Stránka 5 z 6

Re: Netusim,pomozte som zufala

Napsal: 03 čer 2010, 11:22
od SZTRAD
To je presne to v cem se mylis.
Ono to totiz funguje v techto fiatech tohoto rocniku trosku jinak.
Jediny kdo je blokovan nebo co je blokovano je ridici jednotka.
Cely proces probiha asi takto. Otocis klicem a tim zapnes RJ. Ta po sve inicializaci posle zadost jednotce imobilizeru a zaslani kodu. Jendotka imobilizeru se spoji pomoci anteny s transpoderem v klici a kod precte. Nasledne ho vysle zpet ridici jednotce a ta ho porovna s kodem ulozenym ve sve pameti. Pokud kody sedi odblokuje soft jednotky sve vystupni cleny(zapalovani vstrikovani).
Takze kdyz se nad tim zamyslis pokud na zacatku tohoto retezce jednotka nevysle pozadavek tak imobilizer nemuze ani odpovidat(nema duvod). Z toho vyplyva ze pokud tam dam jednotku se zablokovanym imo tak muzu odjet.Delaly se i ima s blokovanim vesmes cerpadla a komunikaci s jednotkou. To ma zas skoro stejne reseni. Odblokovana rj a kus dratu. V jeste starsich fiatech nebyla komunikace s jednotkou zadna a vesmes se blokovalo rele cerpadla u benzinu ci stop ventil u nafty.
Toto vse plati u fiatu do doby novejsich jednotek kdy uz staci miti odpovidajici program a provest zmenu po kabelu.
Pokud prohledas internet zjistis ze se prodavaji i komercni software na odblokovani jednotke ale jen novejsiho data. U fiatu byl zlomovy rok kolem roku 2000 kdy fiat presel na hybridni technologii respektive se podridil neviditelne ruce trhu a zacal masivneji pouzivat jednotky Bosch a podridil se periferiemi a jejich resenim "bezpecnostnimu standartu" sveta. Proto zjistis ze daleko snadneji se odblokuji jednotky bosch v techto rocich nez jednotky magnetti marelli ktere musely v drtive vetsine pod nuz pokud jsi chtel jednotku odblokovat. V pozdejsi dobe se Magneti Mareli take podridilo trhu a upravilo svuj celkem dobry standart na svetovy standart viz pouziti jejich jednotek treba ve fabiich kde se zmena da udelat za urcitych podminek take po kabelu tz "prizpusobenim".
Staci to takhle? A neboj ja rozlisuji spravne jednotky od sebe.

Re: Netusim,pomozte som zufala

Napsal: 03 čer 2010, 18:08
od jani
tato tema o imo je velmi rozsirena a naozaj prebrat vsetko o tom by bolo na xx stran,takze v skratke,vsetky fabricke imobilizeri sa daju zneskodnit,skoda o tom kecat :lol: proste dakedy boli reci,ze eprom pamäte sa nedaju zmazat,daju,ale len pod UV svetlom,potom prisli eeprom pamäte cize flashovacie tento problem opadol,to iste je aj s imobilizerom,dakedy naozaj trebalo fyzicky rozoberat "krabicky" a teraz uz pekne po kabli sa da zneskodit imo,prinajhorsom sa pouzije emulator.A o tej ochrane auta,kto chce ukradnut vyhliadnute auto,aj tak ho ukradne,akokolvek ho zabezpecis,ale najlepsie zabezpecenie sa mi zda u novsich aut (obdII) prerusit komunikacne vedenie za diagnostickym konektorom.Ale co dnes vymyslia,zajtra uz to na druhej strane sveta dakto prelomi :D takze pri najhorsom nalozia auto do plechoveho navesu,zapnu vsetky rusicky a aj GPS a GSM systemy su uplne zbytocne.

