Punto HGT problém

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
mafi
Všeználek
Příspěvky: 1987
Registrován: 01 zář 2007, 15:09
Bydliště: Trnava - SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: Punto HGT problém

Příspěvek od mafi »

RadekHGT píše:Ano mafi stym stebou uplne suhlasim,ale teraz v zime,pri castnych studenych startoch by bola "vrazda pre auto" kebyze som mu nakladal.Je samozrejme ze v lete si obcas dupnem,vsak je aj do coho 8) ,ale aj tak sa mi to zda trosku prehnane stym olejom :(
pokial nehas stupnut teplotu na prevadzkovu uroven ,mozes vytacat motor aj v zime ,vobec tomu neuskodis..........vrazda je aj ked v lete nakladas na studeny motor nielen v zime
Reklama
 

punťas hgt
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 341
Registrován: 11 bře 2008, 18:04
Bydliště: koule evropy
Kontaktovat uživatele:

Re: Punto HGT problém

Příspěvek od punťas hgt »

mad mike píše:
punťas hgt píše:No co já jsem se bavil s těma mechanikama, tak ze spodkem by nebyl zas až takový problém,ale v podstatě všechny odradila ta hlava,protože nikdo z nich nevěděl,jak tam ten system funguje,ty mazací kanálky a pak jsem se setkal s problémem, že široko daleko tady nikdo nemá přípravky na rozvody a problém prý spočívá v sací vačce, na které je ten variátor. Musí se to nějak aretovat a vačky se aretují pomocí speciálních přípravků.Na tom jsem taky pohořel.
já ti řeknu jak to je, v chytré knize jsou čtyři stránky ůkonů, které se musí provést při sundání a nasazení hlavy, drbačka jak prase, proto se servisy do toho nechtějí pouštět. a ohledně rozvodů u HGT je to stejné jak u jiných aut, všechny ozubené kola nastavit na značky a vyšponovat řemen na průhyb 5-10mm. toť vše, žádný jiný zázrak v tom není
No ty jo mohl by jsi mi nafotit ten text a obrázky z té chytré knihy?Mě totiž bylo řečeno,že je potřeba na to hgt a alfy s variátorem ty aretační přípravky na vačky,který se šrubují místo jednoho uložení vačky.Prej s výfukovou by nebyl až takový problém, ale údajně s tou sací k vůli tomu variátoru.
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Punto HGT problém

Příspěvek od mad mike »

jo můžu, akorát furt nemůžu najít co a kde je ten variátor? našel jsem jen nějaký elektromagnetický regulátor časování ventilového rozvodu(to by mohlo být ono, ne?), a nachází se nahoře u vstřikovací lišty mezi 1a2 válcem
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
RadekHGT
Znalec
Příspěvky: 587
Registrován: 11 bře 2009, 03:32

Re: Punto HGT problém

Příspěvek od RadekHGT »

To mi je jasne mafi,myslel som to tak ze ja strasne malo jazdim (za rok a pol 16 000km) a to nehovorim o zime.Uplne mimimum,takze kym sa dostanem na miesto kam potrebujem teraz za chladneho pocasia,sa mi auto ani nezahreje.A aby si bol v obraze:na 16 000km to zozralo 6lit oleja :?Zda sa mi to trosku vela,ci nie?
A sorry chalani ale o tom co tu pisete (puntashgt a mad mike) nemam ani paru :oops:
HGT
mimiHGT
Fiaťák
Příspěvky: 93
Registrován: 24 bře 2008, 01:39

Re: Punto HGT problém

Příspěvek od mimiHGT »

SpiritWolker píše:
mimiHGT píše:najlepsie na koniec - zrovnanie hlavy-390 € bez účtu!!!
tejto cene neverim, niekto sa poriadne nabalil

ja mam sice 1,2 8V zrovnanie hlavy ma stalo tento tyzden 30€ a vo fiate cca pred 2-3rokmi zrovnanie frezovanim 3500sk ale tam ma obobrali aj na olejovej vani tu mi predali za 6000sk a nova stoji 1200-1500sk a na klukovke ktora mozno ani nebola pokazena, za nu si vypytali 21.500,-Sk bez dane
servus, pozri na sranku eper, tam su aj ceny, a origo kluka na HGT momentalne tusim do 60? stala 114 :( v tisicoch Skk
Punto 1.8 16V HGT
mimiHGT
Fiaťák
Příspěvky: 93
Registrován: 24 bře 2008, 01:39

