Stránka 4 z 8
Napsal: 02 úno 2008, 22:55
od kenedzak
hm,šroub je taky na imbus? nic jsem tam neviděl. dik
Napsal: 03 úno 2008, 10:40
od Carlos
Kontrolní a zároveň nalévací otvor najdeš vpravo na převodovce cca v polovině její výšky(pohled zepředu kapotou), je to na imbus dvanáctku-jinej takovej tam neni
Vypoušťák najdeš v nejspodnějšim místě převodovky a uvidíš ho jenom jakoby zezádu-musíš se dívat jakoby směrem od poloos nebo katalyzátoru, abys ho viděl- tam je imbus desítka...
Jinak nalévat skutešně trychtýřem s hadicí, doporučuju dělat s předhřátym olejem nebo za teplejšího počasí, protože ten muj byl včera tak hustej, že jsem ho tam lil snad hodinu a půl...
Napsal: 03 úno 2008, 20:18
od kenedzak
dik za radu,kouknu na to
Napsal: 15 úno 2008, 11:37
od Arrow79
Co znamena to cislo za W? Ja som nasiel Tutela Car Matryx 75W-85. Povodny olej bol Tutela ZC 75 Synth, ta je 75W-80EP, mozem to nahradit tedy tym co som nasiel?
http://olejposta.sk/r_1318.html
Btw do prevodovky sa podla manualnu vojde 1,6l.
Napsal: 24 úno 2008, 07:15
od Mario
já jsem ted měnil a dával tam pln.Synth 75W80 zlepšilo se řazení, nevím co tam bylo předtím......
Napsal: 02 dub 2008, 17:09
od kenedzak
necha se přidat něco do převodoveho oleje aby převodovka tolik nehučela??? a co ten Paramo olej,je dobrej??? tady na foru jsem toho moc nevyčetl. diky
Napsal: 02 dub 2008, 17:14
od kenedzak
a ten pullitr převodaku navic pořad pomahá???
Napsal: 02 dub 2008, 17:43
od Arrow79
Mno, ja som kupil original, co je pisany v navode: Tutela ZC 75 Synth, 710Sk za 2 litre, dal som tam 1,6 predpisanych a je to ok. Prevodovka nehuci, lahsie sa radi 3, 4, 5. Jedna a dva rovnako, tam bude asi pricina prevodovka
Napsal: 10 dub 2008, 14:49
od Plecháč Tony
Tak se chystám taky vyměnit olej, ale mam takovej problém. Pravděpodobně tam od roku 97 nikdo nekoukal a s tím šroubem na napouštění namůžu zaboha hnout. Lomcuju celým autem a nic. Nemá někdo nějakej fígl? Asi ne,co? Možná ještě zkusit to pořádně zahřát...
Napsal: 10 dub 2008, 15:33
od Arrow79
zahriat motor, prestriekat poriadne WDckom a mal by povolit
Napsal: 11 dub 2008, 21:11
od Plecháč Tony
Tak jsem to dnes vyměnil a trochu jsem to i přeplnil, snad to nevadí, jelikož jsem to měl z mírňoučkého kopečka
Přijde mi že řadit jde teď o něco málo líp. Možná taky proto, že tam bylo o půl litru míň než tam být mělo...Akorát že 2x po cestě z garáže když jsem chtěl couvat, tak tam šla zpátečka přes zuby a nikdy dřív se mi to nedělo...
Napsal: 11 dub 2008, 21:34
od mafi
Arrow79 píše:Mno, ja som kupil original, co je pisany v navode: Tutela ZC 75 Synth, 710Sk za 2 litre, dal som tam 1,6 predpisanych a je to ok. Prevodovka nehuci, lahsie sa radi 3, 4, 5. Jedna a dva rovnako, tam bude asi pricina prevodovka
skor by som povedal ze budes mat chytenu spojku,ked ta jednotka ,dvojka zle ide
Napsal: 23 zář 2008, 18:31
od dusansponar
Ahoj. Chtěl bych se zeptat, jak je to s tím převodovým olejem.Chtěl bych si ho vyměnit ale jsem z toho už jaksi pomotanej.Mám Punto S 1.1 1998, je tam tedy vhodný ten Tutela Epyx (viskozita 80W90, API GL 4), když ZC 80 už není? Z Fiatu mi odpověděli, že se tam má dát Tutela ZC 75 SAE 75W-90 API GL5 syntetický olej. API4 a API5 je snad rozdíl?! Ten Tutela Epyx je syntetika nebo minerál? dík čau
Napsal: 19 říj 2008, 19:59
od Smety
Tak jsem včera měnil olej v převodovce, dal jsem ZC 75 SAE 75W-90 a když jsem viděl ty sračky co vytekly, asi to bylo v pravý čas. Řazení jde hned líp. Jinak vypouštěcí šroub mám u 1.2 44kW na imbus 8mm a napouštěcí (kontrolní) 12mm, kdyby někdo potřeboval vědět, co tam je. Kolega v práci mi tvrdil, že je tam 17mm, tak jsem ho sháněl všude možně po známých a úplně zbytečně. Jo není nad to, lehnout pod auto a raději se podívat...
Napsal: 20 pro 2008, 14:37
od koby
Tak po přečtění téhle diskuze jsem z toho zase jelen
TUTELA ZC 80/S puvodně doporučovaná se nevyrábí... Ty dvě alternativy se mi nezdaj, jedna je api gl5, což se prej nevyplatí zaměnovat, podle toho co jsem se tu dočet, a druhá varianta je řidší než puvodně doporučená viskozita. Takže tutelu bych já osobně vyloučil ze hry a poohlížel se po něčem, co se vyrovnvá puvodně doporučované tutele...
napadá mě Mogul Trans 80 (1L)
Olej sezónního (případně celoročního) charakteru pro převody pracující v oblasti středních až vysokých tlaků. Pro mechanické převodovky a rozvodovky moderních automobilů a dalších mobilních strojů, případně pro aplikace průmyslové; vhodný jako zimní i celoroční olej. Kvalitativní parametry Třída SAE 80W Výkonnostní třída API GL4 Další klasifikace, specifikace, aprobace aj. MAN 341 Typ N, MIL-L-2105 Viskozita při 100 °C (mm2/s) 8,4 Bod vzplanutí (°C) 220 Bod tekutosti (°C) -33
Nemá někdo zkušenost s tímto olejem?