Re: Netusim,pomozte som zufala

Napsal: 03 čer 2010, 21:07
od radek.s
SZTRAD píše:To je presne to v cem se mylis.
Ono to totiz funguje v techto fiatech tohoto rocniku trosku jinak....
Díky za vysvětlení, to je přesně to, co mě zajímalo. Tak že informace, které jsem kdysi někde na netu našel nebyly úplně přesné. Já se živím jiným oborem než autama, ale protože ta moje práce má s elektronikou hodně společného, prostě mě tohle dost zajímá. Není to o tom, že bych chtěl někdy nějaký auto krást, ale zajímá mě to jen z technickýho hlediska, jak to vlastně třeba i v tom mým autě funguje. Tak že překonat to není až zase takový problém, jak koukám. Nevím, proč to není nějak víc zabezpečený, aby se prostě nedala řídící jednotka motoru odblokovat. Na co jsou pak vynálezy jako plovoucí kód klíče, vždyť to je snad i zbytečný. Škoda, že jsem před třemi roky nesehnal nikoho, kdo by mě jednotku motoru z vrakoviště uved do továrního stavu a já si to moh opravit sám. Ušetřil bych určitě tak deset litrů. Mě totiž nejprve vyměnili zapalovací cívku, sebejistě mě dali protokol z diagnostiky, já to zacvakal a jel. Bylo mě to trochu divný, protože mě předtím kontrolka motoru svítila jen občas. Když jsem to dával do opravy, musel jsem je dvakrát žádat, aby do popisu závady napsali (pro technika)-projevuje se občas, jinak by to tam samozřejmě nenapsali. Po výměně cívky jsem ujel asi tři kilometry a schválně zastavil asi na pět minut. Pak jsem nastaroval, a co myslíš? No jasně, bylo to tam opět, oranžová kontrolka už po nastartování nezhasla a krásně svítila. Otočil jsem to a jel zpátky do servisu. Když jsem tam přijel, nechlal jsem to natočený a schválně šel za přijímacím technikem, aby to viděl. Byl z toho chudák zmatenej, začal něco blekotat o lambda sondě, že ta byla na diagnostice taky. Tak jsem řekl, tady to máte a pokuste se to opravit, zavolejte mě cenu. Pak jsem byl dva týdny bez auta, nebyli si jistí ani po týdnu, pak se to ale začalo hýbat a auto opravili-výměna jednotky motoru. Peníze za první opravu mě nevrátili a trvali na tom, že cívka byla vadná. Já myslím, že nebyla, ale to je už jedno, vyjednal jsem si alespoň slevu na jednotku a práci podruhé skoro neúčtovali žádnou, tak to beru. V tý době jsem si říkal, že mít Fiata, to je psycho, protože krátce po této akci jsem zjistil, že mě zrezla nádrž v lemu a benzín začal dost smrdět. Jinak se mě Fiaty dost líběj, ale tyhle věci mě štvou.
No nakonec, kdybych vzal tu jedotku z vrakáče, možná by zase časem odešla, prý ty z roku 2000 odcházely i v Puntech, nevím jestli je to pravda. Tak takhle jsem to měl zase se zárukou a doteď s tím není žádný problém.
Ty pracuješ v nějakém servisu a zabýváš se diagnostikou?

