Stránka 5 z 15

Napsal: 25 říj 2007, 08:38
od stonepet
Tak jsem si pročetl tuhle diskuzi...
K tomu oleji jsem pročetl články - komentáře odborníků na oleje.cz.
A hodně důležité u olejů je splnění kvality oleje dle specifikací API a ACEA pro daný motor a také dodržování výměny oleje.
Citace ( www.oleje.cz):
Kdy měnit motorový olej
Na životnost oleje v benzinovém či dieselovém motoru a tedy na výměnný interval má vliv opravdu velmi mnoho faktorů a není jednoduché stanovit optimální kilometrový proběh pro určitý automobil. Limit, který doporučuje každá automobilka, je vždy maximální a nemusí vyhovovat zrovna provozu vašeho automobilu. Obecně lze říci to, co už jednou řečeno bylo: dodržujte maximální výměnné intervaly motorového oleje a při častějších jízdách v městském provozu nebo se studeným motorem tyto limity zkraťte přibližně o 20-30 %. Opravdu se to vyplatí. Analyzoval jsem olej z nového moderního motoru po 15 tis. km a myslím, že takových výměn by ten motor nevydržel mnoho. Podobný problém s olejem se pochopitelně neprojeví hned, ale určitě se podepíše na životnosti motoru.

Napsal: 26 říj 2007, 10:03
od Patrik
No jo, to vypadá jednoduše. Splnit specifikaci ACE a API.
Jde o to, že nápis na obalu snese všechno ....
Jasně, pokud koupíte originál Shell, Selenii, Castrol, Elf, Total atd. tak snad nelžou, ale pokud jde o Mogul (nyní v polském vlastnictví), tak začínám trošku pochybovat a pokud jde o neznačkové oleje z Tesca, Auto Kelly atd. tak tak je vám brzy jasné že tam píšou co chtějí (i na jednom obalu uvádějí na 2 místech dvě různé specifikace ...) - viz diskuse na oleje.cz, kde borec uvádí praktický příklad oleje z Tesca.

Napsal: 26 říj 2007, 13:39
od stonepet
Patrik píše:No jo, to vypadá jednoduše. Splnit specifikaci ACE a API.
Jde o to, že nápis na obalu snese všechno ....
Jasně, pokud koupíte originál Shell, Selenii, Castrol, Elf, Total atd. tak snad nelžou, ale pokud jde o Mogul (nyní v polském vlastnictví), tak začínám trošku pochybovat a pokud jde o neznačkové oleje z Tesca, Auto Kelly atd. tak tak je vám brzy jasné že tam píšou co chtějí (i na jednom obalu uvádějí na 2 místech dvě různé specifikace ...) - viz diskuse na oleje.cz, kde borec uvádí praktický příklad oleje z Tesca.
Ano, jistě máš pravdu, ale já psal , že je hodně důležité splnit specifikaci, nepsal jsem, že pak už jedno, co koupím. Myslel jsem tím, že když si chci vybrat olej, tak se řídím specifikací a také tou značkou. Nemyslím si však, že je znatelný rozdíl mezi olejem Shell a třeba Castrol, pakliže oba splňují danou specifikací, kterou mají otestovánu.

Napsal: 26 říj 2007, 13:40
od stonepet
Dost často lidé koukají jen na viskozitu a cenu, pak se diví...

Napsal: 26 říj 2007, 15:27
od velechovský václav
Mogul 10W-40 GX-FE vyrábí dle nálepky Paramo Kolín.
Já jsem po skončení záruky nesehnal na punpách olej selenia 10W-40.
Na emailoval jsem tedy tradičnímu českému výrobci motorových olejů,
aby mi doporučili srovnatelný výrobek se selenií.
Dostalo se mi odpovědi v možnosti tří olejů v různé cenové relaci.
Pro naše rozhodování bohužel postrádám veřejný test např. MF Dnes elektrospotřebiče, víno, atd..
Většina národa je rozhodnutým pivním konzumentem . Kupujete a konzumujete pivo z "Vašeho" pivovaru .
Používejte tedy motorový olej od svého oblíbeného dodavatele.
Dodržujte zásadu, že pokud je v motoru olej 10W-40, je zapotřeba při výměně použít opět 10W-40 byť od jiného výrobce-jiné značky.
Pivo je možno degustovat dle stupňů a výrobce.
U motorového oleje je zřerjmě nejlepší držet se jednoho výrobce.

Napsal: 31 říj 2007, 08:10
od MIKI-GT
kolik se vejde do punta oleje, nejlépe pokud někdo ví kolik do gtčka

Napsal: 31 říj 2007, 08:30
od ultraknyst
MIKI-GT píše:kolik se vejde do punta oleje, nejlépe pokud někdo ví kolik do gtčka
4,5l

Napsal: 31 říj 2007, 19:27
od velechovský václav
Problém olej a v jaké cenové relaci je bohužel na uvážení každého z nás.
Je to o tom, že v supermarketu nebo na pumpě si koupím olej 10W-40.
Já osobně věřím českému výrobci Paramo Kolín. Před uvolněním trhu jsem od tohoto výrobce používal olej M6AD pro Škodovku 120.
Všichni výrobci olejů krakují oleje z ropy. Je to o tom vybrat si pumpu na benzin. Všichni poskytují benzin natural 95 za různé peníze.
Nikoho nenapadne tankovat dražší benzín o vyšším oktanovém čísle.
Proč se stím zabývat u motorového oleje. ?????:?
Vyberme si svoji pumpu na benzín a na olej.
Neřešmě benzin a olej odděleně....

Napsal: 31 říj 2007, 19:44
od FANDAK
Chce to prostě kvalitní olej já dávám SELENIA DIESEL WR longlife origo italskej a naftu tankuju u SHEELA a OMW a mám pokoj a spokojenost.

Napsal: 01 lis 2007, 14:05
od Alfi
Stejně nám postupem času blbě těsněj motory. Takže tam nejdřív lejem 10/40 syntetiku pak polosyntetiku a skoncime na 15/40 mineral.

Napsal: 01 lis 2007, 18:50
od .káca
ja tam peru 10w/40 mogul GFX PRO,sice tak litr za tu vymenu 15tis.doleju,ale to si myslim že je v cajk když má motor natřepano 174tis km :cry: :D

Napsal: 03 lis 2007, 07:28
od MIKI-GT
selenia racing 10w60..a měnit po 10 000km :wink:

Napsal: 04 lis 2007, 14:38
od FANDAK
Komu aspon trochu na tom motoru záleží tak tam nalije ORIGO ITALII to je SELENIA a nebo podle specifikace ještě SHHEL nebo CASTROL jinak at každý dělá jak myslí a pak to uvidí za čas.

Na jiný blbosti do auta lidi mají a na pořádnej olej nééé :?: :?: :?:

Napsal: 05 lis 2007, 09:21
od majki
Liju Selenii Gold ci jak se to jmenuje a pohoda, nikde ani kapka, tuk tuk tuk.
Do Mazdy jsem lil Shell (ten zlutej) a pak jsem zacal davat Petro Canada, taky spokojenost.

Co se Castrolu tyce, hubba hubba hubba, jednou stacilo a uz nikdy bych ho v aute nechtel.

Napsal: 21 lis 2007, 08:54
od marty3d
Zdar jak sviňa. Sem před výměnou oleje. Je tam nějaká 15w40. To tam musim dát zas 15w40 nebo můžu něco jinýho? A nevíte, kolik se toho do 1,2 16v vejde? Díky

A když sme u toho, co znamená to 10 nebo 15w a to 40 :(