PALIVO: Spotřeba + vyjádření odborníka
Moderátor: peta.smolik
Re: Spotřeba + vyjádření odborníka
Čtu: Většina současných olejů SAE xW/40 je střihově méně stabilní než oleje SAE xW/30 a při provozu se viskozitní rozdíly mezi nimi smazávají. Většina znamená co? Týká se to i Selenia 20K , Agip Sint 10W40, atd? Když je tedy většina olejů xxW-40 nestabilní,proč výrobce rovnou pro Fiat nedoporučuje třeba 5W30?? Výrobce ten článek nečetl?
- Reklama
Re: Spotřeba + vyjádření odborníka
Nevím, proč by zrovna Italové měli mít výjimku a doporučovat něco neitalskýho, dělaj to tak všichni. A chtít po někom z ciziny číst nezávislý testy a ještě ke všemu v češtině, to snad ne! Nikoho nepřesvědčuju, jen mám tak trochu slabost pro český a nezávislý recenze. Vono většinou diplomový práce nikdo nesponzoruje na rozdíl od nezávislých testů autočasopisů, německýho ADACu atp. No a navíc si klidně přečti celej ten server, vono se tam o testování olejů obecně mluví víc než dost. Srovnávací testy se prostě nedělaj, protože by to nikdo nezaplatil. No a tahle naše VŠCHT si ty vzorky nabírala sama za svý, nikdo jí je s bakšišem nezaslal. No a další ne nezajímavej detail je ten, že ty 5W-40 jsou vždycky (téměř) levnější, než 5W-30. Musí se to srovnávat vždy od jednoho výrobce a né mezi sebou samo sebou!
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Re: Spotřeba + vyjádření odborníka
Mam 1.2 z roku 2004, koupeno pri 60 000 km. Spotrebu mam cca 6,7 l na 100 km. Palubnimu pocitaci se neda verit, ukazuje 6,2.
Jizda je v mym pripade drasticka (cestou do prace ) a usporna (cestou z prace). Do prace je to bohuzel vice do kopce. Ono na dalnici se da jet pouze 80-90 km/h za kamiony, nebo 130-140 km/h v levym pruhu, takze asi tak. (Tedy cestou do prace, dalnice do kopce - prevazne rychl.st. 4, obcas 5, pro vymaneni se zpoza kamionu z 80 na 120 km/h na rychl.st. 3 --- z prace pak casto rychl.st. 5, nebo neutral, max 2200 ot/min)
Kdyz hodim vikendovej rezim, pohybuju se kolem 6,3 l/100km - palubni pocitac ukazuje 5,7. (rychly prujezdy zatacek, nizka max. rychlost).
Ono hodne zalezi na tom "z kopce" - "do kopce", samozrejme. Nejlepe se spotreba zprumeruje, kdyz se ta sama trasa jede tam i zpatky.
Pri takovy ty hyperusporny jizde - tedy max 2200 ot, radeji radit pri 1500 ot, z kopce na neutral, v zatackach moc nebrzdit... , se rozhodne neda jezdit v plnym provozu.
Pocitac ukazuje sice 4,7 apod (nejmene jsem se dostal na 3,9 - cestou domu - z kopce ), ale vse je zkreslovano nepresnym merenim paluniho pocitace pri jizde na neutral - tedy v mem pripade byla realna spotreba kolem 5,7.
Realna spotreba je merena tankovanim od plny do plny nadrze, tedy co v nadrzi ubylo - odpovidajici ujetym kilometrum.
No a auto je celkem pravidelne servisovano, olej castrol 5w-40.
Jizda je v mym pripade drasticka (cestou do prace ) a usporna (cestou z prace). Do prace je to bohuzel vice do kopce. Ono na dalnici se da jet pouze 80-90 km/h za kamiony, nebo 130-140 km/h v levym pruhu, takze asi tak. (Tedy cestou do prace, dalnice do kopce - prevazne rychl.st. 4, obcas 5, pro vymaneni se zpoza kamionu z 80 na 120 km/h na rychl.st. 3 --- z prace pak casto rychl.st. 5, nebo neutral, max 2200 ot/min)
Kdyz hodim vikendovej rezim, pohybuju se kolem 6,3 l/100km - palubni pocitac ukazuje 5,7. (rychly prujezdy zatacek, nizka max. rychlost).