Re: Netusim,pomozte som zufala

Napsal: 03 čer 2010, 21:25
od radek.s
jani píše:tato tema o imo je velmi rozsirena a naozaj prebrat vsetko o tom by bolo na xx stran,takze v skratke,vsetky fabricke imobilizeri sa daju zneskodnit,skoda o tom kecat :lol:...
Po získání podrobnějších informací od SZTRAD už věřím, že to není takový problém s autem odjet. To s tím přerušením přívodů k diagnostické zásuvce, to vůbec není špatný nápad, ale před plánovaným servisem je nutné to zase spojit, aby s tím nebyl problém. Tak že tam dát asi vypínač? Já když jsem měl Seicento zánovní, tak jsem trochu obavy měl, tak jsem na jedno místo taky dal skrytý spínač a ještě tam mám alarm, aby to pod okny alespoň řvalo, když už nic, i když plno lidí ti řekne, že alarm je na nic, já si to tak úplně nemyslím. Samozřemě ukrást se dá všechno, ale myslím, že je potřeba to ukradení zkomplikovat. Například zánovní Seicento, když nepůjde nastartovat a bude řvát tak myslím, že ho nikdo nebude nakládat na přivěs, to si zloděj radši vybere nějaké jiné a o to mě šlo. Alarm mě zachránil autorádio v mým předchozím autě, Fiatu 126P, když mě cikáni rozbili okno a chtěli ukrást pevně zabudované rádio, protože si mysleli, že je zasouvací. Rozmlátili okno a protože jsem tam měl alarm vlastní konstrukce, co měl i otřesovej snímač, hned to začalo řvát a oni ani nestačili otevřít dveře. Byl to docela rachot, protože výstup alarmu byl napojený přímo na houkačku -přerušovaný houkání :D

Re: Netusim,pomozte som zufala

Napsal: 04 čer 2010, 00:14
od jani
urcite vypinacom sa to da poriesit,teraz ti nejdem pisat,ze co rozpoj,prepoj,proste rozmyslaj tak ako clovek co kradne auta,kde by hmatal hned po spinaci?a tam ho presne nedaj... pisal si ze vyznas sa do elektroniky,takze problem by nemal byt to poriesit...len potom ked predas auto,tak nezabudni buducemu majitelovy oznamit ze mas vlastny "imobilizer" :D

Re: Netusim,pomozte som zufala

Napsal: 04 čer 2010, 00:26
od radek.s
No jasně, to není vůbec problém. A novému majiteli mého 126P jsem kdysi taky pěkně ukázal, kde ten spínač je a ujistil se, že to pochopil a umí to ovládat :D

Re: Netusim,pomozte som zufala

Napsal: 06 čer 2010, 14:57
od lienka
Zdravim.Kedze segra je prec a poziadala ma o pomoc,tak sa budem radit s vami ja.Som Martin,Lenkin brat.Nevie nic moc o autach a ani o elektrike,ale ked mi poradite budem to posuvat dalej mechanikovy,ak ovsem niakeho normalneho najdem.Bol som za tym u ktoreho je auto momentalne,ten to vzdal zo slovami ze uz si nevie rady,jazdena RJ nepomohla,dokonca na nu auto vobec nenatoci,udajne komunikuje s autom,chlapik ju spravil identicku s tou povodnou,ale afto nic.Na staru RJ auto natoci,ale nereaguje na plynovy pedal,motor ma nepravidelny chod a strasne dymi.Takze vas nazor na dany problem?co by som mal spravit?Nepoznate niakeho fiataka v okoli bratislavy?

Re: Netusim,pomozte som zufala

Napsal: 06 čer 2010, 15:27
od SZTRAD
At udela log Live dat pri behu motoru na tu starou jednotku a ty ho tu dej.
Pokud to neumi je treba vymenit servisaka.
Takhle to forum fakt nefunguje. Alespon ja potrebuji nejake dalsi upresnujici data ceho se chytnout a co posoudit. Proste prohlaseni nastartuje a nejede je pro mne nepostacujici, kdyz vemu v potaz co uz bylo meneno a odzkouseno.
Na skody zpusobene zakaznikovi musi byt pojisteny takze uplatnit skodu na servisu. Pokud se bude skubat tak zaplatit posudek a znova do neho. Pokud neni jina cesta navstivit servis fiat nechat provest opravu a pozadovat zaplaceni po servisaku. Tady proste jina cesta nevede.
Ja bych si todle teda nedovolil udelat a to uz jsem hodne drzy clovek(a arogantni jak se o mne traduje).

Re: Netusim,pomozte som zufala

Napsal: 06 čer 2010, 15:30
od SZTRAD
radek.s píše: Po získání podrobnějších informací od SZTRAD už věřím, že to není takový problém s autem odjet. To s tím přerušením přívodů k diagnostické zásuvce, to vůbec není špatný nápad, ale před plánovaným servisem je nutné to zase spojit, aby s tím nebyl problém.
Nac je prosim dobre preruseni dratu v komunikacni zasuvce. Asi jsem komplet lopata,ale neni mi to jasne.

