Jakou mate spotrebu?
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: Jakou mate spotrebu?
Punto 60 SX rok 1998, benzín, přebroušena klika, vše přetěsněno, nový termostat na chlazení. Já měl letos, jen po městě, cca 14l/100 km, což je na pováženou. Sice to byly couračky cca do 8 km, ale i tak. Lambda po mé laické kontrole (viz návod z fóra) vyhovuje, teplota chl. kapaliny málokdy dosáhla poloviny stupnice na budíku v palubce. Auto startovalo vždy spolehlivě, necukalo, i za studena táhlo dobře, jen ta spotřeba. Dostal jsem informaci, že by to mohlo být chybné nastavení řídící jednotky, tedy vysoké nastavení sytiče, nebo špatný difuzor v karburátoru u vstřiku. Autům moc nerozumím a na značkové servisy taky nemám, mohl by mi někdo poradit co s tím? Jak jsem procházel zdejší fórum, tak se tu jiní chlubí jak jim to jezdí za málo benzínu, mohu jen tiše závidět. Poraďte prosím.
- Reklama
Re: Jakou mate spotrebu?
Priklad : Mal som plne auto ludi a batoziny, stale svietili svetla, dobre nafukane gumy, Bratislava -> Blansko po dialnici (resp. na ceskej strane po tankodrome) a este kusok dalej za Blansko do kopcov a naspat, kluckovanie v samom centre Brna, rozvoz ludi vratane sirsieho okolia Bratislavy s uviaznutim v zapche, priemerna spotreba za celu konferenciu 6,2 l / 100 km - teda jednoznacne kombinovana spotreba. Tam som isiel proti vetru 130 km/h miestami aj viac a naspat som setril palivo a teda len 110 km/h, nefukal taky protivietor. Najprv som tu spotrebu videl tragicky, ale ked som dotankoval a vypocital priemer, bol som prijemne prekvapeny. Pamatajte, cisty vzduchovy filter, fungujuce senzory lambda, teploty), dobre nafukane gumy (odporucania vyrobcu su vacsinou podhustene treba pridat 20% tlaku ked clovek veze auto plne ludi). To ci su gumy podhustene pre dane zatazenie alebo spravne nahustene zisti podla ich teploty - ak sa pocas jazdy moc zahrievaju, uzieraju energiu auta takze maju velky valivy odpor. Pri dobrom nahusteni su len vlazne az teple (ak na ne nepecie slnko). Dalej skuste denne svetla a hlavne najdolezitejsi faktor je styl jazdy. Kazda prebrzdena energia sa meni na teplo - odpad. Brzdit co najmenej znamena co najmenej energie vyplytvat na teplo. Treba jazdit predvidavo a nie zavodne (ak ide o spotrebu). Druhy najdolezitejsi faktor su nezaseknute brzdy - zistis ci sa nejake koleso hreje viac ako ine.
Mimo mesta sa da ist na 4,9. Samozrejme bez pritivetru.
Mimo mesta sa da ist na 4,9. Samozrejme bez pritivetru.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: Jakou mate spotrebu?
Re: Tonda
To nema karburator, ale jednobodove pripadne viacbodove vstrekovanie. Sytic je samozrejme automaticky a elektronicky (obohati zmes dlhsimi vstrekmi). Viem si predstavit, ze by to niekadial tahalo falsony vzduch (samozrejme niekde za skrtiacou klapkou, pripadne podtlakova hadica posilovacu
a potom by RJ na zaklade spatnej vazby z lambda sondy o mnozstve kysliku musela pridat na viac vzduchu viac paliva (na dodrzanie stechiometrickeho pomeru). Na volnobeh by sa to nemuselo mozno prejavit zvysenymi otackami, lebo by to mohlo upravit predstih zapalovania - len spekulacia.
