Stránka 5 z 7
Re: Servisní prohlídka Tipo2016
Napsal: 05 lis 2020, 13:37
od ptej11
Michal67 píše: ↑05 lis 2020, 10:41
No nevím co si o tom myslet. Nebyl jsem u toho, ale povídka o tom jak autorizovaný servis v rámci garančky dá do auta tlumiče, který mají najeto 200000 km a Fiat to nechce nijak řešit se mi zdá trochu přitažená za vlasy. Stejně tak to, že autorizovaný servisy běžně ojebávají lidi na dílech. Já mám spíš opačný zkušenosti. V autech se vyznám takže jsem schopen si leccos uhlídat. Ale s autorizovanými servisy jsem nikdy neměl podstatný problém. Pokud se se mnou nebo s lidmi které znám někdy snažil někdo vyčůrat tak to byl spíš nějaký "normální" servis nebo garážista.
Já jsem jen konstatoval ,že jsem přijel na garančku s autem ,které jezdilo ( žehlilo nerovnosti na cestě ) perfektně a odjel autem s jiným chováním. Proto test tlumičů v pneu servisu ,kde mi řekli , že jsou ty tlumiče po smrti ( protokol z měření mám samozřejmě vytisknut) . Na základě toho výměna v jiném servisu ,po které se chová auto zase jako před garančkou.
Dál to pitvat nebudu , kdo chce , ať si jezdí kam chce , mě už nikdo do Fiat Pavlas nedostane.
Re: Servisní prohlídka Tipo2016
Napsal: 05 lis 2020, 13:54
od ptej11
TipoLPG píše: ↑31 říj 2020, 10:23
Netvrdím, že autorizovaný servis je nejlepší, ale to co ty tvrdíš že ti vyměnil tlumiče za nějaké staré je blbost, proč by to dělal a hlavně pochybuju, že někde v regálu budou schovávat nějaké staré tlumiče a čekat, až přijede nějaký Franta, kterému je vymění. Spíše si myslím, že ten tvůj mechanik si chtěl pěkně vydělat a řekl ti, že mají najeto 200 tis km, aby ti je vyměnil.
Tak ten můj mechanik mě neoje.al , jezdím k němu roky s Octávkou I , s autem I 10 které má zatím dcera i s autem mé ženy. Nepočítám auta , které jsem měl předtím. Když ty tlumiče vyndal , tak chodily v ruce jako pumpička na kolo.
Re: Servisní prohlídka Tipo2016
Napsal: 10 lis 2020, 19:17
od gigi
Ahoj,prosím o radu. Mám najeto 65 000 km a hlásí mi to servis. Nechce se mi chodit do autorizáku,vše mi udělá kámoš mechanik,ale nevím co vše krom výměny oleje je potřeba udělat. V servisní knížce to už není,tak jak to dříve bývalo. Děkuji za případné rady.
Re: Servisní prohlídka Tipo2016
Napsal: 10 lis 2020, 19:40
od Martin.nz
Je to v té druhé knížce, návod k použití a údržbě vozidla.
Re: Servisní prohlídka Tipo2016
Napsal: 11 lis 2020, 10:20
od gigi
Díky,už jsem to našel.
Re: Servisní prohlídka Tipo2016
Napsal: 11 lis 2020, 23:09
od Bystro
Tak nekdy koncem zari jsem dovrsil 45.000,takze servis.Olej i filtry moje,pri minule vlne corony sem nechal jinde menit klepajici kost,tak pro jistotu sem nechal projet geo,coz jsem platil.Kost by mi prej normalne vymenili...este furt sem ji nekuchnul,ale gumky opticky tesni.
Prijimaci technik sice prohodil neco ve smyslu,ze se mi chce u toho cekat a koukat,nicmene....
Vidim,ze mi tam da,co si dovezu dle potreby ve vyhovujici kvalite,ze kontroluje co ma,doplnuje co ma nebo se opta,nezustanou mu na stole sroubky nebo nejaka krytka.
Jo,da se rici promarnene dopoledne,a taky tam i zpet najedu 100km.Nicmene dusicka ma klid,tak mi to za to stoji.Exot? Mozna.Ale kdyz mi to servis umozni timle stylem,dost mozna tam budu jezdit i po zaruce.A taky si vzdycky vyzadam konkretniho mechanika,neptal jsem se,jestli mu to vadi,pod nohy ruce se mu nepletu.Mam co chcu za solidni cenu.Ted si zahresim,kdyby tak slo i jine veci resit takle jednoduse.