Re: Netusim,pomozte som zufala

Napsal: 07 čer 2010, 15:13
od jani
SZTRAD píše:
radek.s píše: Po získání podrobnějších informací od SZTRAD už věřím, že to není takový problém s autem odjet. To s tím přerušením přívodů k diagnostické zásuvce, to vůbec není špatný nápad, ale před plánovaným servisem je nutné to zase spojit, aby s tím nebyl problém.
Nac je prosim dobre preruseni dratu v komunikacni zasuvce. Asi jsem komplet lopata,ale neni mi to jasne.
urcite vies ze dnesne moderne auta sa kradnu väcsinou "luxusne" cize cez diagnosticky konektor(samozrejme nevravim o tajnych vypinacoch na cerpadlo atd,alebo mechanicke zabezpecenie) a komunikacne vedenia.Kebyze ti povedzme odpojim komplet diagnosticky konektor cez napr.6 tajnych vypinacov,tak ako by si mi ukradol auto?teraz myslim elektronicky,cize musel by si spravit imo off,aj ked das vlastnu riadiacu jednotku,nevies s nou komunikovat,lebo mas prerusene komunikacne vedenia.Ak mi povies riesenie ze ako nastartujes auto,tak rad sa daco nove naucim :) p.s.hovorim vo vseobecnosti nie len o Fiate,ale aj o inych znackach,(CAN vedia atd...) a auto je akoze odparkovane pred nakupnym centrom :lol: cize mas obmedzeny cas na kradez.

Re: Netusim,pomozte som zufala

Napsal: 07 čer 2010, 17:49
od mad mike
jani píše:
SZTRAD píše:
radek.s píše: Po získání podrobnějších informací od SZTRAD už věřím, že to není takový problém s autem odjet. To s tím přerušením přívodů k diagnostické zásuvce, to vůbec není špatný nápad, ale před plánovaným servisem je nutné to zase spojit, aby s tím nebyl problém.
Nac je prosim dobre preruseni dratu v komunikacni zasuvce. Asi jsem komplet lopata,ale neni mi to jasne.
urcite vies ze dnesne moderne auta sa kradnu väcsinou "luxusne" cize cez diagnosticky konektor(samozrejme nevravim o tajnych vypinacoch na cerpadlo atd,alebo mechanicke zabezpecenie) a komunikacne vedenia.Kebyze ti povedzme odpojim komplet diagnosticky konektor cez napr.6 tajnych vypinacov,tak ako by si mi ukradol auto?teraz myslim elektronicky,cize musel by si spravit imo off,aj ked das vlastnu riadiacu jednotku,nevies s nou komunikovat,lebo mas prerusene komunikacne vedenia.Ak mi povies riesenie ze ako nastartujes auto,tak rad sa daco nove naucim :) p.s.hovorim vo vseobecnosti nie len o Fiate,ale aj o inych znackach,(CAN vedia atd...) a auto je akoze odparkovane pred nakupnym centrom :lol: cize mas obmedzeny cas na kradez.
ukaž mi nadšence který bude po luxusním autě rozmistovat 6 tajných vypínačů :roll: , myslel jsem, že se tady řeší závada na bohužel neluxusním puntu a neschopnost mechanika ji odstranit a ne jak zabezpečit auto proti krádeži nebo ho ukrást :idea: navíc pokud někdo chce ukrást auto, tak ho ukrade a můžeš mít třeba vypínačů deset

