Stránka 5 z 12

Re: Dalsi problem s HGT ;-)

Napsal: 05 lis 2010, 14:44
od mad mike
RadekHGT píše:Nieje problem ale daj blizsie info ako nato :oops:
ale pokud máš multimetr tak bys ten odpor změřit mohl, jen tak bez teploměru a fénu. nevím jestli něco na tom čidle uvidíš ale jsou to kontakty B a C, nebo jinak, jen na dvou kontaktech jde něco naměřit - rozsah multimetru dej na 20 KOhm. díky

Re: Dalsi problem s HGT ;-)

Napsal: 05 lis 2010, 16:12
od mad mike
takže čidlo množství nas. vzduchu je u HGT dvojice "odporů" které mají konstantní teplotu cca 200 stC, nasátý vzduch je ochlazuje, čímž způsobuje změny napětí podle kterých ŘJ vypočítává množství nasátého vzduchu. nevím ale jestli zároven vypočítává i teplotu vzduchu. v manuále je to uvedeno pouze jako čidlo množství nas. vzduchu. a ted babo raď- jak mám zjistit jestli čidlo funguje nebo ne? :) :( :(

Re: Dalsi problem s HGT ;-)

Napsal: 07 lis 2010, 18:47
od punťas hgt
Takže pánové omlouvám se, nebyl jsem doma. Napřed k Radkovi. Ano máš klapku s elektronickým plynem.Ten motorek nastavuje klapku a na plynovém pedálu máš uchycený potenciometr, který zjišťuje, jak moc máš sešlápnutý plyn a podle toho motorek natáčí klapku. HGT co jsem si dovezl na ND mělo taky tuhle klapku. Máš tam podle mne 3 katy a 3 lambdy tak, jako to bylo na HGT na ND (taky r.v. 2001)
Mad Mike máme starší HGT (euro2) takže jednu lambdu a jeden kat a klapku ovládanou lankem. Teď k tvému problému. Myslím, že hodnoty toho čidla budou nelineární. Jak píšeš drátek je zahřívaný na 200 stupňů. Teď si vůbec nemůžu uvědomit, jestli jsou tam ty drátky 2, nebo 1 pokud 2 bude jeden obvod na teplotu a druhý na množství. Je umístěn v kalibrovaném otvoru a mimo střed klapky z důvodu aby nedocházelo k matení jednotky, když sundáš nohu z plynu. Pokud je tam jeden drátek tak zřejmě to bude nějak přepočítávat z toho jednoho čidla a bude posuzovat odpor v závislosti na signálu z potenciometru klapky

Re: Dalsi problem s HGT ;-)

Napsal: 07 lis 2010, 18:52
od punťas hgt
Tak jsem vylezl na hůru a byl mrknout na to čidlo a jsou tam 2 odpory tzn. že podle mne jeden kontakt bude společný + a další dva budou na teplotu a množství vzduchu. Teď je otázka, jak je to vnitřně řešeno. Jestli by se spíš neměl měřit odpor stylem jeden hrot měřáku na výstup z čidla a druhý hrot na kostru vozidla.....?????? každopádně diagnostika by ti tohle řekla. Už si měřil nějak ten tlak paliva??????

Re: Dalsi problem s HGT ;-)

Napsal: 07 lis 2010, 21:16
od mad mike
díky už jsem to změřil, jsou tam 2 odpory jeden prý ohřívaný a druhý chladný a na kontaktech je kostra, napájení a signál. směrodatný je signál- napětí, které by se mělo měnit od 1 - 5V podle otáček motoru(sání). podle manuálu to měří pouze množství vzduchu a teplotu ne(?), každopádně toto čidlo mám v pořádku. jelikož jsem ty odpory očistil od prachu, zdá se že je to malinko lepší- spotřeba po zapojení baterie a běhu na volnoběh spadla na 4,5km/l(22,2L/100 :shock: ), po 10km jízdy se plynule snižovala až na 8,5km/l(11,7L/100) což je změna k lepšímu, bo předtím to moc nereagovalo a zůstávalo to na +-6km/l. tlak jsem ještě neměřil,zatím nemám jak. ale chystám se proměřit lambdu, odtrh svíček a dál už mě nic nenapadá. jsem na nemocenské a mám 2hodiny vycházky tak to vždycky v ten čas řeším :D . jinak tady jsem našel elektroweb, kde mě ohledně toho čidla ochotně poradili http://www.elektroworld.info/modules.ph ... file=index