Re: Servisní prohlídka Tipo2016
Napsal: 30 srp 2021, 22:30
od Reason
Víte někdo jak je to se zárukou, když nepůjdu na první garančku? Zákoná záruka jsou dva roky, tak nemůže být přeci nicim podmíněna. Najeto mám pouze 2500 km.
Re: Servisní prohlídka Tipo2016
Napsal: 31 srp 2021, 00:11
od Vladka1
Zákonná záruka je ze zákona a prodejce jí nemůže nijak omezovat ani podmiňovat - ze zákona odpovídá za vadu. Jediná vyjímka jsou vady způsobené nekvalitním servisem/ nesprávným používáním, např. dáš tam olej který nesplňuje požadovanou specifikaci a kvůli němu zadřeš motor. Ovšem pokud dáš jiný olej a upadne náprava tak za vadu odpovídá - jiný olej vadu nezpůsobil.
Prodloužená záruka se už řídí smlouvou a podmínky jsou jaký si tam prodejce nasype...
Můj názor je že během dvou let se zásadní chyby projeví a to potom se beztak hodí na běžné opotřebení, takže platit předražený garančky jsou vyhozený prachy. Radši to dávat do svýho fondu oprav... Mám zkušenost že v autorizákách dělá odpad který se jinde nechytne (mechanikům platí málo a ty dobrý zdrhnou), tomu odpovídáí kvalita a často i vyloženě ojeb. A Fiat je v ČR obecně jako podřadná značka tak tam je ten odpad největší...
Pozor servisní intervaly hlavně oleje jsou drsně natažený, zastávám olej měnit po 10kkm/ 1 rok, víc je prasárna. A první výměnu už po ca 3kkm - prvotní otěr součástí pořád funguje... Olej klidně levný (stačí když splňuje specifikaci pro daný motor), filtr kvalitní, převodový olej je doživotní leda ve smyslu životnost vozu 5 let a pak do šrotu - tak to myslí výrobce
Re: Servisní prohlídka Tipo2016
Napsal: 31 srp 2021, 06:16
od Martin.nz
Zrovna první garančku bych moc neřešil, je to jen kontrolní, cena 1000 - 1500kč.
Re: Servisní prohlídka Tipo2016
Napsal: 31 srp 2021, 06:58
od Reason
Já se právě poptával na cenu v Ústí nad Labem a chtějí 3500 Kč . Původně jsem chtěl jít jen na 1 garančku ale za tyhle prachy fakt nevím.
Re: Servisní prohlídka Tipo2016
Napsal: 31 srp 2021, 07:24
od Pajtyi
Prve 2roky zaruky nepodmienuje servis v autorizaku ale ak chcete vyuzivat aj predlzenu zaruku tak musi byt servisovane od zaciatku v autorizaku.Ja som bol prve 2garancky v autorizaku no sklamany.Po 1800km nauctovali olej aj filter no nevymenili.Filter len utreli.Spravil som si znak na filtri.Na druhu garancku som siel do druheho servisu a tam ich na toto upozornil.Pocas prveho roka som reklamoval 3zavady na aute no ani jednu nedokazali odstranit.Tak som si povedal ze si olej a filtre budem menit sam a na ich predlzenu zaruku sa vykaslem.
Re: Servisní prohlídka Tipo2016
Napsal: 31 srp 2021, 08:42
od Vladka1
Za ty prachy bych si sám vyměnil první olej po těch ca 3kkm a na to aby autorizák pokýval hlavou že to jezdí to tam dávat nepotřebuju. Prakticky to je jen hodně drahý kafíčko v příjmací kanceláři
+ příp. pořádně udělat kvalitní ochranu proti korozi = vosk do dutin, na spodek tvrdý vosk na podvozky, na exponovaný místa ochranu proti otlučení šutrama... Ještě teď před zimou než se to nasolí jak slaneček..
Ani garančky kvůli prodloužené záruce se nemusí dělat v autorizáku, stačí když je dělá odborná osoba (automechanik) a musí se dodržet servisní plán. Tj. jakýkoliv servis který dodrží výrobcem předepsanou údržbu a dá o tom doklad. Autorizák se pak sice rád cuká, ale zákony jsou nad ním a případný spor projede. A u zákonný záruky obecně odpovídá za vadu bez jakýchkoliv dalších podmíek - jak tam je vada z fabriky tak za ní odpovídá i když tam servis nedělal automechanik... Ano pro prodlouženou záruku servis musí odborná osoba dělat od začátku a ne až po dvou letech.
