Stránka 4 z 14
Napsal: 01 úno 2008, 20:46
od abusacek
Tak tu matičku na otáčkoměr jsem už našel a proměřil měřákem a je to OK. Problém vyřešen. Teď jen jestli najdu ten modrej drát od ŘJ v tom relé zapalování. Pak by nebyl problém to zapojit. Ještě sehnat to čidlo teploty. Nemáte někdo na prodej???
Napsal: 02 úno 2008, 19:54
od abusacek
Tak jsem nakonec otáčkměr zapojil přímo od řící jednotky. Zítra to pěkně zaizoluju, ale otáčkoměr funguje. Ještě pořešit tu teplotu.
Napsal: 03 úno 2008, 13:56
od Pun-to
To musíš koupit čidlo teploměru. Ale dej si bacha sou dva druhy závitu!!! Potřebuješ ten větší!!! (Tuším je to M16)
Napsal: 03 úno 2008, 15:59
od abusacek
Jasně. Stejně čidlo nechám vyměnit jak budu dělat komplet jarní údržbu v servisu, tak to už bude taková drobnost
Dneska jsem dodělat ten otáčkoměr. Nakonec jsem vyhodil tu rychlospojku a modrej kabel rozstřihhl a hodil to přes čokoládu. Pekně sem to zaizoloval a šup s tím do husího krku. Otáčkoměr šlape jak hodinky. No je to rozhodně lepší než čučet na hodiny
Napsal: 04 úno 2008, 09:55
od majco
abusacek píše:Jasně. Stejně čidlo nechám vyměnit jak budu dělat komplet jarní údržbu v servisu, tak to už bude taková drobnost
Dneska jsem dodělat ten otáčkoměr. Nakonec jsem vyhodil tu rychlospojku a modrej kabel rozstřihhl a hodil to přes čokoládu. Pekně sem to zaizoloval a šup s tím do husího krku. Otáčkoměr šlape jak hodinky. No je to rozhodně lepší než čučet na hodiny
Tak som rád že ti to funguje ! ten čokoládkový spoj teda nic moc nebola po ruke letovačka
číslo čidla teploty 1.830.000-eps, orig číslo -7588882 alebo z Lady 2101-3808600----a funguje aj ten!!!
Napsal: 04 úno 2008, 11:23
od abusacek
Majco díky za rady
No letovačka byla po ruce, ale zásuvka na elektriku nikde. Tak co už. Je to už v husím krku a drží to. To je hlavní
Napsal: 20 úno 2008, 09:40
od abusacek
Tak dneska si jdu pro čidlo teploty, takže konečně už bude komplet nová přístrojovka fungovat. Za čidlo chcou 220 Kč což celkem jde.
Napsal: 22 kvě 2008, 18:46
od sparco86
Napsal: 23 kvě 2008, 06:02
od zokot
Napsal: 23 kvě 2008, 08:58
od majco
Napsal: 23 srp 2008, 18:54
od rehty
Ahoj, sehnal jsem si do punta 1.1 rok výroby 98 přístrojovou desku s otáčkoměrem a s ukazatelem teploty. Přístrojovka je z punta sporting. Otáčkoměr jede bez problémů, ale měřák teploty se vůbec nehne. Čidlo teploty vypadá v pořádku, údajně má mít při 100°C 156ohmů, já naměřil při teplým motoru něco přes 200ohmů, takže to by tak odpovídalo. Když jsem si na měřák teploty připojil trimr, tak ručička měřáku se mi pohla při 105ohmech, to by znamenalo že voda v motoru už mi dávno vře. Při cca 60ohmech byla ručička v půlce a při 40ohmech už za červeným. Nevíte v čem je problém? Já myslím, že bude čpatnej budík ukazatele teploty, ale chci se ujistit, než začnu shánět jinej. Ještě dodám, že přístrojovka ze sportingu měla elektrickej pohon počítadla kilometrů, tak jsem musel vše přehodit do původního šasi budíků 1.1.
