Stránka 4 z 4

Re: Samovolné zvyšování otáček motoru

Napsal: 29 črc 2009, 19:13
od armaman
pokial sa nemylim tak ak si konektor od krokoveho motorceka odpojil tak zostal v povodnej polohe nakolko jeho polohu nemalo co zmenit jeho princip je zalozeny na zmene z otacaveho pohybu na posuvny.

Ja som tento problem mal tiez a pomohlo ,teda aspon v to dufam, nasledovne.
Vycistenie krokoveho motorka a jeho premazanie, vymena kablov a sviecok, kontrola hodnot odporu na vsetkych sucastiach zapalovania, precistenie skrtiacej klapky a sacieho potrubia, a co nema asi kazdy tak po poruche aj oprava generatora impulzov rychlosti vozidla nakolko mi RJ signalizovalo tuto chybu a tiez aj to, ze mi prestal ukazovat tachometer ktory s tymto zariadeni uzko suvisi. No a v neposlednej rade to bolo pridanie aditiva do paliva.

Efekt? tak ten som postrehol v zivosti vozidla a hlavne mi prestali kolisat otacky.

chapem ,ze moje vozidlo je typovo odlisne no navod moze byt pouzity univerzalne.

Re: Samovolné zvyšování otáček motoru

Napsal: 31 črc 2009, 14:18
od Plecháč Tony
Jak funguje ten krokovej motorek vim do do posledního detailu i přes elektromagnetický pole a maxwellovi rovnice ;-)

Jde mi o to, že otáčky kolísaly, i když byl odpojenej, tudíž nehybnej... A nebylo to to běžný kolísání otáček kdy je slyšet jak motor trošku zavrčí a ručička se hýbe cca +/- 100ot. Tohle bylo tůrování jako když šlapeš na plyn a lítalo to +/- 1000ot. A zajímalo by mě, co to způsobovalo, nebo kde to spíš bralo vzduch a tak, když klapaka byla zavřená a krokáč nehybnej...

Re: Samovolné zvyšování otáček motoru

Napsal: 02 srp 2009, 10:44
od armaman
Toť tazka odpoved.
Mne to takto lietalo po tom co som vypol klimu. Pripadalo mi to akoby bateria bola s nej mierne vydojena a dobijanie nakolko malo vacsi odber na bateriu si pytalo vacsiu zataz. Je to moj nazor nevnucujem ho nikomu.
Je kopec veci ktore maju na samovolne zvysenie otacok vplyv. Je to individualne a tazko sa o detekuje. diagnostika nevyriesi a ani nezisti vsetko.
daco sa da zistit len intuiciou a vylozene nahodou

Re: Samovolné zvyšování otáček motoru

Napsal: 07 srp 2009, 17:16
od Plecháč Tony
Tak dneska to o sobě dalo zase vědět. Dojíždim ke křižovatce, tak sundam nohu z plynu a ejhle, auto stále nepatrně přidává a zrychluje. Tak tam dám neutrál a otáčky vyletí přes 5000. Plynovej pedál zaseklej nebyl a klapka byla zavřená, protože jsem hned kouknul do motoru. Vypnul jsem to a znova nastartoval. Opět to vyletělo na maximální otáčky. Tak jsem to znova vypnul, zahejbal jsem konektorem na krokovým motorku a na čidlu teploty nasávanýho vzduchu a od tý doby už je zase všechno OK. Takže je 90% šance, že to bude špatnej kontakt na jednom z těch dvou konektorů, ikdyž jsou oba čištěný a čistý... Škoda jen, že jsem neodpojil jen jeden a nezkusil to, pak bych věděl jakej to byl... Možná je tam třeba taky překlesanej drátek u toho konektoru...

