Stránka 40 z 43
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 07 zář 2021, 19:04
od Jirka Mirror
To kolísání v tahu mezi 2-3tis. otáčkami taky znám. Mám vyrobeno 7/2019.
Na jaře 2020 mi přehráli ve Fiatu soft na motoru a hodně se to zlepšilo,ale pořád to nebylo ono.
Takže v létě 2020 jsem se objednal na chip a od té doby je po houpání v tahu,když tak jenom nepatrně a to si musím dávat velký pozor abych to zaznamenal.
Spotřeba šla po úpravě dolů skoro o litr na sto, ale jede to jak šlak
Jinak co se týká benzínu taky jsem vyzkoušel všechno možné, ale nejlíp to jede na 98 od Eurooil.
Je potřeba se koukat kolik člověk tankuje biosložky, dával jsem i Vervu 100, ale ta má 10% bio a není to ono.
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 08 zář 2021, 07:58
od gigi
Můžeš prosím prozradit kdo ti dělal ten chip? Firem je mraky a já o tom uvažuji již delší dobu. Děkuji.
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 08 zář 2021, 19:06
od Jirka Mirror
To není žádné tajemství, dělal to Xtuning Jihlava.
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 14 srp 2022, 19:59
od cimbo
Mna uz z toho motoru jedneho dna klepne. Ked sa uz zadlo ze je vsetko OK, tak kontrolka motora a chyba:
P2195-00 - Signal od vstupu sondy 1. rady. Ze vadna Lambda sonda, vymenili a cuduj sa svete po prejdeni cca 150km na dialnici, znovu. Navyse ked mam zaradenu 5 alebo 6 a plynule potrebujem zrychlit, tak po par sekundach je citit v interieri smrad ako zle spalneheo benzinu. Ked motor ponahanam 1,2,3,4 tak nic len pri tej 5,6.
Ma niekto podobnu skusenost ?
Uz mam toho vazne plne zuby a fakt mam pocit je mam nejaky zmatok motor co ma stale nejaku chybu
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 15 srp 2022, 15:34
od Vladka1
Jestli smrad spalin tak bych tipnul děravej vejfuk - dírou přisává kyslík do spalin, lambda to naměří jde mimo limit a vyhodí chybu..
Reklamuj v servisu zbytečně měněný bezvadný díl/ neodstrarněnéu závadu (i když břídilům je lepší už to nedat do ruky).. Stručně - možnosti jsou nízký tlak paliva, přicpaný vstřik, netěsnosti v sání, netěsnosti ve výfuku, vadný měření množství vzduchu., vadná lambda nebo kabeláž k ní. Servis by měl měřit a jít anjisto, ne vařit z vody.. Lambdu nejlíp projet osciloskopem jaký dává signál..
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 15 srp 2022, 17:59
od cimbo
Vladka1 píše: ↑15 srp 2022, 15:34
Jestli smrad spalin tak bych tipnul děravej vejfuk - dírou přisává kyslík do spalin, lambda to naměří jde mimo limit a vyhodí chybu..
Reklamuj v servisu zbytečně měněný bezvadný díl/ neodstrarněnéu závadu (i když břídilům je lepší už to nedat do ruky).. Stručně - možnosti jsou nízký tlak paliva, přicpaný vstřik, netěsnosti v sání, netěsnosti ve výfuku, vadný měření množství vzduchu., vadná lambda nebo kabeláž k ní. Servis by měl měřit a jít anjisto, ne vařit z vody.. Lambdu nejlíp projet osciloskopem jaký dává signál..
Dik za rady no hlavne je po vymene Lambdy este horsie od vcera uz 3x kontrolka motora rozvietila a zhasla a rovnaka chyba 3x v diagnostike.
Ako ja by som rad keby na to pridu, ale slovenske autorizaky je peklo, to su menici a bojm sa zenic z toho co si pisal neurobia
Asi to jebnnm do Dunaja a budem chodit busom, najhorsie auto ake som kedy mal Taliansky Crep. Zlaty Nemci, Japonci a Korejci s nimi som nikdy nic podobne nezazil.