Re: Dalsi problem s HGT ;-)

Napsal: 08 lis 2010, 19:19
od punťas hgt
Hmmm zajimavé. Já teď řeším jednu věc s tou spotřebou. Vyresetuju palubní počítač a spotřebu mě to začíná počítat jak u tebe po několika km jízdy se to postupně zvyšuje a reaguje to i na styl jízdy tzn. šlapu tomu přepočítává se to, jedu klidnou jízdu přepočítává se to, ale po několika km cca po 300 km a víc se ta hodnota ustálí např na 11.2km/l a ať jezdím jak chci, hodnota se nemění a pociťuji i mírný pokles na akceleraci a výkonu. toš nevím, jinak jezdí startuje normálně....napadá mne, jestli mi zase neodchází čerpadlo protože předtím jsem špatné vyměnil za používané...

Re: Dalsi problem s HGT ;-)

Napsal: 08 lis 2010, 19:33
od mad mike
jo to je víceméně přesně i můj problém, at jedu jak chci tak spotřeba po čase zůstane viset na nějaké hodnotě +- 10l/100 a mění se to jen vřádu 0,5-1km/l,a nejede to .ted jsem po očištění čidla 2x ráno nastartoval a dušení se neprojevilo, tak nevím. ty máš nějaké ND na hgt?

Re: Dalsi problem s HGT ;-)

Napsal: 09 lis 2010, 07:31
od punťas hgt
Jj nějak takhle to dělá i u mne a nevím proč.Kdysi jsem o tom někde četl na netu. Moji lámanou angl. jsem pochopil že to tam řešilo víc lidí,ale nikde jsem se nedobral závěru, kde tento problém vyřešili. Diagnostika mi nic nehlásí i lambda reaguje, ale nějak......... Nevím, jestli je třeba lambda nějaká zasraná a nebo mě hapruje to čerpadlo. Celkem by mě to dávalo i logiku, že když čerpadlo dává malý tlak, tak jednotka v podstatě počítá s tlakem 3.5 bar a ví, že s tímto tlakem má třeba otevírat vstřik na 2ms jenže se slabším tlakem se vetříkne míň paliva, tudíž ho nechá otevřený déle. Podle mne se takhle dostává až na nějaké hraniční hodnoty (třeba 4ms) a víc už to třeba z konstrukčího hlediska nejde, tak to potom dělá takové hovadiny. Je to čerpadlo podle mne dost špatně řešený a nikde není žádný čidlo, který by hlídalo tlak paliva. Logicky řečeno, pokud nic diagnostika nenahlásí jako závadu, tak zřejmě bude problém v něčem, co si zpětně nemůže zkontrolovat....
Mno co se týká ND tak v podstatě krom kastle, sedaček, pár hovadin z interiéru zadních dveří a zadního nárazníku mám asi všechno. Otázka ale je, co bych tak nějak uvolnil k prodeji. Pořídil jsem si ho hlavně proto, abych měl díly na svoje.....:-) Koupil jsem ho tenkrát k vůli motoru a chtěl jsem pustit hgt z domu, nakonec ho pořád ještě mám. Když vidím, co kolik stojí, tak jsem zatím vysmátý :-D

Re: Dalsi problem s HGT ;-)

Napsal: 09 lis 2010, 11:10
od mad mike
já jsem kdysi zkoušel lambdu vypálit nad plynovým šporákem a po namontování a nastartování vyskočila hodnota 18km/l pak to zase klesalo. lambdu mám cca3/4 roku starou. tak nevím. musím zkusit změřit ten tlak paliva. jo z ND by se mi hodil ten pneumatický hříbek. zkusím ten svůj rozebrat a nějak opravit, bude tam nějaká membrána tak by to nemuselo být nijak složité.
jinak mě se ted spotřeba pohybuje okolo 12 litrů po městě( 8,2-9km/l) a víc se nehne at jedu ůsporně nebo ne. ovšem ted po třetím startu se auto nedusí a plynule reaguje na plyn, možná to bylo tím že to čidlo (drátek) byl zamarasený prachem