Uvidíme, až se zase v MK1 1.1 ozve skrytý tempomat :-D

Re: Samovolné zvyšování otáček motoru

Napsal: 16 srp 2009, 16:21
od corleone
Se svou troškou do mlýna k tématu kolísání otáček na volnoběh, samovolnému zvyšování aj. legracem, které se tu pořád vracejí:
U 55 od sacího potrubí vede gumová hadička k snímači podtlaku, je umístěný pod tím černým plastovým krytem nahoře na přepážce mezi motorovým prostorem a kabinou. Pokud tahle hadička v místě připojení k sacímu potrubí zteří, udělá se na ní díra (u mě zespodu, takže nebyla vidět) a motor tak přisává falešný vzduch - směs je řidší, snímač podtlaku pro regulaci hlásí bludy - ŘJ se to zmateně snaží napravovat - předstih a správná bohatost směsi jde do háje - blbne to.
Stačilo z té hadičky uříznout 2 cm a znovu ji narazit :idea:

Re: Samovolné zvyšování otáček motoru

Napsal: 16 srp 2009, 17:59
od Plecháč Tony
No, tu hadičku už jsem zkracoval 2x, ale díra v ní není. Jen byla vždycky dost zpuchřelá tak jsem to zaříznul. Teď už bych musel dát novou, protože už je tak akorát ;-)

Re: Samovolné zvyšování otáček motoru

Napsal: 31 srp 2009, 00:40
od Stanislav Valehrach
martl píše:Takže ty vyžvejkaný šroubky se mi povedlo konečně vyšroubovat. Byla to hrozná práce ale nakonec se povedlo. Krokový motorek jsem vyčistil, těleso kde motorek sedí taky a dal jsem tam šroubky se šestihranou hlavou na osmičku klíč. Nyní se otáčky drží (zahřátý motor) zhruba na 850. Takže můžu všem co mají taky takové problémy jen doporučit vyčištění krokového motorku :!: :!: :!:
Cau prosim te mam stejny problem, plavou me otacky za studena i za tepla. Kde najdu ten krokovy motorek? Zkusim to vycistit. Dik

Re: Samovolné zvyšování otáček motoru

Napsal: 31 srp 2009, 10:50
od Petr1968
Je našroubovaný na tělese vstřikování.V posledním měsíci života tohle dělal i můj Favin,ale už jsem to neřešil. Teoreticky to může dělat i snímač polohy klapky,ale ten je tak těsný,že nečistoty tam nepronikají.Jedině,že by byly opotřebené ty plíšky co běhají po odporové dráze. Ta fotka je samozřejmě Favo BMM s odšroubovaným snímačem polohy klapky a vlevo je přišroubovaný mototorek pohonu šk. Fiat to má téměř stejné. Obrázek

Re: Samovolné zvyšování otáček motoru

Napsal: 13 říj 2009, 21:36
od lolo26
može to robiť aj snímač teploty chladiacej kvapaliny. ja som mal v háji ten

Re: Samovolné zvyšování otáček motoru

Napsal: 27 črc 2011, 09:03
od makoo2
Zdravim, tiez mi po zahriati motora blbnu otacky, ked dam dolu nohu z plynu, pomali klesaju, kolisu a samovolne sa zvysuju. Robi to len niekedy. Precistil som skrtiacu klapku (zatial nie sprayom), prestrekol konektory. Mal by tu byt manual, kde je navod ,ako sa da premerat potenciometer skrtiacej klapky, ale nemozem to najst ... neviete niekto poradit ? Ja som to meral, su tam 3 vyvody, ale ako potenciometer pri merani sa to moc nesprava. Jedna sa o punto2 1.2 8v.

Re: Samovolné zvyšování otáček motoru

Napsal: 18 srp 2011, 21:23
od rybicak
Zdar take mam takovy problem stima otackama. Punto mam uz 4 roky a dela to porad. Zezacetku to jeste slo ale ted v polsednim dobe se to zhorsuje zhorsuje cimdal tim vic a vic. A uz se me stava ze to nemuzu ani nastartovat. Nejak jsem to neresil ale ted budu muset. Pritelkine ma take punto a to to nedela. Je to zajimavy.