Napsal: 23 srp 2008, 22:51
od liborko
rehty píše:Ahoj, sehnal jsem si do punta 1.1 rok výroby 98 přístrojovou desku s otáčkoměrem a s ukazatelem teploty. Přístrojovka je z punta sporting. Otáčkoměr jede bez problémů, ale měřák teploty se vůbec nehne. Čidlo teploty vypadá v pořádku, údajně má mít při 100°C 156ohmů, já naměřil při teplým motoru něco přes 200ohmů, takže to by tak odpovídalo. Když jsem si na měřák teploty připojil trimr, tak ručička měřáku se mi pohla při 105ohmech, to by znamenalo že voda v motoru už mi dávno vře. Při cca 60ohmech byla ručička v půlce a při 40ohmech už za červeným. Nevíte v čem je problém? Já myslím, že bude čpatnej budík ukazatele teploty, ale chci se ujistit, než začnu shánět jinej. Ještě dodám, že přístrojovka ze sportingu měla elektrickej pohon počítadla kilometrů, tak jsem musel vše přehodit do původního šasi budíků 1.1.
je možné že mají sportingy čidla s jinýma hodnotama odporu než maš v 1.1,ja třeba mam ty čidla doma tři a všechny ukazují uplně jiné hodnoty při urč.teplotach,takže jsem dost laboroval aby mi to ukazovalo správně a nebo se už někdo v tom teploměru vrtal,měl sundanou ručičku a nasadil ji do jiné pozice,zkus změřit signal na konektoru na přistrojovce jestli není někde přerušený kablik, jo a jak si vyřešil tachometr když sportingy nemají bowden na tacháč z převodovky ale maji to jaksi přes řj?
Napsal: 24 srp 2008, 08:22
od rehty
liborko píše:rehty píše:Ahoj, sehnal jsem si do punta 1.1 rok výroby 98 přístrojovou desku s otáčkoměrem a s ukazatelem teploty. Přístrojovka je z punta sporting. Otáčkoměr jede bez problémů, ale měřák teploty se vůbec nehne. Čidlo teploty vypadá v pořádku, údajně má mít při 100°C 156ohmů, já naměřil při teplým motoru něco přes 200ohmů, takže to by tak odpovídalo. Když jsem si na měřák teploty připojil trimr, tak ručička měřáku se mi pohla při 105ohmech, to by znamenalo že voda v motoru už mi dávno vře. Při cca 60ohmech byla ručička v půlce a při 40ohmech už za červeným. Nevíte v čem je problém? Já myslím, že bude čpatnej budík ukazatele teploty, ale chci se ujistit, než začnu shánět jinej. Ještě dodám, že přístrojovka ze sportingu měla elektrickej pohon počítadla kilometrů, tak jsem musel vše přehodit do původního šasi budíků 1.1.
je možné že mají sportingy čidla s jinýma hodnotama odporu než maš v 1.1,ja třeba mam ty čidla doma tři a všechny ukazují uplně jiné hodnoty při urč.teplotach,takže jsem dost laboroval aby mi to ukazovalo správně a nebo se už někdo v tom teploměru vrtal,měl sundanou ručičku a nasadil ji do jiné pozice,zkus změřit signal na konektoru na přistrojovce jestli není někde přerušený kablik, jo a jak si vyřešil tachometr když sportingy nemají bowden na tacháč z převodovky ale maji to jaksi přes řj?
Signál tam je, když drát z čidla dám přímo na kostru tak ručička měřáku veletí kam až to jde. Vytáhnul jsem budík teploty ven z přístrojovky a ručička pohnutá není. K měřící cívce měřáku je paralelně připojen odpor s hodnotou 143ohmů. Celkovej odpor cívky i s tím odporem je 83ohmů. Pomohlo by mně kdybych věděl jaká je hodnota u jinýho měřáku a o kolik se liší. Teoreticky kdybych zvětšil hodnotu toho odporu tak bych se dostat do měřícího rozsahu čidla, ale o kolik? Elektrotechnika není moje hoby
S tachometrem problém nebyl, nechal jsem původní šasi vč. tachometru z 1.1 a přehodil pouze otáčkoměr a ukazatel teploty s ukazatelem paliva. Vyměnil jsem pro jistotu i "igelitovej tišťák", ale to není třeba, jsou naprosto stejný.
Napsal: 24 srp 2008, 11:25
od Plecháč Tony
Pokud ručička za určitých podmínek ukazuje a někde o něco nedře nebo se nezasekává, tak s měřákem nemá co bejt v nepořátku. Spíš bych to viděl na to čidlo nebo někde nějakej špatnej kontakt apod...
Napsal: 30 srp 2008, 15:41
od rehty
Tak jsem nakoneck koupil nový čídlo, stálo 170Kč. Ručička už se dala do pohybu, ale při jízdě se ručička drží max v 1/4 měřáku. Stále ale nemám jistotu zda to ukazuje správně. Na čidle je to cca 150ohmů což odpovída teplotě chladící vody 100°(osobně odzkoušeno když jsem si vařil čaj:-)). Jaká je pracovní teplota motoru? rep. jaká teplota motoru je, když vám ručička ukazuje přesnou polovinu?