Re: Dalsi problem s HGT ;-)

Napsal: 09 lis 2010, 17:28
od RadekHGT
Velmi vam pani neporadim :) ,ale s tou spotrebou je to zaujimava debata.Velmi som si to doteraz neuvedomoval,ale ten "problem" sa vyskytuje aj u mna.Po restarte pal.pc ukazovatel spotreby kolise podla stylu jazdi.Ale po viac ako 200km to ostava na istej hodnote a kolise to min.Ale co sa tyka vykonu,tak ten problem nemam.Dost ma zaraza ze mate taku spotrebu,pretoze teraz mi ukazuje palubny spotrebu 11,9 - 12 km/l co je cca 8,3l/100km a to jazdim v meste.Ale nieje natom az tolko pravdy. :? Ale pri natankovani za 10€ vyjde 8,8l najazdim v meste tak 80-90km,co tiez nieje zle,ale zase palubny ukazuje nie presne hodnoty :? A toto mam vyskusane viac krat.Takze ja sa mozem pochvalit so spotrebou v meste 9,5 - 10,5 l/100km :D (samozrejme pri kludnej jazde)

Re: Dalsi problem s HGT ;-)

Napsal: 09 lis 2010, 19:24
od mad mike
kolik km průměrně najedete na 1 nádrž?

Re: Dalsi problem s HGT ;-)

Napsal: 09 lis 2010, 22:05
od punťas hgt
Ty jo tak to jsem neměřil.....
Já když resetnu palubák a jedu delší trasu klidnou jízdu tak rekord byl, že podle palubáku jsem jel za nějakých 6.8 litrů na 100km což jsem celkem hleděl co to ukazuje ale tato hodnota se měnila v závislosti na stylu jízdy.Když byla dlouhá rovinka tak jsem tomu přišlápnul a během chvilky mi to přepočítalo že jsem jel v přepočtu za 10.4 L/100km. Ale prostě po několika startech se ta hodnota zasekne. Musím restartovat palubák jenom když jedu delší vzdálenost, protože pokud resetnu a jedu krátké vzdálenosti tak se mi hodnota zastaví někde v přepočtu třeba na 10.5L/100km a spotřeba paliva tomu i odpovídá.

Re: Dalsi problem s HGT ;-)

Napsal: 10 lis 2010, 02:42
od RadekHGT
No bohuzial to som ani ja nemeral,pretoze plnu nadrz u mna puntik videl len raz a to bolo davno :mrgreen: Nemam rad vela benzinu v nadrzi,pretoze sa potom nekrotim a tak to aj vyzera :wink:
Nedavno som tankoval,cca pol nadrze a presiel som asi 40km s zaradenou 5tkou,nebola to dialnica,ale hlavna cesta.3x 50tka a zvysok 90-100km/h a palubny mi ukazal zaujimave cisla.A rucicka benzinu sa ani nepohla.Ale velmi tomu neverim,pretoze to nieje realne.Tu je foto :

Obrázek

Re: Dalsi problem s HGT ;-)

Napsal: 10 lis 2010, 10:16
od mad mike
tak mě se jednou podařilo dostat se k 15km/l(6,6L) ale jízdou max 90 a tak do 3000ot., jinak to bývalo okolo 8 litrů- vše podle PP. no mě se podaří najet na nádrž tak 480-500km.
k té hodnotě 25km/l- neuvěřitelné, mě to vždycky po resetu ukázalo max 18km/l a hned to pak spadlo na 12 :)

Re: Dalsi problem s HGT ;-)

Napsal: 10 lis 2010, 13:53
od majco
Dá sa ked to resetneš na kopci a pustíš na volnobeh dole tak ti ukáže aj 30 km na liter .