DISKUZE - spojka (podruhe)
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
V práci máme unto Mk2 1,2 8v a tiež asi pri 240 000km začalo niečo príšerne vrzgať pri stláčaní spojky . A nakoniec to bol spojkový pedál! len už si nepametám či uchytenie alebo mechanizmus! Vieže som to všetko vystriekal silikomovým sprejom a prestalo to ! ale je pravda že silikonový olej kvapkal na koberček ešte dva mesiace bolo to firemné punto tak to nikto neriešil
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
- Reklama
Auto má najeto 57.000 Km. Pedálem to nebude. Když ho mačkám samostatně tak není nic slyšet. Prostě to vrže z míst někde od té páky co kouká z převodovky. Už mi nezbývá nic jiného než to přestat sledovat a čekat jestli se to rozbije úplně, protože převodovku vyndavat nechci. Pokud se bude pedál vracet sám tak to už řešit nebudu. Třeba to vydrží dalších 50.000 Km...
To nejhorší vadný hlavní spojkový válec / nevracel se pedál spojky / jsem vyřešil a teď už budu čekat co se z toho vyklube dál. Hlavně, že jde dobře řadit. Jen nevím proč tam někde není pružina co by těm válečků pomáhal s tím pedálem aby chodil zpět větší silou. Prostě mi tam chybí ten správnej kontakt nohy s pedálem
Taťka má Golfíka a tam mi pedál spojky když se vrací zpět do horní pozice vrazí koleno skoro až pod bradu ...Je to úplně něco jiného. Taky to auto stálo 2 x tolik
To nejhorší vadný hlavní spojkový válec / nevracel se pedál spojky / jsem vyřešil a teď už budu čekat co se z toho vyklube dál. Hlavně, že jde dobře řadit. Jen nevím proč tam někde není pružina co by těm válečků pomáhal s tím pedálem aby chodil zpět větší silou. Prostě mi tam chybí ten správnej kontakt nohy s pedálem
Taťka má Golfíka a tam mi pedál spojky když se vrací zpět do horní pozice vrazí koleno skoro až pod bradu ...Je to úplně něco jiného. Taky to auto stálo 2 x tolik
Punto II. 1,2 8 V r.v.2000
P.UL@seznam.cz
P.UL@seznam.cz
Teď už si myslím, že to bude asi taky nějáká ta pružina uvnitř. Podle zvuku to tak vypadá.
Je jen otázka času kdy to budu muset vyměnit.
Nejvíc mě štve, že to bude hrozná práce. Škoda, že se k té spojce nedá dostat jednodušeji.
Je jen otázka času kdy to budu muset vyměnit.
Nejvíc mě štve, že to bude hrozná práce. Škoda, že se k té spojce nedá dostat jednodušeji.
Punto II. 1,2 8 V r.v.2000
P.UL@seznam.cz
P.UL@seznam.cz
doma se stím neser ! je to práce jako sviňa! mne to vymenili za 1500skPetr UL píše:Teď už si myslím, že to bude asi taky nějáká ta pružina uvnitř. Podle zvuku to tak vypadá.
Je jen otázka času kdy to budu muset vyměnit.
Nejvíc mě štve, že to bude hrozná práce. Škoda, že se k té spojce nedá dostat jednodušeji.
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 154
- Registrován: 14 srp 2006, 21:30
- Bydliště: RYCHVALD
- Kontaktovat uživatele:
SPOJKA PODRUHÉ
1500 ale jenom za práci ne?Ve fiatu to dělají výměnným způsobem.Doneseš starý přítlačák lamelu a ložisko doplatíš myslím kolem 3500kč a jdeš spokojeně domů.Nebo ti to takhle vymění oni a doplatíš dalších asi teda 1500 za tu práci.Každopádně tehdy asi 3 roky zpátky ten komplet byl tak o 2tis levnější v origo Fiatu než kdybys to kupoval někde v Kelly.V tom Fiatu to bylo origo VALEO.Zkus to obvolat sám bych byl zvědavý.ČEST PRÁCI
Mám dotaz: při couvání do strmějšího kopce (třeba výjezd z garáže), vydává někdy při záběru spojky silně vrzavý zvuk, po vyšlápnutí spojky zvuk zmizí. Normálně to nikdy nedělá pouze při couvání do prudšího kopce. Punto má najeto 30 000km, není v záruce. Co by to mohlo způsobovat? Díky za případné odpovědi. V servisu nic nenašli.
Takže ideme riešiť..