Re: Servisní prohlídka Tipo2016
Napsal: 31 srp 2021, 18:36
od famiksa
famiksa píše: ↑20 srp 2020, 09:34
Děkuji za tip. Asi je také příští rok zkusím. I když hodně majitelů Fiatů po záruce doporučuje si nechat dělat roční servisy mimo značkové servisy.
Tak jsme odzkoušeli nový servis na Jílovišti. Opět velké zklamání. Neprofesionální přístup, nedodržení termínu servisu, neinformování včas o problémech. Servisní prohlídka po 4 letech byla spojena s čištěním klimatizace a zajištěním STK. Celková cena 10.000,- Kč. Za zajištění STK si účtují 100% navíc.
Teď budu již hledat neautorizovaný servis. Má někdo doporučení na někoho v okolí Říčan nebo Jesenice?
Re: Servisní prohlídka Tipo2016
Napsal: 01 zář 2021, 01:18
od Michal67
Pokud nejsou dodrzeny terminy a predepsane postupy servisnich prohlidek muze nastat problem se zarukou. A prodlouzenou zaruku Fiat primo podminuje pouzivanim pouze autorizovanych servisu. Ano ten servis neco stoji a cena za nektere dily je dost premrstena a za olej primo zlodejska, ale tak to bohuzel je a kazdy si musi spocitat jestli mu tech par usetrenych tisicovek stoji za problemy pri pripadnem reseni zavady v zaruce. Prechytralymi blaboly lidi kteri servisuji nekde v garazi a radi majitelum novych aut vykaslat se na autorizovany servis bych se radsi neridil. Mohlo by se vam to pri pripadne zavade v zaruce dost prodrazit.
Re: Servisní prohlídka Tipo2016
Napsal: 01 zář 2021, 09:36
od Vladka1
Ty budeš od Fiatu že? Podmiňovat prodlouženou záruku autorizákem si můžou jak chtěj, ovšem předpisy jsou nad nima. (bloková vyjímka 461-2010). = bez ohledu na to co je ve smlouvě může garančky dělat jakýkoliv odborný servis který dodrží termíny a postupy. Pokud dojde na právní cestu tak Fiat prohraje.
Mmch. to nestihnutí termínu klidně může být úmysl aby jsi o prodlouženou záruku přišel. Zjistíš to až když reklamuješ a suše ti oznámí že jsi kdysi nedodržel termín a záruka tím celá padla
A ještě jednou zákonné záruky 2 roky se nemůžou nijak zbavit a prodloužená - ti řeknou že to bylo nesprávným používáním, jde o běžné opotřebení, závada se neprojevila je to beztak na tebe a ještě tě natáhnou o jejich cenu za opravu. A neni to pár tisícovek, si to spočítej na kolik vyjdou všechny garančky a za kolik to jde udělat. Zajištění TK + servis klimy, to jde udělat za 3k, to máš rozdíl 7k jen na týhle jedný akci plus další náklady že jim musíš vozit auto, vyzvedávat ho tj. kolem toho šaškuješ..
A hlavně, v autorizáku Fiat jsem opakovaně potkal kromě nekvalitní práce vyloženě ojeb, zaplatíš drahou garančku a riskuješ že ti něco pojebou na autě. Klasika je výměna oleje kdy vycucnou jen půlku, nalijou "nějakou sudovku" a filtr jen otřou. Výsledek poznáš až po čase kdy motor začne žrát olej nebo ti odejdou ložiska turba, obvykle už po záruce takže ahoj. Nebo ti šlohnou zánovní tlumiče a nahodí starší jako tomu ve fóru - a věřim že mu to fakt šlohli.
Jak fungujou reklamace ve Fiatu - měnili mi čepy řízení, nový odešly po dvou měsících / 5kkm a výsledek "běžné opotřebení, reklamace zamítnuta" a můžeš šaškovat se znaleckým posudkem a soudit se.. Kromě toho po čepech udělali geo s křivým volantem, po vrácení to vyřešili přesazením volantu na tisícihranu (!!!), u toho pojebali kroužek airbagu - zase "to se stává, běžné opotřebení" A podobných zkušeností mám víc a ne jen v jednom Fiatu. Připlácet za garančky = živíš jen toho kravaťáka co ti vaří kafíčko, jak dojde na problém tak tě vyfakujou. Nebo musíš mít prostředky na znalecký posudky a právní spor, tj. mimo jiné druhý auto aby měl čim jezdit. Prachy z nich časem dostaneš, ale klidně za několik let.