Re: Punto HGT problém

Příspěvek od mimiHGT »

punťas hgt píše:njn parchanti.Je otázka, co všechno v té ceně za srovnání hlavy je započítané.Pokud jenom přebroušení hlavy, tak to se opravdu někdo napakoval jako kráva.Pokud je v tom ale započítané i nějaké zabrušování ventilů,nová vodítka,gufera,případne hydroštely-to už bychom mohli polemizovat.Tohle ale majitel neuvádí, takže pokud jen čistě zabroušení hlavy a za tyhle peníze, tak to se s tím musel srát jehlovým pilníčkem :-D
máš pravdu, neuviedol, výmena hydrozvyhátiek, komplet zarovnanie a zabrusenie ventilov, gufera, voditka, ... komplet repas, nebudem to robit na 5 krat, je to dole, tak nech je to poriadne :D
Punto 1.8 16V HGT
mimiHGT
Fiaťák
Příspěvky: 93
Registrován: 24 bře 2008, 01:39

Re: Punto HGT problém

Příspěvek od mimiHGT »

mad mike píše:jo můžu, akorát furt nemůžu najít co a kde je ten variátor? našel jsem jen nějaký elektromagnetický regulátor časování ventilového rozvodu(to by mohlo být ono, ne?), a nachází se nahoře u vstřikovací lišty mezi 1a2 válcem
to je ono, fyzicky taky valcek priemer cca 2,5 cm, na sacej vacke :D
Punto 1.8 16V HGT
mimiHGT
Fiaťák
Příspěvky: 93
Registrován: 24 bře 2008, 01:39

Re: Punto HGT problém

Příspěvek od mimiHGT »

RadekHGT píše:To mi je jasne mafi,myslel som to tak ze ja strasne malo jazdim (za rok a pol 16 000km) a to nehovorim o zime.Uplne mimimum,takze kym sa dostanem na miesto kam potrebujem teraz za chladneho pocasia,sa mi auto ani nezahreje.A aby si bol v obraze:na 16 000km to zozralo 6lit oleja :?Zda sa mi to trosku vela,ci nie?
A sorry chalani ale o tom co tu pisete (puntashgt a mad mike) nemam ani paru :oops:
servus, netecie ti olej niekde pomimo? ved to je strasne, tolko oleja tam naliat, skus odsledovat spodok, alebo zeby ti prepustali tolko oleja gufera na ventiloch? sa mi nezda, na tak malo km.
Punto 1.8 16V HGT
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Punto HGT problém

Příspěvek od mad mike »

mimiHGT píše:
mad mike píše:jo můžu, akorát furt nemůžu najít co a kde je ten variátor? našel jsem jen nějaký elektromagnetický regulátor časování ventilového rozvodu(to by mohlo být ono, ne?), a nachází se nahoře u vstřikovací lišty mezi 1a2 válcem
to je ono, fyzicky taky valcek priemer cca 2,5 cm, na sacej vacke :D
už jsem to našelhttp://www.dilyfiatov.cz/p1005-variator ... ani-vacky/
ten elektromagnet je asi toto(viz obrázek)
vevnitř je pohyblivý váleček který plave v oleji, nejspíš pouští někam olej
Přílohy
Snímek 0101.jpg
Snímek 0101.jpg (243.27 KiB) Zobrazeno 3384 x
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
punťas hgt
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 341
Registrován: 11 bře 2008, 18:04
Bydliště: koule evropy
Kontaktovat uživatele:

