Stránka 5 z 6

Re: spotreba oleja

Napsal: 13 pro 2010, 21:26
od mad mike
já bych se přikláněl k tomu co doporučuje výrobce, máme motory s výše zminovanýma hydroštelama, variátorama či jinýma vychytávkama ovladanýma tlakem oleje, takže bych moc neexperimentoval

Re: spotreba oleja

Napsal: 13 pro 2010, 22:33
od Martin
Ok mad mike.V HGT jsou hydroštely,které jsou naročné na kvalitu oleje a dodržování výměny oleje,spíše zkrácení intervalu váměny.

Re: spotreba oleja

Napsal: 13 pro 2010, 22:46
od Poncho
budem moc sprosto vyzerat ked sa opytam co su hydrostely a ci to ja mam v aute?
Punto grande2 1,4 16V 95PS
a tym to znamena ze ziadna zmena oleja nepripada do uvahy?.

Re: spotreba oleja

Napsal: 14 pro 2010, 08:46
od jetta18
Poncho píše:budem moc sprosto vyzerat ked sa opytam co su hydrostely a ci to ja mam v aute?
Punto grande2 1,4 16V 95PS
a tym to znamena ze ziadna zmena oleja nepripada do uvahy?.
Ahoj,trochu ti to objasním...hydroštěly jsou hydraulicky ovládaná zdvíhátka ventilů,tzn. že jsou ovládána tlakem oleje a zároveň se tlakem vymezuje ventilová vůle...slouží to k tomu, aby šel motor tišeji a klidněji...a pokud by jsi použil jiný olej než doporučený,tak se může stát,že se motor dostatečně nenatlakuje,nevymezí se vůle u ventilů a motor bude mít chod jak traktor:)) Někdy se stávalo,že byl ucpaný sací koš v olejové vaně, byl slabší tlak oleje a opět šel ten motor jak traktor:)) Takže ti radím lít pravidelně olej doporučovaný výrobcem k tvému typu motoru:))

Re: spotreba oleja

Napsal: 14 pro 2010, 13:26
od Poncho
Ok rozumiem. Dakujem.
A pokial lejete vy vsetci olej. ja to mam v strede az pod stredom rysky.
Nepokazim nieco (napr hydrostely) tym ze tam dam oleja na max hranicu?

Re: spotreba oleja

Napsal: 14 pro 2010, 13:28
od Fénix
Co se týká hydroštelů tak vadí spíše nevhodné parametry oleje a přetáčení kilometrů. A hlavně v motorech kde je vysoká tepelná zátěž oleje a dochází rychle k jeho degradaci. Třeba to HGT ,ale i HTP :mrgreen: Třeba pro š HTP je Selenia 10w60 vhodný olej,protože olej v tomto koncernovém zmetku je vysoce tepelně namáhán. Jako v závodním motoru. Olej za maximem se všeobecně nedoporučuje.

Re: spotreba oleja

Napsal: 14 pro 2010, 14:13
od mad mike
Poncho píše:Ok rozumiem. Dakujem.
A pokial lejete vy vsetci olej. ja to mam v strede az pod stredom rysky.
Nepokazim nieco (napr hydrostely) tym ze tam dam oleja na max hranicu?
max je maximum co tam můžeš nalít, při výměně nalej nového vždy o půl litru mín než má být a po pár kilometrech dolej zas na max. část měrky mezi Min a Max značí asi litr oleje

Re: spotreba oleja

Napsal: 14 pro 2010, 14:24
od Fénix
Ale vždy se najde někdo,kdo si myslí,že výrobce motoru je vůl co neumí do pěti napočítat a litr tam ,litr sem nám už je to všechno jedno. :mrgreen: Kterej blbec vymyslel rysky?? Neodporuje to lidským právům? :lol: :lol:

Re: spotreba oleja

Napsal: 14 pro 2010, 17:45
od mad mike
Fénix píše:Ale vždy se najde někdo,kdo si myslí,že výrobce motoru je vůl co neumí do pěti napočítat a litr tam ,litr sem nám už je to všechno jedno. :mrgreen: Kterej blbec vymyslel rysky?? Neodporuje to lidským právům? :lol: :lol:
:?:

Re: spotreba oleja

Napsal: 14 pro 2010, 17:47
od mad mike
Fénix píše:Co se týká hydroštelů tak vadí spíše nevhodné parametry oleje a přetáčení kilometrů. A hlavně v motorech kde je vysoká tepelná zátěž oleje a dochází rychle k jeho degradaci. Třeba to HGT ,ale i HTP :mrgreen: Třeba pro š HTP je Selenia 10w60 vhodný olej,protože olej v tomto koncernovém zmetku je vysoce tepelně namáhán. Jako v závodním motoru. Olej za maximem se všeobecně nedoporučuje.
proto má třeba HGT chladič oleje

Re: spotreba oleja

Napsal: 14 pro 2010, 20:15
od Fénix
Bodejt ne. HGT je v podstatě sportovní motor na atmosféru ze špičkovým výkonem( i dnes). Bez chladiče oleje by se neobešel. HTP je sportovní pouze tepelným zatížením. A koncern to dokurvil tak,že HGT je méně tepelně zatíženo než HTP. Chybička se vloudí

Re: spotreba oleja

Napsal: 13 dub 2011, 15:05
od marsiano
Chtěl bych se zeptat, když mi auto bíle kouří z výfuku (docela dost) a když dám ruku na výfuk a mám ji trochu zacákánou čímsi černým, nejspíš olejem a enormě mi mizí olej - spotřeba na cca 500km 0,8l
Olej do vody mi nejde a víčko oleje mám čistý.

Co mám tedy nechat opravit, těsnění pod hlavou??

