Tak jsem to vyřešil a zase to bylo jednoduchý a tam kde bych to nehledal, vyměnil sem tu plechovou svorku na + polu baterie za obycejnou železnou a je po problému všechno je v normě včetně volnoběhu
Zřejmě ta plechová svorka za jízdy praskla a postupně ztrácela kontakt, což se začalo projevovat i jinak (vypínalo se radio pri zapnuti dalkovych svetel, potom uz i blinkru, obcas odmitl naskocit starter, obcas posilovac, obcas diodky na pristrojovce), tak jsem to vyměnil a zjistil, že to souviselo i s tím volnoběhem... Taky jsem se po jednom neˇuspěšném startování spálil o tu starou svorku do krve, zřejmě nějaký odpor...
Fascinuje mě, jak může výrobce do auta dávat takovouhle fórovou svorku, to je fakt děs, nemůžu srovnávat s jinýma výrobcema, nesleduju to, ale já osobně bych tam takovejhle šmejd nedával
Akorát jsem tak zbytečně vyměnil termostat (i když to narozdíl od podzimu nádherně topí skoro hned
), možná baterii, i když šampiónka už nebyla a pořád zkoušel všechna možná čidla, kterým nic není a přitom nakonec stačila svorka za 75 korun
Akorát doufám, že sem tou nedostatečnou elektrifikací nedomrvil ŘJ, snad ne, voltáž byla vždycky správně, když jsem to měřil
Díky všem za rady, tohle nemohl odhadnout nikdo
Mbiba