To nema karburator, ale jednobodove pripadne viacbodove vstrekovanie. Sytic je samozrejme automaticky a elektronicky (obohati zmes dlhsimi vstrekmi). Viem si predstavit, ze by to niekadial tahalo falsony vzduch (samozrejme niekde za skrtiacou klapkou, pripadne podtlakova hadica posilovacu
a potom by RJ na zaklade spatnej vazby z lambda sondy o mnozstve kysliku musela pridat na viac vzduchu viac paliva (na dodrzanie stechiometrickeho pomeru). Na volnobeh by sa to nemuselo mozno prejavit zvysenymi otackami, lebo by to mohlo upravit predstih zapalovania - len spekulacia.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: Jakou mate spotrebu?
14 litrů nemůže žádné Punto co nemá nějakou závadu žrát ve městě. Já mám momentálně 7,5 jezdím 120+- po okreskách a ještě tam mám E 60. A gumy 185
Sbohem. :-)
Re: Jakou mate spotrebu?
To sa nehnevaj ale kup si audi ax 2.8 a usetris... alebo 4.2 a budes narovnako...Tonda píše:Punto 60 SX rok 1998, benzín, přebroušena klika, vše přetěsněno, nový termostat na chlazení. Já měl letos, jen po městě, cca 14l/100 km, což je na pováženou. Sice to byly couračky cca do 8 km, ale i tak. Lambda po mé laické kontrole (viz návod z fóra) vyhovuje, teplota chl. kapaliny málokdy dosáhla poloviny stupnice na budíku v palubce. Auto startovalo vždy spolehlivě, necukalo, i za studena táhlo dobře, jen ta spotřeba. Dostal jsem informaci, že by to mohlo být chybné nastavení řídící jednotky, tedy vysoké nastavení sytiče, nebo špatný difuzor v karburátoru u vstřiku. Autům moc nerozumím a na značkové servisy taky nemám, mohl by mi někdo poradit co s tím? Jak jsem procházel zdejší fórum, tak se tu jiní chlubí jak jim to jezdí za málo benzínu, mohu jen tiše závidět. Poraďte prosím.
Re: Jakou mate spotrebu?
Naposledy upravil(a) Smrťák dne 19 dub 2011, 20:31, celkem upraveno 1 x.
Sbohem. :-)
Re: Jakou mate spotrebu?
aktual: mimo mesta ustalena jazda max 90km/h spotreba asi 10litrov
v meste to bude mozno o litrik viac
a pri nakladacke to ani srnky netusia
v meste to bude mozno o litrik viac
a pri nakladacke to ani srnky netusia
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Re: Jakou mate spotrebu?
Zdravím punťácí,mam problem s puntem a se spotrebou,punto mi zere kolem 8-9l/100km a to jezdim hodne na spotrebu.Auto se na volnobech dost hada a ze zadu to plyve a hrozne to bubla,popridani plynu krasnej chod,na volnobech takovej 3 a pul valec.Na emisich my zjistili ze chvili tam cpe moc paliva a chvili zase malo.Koupil jsem novej filtr,svíčky,kabely,cívky.tesneni pod hlavu- Nic se nezmenilo,proto prosím o radu co dál?Uz jsem stoho zoufalej.Mohlo by to byt lambda,nebo teplotni cidlo?Auto ma najeto 130 000km a je to 1.1 40kw 55S,je v krasnem stavu proto chci aby bylo v cajchu
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jakou mate spotrebu?
že by odešel kat? Nebo by to mohl bejt jen povytáhlej kabel na svíčce některý nebo na cívkách ale řekl bych nejspíš kat i když je dost brzo taky mám 1,1 najeto 185tis a spotřeba normál teď kolem 5,5, cívky původní, svíčky měním po 25tis., kabely nový asi půl roku, kat původní
Zkus odpojit baterku tak na 5 min tím resetuješ řídící jednotku a může to pomoct každopádně kukni na kabely no a nakonec asi kat
Teď na spotřebu moc nejezdím ale spotřeba i tak ok
Na hodně dlouhý štreky se dostávám na 4,6
Zkus odpojit baterku tak na 5 min tím resetuješ řídící jednotku a může to pomoct každopádně kukni na kabely no a nakonec asi kat
Teď na spotřebu moc nejezdím ale spotřeba i tak ok
Na hodně dlouhý štreky se dostávám na 4,6
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Jakou mate spotrebu?