Ono hodne zalezi na tom "z kopce" - "do kopce", samozrejme. Nejlepe se spotreba zprumeruje, kdyz se ta sama trasa jede tam i zpatky.
Pri takovy ty hyperusporny jizde - tedy max 2200 ot, radeji radit pri 1500 ot, z kopce na neutral, v zatackach moc nebrzdit... , se rozhodne neda jezdit v plnym provozu.
Pocitac ukazuje sice 4,7 apod (nejmene jsem se dostal na 3,9 - cestou domu - z kopce ), ale vse je zkreslovano nepresnym merenim paluniho pocitace pri jizde na neutral - tedy v mem pripade byla realna spotreba kolem 5,7.
Realna spotreba je merena tankovanim od plny do plny nadrze, tedy co v nadrzi ubylo - odpovidajici ujetym kilometrum.
No a auto je celkem pravidelne servisovano, olej castrol 5w-40.
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
Re: Spotřeba + vyjádření odborníka
Zkuste napsat do fiatu co se dá dělat s tím měřením. Já to udělal a jen mě zajímá, co odpoví Vám.
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG
Re: Spotřeba + vyjádření odborníka
Učinil jsem. Na dotaz co se dá udělat s měřením jsem dostal odpověď:
Dobry den, hodnoty uvadene palubnim pocitacem jsou ovlivnene celou radou toleranci vstupnich hodnot ze kterych je nasledne provaden informativni vypocet, tzn. jsou mozne odchylky od realne explicitne zmerene hodnoty. Pro kontretni posouzeni uvedeneho vozidla se pripadne obratte na Vami vybrany servis Fiat (viz http://www.fiat.cz" onclick="window.open(this.href);return false;).
S pozdravem **** **** Fiat CR
To není nic proti ničemu...
Co odpověděli Vám?
Dobry den, hodnoty uvadene palubnim pocitacem jsou ovlivnene celou radou toleranci vstupnich hodnot ze kterych je nasledne provaden informativni vypocet, tzn. jsou mozne odchylky od realne explicitne zmerene hodnoty. Pro kontretni posouzeni uvedeneho vozidla se pripadne obratte na Vami vybrany servis Fiat (viz http://www.fiat.cz" onclick="window.open(this.href);return false;).
S pozdravem **** **** Fiat CR
To není nic proti ničemu...
Co odpověděli Vám?
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
Re: Spotřeba + vyjádření odborníka
nieje lepsie mat z kopca zaradenu rychlost ako ist na neutral?
Punto MK1 55S 1,1 40kW 3dv. r.v. 1996
Lepší ztratit v životě minutu, než v minutě život
Lepší ztratit v životě minutu, než v minutě život
Re: Spotřeba + vyjádření odborníka
Odpověděli v zásadě stejně.miror píše:Učinil jsem. Na dotaz co se dá udělat s měřením jsem dostal odpověď:
Dobry den, hodnoty uvadene palubnim pocitacem jsou ovlivnene celou radou toleranci vstupnich hodnot ze kterych je nasledne provaden informativni vypocet, tzn. jsou mozne odchylky od realne explicitne zmerene hodnoty. Pro kontretni posouzeni uvedeneho vozidla se pripadne obratte na Vami vybrany servis Fiat (viz http://www.fiat.cz" onclick="window.open(this.href);return false;).
S pozdravem **** **** Fiat CR
To není nic proti ničemu...
Co odpověděli Vám?
Dobrý den,
přesné změření spotřeby za účelem porovnání s údaji na displaji je poměrně složité a má určitý předepsaný postup, nicméně se domnívám, že tolerance Vámi naměřená,není až tak velká.
U mě je rozdíl 0,2 - 0,4 l.