MKII 1,2 8V
Studený motor, teraz po ránu. Štart, pustenie spojky, záber, všetko super.... Po zohriatí motora, prejdení pár (10) km po meste, nejaké križovatky, rozjazdy... atď :
Spojka- jednotka- púšťam spojku do záberu a po pár stotinách ccelé auto stŕpne, šklbe, ide skapať... Nie a ni e sa rozbehnúť bez šmyku...
Babo raď: Lamela + ložisko?
Zaujíma ma cena dielov, nie robota... Ďakuejm Peter
MKII 1,2 8V
Studený motor, teraz po ránu. Štart, pustenie spojky, záber, všetko super.... Po zohriatí motora, prejdení pár (10) km po meste, nejaké križovatky, rozjazdy... atď :
Spojka- jednotka- púšťam spojku do záberu a po pár stotinách ccelé auto stŕpne, šklbe, ide skapať... Nie a ni e sa rozbehnúť bez šmyku...
Babo raď: Lamela + ložisko?
Zaujíma ma cena dielov, nie robota... Ďakuejm Peter
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 244
- Registrován: 14 led 2007, 15:27
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
spojak
čest lidi.
Chystám se na výměnu spojkového pedálu. mám v autě plastovej a nášlapná plocha je už dost olámaná. na vrakáči měli punto starší výroby, kde byl ten pedál kovovej. Koupil jsem ho za 100,- a doufám, že mi tam půjde.
Už někdo něco podobnýho dělal? Nejsem žádnej extra kutil, ale tohle snad zvládnu
Chystám se na výměnu spojkového pedálu. mám v autě plastovej a nášlapná plocha je už dost olámaná. na vrakáči měli punto starší výroby, kde byl ten pedál kovovej. Koupil jsem ho za 100,- a doufám, že mi tam půjde.
Už někdo něco podobnýho dělal? Nejsem žádnej extra kutil, ale tohle snad zvládnu
Punto 85 1,2i 16v je na prodej
http://rozmy.rajce.idnes.cz/8.4.2008/
http://rozmy.rajce.idnes.cz/8.4.2008/
Mam taky problémek asi se spojkou . začal se ozývat takovej zkuk jak když se točí plech na hřídeli - ted se to začíná zhoršovat když začínám mačkat spojku zhoršuje seto a trochu to drnčí . jinak při jízdě zabírá v pohodě a když dám třeba za 5 ve 30 kmh a plnej tak se auto dusí a otáčky na horu neletej - čož by špatná spojka asi nedělala nejaký zkušenosti ????.
Nebo už ve potřeba vyměnit spojku ??
ten zvuk je nahovno už i na volnoběh ....
Nebo už ve potřeba vyměnit spojku ??
ten zvuk je nahovno už i na volnoběh ....
(1.2 16v, 80ps , 6 speed) + pure Italia = Sporting (zatím najeto 182tis.km)
- Vencapunto
- Všeználek
- Příspěvky: 3265
- Registrován: 22 bře 2006, 14:02
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
- SHANE54
- Znalec
- Příspěvky: 823
- Registrován: 15 čer 2007, 08:42
- Bydliště: Lučenec, SK
- Kontaktovat uživatele:
to akoze ked zaradis 5-ku v 30kmh? sa necuduj ze sa ti motor dusi. Snad som to len zle pochopil.Mario píše:...a když dám třeba za 5 ve 30 kmh a plnej tak se auto dusí a otáčky na horu neletej...
MNE NIEKEDY ZAS TOTALNE DRHNE PRI ZABERE. NORMALNE TO NIE JE, PRETOZE PRI ROVNAKYCH OTACKACH A ROVNAKEJ "RYCHLOSTI" PUSTANIA SPOJKY TO NA ZIADNOM INOM AUTE NEROBI. SKUSAL SOM OD BAVORAKU AZ PO SKODOVICU. VSADE JE TO TIP-TOP, LEN U MNA MI IDE VYTRIAST DUSU. NAJAZDENE OKOLO 66000
NEJAKE NAPADY?
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D
- Plecháč Tony
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 388
- Registrován: 25 bře 2008, 21:22
- Bydliště: Plzeň
Re: DISKUZE - spojka (podruhe)
Mám otázku. Na Puntu MK1 poslední dobou, když nechám spojku dlouho v záběru, třeba když vyjíždim kopec do garáže u přítelkyně na 1 a chci pomaličku, tak to začne hučet. Myslím si, že je to spojka, ale jinak při jízdě funguje bez problému...Zatím to nedělá pravidelně, ale řekl bych, že poslední dobou to dělá častěji. Netuší někdo čím by to mohlo být? Jestli už je v háji lamela nebo něco jinýho?