zorran píše:Noo tak tento problem ma bude velmi zaujimat, lebo od vymeny termostatu sa mi to uz tak 3x stalo. Ono pred tym mi to robilo casto, teraz len zriedka, ale robi to, ze niekedy nechcu klesnut otacky a zostanu tak na 1200 - 1500. Ked ho vypnem a necham tak 10 min odpocivat nabehne zase normalne... Ked na to niekto pride, dajte vediet dik.
Momentalne je to u autoelektrikare a zatim si s tim nevi rady. Problem je uplne jinde nez jsem dosud myslel a nejspíš s termostatem nesouvisi, pouze asi tak, že se ty projevy znásobí jakmile se lépe ohřívá motor, myslím si, že můj termostat byl průchozí, takže sem motor za 20 km v zime asi ani neohral. Protože s délkou jízdy přes 50 km se postupně začnou tyto problémy objevovat, napřed začne lehce turovat volnoběh, což skoro nejde postřehnout a po pár km od toho momentu motor za jízdy škubat a občas problikávat ikonka motoru na palubce. Další studený start potom napřed chcípe na volnoběh, postupně se volnoběh dostane do stavu kdy jako skor chípne, přidá si plyn a po pár kilometrech se stane normálním (tzn. o něco zvýšeným než by měl být). Auto pak jede dobře dokud se to po najetí určitých kilometrů nezačne postupně, tak jak popisuju, zhoršovat a zhoršovat.
Zřejmě se mi totiž opakuje ta zavada co jsem mel pred pul rokem, auto nedrzi volnobeh, samo si pri nem koriguje otacky aby nechciplo, takze to vypada, jakobych turoval motor a za jízdy to škube, občas tak, že s tím horko těžko vyjedu kopec, ale dojede to takto i cca 100 km, takže projevy jsou stejné jako v létě. A dokonce jim předchází to samé tzn, že pár měsíců už to občas dělá to, že při vyřazení na neutrál jakoby motor má tendenci chcípnout ale nakonec se chytí a nechcípne (občas ano, ale málokdy), nastartování za studena není vždy napoprvé, naskočí hned, ale po pár sekundách (asi jak vypíná sitič postupně, se otáčky dostanou moc dolů a chcípne to, po druhém startu už bez chyby. Také se postupně zvyšuje spotřeba, ale vzhledem k tomu, že přituhla zima, tak to není průkazné. Pro představu v létě, před opravou 6,3, po opravě 5,5, ted se to v zimě drží i tak pod 6,3 loni pred opravou to pod 6,5 neslo ani nahodou celou zimu.
Diagnostika ani tehdy ani ted nehlasi zadnou chybu, jednou se ukazala chby volnobezneho ventilu a vyhrivani lambda sondy, ale ty soucastky byly v poradku a pri dalsim pripojeni diag uz tam nic nebylo a jejich vymena za jinou z vedlejsiho auta zadnou zmenu k lepsimu neprinesla...
Kratkodobe me pomohla (udajna)vymena volnobezneho ventilu, po rozebrani u znameho byla asi vyvracena
, vaha vzduchu, nedokazu overit jestli byla, ale par mesicu to pak dalo pokoj, a ted letni navsteva toho elektrikare co spravil ten konektor, to vydrzelo cca pul roku nez se zacali projevovat ty nejdrsnejsi veci jako skubani a samoturovani, ale drobne problemy (volnobeh, skoro chcipnuti po vyrazeni na N, chcipnuti po prvnim S startu) se zacali dit po ctvrt roce.
Naprosto nemela vliv, jiná lambda, jiná škrticí klapka (asi tedy včetně volnoběžného ventilu), termostat (jen asi vyšší teplota změní podmínky).
Všecko to jsou projevy vadneho volnobezneho ventilu, podle mechanika i znameho, ale jeho vymena vliv nema. Takže sám jsem vážně zvědavej jestli se to tentokrát autoelektrikáři povede, posledně to byla oprava za 400 Kc, tak sem zvedavej co to bude ted a zakolik.
Neco to ale delat musi, takze snad budu pak mit nacas pokoj
Miloš B.
Pred pulrokem mi autoelektrikar opravil kontakty v tom konektoru co vede svazek kabelu do ŘJ.