Re: spotreba oleja

Napsal: 13 dub 2011, 18:23
od punťas hgt
Hm zajimavá debata. Já osobně sem se vysral na celou selenii a liju tam 5W40-nevím, proč do namáhanýho motoru který šlape v točkách doporučili 10W40. To je jedno, každej má svůj názor, já mám svůj a zatím žádný problém nemám. Traktoridní zvuk při špatných hydroštelech neomezí ani předepsaný olej. Od té doby, co liju 5W40 nemám problémy s tím, že mi auto žere olej, nezasírá se mi klapka a při -17 studený start byl daleko lepší jak s 10W40-to je můj názor. Co se týká ale olejů, debaty je tu o tomhle až moc.....já dodržuji výměnu po roce, nebo 10tis km a seru na všelijaký srance....
MARSIANO-nic ve zlým, docela s tebou soucítím, ale začínám pozorovat, že ten tvůj mazel bude asi dobrá dojebávka-proto asi ta pořizovací cena. Začíná se mi osvědčovat moje řčení, že za 50 tis se prostě dobrý hgt nedá koupit. Jestli máš problém se spotřebou oleje-jako že když ti z výfuku letí nespálený olej, tak evidentně máš, doporučuji ti přečíst moje příspěvky někde tady na fóru. Měl jsem stejný problém. Osobně ti radím nerýpej do toho, dolej olej a prodej to do bazaru za hotový kačky, nebo kup protihodnotou zrovna něco jinýho....
O tom, proč kde a jak a kolik by to stálo bychom debatovali dost dlouho. Co se týká HGT-zde platí pravidlo-optimismus je způsoben nedostatkem informací :-D.

Re: spotreba oleja

Napsal: 13 dub 2011, 21:09
od marsiano
No auto opravdu ze začátku vypadalo dobře, po technický stránce i po zjištění servisní historie. To že tam nefungoval ten elektrickej ventil zřejmě ani předchozí majitel nevěděl, já bych to taky nezjistil, dozvěděl jsem se to jen pro to že jsem to napíchnul na diagnostiku. To že jsem zjistil větší spotřebu oleje, na to člověk příjde až časem a hlavně vím že to byla trochu moje chyba že jsem tuhle věc neprověřil a úplně zapomněl kouknout jestli to hulí.
Auto nechci prodat, líbí se mi teď to mám v servisu na důkladný prohlídce motoru, a asi jsem to s tou spotřebou oleje přehnal, protože když jsme to teď měřili tak to je nějakých 0,3 na 500km ale s toho 200km byl zátěžovej test auto se vytáčelo do plnejch.
Jinak je auto po všech stránkách super.
Pokud by přeci jen byl motor načatej a nevyplatil se opravit, tak ho dám pryč a hodim tam něco silnějšího, stejně jsem to měl v plánu.

punťas hgt to že píšeš že jsi měl podobnej problém se spotřebou oleje, tak podle toho co píšeš jsi to nejspíš opravil, tak se divím že radíš auto raději prodat. Jelikož tohle auto moc neznám, hlavně ten motor tak bych moc ocenil nějaký rady.

K toumu jaký leješ olej, taky se přikláním 5W40 a nejradši bych ho tam taky dal, ale do auta se celou dobu dávala a dává valvoline 10w40 a v servise mi doporučili abych to neměnil.

Re: spotreba oleja

Napsal: 13 dub 2011, 22:30
od punťas hgt
:-D neopravil jsem ten motor-levněji vyšlo koupit celý druhý hgt na ND i s motorem. Protože když se pustíš do opravy tohodle motoru, tak se penízky kutálí řádově pár desítek tisíc-teda aspoň v té době, i když si myslím, že teď to nebude o nic lepší. nevím nick toho jednoho člena, ale ten taky opravoval motor a 45-50tis to hvízdlo ani nemrknul.Na tyhle motory se musí s láskou a citem. Bolest hgt a v podstatě i některých alf je spodek motoru (třeba spodek do hgt pasuje z Alfy 147....) Já kupoval hgt v době,kdy stálo kolem 160tis. Já ho koupil za 90 s tím, že je vadný motor. Auto jsem koupil od kamoša-tomu sloužilo bezvadně, než mu praskla napínací kladka na rozvodech. Oni prevíti ji originál dělají plastovou. Nic hroznýho, protože se to stalo na volnoběh a hned se motor zdechl. Nicméně nový 2 ventily, přebrousit hlavu, vodítka ventilů těsnění a práce okolo 17tis. Někde se stala chyba a přicpal se mazací kanálek a přidřela se výfuková vačka. V této pozici jsem koupil auto já. nová vačka,variátor,vyčištění hlavy, těsnění,práce kolem toho někde 35tis a motor odešel na klice-je zde dost nešťastně řešen její osový posuv. Velká spojka,setrvák, každý tomu dává pokouřit a osový posuv zajišťují pouze 2 půlměsíčky, který se omačkají a klika začne cestovat. Celý se to začne křížit, začne to ničit válce,písty,ojnice...... Mě se stalo něco... motor šel normálně nakopnout šel do otáček,ale při 2,5 tis ot. to zaklepalo a z výfuku vyletěl černý dým. Předcházelo tomu všemu bílý dým z výfuku, žralo to olej a při mírným protůrování mi v podstatě "prskal" olej z výfuku. Někdy ten motor zežral na 800km tak 0.5l oleja, někdy nic a pak se z toho stal fritovací hrnec :-D. Takže pozor na příznaky....
Jinak já taky nevím, co se lílo do tohodle motoru předtím za olej. Nalíl jsem tam 5W40 po 4tis. jsem ho vypustil a vyměnil aj s filtrem a na tomhle oleji mám naběhanýho něco přes 22tis km a zatím úplně v pohodě, tak doufám, že to i takhle zůstane :-D