stanly píše:Zdravim. Potrebujem radu, momentalne mam v Punte II 1,2 16V olej Shell Helix Ultra 5W-40 (nabehane 90000). Bol som rozhodnuty pre Seleniu 10W-40, ale vo Fiate mi odporucili BP Visco 3000 10W-40, vraj po vymene Selenie zostavaju nejake karbonove usadeniny. Stretol sa uz s tymto niekto. Dik
Sewa. Menil som vsetky naplne *mot.olej,prevod.olej,nemrznuca*+filtre a vsetko som daval to co odporuca vyrobca a ziaden problem. Znamy robi servisaka vo Fiate v TT a tiez povedal ze je naj tam dat to co odporuca vyrobca. Vsetko som kupoval na dobierku cez net http://iss.amc.sk/ Maju priaznive ceny a seriozny pristup. Co sa o Tanexe TT neda povedat. Motorovy olej som dal Selenia 20K, prevodovy Tutela CVT NG, a nemrznucu Paraflu. Ale kazdopadne rozhodnutie je na tebe.
Používám český Mogul GX Forte 10W40.
Selenia se mi zdála příliš drahá a nebyla k dostání u pumpy nebo v obchodě.
Při včasné výměně oleje by se karbonové vrstvy neměly tvořit i při použití levnějších olejů. Většina výrobců doporučuje kilometrický běh nebo jednou ročně..
Pouzivam CASTROL Magnatec GTX 5W-40 uz dlhsie a som velmi spokojny ...ano cena je vyssia ...a mozno je to aj marketingom ze su ludia ochotni za olej zaplatit tolko penazi...ale ked si raz spokojny nemenis
nevím,do starýho 1.7 TD jsem dával hodně levnou polosyntetiku,měnil jsem po 7500km,40000 jsem najezdil v pohodě,ale potom začal prolínat přes turbo,věčně špinavej vzduchovej filtr od oleje,teď mám punto 1.3 jtd výměna oleje předepsaná 1 rok,nebo 20000km.filtry 650 kč,olej selenia wr 3litry 1090 kč cca 1740 kč,jednou za rok obětuju,nebudu riskovat
cca 2 mesiace dozadu som vypustil castrol magnatec 5w-40. Najazdil som nan 15000 a nebol pri vypustany az taky bledy ako som si predstavoval, ale nemal som s nim ziadny problem. Teraz mam spravenych 5tis na Shell Helix Ultra 5W-40. Ventili su sice trosicku tichsie ale tazko to porovnavat, kedze s castrolom som jazdil v zime. Ako laik rozdiel v tychto dvoch olejoch nevidim.
Mám auto dovoz z Německa a nikde jsem nenasel co tam je za olej ani v servise nic nenasli tak mi doporucili at tam dam misto polositetiky mineral 15w-40 nevite nekdo jestli jde koupit tak mezi500-800kc 4L
ja jsem pro seleniu kupuju seleniu 1l dieselWR za 350,-kč a jiné značkové oleje by byly okolo teto ceny podobne tak proč menit značku.
Jo a když je špatně k zehnaní a nemají ho všude tak si ho nakupte do zásoby ne-vždyt motorový olej se nekazí
FANDAKUV FIJÁTEK-->STILO MULTIWAGON 1,9 JTD 8v<--115hp r.v.:11/2003 MANŽELKY FIJÁTEK------------->PUNTO I S 1,1 8v<-------------55hp r.v.:04/1996
velechovský václav píše:Podle mého vlasteneckého názoru je možno použít olej 10-40W Mogul GX-Forte nebo 15-40WMogul GX-Forte.
wel
Kamoši říkají že mogul jedině tak do tatry a smějou se.
No a ja jsem před puntou 2 měl golfika 3 tdi a jezdil jsem na olej:Mogul GX-FE PRO 10W/40 a vše ok.
No ale dneska bych se rozmejšlel to nalejt (myslim zn. MOGUL) do mojeho punta 16v diesel comonrail druhé generace.
FANDAKUV FIJÁTEK-->STILO MULTIWAGON 1,9 JTD 8v<--115hp r.v.:11/2003 MANŽELKY FIJÁTEK------------->PUNTO I S 1,1 8v<-------------55hp r.v.:04/1996
nema niekto skusenosti s olejom do punta s intervalom vymeny 2 roky ? Najazdim rocne asi 10 tis. km a zbytocne mam olej co vydrzi 20 tis. km, ked ho po roku musim vymenit. Radsej by som priplatil za lepsi a usetril na vymene raz za dva roky.
Dik