Re: Punto HGT problém

Příspěvek od punťas hgt »

mad mike píše:
mimiHGT píše:
mad mike píše:jo můžu, akorát furt nemůžu najít co a kde je ten variátor? našel jsem jen nějaký elektromagnetický regulátor časování ventilového rozvodu(to by mohlo být ono, ne?), a nachází se nahoře u vstřikovací lišty mezi 1a2 válcem
to je ono, fyzicky taky valcek priemer cca 2,5 cm, na sacej vacke :D
už jsem to našelhttp://www.dilyfiatov.cz/p1005-variator ... ani-vacky/
ten elektromagnet je asi toto(viz obrázek)
vevnitř je pohyblivý váleček který plave v oleji, nejspíš pouští někam olej
No jo kluci to je pouze elektromagnet, který ovládá ten variátor.Variátor je nasazen na sací vačce a ta vačka se v tom variátoru za určitých podmínek pootáčí a tím se mění to časování ventilů.Tento elektromagnet určuje právě ty podmínky.Řídící jednotka ho někde cca kolem 3500-4000 ot sepne.Ten čudlík v něm zatlačí váleček v hlavě a tím se otevře přepouštěcí olejový kanálek a tlak oleje, který udává olejový čerpadlo(proto je prý duležitý vědět,jestli olejový čerpadlo tlačí to,co má), tak ten tlak oleje působí ve vnitř na ten variátor a tím pádem se ta vačka celá začne pootáčet,tím se mění to časování ventilů. Takhle mě to bylo vysvětleno a vyčetl jsem to i ze schéma. Když si na to čidlo ze shora na ty pocínovaný kolečka připojíte měřák, nebo žárovku a budete tůrovat motor uvidíte,že to začne problikávat,jak ho jednotka spíná.Starší punta (klapka ovládaná lankem) má v pojistkové skříni v motoru relé k tomuto ventilu, novší punta (elektronická klapka) mají posílený koncový výkonový stupeň přímo v jednotce a je ovládám přímo jednotkou bez relé http://www.dilyfiatov.cz/p1005-variator ... ani-vacky/" onclick="window.open(this.href);return false; takhle vypadá ten variátor http://www.autoserva.cz/html/diag_vystrik6.php" onclick="window.open(this.href);return false; přípravky číslo ast 4544 a 4530,4531-takhle vypadají ty aretační přípravky na rozvody.Já sám,když jsem sundal rozvody, tak se pootočila výfuk.vačka-což je logický, ale právě ta sací mě zůstala stát a pohnul se jen ten variátor (nebo na opak,teď nevím).Někdo mi říkal, že při výměně rozvodů se seřizuje i samotný variátor (jeho předpětí),ale druhý mechoš mě to vyvrátil, tak nevím.Jinak kluci hgt má ještě proměnnou délku sání-to je že v sání jsou klapky,který se otevírají a zavírají podle zatížení motoru.Kombinace proměnné délky sání a časování ventilů dělá HGT-čko HGT-čkem.Bez tohodle by to byla jen živá 1.8
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Punto HGT problém

Příspěvek od mad mike »

díky díky díky, no co se stalo pak když se ti ten variátor pootočil? motor šlapal?
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
punťas hgt
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 341
Registrován: 11 bře 2008, 18:04
Bydliště: koule evropy
Kontaktovat uživatele:

Re: Punto HGT problém

Příspěvek od punťas hgt »

