Stránka 4 z 12
Napsal: 22 říj 2007, 10:27
od ygzo
Arrow79 píše:Popravde, vzdy je lepsie pouzivat privod vonkajsieho vzduchu ako cirkulaciu vnutorneho..
Nerosia sa okna, to mi je jasne. Ale ked pred vami ide nakladak, ktory uzasne smradi, tak si to radsej zavriem. Mna len zarazilo ze on tvrdil ze sa to moze od toho pokazit, resp. to mu asi povedali vo fiate.
Napsal: 22 říj 2007, 10:32
od Arrow79
No ved jasne, zalezi na okolnostiach, urcite nepojdem popri nejakej COVke so zapnutym vonkajsim privodom
No, ak to niekto tvrdil, tak ma asi pravdu. Majco sa vzdy trafi, dal by som na neho
Napsal: 22 říj 2007, 10:46
od ygzo
Tak teraz len ci si to dokazem sam vymenit. Preto som sa aj na to pytal, ze kolko to stoji a ci je to lahko dostupne, lebo polovicu palubky sa mi rozoberat nechce.
Napsal: 22 říj 2007, 15:03
od majki
Sa mi tiez stalo, nesiel stvorty stupen. Vo Fiate mi vymenili ten pristrojecek co je za tym otocnym kolieskom. Stalo to 453,- bez DPH + praca, ale tu pracu si mohol clovek urobit aj sam.
Napsal: 22 říj 2007, 15:36
od ygzo
No ved to, ja si to vymenim radsej sam, len musim vediet co kupit.
Napsal: 19 pro 2007, 15:39
od havros
Dneska se mi stala velmi zajímavá věc
Ráno jsem vyrazil k autu o pár minut dřív, protože byla fakt zima.. asi -7°C
Nastartoval jsem, pustil topení, oškrábal okna a vyrazil jsem.. Jenže pořád ne a ne se to roztopit. Namrzaly okna i zevnitř. Ujel jsem 25 km jako v mrazáku, zastavil na semaforu a světe div se, z ničeho nic se začal valit krásně horký vzduch
Tuhle situaci jsem moc nechápal, neznáte možné příčiny?
Napsal: 19 pro 2007, 15:54
od majco
havros píše:Dneska se mi stala velmi zajímavá věc
Ráno jsem vyrazil k autu o pár minut dřív, protože byla fakt zima.. asi -7°C
Nastartoval jsem, pustil topení, oškrábal okna a vyrazil jsem.. Jenže pořád ne a ne se to roztopit. Namrzaly okna i zevnitř. Ujel jsem 25 km jako v mrazáku, zastavil na semaforu a světe div se, z ničeho nic se začal valit krásně horký vzduch
Tuhle situaci jsem moc nechápal, neznáte možné příčiny?
Asi sa ti spravila kaša z nemrzky a ucpala vstup do radiatora kúrenia a ked si zastavil tlak vody sa zmenšil a vtedy to povolilo
Zmeraj si do kolko máš namiešanú nemrzku v chladiči
Napsal: 19 pro 2007, 16:05
od havros
Kde/jak se to dá změřit?
Napsal: 19 pro 2007, 16:14
od majco
havros píše:Kde/jak se to dá změřit?
merá sa to hustomerom na chladiace kvapaliny dá sa to kúpiť aj v Tescu je to taká trubička zo stupnicou a na konci je taký gumený balónik ! Ale odporúčam zájsť do servisu nech ti to zmerajú
Napsal: 19 pro 2007, 16:33
od Anduril
Kdyz to meris tim hustomerem, tak musis dodrzet nejake podminky pro mereni, nelze to nasat venku v mrazu a podivat se na stupnici, to nema smysl.
Mi to merili ve fiatu nejakym optickym pristrojem.
Napsal: 19 pro 2007, 16:59
od majco
Anduril píše:Kdyz to meris tim hustomerem, tak musis dodrzet nejake podminky pro mereni, nelze to nasat venku v mrazu a podivat se na stupnici, to nema smysl.
Mi to merili ve fiatu nejakym optickym pristrojem.
No jasné ved preto ho posielam do servisu ked nevie ako to funguje a ako to vyzerá
Všetko je raz po prvý krát
Napsal: 20 pro 2007, 10:12
od ygzo
Caute. Neviem ako su na tom vase punta (1.2 16V), ale mne sa zda ze to moje nekuri velmi dobre. V podstate kurit kuri, ale nikdy ho nedokazem vykurit tak aby mi bolo az prilis teplo. Pritom v inych autach po par km jazdy ked je kurenie na max, je uz skoro ako v saune.
Ako vam to kuri?
Vsimol som si este jednej veci - ked idem 100-120km/h, tak sa teplomer drzi tak tesne pod polovicu, ale ked uberiem tak na 60-70km/h a idem na 5prevodovom stupni (otacky su cca na 2000), tak zachvilu teplomer klesne na 1/4. Cize sa mi zda ze teplota dost rychlo klesa a dost rychlo stupa v zavislosti na zabere motoru, teda ci ho tocim, alebo ci ide v nizsich otackach. Pozorujem to v tomto zimnom obdobi. Cez leto nebol problem, vtedy sa mi drzi teplomer cca na 1/2 stale. Je to chyba termostatu alebo to tak u tohto motora byva?
ONC mi radil, ze jemu to robilo podobne veci, ze to je termostat.
Vcera som si vsimol, ze ked auto vytacam do 4 tisic otacok 2-ka, 3-ka, 4-ka, 5-ka, teda mu nalozim, tak sa teplota vysplha dost rychlo na 1/2 teplomeru a ked potom idem pomalsie uz v nizsich otackach, tak behom 30sekund ide o 4 dieliky nizsie skoro na 1/4 teplomeru. Kolise to teda dost rychlo - je to tym termostatom?
Na akej teplote sa ma vlastne drzat motor pocas tohto zimneho pocasia (teplota vzduchu 0 az -4 stupne celzia) ? Moze to kolisat, alebo by sa mal drzat motor na rovnakej teplote?
DIKY
Napsal: 20 pro 2007, 11:24
od Thor
Vyzerá to, že ti umrel termostat, asi je stále otvorený a púšťa vodu do chladiča aj keď nie je dostatočne ohriata. A teplota by nejak extrémne nemala skákať v závislosti od počasia. Keď je všetko OK a optimálne teplota je povedzme na prostrednej čiarke budíka, tak by tam mala plus mínus byť či je vonku -30 alebo +40...
Napsal: 20 pro 2007, 11:27
od ygzo
Tak asi sa poobhliadnem po novom termostate. Hmmm, zvladnem to z beznym garazovym vybavenim vymenit? Nepozeral som vobec kde to je umiestnene, ci je k nemu pristup a ci sa lahko vymeni.
Napsal: 20 pro 2007, 14:16
od Thor
No, ten tvoj motor som zas až tak podrobne nikdy neskúmal, ale myslím, že čo sa týka prístupu tak to tak zlé nebude ak si dobre pamätám a bežné náradie bude stačiť. Ale možno sa ozve niekto kto to skutočne aj menil. Nie som si istý či tam ide iba tesnenie, alebo aj tesnenie aj tmel
V servise nám menili na 1.1 Punťovi termostat a to bola otázka chvíľky, pekný prístup, rýchlovka... Na mojej marejke je to tak na 2 hodiny, pre amatéra aspoň na 3, človek aby rozobral pol auta kým sa k tomu dostane