše:No mozna kdyz mas uz ten FES, muzes se nekdy na zahratem motoru podivat na hodnoty:
Mixture correction learning value
Lambda 1 Sensor Integrator
Injection time
a hodnotu napětí na druhé lambdě (stačí jestli se drží u nějaké hodnoty).

První dvě hodnoty by měly být blízko 1,00, injection time cca 2,8-3ms.
hned zajtra

Re: HELP - výfuk, lambda sonda

Napsal: 05 led 2012, 17:19
od sloto

Kód: Vybrat vše

http://www.uschovna.cz/zasilka/G1I7DJKX4K3FT8N8-7KP
tuto to je, tie hodnoty boli mimo toho co si pisal....

ten narast hodnot, resp ich zmena v pribehu prvej minuty, zapol som svetla -dialkove, pustil kurenie na 4rku... akoze maximalne prevadzkove zatazeni. zpociatku som meral na vypnutom kureni a vsade tma

Re: HELP - výfuk, lambda sonda

Napsal: 06 led 2012, 16:32
od hanzs
Předpokládám teda, že jsi to dělal na zahřátém motoru.
Údaj mixture correction na hodnotě kolem 1,24 jednoznačně ukazuje na to, že v řídící jednotka se hodně z něčím pere, že je tam problém. Moje Stilo (řídící jednotka s tvým Puntem je prakticky stejná) má tuto hodnotu od 0,95-1,08 ve všech režimech motoru.
Max. korekce je totiž 0,75-1,25, takže u tebe je to téměř na max.
Hodnota nad 1, by měla znamenat, že řídící jednotka chce dávat víc paliva - tak je to alespon u jiných aut, u Fiata se mi to nepovedlo najít.
Otázka je proč, by měla chtít dávat víc paliva - a dostáváme se k druhé lambdě za katalyzátorem, ta ukazuje hodnoty kolem 0,1V to je taky špatně - údaj blízko nule znamená moc kyslíku v výf. plynech. Jenže tam už skoro žádný být nemá - ten zbylý co vyjde z motoru se spotřebuje na reakci v katalyzátoru. Moje auto teda má na volnoběh cca 0,6V na druhé lambdě.
A je teda možný, že tvoje druhá lambda tu řídící jednotku blbne.

Proto bych doporučil zkusit druhou lambdu odpojit, projet to pár km, a znova se podívat na údaj mixture correction jestli se změní a přiblíží k 1,0.
Po odpojení tý lambdy ti to asi hodí kontrolku motoru, protože to pozná, že je odpojená, ale to pak smažeš přes FES.

Máš auto celkem nové - ale důvodem toho všeho by třeba mohla být díra ve výfuku u druhé lambdy - není tam náhodou?

Re: HELP - výfuk, lambda sonda

Napsal: 06 led 2012, 19:39
od sloto
fajn zohrejem to najdem druhu lambdu, povozim sa 5km, zmeriem dam vedet, zasa budem merat pri vypnutych odberoch a bez lambdy pripojenej

Re: HELP - výfuk, lambda sonda

Napsal: 08 led 2012, 19:47
od sloto
sloto píše:fajn zohrejem to najdem druhu lambdu, povozim sa 5km, zmeriem dam vedet, zasa budem merat pri vypnutych odberoch a bez lambdy pripojenej

Kód: Vybrat vše

http://www.uschovna.cz/zasilka/G48E36RVN79ESBS5-L29
tuto je to, presiel som na 4 nastartovania dokopy asi 10km, zaujmave bolo, ze system pocas prvych dvoch nastartovaniach nevyhodil chybu, ze chyba signal z lambdy 2. az na tretie a dalsie svietil

Re: HELP - výfuk, lambda sonda

Napsal: 08 led 2012, 21:38
od hanzs
Hmm, tak tou druhou lambdou to nebude.
No asi už nevím, co bych poradil - nevylučoval bych tu možnost přeskočeného rozvodu - to umí takhle zblbnout ŘJ.
Chce to sehnat nějakýho šikovnýho technika...

Re: HELP - výfuk, lambda sonda

Napsal: 08 led 2012, 22:13
od sloto
hanzs píše:Hmm, tak tou druhou lambdou to nebude.
No asi už nevím, co bych poradil - nevylučoval bych tu možnost přeskočeného rozvodu - to umí takhle zblbnout ŘJ.
Chce to sehnat nějakýho šikovnýho technika...
skoda ze to nei je rozkreslene v tej publikacii JAK NA TO, co mam staru lantricku od Hyundaia, som si nasiel na ich webe servisny manual, ktory publikuju free. A tam som si ine veci veru poopravoval.

Oddeklovat to nie je problem, len vediet ktora ryska ma byt kde na remeni, toto je 8v cize tam toho vela nebude

Re: HELP - výfuk, lambda sonda

Napsal: 09 led 2012, 00:26
od hanzs
tady posilám:
pro motor 1.2 MkII
http://merkur_sound.sweb.cz/rzv1_mkII.PNG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://merkur_sound.sweb.cz/rzv2_mkII.PNG" onclick="window.open(this.href);return false;

pro motor 1.2 MkI
http://merkur_sound.sweb.cz/rzv3_mkI.png" onclick="window.open(this.href);return false;

Dal jsem tam i to MkI protoze je to tam líp nakreslený.