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG
Re: Spotřeba + vyjádření odborníka
tady vkládám kousek textu ze servisního manuálu, na základě čeho a jak co palubní PC počítá.. tak jen tak pro informaci, než aby to k něčemu bylo úryvek je pro verzi přístrojovky Emotion, nicméně je to dle mě zcela stejné s dynamic výpočty
JÍZDNÍ DOSAH VOZU
Jízdní dosah označuje vzdálenost (v km nebo v mílích), kterou může ještě vůz ujet za současného stavu paliva v nádrži, pokud bude pokračovat stejným způsobem jízdy (podmínky spotřeby). Jízdní dosah je vypočítáván pomocí následujících informací:
přijatých od NPL: současný počet ujetých km, množství paliva (v procentech vzhledem k plné nádrži);
. přijatých od NCM: okamžitá spotřeba (l/hod);
kapacita palivové nádrže v litrech (parametr kalibrace vložený během programování EOL - dodavatelem)
Jízdní dosah je vypočítáván podle průměrné spotřeby a podle zbytku paliva v palivové nádrži.
Hodnota průměrné spotřeby pro výpočet jízdního dosahu je daná průměrnou spotřebou za posledních 5 minut mise-jízdy.
S klíčkem Key-on se zobrazí hodnota uložená do paměti při předchozím key-off.
Během mise-jízdy je aktualizace zobrazovaného dojezdu, kvůli zamezení přílišným změnám, proporcionálně zvyšována vzhledem k rozdílu mezi hodnotou zobrazenou a hodnotou vypočítanou.
Především:
pokud je rozdíl mezi vypočítanou hodnotou a zobrazenou hodnotou větší než 40 km, zobrazí se změna dojezdu o šestinu vypočítaného rozdílu;
pokud je rozdíl mezi 6 a 39 km, zobrazovaná hodnota se změní o 3 km.
pokud je rozdíl menší než 6 km, zobrazovaná hodnota se upraví o 1 km.
Pokud je dojezd menší než 50 km, nebudou už uživateli přenášena žádná data, ale zobrazí se nápis 'Pozor omezený dojezd' a současně se ozve akustická signalizace a následně zobrazení '- - - -'.
A - Informace
B -Informace a hodnota
C - Zpráva při připojení baterie / začátek mise - jízdy
JÍZDNÍ DOSAH VOZU
I pokud není aktivováno zobrazení TRIP, po dosažení výše uvedeného limitu (dojezd menší než 50 km), je zobrazeno varovné upozornění ('Pozor omezený dojezd'), podle již popsané logoky, poté se vrátí k zobrazení před závadou.
JÍZDNÍ DOSAH VOZU
V případě změny množství paliva (doplnění nebo ztráta) se okamžitě aktualizuje nová hodnota dojezdu. Pokud i po doplnění paliva dojezd nedosahuje dané hranice (menší než 50 km), nezobrazí se žádná hodnota a zobrazí se ' - - - -'.
V případě zastávky vozu s motorem v chodu po dobu delší než 5 minut (semafor-zácpy), se po určitou dobu zobrazí hodnota před zastávkou a poté ' - - - -'. Výpočet dojezdu však bude neustále aktivní.
Ujetá vzdálenost
Je zobrazována ujetá vzdálenost vozu od počátku mise-jízdy, tzn., od provedení vynulování uživatelem pomocí odpovídajícího tlačítka, je aktivní s klíčkem key-on.
Při každém připojení baterie a při začátku nové mise-jízdy (reset) zobrazí displej '0.0' a poté začne zobrazovat vypočítanou hodnotu.
Při každém key-on se zobrazí hodnota uložená při předchozím key-off.
Po dosažení maximální možné hodnoty ujetých kilometrů se automaticky počítadlo vynuluje a současně se provede celková reset TRIPu, s vyjímkou Dojezdu a Okamžité spotřeby.
A - Informace
B - Informace a hodnota
C - Zpráva při připojení baterie / začátek mise - jízdy
Průměrná spotřeba
Průměrnou spotřebou je míněn vztah mezi ujetou vzdáleností od počátku jízdy a počtem spotřebovaných litrů od počátku jízdy. Přístrojová deska dostává signál o spotřebě po vedení CAN a spojuje ho s časem a srovnává ho s ujetou vzdáleností od počátku jízdy.
Výpočet je prováděn pouze ss spuštěným motorem.
Na počátku nové mise, způsobené odpojením baterie, je hodnota průměrné spotřeby spuštěna jako přednastavená standardní hodnota, která se liší podle typu vozu a obsahu. Naopak po počátku nové jízdy po vynulování (uživatelem pomocí zvláštního tlačítka pro vymazání parametrů TRIP) je hodnota průměrné spotřeby spuštěna jako průměrná spotřeba vypočítaná z poslední jízdy. Zobrazovaná hodnota má tendenci zobrazovat reálnou hodnotu za podmínek spotřeby dané jízdy (hodnota v provozní teplotě) do tří minut.