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 16 srp 2022, 10:21
od Vladka1
Tyhle poruchy maj i němci japonci a korejci, spíš naopak sypou se víc.. Mmch. 1,4 T-jet patří mezi nejlepší malý turbobenzíny a zásadní chybu nemá. Jen vyšší spotřebu což je daň za nepřímý vstřik, má to ale výhody že nemá problém s LSPI (prskaj písty i bloky motoru viz např. Ekobuřt). Pak je nevýhoda u novějších že jsou "eko" osekaný, to jde ale přečipovat na plvodní vezri která jela líp míň žrala a neměla problém s volnoběhem a cukáním..
Problém je v servisu, je tam lama která neumí najít problém.
Jestli ti smrdí spaliny do kabiny tak hledej díru ve vejfuku - trhlina ve svodech, ruplej vlnovec apod. V místě díry to bývá očouzený, když za studena vezmeš mydlinky omydlíš a do vejfuku čímkoliv foukneš tak to bublá i ze sebemenší trhlinky (fouknout stačí nasadit na vejfuk plast. pytel a záčknout aby foukl do vejfuku) Dá se čekat že ta díra se zvětšuje proto se zhoršue i problém - kyslíku do spalin přisává víc. (Ale děravej vejfuk je jen jedna z možností). Lambdu bych vrátil původní a zkontroloval kabeláž + konektory k ní = schema a proměřit.
Autorizák Fiat tady v oklí = lamy, ojebávači a podvodníci, auto bych jim nedal ani na výměnu kola.
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 16 srp 2022, 11:12
od cimbo
Nezdielam tvoj nazor:
Stare sukromne som mal Golfa 1.6, 12rokov, 150tkm (nikdy problem),
Firemna KIA Ceed 1.6GDi (benzin), 4roky, 120tkm (nikdy problem),
Manzelka Suzuki Swift 1.3, 10rokov, 112tkm (nikdy problem),
Sukromne Tipo 1.4 T-Jet, 4 roky, 52tkm (stale nejaky problem, riesim uz rok chyby motora pravidelne, stale tomu nieco je, musim tankovat 100okt benzin, atd...)
Druha vec je ze ja nie som mechanik, vsetko co popisujes ja urobit neviem a nemam ani dielnu. Moj servisak ktory je dobry ma poslal do autorizaku, ze pokial mam auto v zaruke tak on do toho sahat nejde. A toto ti na slovensku povie kazdy mechanik.
Mne teda nic ine neostava, len sa trapit a uz mi dochadzaju sily, preto tu aj pisem ze horsie auto som nikdy nemal a velebim tie auta hore, lebo mam taku skusenost.
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 16 srp 2022, 12:12
od Vladka1
Se podívej kolik 1,6 od VW žere olej atd. atd. Rozhodně to nejsou bezporuchový dokonalý stroje, obecně motory má Fiat lepší.
Jestli to máš v záruce tak to vyreklamuj.
Taky se na záruku můžeš vykašlat (sám vidíš jak funguje - pošlou tě do hajzlu že běžné opotřebení) a dej to tomu tvýmu mechanikovi. Nebo najdi někoho kdo umí. Poslední možnost že si to nastuduješ, pořídíš vybavení a opravíš si to sám. Furt se to s. - tam taky může být jeden problém kterej nikdo nenašel a jen se zbytečně mění díly okolo, to ovšem neni problém auta ale servisu.
MMch. prodlouženou záruku si tvrdě zaplatíš garančkama a když tě pak pošlou do háje tak to byly vyhozený prachy..
Nemyslim si že bys tam měl složitý problém který je těžké najít a opravit, jen to nesmí dělat lama která netuší co se tam děje...
