Stránka 4 z 43

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 12 led 2018, 11:48
od jojo007
Koľko máš nabehaných km? Točíš až do 6000? :) No ten zvuk som riešil aj ja. Hlavne ráno keď som naštartoval bolo dosť hlučný motor keď sa zohrial tak to bolo lepšie. Bol som s tým vo Fiate a tam mi povedali že to je normálne ten zvuk. To som sa bol pýtať keď som mal okolo 500 km... teraz keď mam 1830 km tak už počujem že ten motor je tichší aj pri rannom štarte...

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 12 led 2018, 12:29
od Robino65
Mám cca 7000km, točím podľa potreby, ale až do 6000 asi nie.. Na to nevidím dôvod... V extrémnej situácii tak do 4-5k.
Do nového som natankoval 95 a motor bol hlučný, nekultivovaný, pri studenom padali otáčky... riešil som to tu na fóre...
Asi od druhého tankovania už beriem len 100oktan Shell, ešte som neurobil výnimku.. Placebo sa nekonalo, motor skutočne ide neporovnateľne lepšie. Ale ten trojvalcový zvuk tam aj tak trochu počujem :-) Aj keď je pravda, že trošku drnčí kryt na motore, teda tá pekná hliníková časť... Skúsim to utesniť...

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 12 led 2018, 12:47
od TipoLPG
Hoši já vám tak závidím, také bych tu už nejlépe něco napsal o autě, bohužel přijede až v březnu :?

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 12 led 2018, 12:59
od Vilda
U nového auta, motoru dopřávám takový ten klidnější režim do těch 1500 - 1700 ujetých kilometrů.

Potom, už ho začínám vytáčet klidně k 6000 otáček. Samozřejmě motor musí být pořádně zahřátý a tím nemyslím podle teploty vody, ale oleje. Voda je ohřátá za chvíli, ale olej se prohřívá na provozní teplotu mnohem déle.

Raději zajíždím motor po okreskách, kde se díky určité pestrosti těchto silnic ( zatáčky, kopce, rovinky atd ) mnohem víc řadí a tím se mění otáčky motoru nahoru a dolu. Takhle zajetý motor má výkon, nežere olej, ale i spotřeba je menší.

Jezdím jenom benzinové auta, diesel bych se svým nižším kilometrovým nájezdem brzo zasmrtil :(

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 12 led 2018, 13:26
od jojo007
Robino65:

na ten zvuk si asi zvykneme... hlavne ze to ťahá :lol: Ja tankujem na Shell klasicky 95 oktan.
Noo ten kryt na motore moc dobre nedoriešili... Ale co už no.

TipoLPG:

aj ja som čakal 3 mesiace kým mi ho dodali. Za ten čas som pozeral recenzie a videa na youtube o Tipe :D

Vilda:

keď naštartujem hneď si prepnem na teplotu oleja a pokým sa nezohreje tak idem opatrne bez razantného pridávania alebo predbiehania.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 12 led 2018, 13:32
od Robino65
Rozdiel medzi 95 a 100 oktanom na Shellke je jedna Tullamore mesačne. No tak jej vypijem o fľašu menej :-)

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 12 led 2018, 14:13
od jojo007
Ešte nejaký ten kilometer nehám sadnúť motor a potom skúsim ten 100oktan ako sa to prejaví u mňa... :) Ale zas každé ušetrené euro je dobré... :)

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 12 led 2018, 16:44
od Vilda
jojo007 píše: Vilda:
keď naštartujem hneď si prepnem na teplotu oleja a pokým sa nezohreje tak idem opatrne bez razantného pridávania alebo predbiehania.
To, že má Tipo na displeji teplotu oleje jsem zjistil, při testovací jízdě ..... prostě paráda !! Ani můj služební Mercedes ML ho nemá ...

Mě včera volal prodejce, že můj Fiat už je vyrobený .... ovšem jak dlouho bude trvat, než ho dovezou do salonu, nevěděl ani on sám. Takže taky čekám dál .... a trpím jako zvíře :lol:

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 12 led 2018, 18:36
od crinos
U lpg veze je na přístrojovce místo teploměru stav nádrže LPG. Jak je řešeno zobrazení teploty vody a oleje? Dá se k těmto údajům doklikat v palubním počítači?

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 12 led 2018, 18:44
od TipoLPG
Myslím že tam bude jen kontrolka pro případ přehřátí.
V březnu uvedu s jistotou :)

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 12 led 2018, 19:25
od jojo007
Pokým Vám príde Tipo tak môžete zatiaľ študovať manuál: http://aftersales.fiat.com/ELUM/Model.a ... _number=#1

Ja som si študoval manuál počas čakania na Tipo.. :)

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 16 led 2018, 11:27
od hans55
Vilda:
"Neexistuje nic horšího, než utahaný a zapečený motor zničený podtáčením a zajetím podle manuálu."

Stilo 1,4 jsem dostal po tátovi, když v 80. přestal jezdit - bylo strašně líný, přece jen už se bál v provozu, ale po pár tisících svižnějším stylem jízdy se probralo z letargie a začalo jezdit jako normální auto, teď s ním jezdí žena a slouží jako náhradní vozidlo v rodině.
Tipo má najeto lehce přes 3tisíce, do 1500km otáčky do 2500, pak postupně víc, zatím jsem nešel přes 5500 - pokud ho trochu točíš, tak je to na spotřebě rychle poznat, ale s tím motorem se nedá courat :D , tady je odkaz na mojí spotřebu:

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 89832.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 16 led 2018, 12:45
od Vilda
hans55 :

Motor má ještě málo najeto a je syrovej. Nicméně, to stádo těch 120ti koníků je potřeba už prohánět, aby se z nich nestaly líní valaši :D je jasné, že spotřeba benzinu bude vyšší, ale po čase to bude klesat.

Moje nynější auto ( Hyundai Accent 1.6i ) při zajíždění chroupal v pohodě 9 - 9,5 litru a dneska s ním není problém jezdit pod 7 litrů 8) a stále ho proháním až k omezovači. Motor nebere ani kapku oleje a ve vteřině reaguje na plynový pedál akcelerací adekvátní jeho obsahu.

Samozřejmě je to Vaše auto a já nikoho nebudu nutit do ničeho, co se mu nezdá :wink: jen se můžu podělit o své mnohaleté zkušenosti .....

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 17 led 2018, 07:30
od Robino65
Aké máte voľnobežné otáčky teplého motora 1,4T-jet 88kW? Mne to ukazuje 987 ot/min, čo sa mi zdá dosť vysoká hodnota, mám podozrenie, či s tým nesúvisí aj vyššia spotreba. Prosím Vaše skúsenosti.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 17 led 2018, 17:05
od jojo007
Ked nastartujem mam okolo 1200 ot. to je asi sytic pockam kym to klesne na 1000 ot. a potom vyrazim. Ked sa motor zohreje pekne drzi otacky na 850. A odkial mas taky presny udaj ze 987 otacok? Je tam niekde aj digitalny otackomer? :D