Při klíčku key-on se zobrazí hodnota uložená do paměti při předchozím key-off.
Průměrná spotřeba
Hodnota průměrné spotřeby se zobrazí jako ' - - - - ' v případě, že:
ji uživatel vynuluhje pomocí odpovídajícího tlačítka,
se vynuluje jeden z parametrů TRIP.
Okamžitá spotřeba
Okamžitou spořebou míníme množství litrů paliva spotřebovaných vozem za poslední minutu jízdy, vypočítanou na základě signálu o spotřebě přenášené od NCM.
Zobrazená hodnota dává uživateli informaci o rozdílech spotřeby podle různých stylů jízdy.:
Přístrojová deska dostává signál o spotřebě po vedení CAN .
Výpočet je prováděn pouze se spuštěným motorem a data jsou aktualizována každých 5 sekund.
Na počátku nové mise, způsobené odpojením baterie, je hodnota okamžité spotřeby spuštěna jako přednastavená standardní hodnota, která se liší podle typu vozu a obsahu.
S klíčkem key-on( během mise-jízdy) je pro aktualizaci zobrazované okamžité spotřeby, kvůli zamezení přílišným změnám, používána hodnota spotřeby za poslední minutu jízdy před posledním key-off; do jedné minuty, při pokračování jízdy, má zobrazovaná hodnota tendenci zobrazovat reálnou okamžitou spotřebu (hodnota v provozní teplotě)
V případě zastávky se spuštěným motorem (semafor, řada) je zobrazovaná hodnota ' - - - - '.
JÍZDNÍ DOSAH VOZU
Jízdní dosah označuje vzdálenost (v km nebo v mílích), kterou může ještě vůz ujet za současného stavu paliva v nádrži, pokud bude pokračovat stejným způsobem jízdy (podmínky spotřeby). Jízdní dosah je vypočítáván pomocí následujících informací:
přijatých od NPL: současný počet ujetých km, množství paliva (v procentech vzhledem k plné nádrži);
. přijatých od NCM: okamžitá spotřeba (l/hod);
kapacita palivové nádrže v litrech (parametr kalibrace vložený během programování EOL - dodavatelem)
Jízdní dosah je vypočítáván podle průměrné spotřeby a podle zbytku paliva v palivové nádrži.
Hodnota průměrné spotřeby pro výpočet jízdního dosahu je daná průměrnou spotřebou za posledních 5 minut mise-jízdy.
S klíčkem Key-on se zobrazí hodnota uložená do paměti při předchozím key-off.
Během mise-jízdy je aktualizace zobrazovaného dojezdu, kvůli zamezení přílišným změnám, proporcionálně zvyšována vzhledem k rozdílu mezi hodnotou zobrazenou a hodnotou vypočítanou.
Především:
pokud je rozdíl mezi vypočítanou hodnotou a zobrazenou hodnotou větší než 40 km, zobrazí se změna dojezdu o šestinu vypočítaného rozdílu;
pokud je rozdíl mezi 6 a 39 km, zobrazovaná hodnota se změní o 3 km.
pokud je rozdíl menší než 6 km, zobrazovaná hodnota se upraví o 1 km.
Pokud je dojezd menší než 50 km, nebudou už uživateli přenášena žádná data, ale zobrazí se nápis 'Pozor omezený dojezd' a současně se ozve akustická signalizace a následně zobrazení '- - - -'.
A - Informace
B -Informace a hodnota
C - Zpráva při připojení baterie / začátek mise - jízdy
JÍZDNÍ DOSAH VOZU
I pokud není aktivováno zobrazení TRIP, po dosažení výše uvedeného limitu (dojezd menší než 50 km), je zobrazeno varovné upozornění ('Pozor omezený dojezd'), podle již popsané logoky, poté se vrátí k zobrazení před závadou.
JÍZDNÍ DOSAH VOZU
V případě změny množství paliva (doplnění nebo ztráta) se okamžitě aktualizuje nová hodnota dojezdu. Pokud i po doplnění paliva dojezd nedosahuje dané hranice (menší než 50 km), nezobrazí se žádná hodnota a zobrazí se ' - - - -'.