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 19 srp 2022, 23:59
od Michal67
Vladka1
Neda mi to a musim reagovat. Tvoje vecny prechytraly rady jak si opravit auto sam doma ve sve dilne jsou opravdu smesne. On totiz neni kazdy automechanik a nemuze si poridit vybavenou dilnu. A hrabat se sam v aute ktery je v zaruce neni opravdu dobry napad. A ty tvoje rady ze se maji lidi u noveho auta na zaruku vykaslat ani snad nejde slusne komentovat.
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 21 srp 2022, 14:36
od Vladka1
Postřelená husa = mechanik z autorizáku Fiat se ozval? Chápu, tyhle informace ti berou kšefty
Taky jsem kdysi byl naivní a myslel si že autorizák = kvalita a připlácet za garančky kvůli záruce má smysl. Nemá. Když došlo na reklamace tak vyfakovali a bez prostředků na vymáhání nazdar (= mít prachy na znalecký posudky a soudní spor který může trvat roky, po tu dobu nemůžeš auto používat = musíš mít i na další auto kterým budeš jezdit, po letech to z nich možná vytřískáš včetně úroků, ale po ty roky ti to váže dost prostředků, drtivá většina lidí na to nemá - a na to se hraje, zamítat i oprávněné reklamace se autorizáku vyplatí)
Osobní zkušenost - mechanici tam jsou lemplové který se jinde nechytí, podle toho vypadá práce. Drahá hodinovka je proto, že platíš kravaťáka kterej ti uvaří kafíčko. Podobně materiál, olej v ceně 100,- za litr ti s úsměvem prodaj za 800,- a věší ti bulíky na nos kecama o profi kvalitě.
Jeden příklad z autorizáku Fiat: po výměně čepů řízení (po 30kkm, reklamace zamítnuta "to je silnicema") volant nakřivo - reklamováno, blbeček to vyřešil přesazením volantu na tisícihranu (!), u toho dojebal kroužek pro airbag, reklamováno, zase reklamace zamítnuta "běžné opotřebení". Tak asi tak a mohl bych pokračovat, např. výměna brzdový trubičky, ohejbal to kombinačkama = proštípanej plastovej potah trubky, pak to samozřejmě rezlo.
Práce na autě i průměrnej kutil zvládne líp a cenově to vychází líp i když si pořídí komplet vybavení i na jedinu akci. Zákonná záruka 2 roky platí bez dalších podmínek, za tu dobu se zásadní vady projeví, a prodloužená je beztak na nic, najde se klička pro kterou zamítnou. Garančky jsou tak předražený že servisem svépomocí za pár let máš fiannční rezervu abys koupil jiný funkční auto když ten slavnej kepl chcípne.
Jak v reálu funguje Fiat autorizák potvrzuje i Cimbo - taky jim jen sype prachy, nic neopraveno záruka nefunguje.
Tak zalez do servisu a pokud nemáš nic k tématu tak tady nezasírej forum
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 21 srp 2022, 16:32
od tatko Tom
V niečom máte pravdu obaja, nie je rozumné do seba skákať.
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 22 srp 2022, 07:59
od Thovt
Namiesto toho aby ste boli radi, že vám Vladka1 poradil na čo sa zamerať, tak ešte sa bude niekto do neho navážať.
Nebudem sa diviť ak sa nabudúce na každého vykašle.....
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 22 srp 2022, 09:23
od liborko
Tak,tak, poradis nebo se snazis a jeste jses ten nejhorsi,to uz se kolikrat stalo i me,proste za dobrotu na zebrotu. Tu na tom foru by meli byt vsichni radi ze to tu alespon trochu zije.
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 22 srp 2022, 12:27
od cimbo
Nemal som v umysle sa do nikoho navazt, len som napisal svoje doterajsie prakticke skusenosti s autami inych vyrobcov. A tiez ze nie som mechanik a nemam dielnu.
Ak to niekto pochopil ako navazanie sa tak to nebolo vobec tak myslene.