Stránka 4 z 7
Re: HELP - výfuk, lambda sonda
Napsal: 01 lis 2011, 15:15
od Punto05
A prošlo emisemi??
Nebo jen přístroj odhalil ,že nepracuje Lambda? Není nakonec jen studený spoj v konektoru? Kdyby nefungovala tak snad bude svítit kontrolka ne? Jen jestli se nechce někdo v servisu napakovat
Re: HELP - výfuk, lambda sonda
Napsal: 01 lis 2011, 15:40
od sloto
hanzs píše:Sloto: a kolik máš najeto? A jinak auto jezdí ok, žádné jiné příznaky nemá? Např. zvýšená spotřeba?
Jinak já bych za to 100e nedal, třeba tady
http://katalog.haspa.cz/index.php?main_ ... 20&scId=84" onclick="window.open(this.href);return false; maji NGK - coz je kvalita za cca 50e.
111000 a priznaky, pravidelne sa mi rozsvieti signalka motora, na EK mi museli vymazat chyby aby vobec mohli merat, ked merali tak im HC a LAMBDA vykazovalo cervene cisla.
inac co sa tyka spotreby, nepocitujem ani som nepocitoval vacsie problemy, asi by som mal ist skor na diagnostiku ako nieco kupovat......
Re: HELP - výfuk, lambda sonda
Napsal: 01 lis 2011, 16:10
od hanzs
No tak když se ti rozvěcovala pravidelně kontrolka motoru - tak to není až takové překvapení, že v motoru něco nefunguje jak má.
Jo diagnostika u někoho, kdo tomu rozumí bude nejlepší řešení.
Re: HELP - výfuk, lambda sonda
Napsal: 01 lis 2011, 17:46
od sloto
hanzs píše:No tak když se ti rozvěcovala pravidelně kontrolka motoru - tak to není až takové překvapení, že v motoru něco nefunguje jak má.
Jo diagnostika u někoho, kdo tomu rozumí bude nejlepší řešení.
dam vediet ASAP
Re: HELP - výfuk, lambda sonda
Napsal: 05 lis 2011, 21:16
od sloto
Dnes som bol na diagnostike, chcem sa vsak opytat, ci nema niekto hodnoty pre 1,2 8ventilovu, pretoze bolo zrejme ze lambda podla napati bola zla , ale servisak nemal hodnoty na porovnanie tak ako to byva na EK.
niektore ECU maju v sebe hodnoty, ktore su ochotne vyplut do diagnostiky a potom je jednoduchce zitit ci je vsetko v tolerancii alebo nie. tato to nerobi.
budem vdacny, dikes
Re: HELP - výfuk, lambda sonda
Napsal: 05 lis 2011, 23:37
od hanzs
To ti ten servisák vážně řekl?? ... tak k tomuhle už nejezdi.
Skokové lambda sondy jsou všechny stejné, a ve všech autech se chovají stejně. Ať je to litrový Punto nebo osmilitrový Mustang.
Signál z lambdy skáče v rozsahu 0,1-0,9V a prostě u každého auta má vypadat nějak takhle:
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5869_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: HELP - výfuk, lambda sonda
Napsal: 06 lis 2011, 11:25
od sloto
hanzs píše:To ti ten servisák vážně řekl?? ... tak k tomuhle už nejezdi.
Skokové lambda sondy jsou všechny stejné, a ve všech autech se chovají stejně. Ať je to litrový Punto nebo osmilitrový Mustang.
Signál z lambdy skáče v rozsahu 0,1-0,9V a prostě u každého auta má vypadat nějak takhle:
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5869_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
asi som to zle napisal, myslel som hodnoty, ktore pouzivaju technici na EK, tam mi dali do vyfuku sondu a zbytok tahali z OBD, ked som sa ho pytal ci by vedel zamerat tu hodnotu lambdy, povedal ze nevie ake hodnoty by mala mat a ze nie je moc do elektriky aby ju meral nejakym merakom, naopak ja by som si pri dostatocnych info vedel premerat tu lambdu. len ich nemam. a co sa tyka toho skokoveho merania, to sme vedeli obaja, na tej diagnostike je pozeral ale vobec nemala harmonicky priebeh. raz isla pekne a raz daval upne ine krivky.
Re: HELP - výfuk, lambda sonda
Napsal: 06 lis 2011, 12:24
od hanzs
Sloto: já už nevim co napsat... i hodnoty při měření analyzátorem výfukových plynů jsou obdobné pro všechna auta s třícestným katalyzátorem.
Každopádně Lambda sonda při ustáleném běhu motoru musí mít ten harmonický průběh, se středovou hodnotou okolo 0,45V. Když to tak bude, budou i emise ok.
A protože si nám neposlal žádný graf nebo log, nemůžu vůbec odhadnout co s tím máš - může to být špatná lambda sonda, nebo pouze špatný kontakt na lambdě, nebo to může být něco vážnějšího, nebo ti přisává někde sání a lambda pak pouze říká, že to neumí uregulovat atd...