Re: Netusim,pomozte som zufala

Napsal: 07 čer 2010, 19:10
od jani
mad mike- samozrejme mas pravdu a vyssie som pisal ze je o tom zbytocne kecat,ale na ten diagnosticky konektor som chcel napisat,co som napisal,kedze ja som ho spomenul.A cudoval by si sa ze kolky maju kolko tajnych vypinacov na novych a drahych autach,to len raz rozoberas cast auta,potom uz nemas problem a kludnejsie spis.Ja nikoho nenahovaram,ze ako si ma zabezpecit auto,len som to spomenul,ako aj to ze ukradnu ho ci tak,ci tak ked ho vyhliadnu.No na tuto temu sa neda velmo uz co povedat,len to co kazdy tu pise,ze zmenit mechanika a ziadat nahradu skody,ten u koho je to auto to neda do kopy.Samozrejme autorke temy sa ospravedlnujem za OT o imo,kludne to premazte ked chcete :D

Re: Netusim,pomozte som zufala

Napsal: 07 čer 2010, 20:15
od SZTRAD
jani píše:
SZTRAD píše:
radek.s píše: Po získání podrobnějších informací od SZTRAD už věřím, že to není takový problém s autem odjet. To s tím přerušením přívodů k diagnostické zásuvce, to vůbec není špatný nápad, ale před plánovaným servisem je nutné to zase spojit, aby s tím nebyl problém.
Nac je prosim dobre preruseni dratu v komunikacni zasuvce. Asi jsem komplet lopata,ale neni mi to jasne.
urcite vies ze dnesne moderne auta sa kradnu väcsinou "luxusne" cize cez diagnosticky konektor(samozrejme nevravim o tajnych vypinacoch na cerpadlo atd,alebo mechanicke zabezpecenie) a komunikacne vedenia.Kebyze ti povedzme odpojim komplet diagnosticky konektor cez napr.6 tajnych vypinacov,tak ako by si mi ukradol auto?teraz myslim elektronicky,cize musel by si spravit imo off,aj ked das vlastnu riadiacu jednotku,nevies s nou komunikovat,lebo mas prerusene komunikacne vedenia.Ak mi povies riesenie ze ako nastartujes auto,tak rad sa daco nove naucim :) p.s.hovorim vo vseobecnosti nie len o Fiate,ale aj o inych znackach,(CAN vedia atd...) a auto je akoze odparkovane pred nakupnym centrom :lol: cize mas obmedzeny cas na kradez.
No udelal bych to tak jak je to nejjednodussi. Vymenil bych ti jednotku coz je jak u ktereho auta ale v dnesni dobe maji auta jednotku u motoru cca 2min prace. Za tu dobu mi nenajede ani notas. Nevim co furt resite. Proste pokud to auto nekdo chce a umi to tak je to otazka par minut a to i u luxusnich aut, ale tam se to resi uz jinak. Jeste ze ja to neumim a nevim o co jde.

Re: Netusim,pomozte som zufala

Napsal: 17 čer 2010, 18:43
od lienka
Takze takto,auto je uz u noveho mechanika.Auto natoci na staru RJ.Motor ma nepravidelny chod,strasne dymi a nereaguje na plynovy pedal.samozrejme teple to nenatoci vobec,takze sa tam vyskytuje aj stary problem.chlapik presiel od palivoveho sistemu,rozvodmy az po vstreky a nic nenasiel.ma diagnostiku examiner,ta mu ukazuje stale zavadu: zla poloha hriadela tlakoveho cerpadla,alebo take nieco.nasiel som na nete podobny pripad,a chlapec to tam vyriesil repasnutou RJ.kedze predchadzajuci mechanik jazdenu RJ nedokazal spojazdnit,hladam niekoho kto by to vedel,tak ak mate niekoho,napiste o nom,ja sa s nim pokusim dohodnut.niekto niake navrhy,alebo skusenost.Mechanik mi to chce vzdat :lol:

Re: Netusim,pomozte som zufala

Napsal: 03 říj 2010, 13:13
od pepiktdi
ahoj lenko
tak sem ted tady mel na opravu Punto 1:9 diesel a melo furt chyby P0510 a pak este P0254 hledal sem zavadu 3 dny ale nasel a uz to maka jak ma jestli nemas spravenio tak pisni poradim ti co s tim :D