Re: pepino
na 99% je to lambda. Prave od nej zavisi kolko paliva tam vstrekne, lebo ona sprostredkuva spatnu vazbu na zbytkovy obsah kyslika vo vyfuku a RJ sa snazi dosiahnut stechiometricky pomer paliva s kyslikom. Ked lambda hlasi nezmysly, RJ to reguluje podla tych nezmyslov. Skus od niekoho pozicat lambdu a prehodit a uvidis ze to je ono. Mozes skusit aj osciloskopom premerat lambdu (tie tmavsie vodice, nie tie biele), mal by tam byt priblizne sinusovy signal. Ak to dava iny signal, lambda je v haji.
na 99% je to lambda. Prave od nej zavisi kolko paliva tam vstrekne, lebo ona sprostredkuva spatnu vazbu na zbytkovy obsah kyslika vo vyfuku a RJ sa snazi dosiahnut stechiometricky pomer paliva s kyslikom. Ked lambda hlasi nezmysly, RJ to reguluje podla tych nezmyslov. Skus od niekoho pozicat lambdu a prehodit a uvidis ze to je ono. Mozes skusit aj osciloskopom premerat lambdu (tie tmavsie vodice, nie tie biele), mal by tam byt priblizne sinusovy signal. Ak to dava iny signal, lambda je v haji.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: Jakou mate spotrebu?
Tak lambda jina a porad to samy,zjistil jsem ze mam uplne jiny vule ventilu na jedlivych valcich,i to muze byt příčina ??
Re: Jakou mate spotrebu?
Spotreba 7,8l/100 a tiez jazdim na spotrebu. Jazdim tak 50:50 mesto/mimo mesto
Fiat Punto MK1 1,7TD 70HP Stile 5D '98
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=22258
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=22258
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jakou mate spotrebu?
A máš lambdu přesnou nebo universální??? U tý uni bych se nedivil kdyby se spotřeba nezměnila...Pepino píše:Tak lambda jina a porad to samy,zjistil jsem ze mam uplne jiny vule ventilu na jedlivych valcich,i to muze byt příčina ??
Ventilový vůle si nech znova vymezit ale myslím že se spotřebou moc nepohneš...
Ještě mně tak napadlo že by to mohlo bejt termostatem nebo teplotním čidlem Řidicí jednotka může dostávat info že motor je stále studenej a dává větší poměr benzínu tím pádem by to víc žralo pořád... Myslím že se to tady už řešilo někde nedávno...
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Jakou mate spotrebu?
s tdeckem?ja tomu docela dost kotlim...mlady a blby a nejdu pres 7 a to jezdim 80% mesto a 20% mimo, tak nevim,me se to zda moc...prumer na 200tkm mam 6,5 l , a to se to nebojim tocit a tak...eNman píše:Spotreba 7,8l/100 a tiez jazdim na spotrebu. Jazdim tak 50:50 mesto/mimo mesto
Re: Jakou mate spotrebu?
Kdyz jsem zkousel to cidlo odpojit,tak motor trochu zvysil otacky a uz nebublal,tak rikas skusit cidlo a termostat jo?Ty ventyli nemam resit?peta.smolik píše:A máš lambdu přesnou nebo universální??? U tý uni bych se nedivil kdyby se spotřeba nezměnila...Pepino píše:Tak lambda jina a porad to samy,zjistil jsem ze mam uplne jiny vule ventilu na jedlivych valcich,i to muze byt příčina ??
Ventilový vůle si nech znova vymezit ale myslím že se spotřebou moc nepohneš...
Ještě mně tak napadlo že by to mohlo bejt termostatem nebo teplotním čidlem Řidicí jednotka může dostávat info že motor je stále studenej a dává větší poměr benzínu tím pádem by to víc žralo pořád... Myslím že se to tady už řešilo někde nedávno...