mad mike píše:díky díky díky, no co se stalo pak když se ti ten variátor pootočil? motor šlapal?
No já tady někde v mnoha příspěvcích řešil problém s mojim hgt-čkem že mě nešlapalo tak,jak by mělo.Bylo líný ale svým způsobem jelo ale jen právě do těch 4000tis ot pak přišel rapidní útlum výkonu.Diagnostika nic nehlásila až jsem se nasral zajel si k jednomu pánovi na diagnostiku,která sice stála hodně peněz,ale napichal jsem si tam veškeré snímače na osciloskop a s bratrancem jsme zjistili,že čidlo otáček na vačce dává nevěrohodný signál právě v těchto otáčkách (cca těch 4tis.)Na tohle jsme přišli ale asi až tak po 3/4 roce problémů a bádání,kdy jsem se opravdu nahrabal v motoru a už jsem si myslel, že je v háji jednotka.Tak jsem nevěděl proč. Je to klasický hal.snímač a nechápal jsem proč do 3 tis je signál shodný s klikou a pak se rozchází.Pak jsem se dopátral kontaktu na toho mechoša,co dělá motory do závodních aut, ten byl pro mne obrovská bedna informací ohledně těchto motorů, protože sám prý sedlal barchetu,do které si dělal motor a dělal do spousty fionů.Takže takový guru. No a ten se mi tenkrát podíval na rozvody a zjistilo se, že to bylo právě blbě sladěný.Nahodil ty přípravky, všechno zaaretoval nastavil a pak bylo po problému-bohužel chvílu na to ten motor odešel. Já měl komplet po repasi celou hlavu. Nastrkal jsem do ní neuvěřitelný peníze a motor odešel na spodek, protože tu hlavu dělal šulda mechoš, neprofoukal mazací kanálky a jeden se přicpal.Obrátil jsem se tedy na mechoša a ten mi řekl, že by se muselo všechno rozhodit,mrknout na kliku a předběžně mi řekl cenu někde dalších 30tis, ale že to může byt i víc, tak jsem se nasral a koupil si celý druhý auto na ND :-) Tímto bych chtěl tomu klučíkovi co tady někde dělá go motoru a má v tom už 50tis a motor ještě nezavrčel říct, že mu držím palce, aby kluci ve fiatu neojebali svou práci.
mimiHGT
Fiaťák
Příspěvky: 93
Registrován: 24 bře 2008, 01:39

Re: Punto HGT problém

Příspěvek od mimiHGT »

teraz si ma potešil, kamarade, asi nebudem spat, kym nebude zlaticko zase doma, a plne pojazdne :( kuaaa
Punto 1.8 16V HGT
Uživatelský avatar
RadekHGT
Znalec
Příspěvky: 587
Registrován: 11 bře 2009, 03:32

Re: Punto HGT problém

Příspěvek od RadekHGT »

mimiHGT,napis kde to viazne,v com je problem resp.preco este nieje hotove?
HGT
punťas hgt
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 341
Registrován: 11 bře 2008, 18:04
Bydliště: koule evropy
Kontaktovat uživatele:

Re: Punto HGT problém

Příspěvek od punťas hgt »

mimiHGT píše:teraz si ma potešil, kamarade, asi nebudem spat, kym nebude zlaticko zase doma, a plne pojazdne :( kuaaa
:-) bude v pohodě uvidíš.Třeba u vás nejsou takoví trotli.Jestli to bylo přdřítý tak hlavní je,aby všechny kanálky dobře profoukali a zamezili tak tomu,aby tam necestovaly nějaké zbytky kovových nečistot.Protože tohle mi odrovnalo ten motor.Po tom seřízení vrčel jak hodinky.Komplet nové rozvody v hlavě 16 nových ventilů,vodítka,gufera,zabroušený ventily,srovnaná hlava.16 nových hydroštělů,nový variátor,nová výfuková vačka.Ten motor šel krásně potichu,nic tam neklepalo,nerachotilo-paráda Jenomže žral olej. Z prvu tak 1.5l na 800 km a postupně to klesalo někde tak na 0.6l na 1000 km Takhle jel tak měsíc a pak odešel. Ještě tady písnu jeden svůj poznatek ohledně spotřeby oleja u hgt. Někdy prý spotřebu oleja jde snížit pročištěním odtokových kanálků v hlavě.Za 1-jsou údajně blbě řešený a za 2 zvláště při použití neoriginál těsnění pod hlavou se zanáší.(prý většinou ty těsnění mají o něco menší průměr dírky,než je dírka v hlavě a bloku) Tím pádem ve vyšších otáčkách olejový čerpadlo tlačí olej do hlavy, který nestíhá odtékat z5 do vany a jde vlivem slušného podtlaku odvětráním hlavy přes klapku do sání. Někde jsem tady tuším v téma olej do hgt kdysi četl názor dát tam 10W olej a přidat tam nějakou tu přísadu=== tím se to ještě zhorší. Vím o čem mluvím,protože sám jsem to tak udělal a po první noci,kdy byla teplota pod bodem mrazu šel olej ven a od té doby liju 5W
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“