Re: HELP - výfuk, lambda sonda
Napsal: 06 lis 2011, 14:28
od sloto
hanzs píše:Sloto: já už nevim co napsat... i hodnoty při měření analyzátorem výfukových plynů jsou obdobné pro všechna auta s třícestným katalyzátorem.
Každopádně Lambda sonda při ustáleném běhu motoru musí mít ten harmonický průběh, se středovou hodnotou okolo 0,45V. Když to tak bude, budou i emise ok.
A protože si nám neposlal žádný graf nebo log, nemůžu vůbec odhadnout co s tím máš - může to být špatná lambda sonda, nebo pouze špatný kontakt na lambdě, nebo to může být něco vážnějšího, nebo ti přisává někde sání a lambda pak pouze říká, že to neumí uregulovat atd...
ahaaaa, no ja sa polepsim a poslem nieco
Re: HELP - výfuk, lambda sonda
Napsal: 06 lis 2011, 22:15
od sloto
nakoniec som nasiel v payware torque graf O2 sensoru, teda podla mna Lambdy prvej.
Kedze log vypluje iba vo formate Exelovom s hodnotami oddelenymi ciarkami, ponukam iba taketo slabe video z mobilu toceneho mobilom, ak by mi niekto vedel poradit ako s tohto prilozeneho exelu urobit graf, silno sa potesim.
http://www.sendspace.com/file/konfc7
slubene video
http://img341.imageshack.us/img341/7553/1u3.mp4
dakujem za postrehy
Re: HELP - výfuk, lambda sonda
Napsal: 07 lis 2011, 10:44
od hanzs
Tak se mi povedlo dát to do grafu - nejdřív musíš přesvědčil excel, že buňky obsahují číslo a pak udělat "XY graf".
http://merkur_sound.sweb.cz/sloto.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale výsledek je trochu nejasný - lambda sonda osciluje od 0,1 -0,75V, kolem střední hodnoty 0,45V - to je dobře. Ale zaráží mě, že délka cyklu je až 4 sec! To je opravdu hodně, normální je cca 1-1,5sec a taky že se spíš průběh drží u horní meze 0,75V a dolů na 0,1V skočí jen na chvíli. Tohle nedokážu jasně posoudit co to znamená.
Když si to měl napíchnutý - jakou chybu to tedy hází? např. P0133?
Re: HELP - výfuk, lambda sonda
Napsal: 07 lis 2011, 11:28
od sloto
hanzs píše:Tak se mi povedlo dát to do grafu - nejdřív musíš přesvědčil excel, že buňky obsahují číslo a pak udělat "XY graf".
http://merkur_sound.sweb.cz/sloto.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale výsledek je trochu nejasný - lambda sonda osciluje od 0,1 -0,75V, kolem střední hodnoty 0,45V - to je dobře. Ale zaráží mě, že délka cyklu je až 4 sec! To je opravdu hodně, normální je cca 1-1,5sec a taky že se spíš průběh drží u horní meze 0,75V a dolů na 0,1V skočí jen na chvíli. Tohle nedokážu jasně posoudit co to znamená.
Když si to měl napíchnutý - jakou chybu to tedy hází? např. P0133?
raz pri nastartovani dalo nejake Pcko s dvojkou, ale nezapamatal som si, ale indicia bola RICH zmes, potom som to refreshol a uz tam nebola, iba chyba U1701. to je nieco s interfacom. nic viac.
Re: HELP - výfuk, lambda sonda
Napsal: 03 pro 2011, 18:21
od sloto
ok tak to urobilo znova, chyba P0172 Fuel to rich.
co treba vymenit? dakujem
Re: HELP - výfuk, lambda sonda
Napsal: 03 pro 2011, 22:28
od hanzs
No ta chyba P0172 potvrzuje to, co je vidět na průběhu lambda sondy - že se drží spíš na 0,8V tj. bohatá směs. Podle mýho je lambda sonda v pořádku - ale ŘJ nedokáže směs správně uregulovat.
Udělěj kdyžtak log tlaku v sání na neutrál postupně od volnoběhu do cca 4tis. ot. - poznala by se netěsnost v sání (ta by způsobovala špatný údaj zatížení motoru a tím pádem i víc paliva než má být).
Další ne moc pravděpodobná možnost je tekoucí vstřikovač.
Re: HELP - výfuk, lambda sonda
Napsal: 04 pro 2011, 13:23
od sloto
hanzs píše:No ta chyba P0172 potvrzuje to, co je vidět na průběhu lambda sondy - že se drží spíš na 0,8V tj. bohatá směs. Podle mýho je lambda sonda v pořádku - ale ŘJ nedokáže směs správně uregulovat.
Udělěj kdyžtak log tlaku v sání na neutrál postupně od volnoběhu do cca 4tis. ot. - poznala by se netěsnost v sání (ta by způsobovala špatný údaj zatížení motoru a tím pádem i víc paliva než má být).
Další ne moc pravděpodobná možnost je tekoucí vstřikovač.
intake manifold pressure?