V případě zastávky vozu s motorem v chodu po dobu delší než 5 minut (semafor-zácpy), se po určitou dobu zobrazí hodnota před zastávkou a poté ' - - - -'. Výpočet dojezdu však bude neustále aktivní.
Ujetá vzdálenost
Je zobrazována ujetá vzdálenost vozu od počátku mise-jízdy, tzn., od provedení vynulování uživatelem pomocí odpovídajícího tlačítka, je aktivní s klíčkem key-on.
Při každém připojení baterie a při začátku nové mise-jízdy (reset) zobrazí displej '0.0' a poté začne zobrazovat vypočítanou hodnotu.
Při každém key-on se zobrazí hodnota uložená při předchozím key-off.
Po dosažení maximální možné hodnoty ujetých kilometrů se automaticky počítadlo vynuluje a současně se provede celková reset TRIPu, s vyjímkou Dojezdu a Okamžité spotřeby.
A - Informace
B - Informace a hodnota
C - Zpráva při připojení baterie / začátek mise - jízdy
Průměrná spotřeba
Průměrnou spotřebou je míněn vztah mezi ujetou vzdáleností od počátku jízdy a počtem spotřebovaných litrů od počátku jízdy. Přístrojová deska dostává signál o spotřebě po vedení CAN a spojuje ho s časem a srovnává ho s ujetou vzdáleností od počátku jízdy.
Výpočet je prováděn pouze ss spuštěným motorem.
Na počátku nové mise, způsobené odpojením baterie, je hodnota průměrné spotřeby spuštěna jako přednastavená standardní hodnota, která se liší podle typu vozu a obsahu. Naopak po počátku nové jízdy po vynulování (uživatelem pomocí zvláštního tlačítka pro vymazání parametrů TRIP) je hodnota průměrné spotřeby spuštěna jako průměrná spotřeba vypočítaná z poslední jízdy. Zobrazovaná hodnota má tendenci zobrazovat reálnou hodnotu za podmínek spotřeby dané jízdy (hodnota v provozní teplotě) do tří minut.
Při klíčku key-on se zobrazí hodnota uložená do paměti při předchozím key-off.
Průměrná spotřeba
Hodnota průměrné spotřeby se zobrazí jako ' - - - - ' v případě, že:
ji uživatel vynuluhje pomocí odpovídajícího tlačítka,
se vynuluje jeden z parametrů TRIP.
Okamžitá spotřeba
Okamžitou spořebou míníme množství litrů paliva spotřebovaných vozem za poslední minutu jízdy, vypočítanou na základě signálu o spotřebě přenášené od NCM.
Zobrazená hodnota dává uživateli informaci o rozdílech spotřeby podle různých stylů jízdy.:
Přístrojová deska dostává signál o spotřebě po vedení CAN .
Výpočet je prováděn pouze se spuštěným motorem a data jsou aktualizována každých 5 sekund.
Na počátku nové mise, způsobené odpojením baterie, je hodnota okamžité spotřeby spuštěna jako přednastavená standardní hodnota, která se liší podle typu vozu a obsahu.
S klíčkem key-on( během mise-jízdy) je pro aktualizaci zobrazované okamžité spotřeby, kvůli zamezení přílišným změnám, používána hodnota spotřeby za poslední minutu jízdy před posledním key-off; do jedné minuty, při pokračování jízdy, má zobrazovaná hodnota tendenci zobrazovat reálnou okamžitou spotřebu (hodnota v provozní teplotě)
V případě zastávky se spuštěným motorem (semafor, řada) je zobrazovaná hodnota ' - - - - '.
Re: Spotřeba + vyjádření odborníka
Slušný materiál, takový servisní manuál. Zatím vlastním pouze bežný uživatelský manuál. Nemáte někdo odkaz na servisní, nebo neposlal byste mailem ?
Jinak hlavně že to něco ukazuje s celkem pravidelnou chybou (v mym případě cca 0,6 l/100km).
Rozhodně to donutí ubrat nohu z plynu a o tom to je, takový ukazatel spotřeby.
Jinak hlavně že to něco ukazuje s celkem pravidelnou chybou (v mym případě cca 0,6 l/100km).
Rozhodně to donutí ubrat nohu z plynu a o tom to je, takový ukazatel spotřeby.
