Stránka 6 z 15
Napsal: 21 lis 2007, 11:44
od majki
Urcite opet 15W-40, 10W nebo nizsi by mohlo zpusobit uvolneni usazenin, coz by mohlo mit za nasledek velice neblahy vliv na motor.
jinak to Wcko v podstate urcuje hustotu oleje, ale je tam spousta dalsich faktoru.
Napsal: 21 lis 2007, 11:53
od marty3d
majki píše:Urcite opet 15W-40, 10W nebo nizsi by mohlo zpusobit uvolneni usazenin, coz by mohlo mit za nasledek velice neblahy vliv na motor.
jinak to Wcko v podstate urcuje hustotu oleje, ale je tam spousta dalsich faktoru.
Oká, dík. O víkendu na to jdu
Napsal: 21 lis 2007, 17:49
od Pun-to
To co napsal maiky není tak úplně pravda. Nalejt tam můžeš 10W40 v pohodě. Spíš víc záleží na výrobci (jestli tam máš třeba Castrol tak kup zase Castrol). Jen není rozumný to při každej výměně střídat. Najdi si jeden typ a ten tam lej pořád.
10W je vyskozní třída pro nízké teploty (čím nižší tím jeolej v mrazu řidší)
40 je vyskozní třída pro vysoké teploty (čím je vyšší tím je olej v horku hustší)
Napsal: 22 lis 2007, 11:29
od Alfi
Pun-to, máš pravdu. Teda až na to, že viskozita se píše s měkkým i.
Jinak jestli tasm dáváš řidší olej (10/40), tedy polosyntetiku, vyměň si taky těsnění pod víkem.
Napsal: 22 lis 2007, 12:14
od Pun-to
Sme na češtinářským fóru nebo co. Jestli jo tak se loučím...
Napsal: 22 lis 2007, 12:21
od Katy
Pun-to píše:Sme na češtinářským fóru nebo co. Jestli jo tak se loučím...
klidek jo
Napsal: 22 lis 2007, 13:45
od Cassius
2Marty: do těch našich dvouvačkovejch raket se má lejt přesně 2,8 litru (2,5 bez oil filtru)..takže koupíš tři litry a ten zbyteček tam pak časem doleješ
Jinak já nedávno měnil taky a opět Selenia 20k, což je origo italská krev (10W-40)..takže prostě to, co tam od výrobce patří
Napsal: 22 lis 2007, 13:49
od Pun-to
Katy píše:Pun-to píše:Sme na češtinářským fóru nebo co. Jestli jo tak se loučím...
klidek jo
To bylo psaný s nadsázkou, jen to tak nevyznělo no
Napsal: 22 lis 2007, 14:27
od majki
Sorry, ale budu se hadat. Michat 15W (mineral) s 10W (polosynteika), nedejboze s 5W (plna syntetika), to by byla pomalu vrazda motoru. Kdovi, co tam ma marty pochytany za sracky na stenach a co se mu tam kdy muze uvolnit. Na tema oleju jsme na mazdaklubu popsali desitky stran, spoustu prispevku od odborniku a pokud clovek nebere auto jen jako spotrebak, na kterem najezdi 100tkm a pak ho posle do sveta a kupuje nove, tak by se mel taky o to trochu starat...
Takze marty, mas-li tam 15W, nalij opet 15W (aneb mineral).
Napsal: 22 lis 2007, 14:43
od Pun-to
majki píše:Sorry, ale budu se hadat. Michat 15W (mineral) s 10W (polosynteika), nedejboze s 5W (plna syntetika), to by byla pomalu vrazda motoru. Kdovi, co tam ma marty pochytany za sracky na stenach a co se mu tam kdy muze uvolnit. Na tema oleju jsme na mazdaklubu popsali desitky stran, spoustu prispevku od odborniku a pokud clovek nebere auto jen jako spotrebak, na kterem najezdi 100tkm a pak ho posle do sveta a kupuje nove, tak by se mel taky o to trochu starat...
Takze marty, mas-li tam 15W, nalij opet 15W (aneb mineral).
V tom s tebou souhlasím. Měnit polosyntetiku za minerál nejde jen tak.
Napsal: 22 lis 2007, 14:48
od majki
Tak potom jestli tam ma marty ted 15W, tak at tam da znovu 15W. Kdyz uz je nejhur, da se treba misto 10W nalit 15W, ale urcite ne naopak...
Napsal: 22 lis 2007, 18:08
od marty3d
majki píše:Tak potom jestli tam ma marty ted 15W, tak at tam da znovu 15W. Kdyz uz je nejhur, da se treba misto 10W nalit 15W, ale urcite ne naopak...
Dík kámo
to sem nevěděl, že se to tak míchat nemá...
Ale mam vyřešíno, sem volal tomu, co tam naposledy lil olej, a je tam 10w40. Píše jak prase, tak to nešlo poznat.
Napsal: 22 lis 2007, 18:34
od bigben.m
Nahradit minerál syntetikou nebo polosynt. není problém.Viskozita je tekutost , to je jedna míra kvality .Ale mnohem důležitější je specifikace -t.j. míra množsví a kvality aditiv.Mám li minerál specifikace dle API např.SH/CF je to velice kvalitní a mohu jej klidně nahradit řidším o stejné specifikaci.Něco jiného je pokud nahradím horší kvalitu něčím lepším-pak je nebezpečí uvolňování usazenin.Ale taky to jde-jen je třeba první výměnu oleje udělat dřív(vlastně proplach).
Napsal: 22 lis 2007, 18:46
od Thor
V prvom rade netreba zabúdať na pravidelnú výmenu oleja (samozrejme vrátane filtra) každých 15 tisíc km alebo každý rok, ak sa jazdí na krátke vzdialenosti, nie je na škodu vymeniť olej aj skôr. Treba dodržať nielen odporúčanú viskozitu oleja, ale aj špecifikáciu API a hlavne ACEA! Keď sme chodili do značkového FIAT servisu, tak dávali Seleniu poprípade Shell, ale akýkoľvek olej od známeho svetového výrobcu nemôže nič pokaziť ak má predpísanú špecifikáciu a viskozitu... i keď sa hovorí, že: Castrol - z nenávisti k motoru...
Kto má čas a zaujíma ho problematika olejov, tak odporúčam preštudovať toto:
http://www.saabinfo.net/index.php?optio ... &Itemid=17 nájdete tam 13 pdf súborov na ktorých sa dočítate asi všetko ohľadom motorových olejov. Naozaj super čítanie
[/code]
Napsal: 22 lis 2007, 18:54
od Arrow79
Mam otazku... ked som kupil auto, malo najazdenych 107.000km, viem, ze olej bol meneny pri 104.000km, dalsia planovana vymena je na nalepke 124.000km... servisovane bolo vylucne vo fiate... tak kedy mam teda ten olej menit? Momentalne mam najazdenych cca 119.000km.