Naposledy upravil(a) miror dne 04 dub 2014, 21:03, celkem upraveno 1 x.
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
Re: Spotřeba + vyjádření odborníka
všichni tu píšete, že se palivo s vyšším oktanovým číslem nevyplatí, ale já to pozoruju na ukazatelu paliva, že když natankuju 95ku, tak to z té nádrže mizí neskutečně rychle..když vezmu to samé 98čku, tak se mi zdá, že to ubývá pomaleji..možná je to tím, že jezdím převážně po městě a nebo na červenohorském sedle tu u nás v jeseníkách a tam v těch kopcích je to opravdu znát...co si myslíte vy??
Panda 1.1 Aktive r.v. 2008
Re: Spotřeba + vyjádření odborníka
Na "vyplatí" se dá dívat z ekonomickýho (matematickýho) hlediska:
při tankování 95-tky mám průměrnou spotřebu "x" při ceně "a"
při tankování 98-tky mám průměrnou spotřebu "y" při ceně "b"
když "x" krát "a" je menší než "y" krát "b", tak se to nevyplatí (obráceně "je větší" vyplatí).
Jiné je hledisko požitku z jízdy a případného "trápení" (on se ale přes čidla trápit nedá) motoru. Myslím, že to ale u kolibřičích výkonů nemá smysl řešit. Při nevytáčení motoru do vysokých ot. vůbec ne. Tam se teprve hlavně projeví síla toho lepšího benzínu.
při tankování 95-tky mám průměrnou spotřebu "x" při ceně "a"
při tankování 98-tky mám průměrnou spotřebu "y" při ceně "b"
když "x" krát "a" je menší než "y" krát "b", tak se to nevyplatí (obráceně "je větší" vyplatí).
Jiné je hledisko požitku z jízdy a případného "trápení" (on se ale přes čidla trápit nedá) motoru. Myslím, že to ale u kolibřičích výkonů nemá smysl řešit. Při nevytáčení motoru do vysokých ot. vůbec ne. Tam se teprve hlavně projeví síla toho lepšího benzínu.
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Re: Spotřeba + vyjádření odborníka
No jo, jenže jak to spolehlivě v reálu spočítat??
Panda 1.1 Aktive r.v. 2008
Re: Spotřeba + vyjádření odborníka
Pokud mám v nádrži jeden typ benzínu (nutná podmínka), tak buď se stejnou relativní chybou vyjdu z údaje průměrný spotřeby počítače krát ta cena benálu. To samý s druhým palivem, tady nevidím sebemenší problém, jen dodržení stejný trasy a způsobu jízdy!
Nebo přesně to spočítáš po natankování plný nádrže a dotankování do plna po jízdě s přepočtem na aktuálně ujetou vzdálenost, no a to samý s tím druhým benzínem. Předpoklad velkýho rozdílu obou metod veškerý žádný. První metoda rychlejší, stačí Ti vždy cca 5-10l benálu. Ten druhej si můžeš vzít do kanystru sebou. Za prvé nezůstaneš viset na cestě a po dolití vyjetý nádrže můžeš rovnou pokračovat na druhej typ benzínu stejnou trasu a máš hned výsledek.
Je to jen troška matiky ze základky, či z pomocný školy.
Nebo přesně to spočítáš po natankování plný nádrže a dotankování do plna po jízdě s přepočtem na aktuálně ujetou vzdálenost, no a to samý s tím druhým benzínem. Předpoklad velkýho rozdílu obou metod veškerý žádný. První metoda rychlejší, stačí Ti vždy cca 5-10l benálu. Ten druhej si můžeš vzít do kanystru sebou. Za prvé nezůstaneš viset na cestě a po dolití vyjetý nádrže můžeš rovnou pokračovat na druhej typ benzínu stejnou trasu a máš hned výsledek.
Je to jen troška matiky ze základky, či z pomocný školy.
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Re: Spotřeba + vyjádření odborníka
ale jo, to já vím jak to spočítat, mi šlo o to jestli na to neni nějaký fígl...
Panda 1.1 Aktive r.v. 2008
Re: Spotřeba + vyjádření odborníka
Na krátký štěky s možností různých výkladů se těžko reaguje. Upřesni, co tím myslíš.
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG