Stránka 26 z 27

Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)

Napsal: 04 lis 2009, 14:58
od ygzo
Ako sa odsrobuju matice z tlmicou v hornom ulozeni (tie celkom horne bezpecnostne)? Chcel som skontrolovat utiahnutie tej dolnej matice pod miskou, pretoze po namontovani tlmicov v servise mi to zle zatiahli povodne na lavej strane a klepotalo to - tak mi to potom hned utiahli.

Minule sa mi zdalo ze tam cosi klepoce, tak som to chcel osobne este raz skontrolovat, ale nedala sa mi ta matica odtiahnut - kruti sa to aj s celou tou tycou tlmica. Oni to v servise odtahovali tou pneumatickou pistolou - odtiahlo sa to. Videl som, ze v strede tej tyce je imbusak, tak som to chytil imbusakom a odtahoval klucom - na lavej strane sa to podarilo. Ale bolo to fajn na fest zatiahnute, tak to islo pekne tazko.
Na pravej strane som ja blbec uz uspech nemal - a praskla mi cast zavitu tej tyce - ten imbus to roztiahol moc az to prasklo... tak som to nechal tak. Mohlo ma to napadnu somara, ze to praskne. Ale co uz.

Preto sa pytam - ako sa to ma odtahovat ked nemam pneu pistol (pri tej jej vibraciach sa to zrejme povoli aj bez zafixovania tej tlmicovej tyce)?

Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)

Napsal: 13 bře 2010, 14:50
od l-cizek
čau, tak to rochu oživim.... proč jsou některé předky mk2b vysoký jak liazka (můj případ) a některé jsou normální. Chtěl bych to snížit, na úroveň seriových mk2a, ale nevim, jak to tam je s pružinama a tlumičema. Stačilo by jen vyměnit pružiny za sériový např na 1.2 16V? A tlumiče tam nechat ty co tam sou, nebo to nebude fungovat? Vim že to tu už někdo řešil... myslim že to bylo mk2b a takový zelený tušim... ale nemůžu to najít, kdo to byl.

Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)

Napsal: 14 bře 2010, 23:58
od phaeton_esc
mám vyhlídnutý GT Cupline 60/40 (za cenu, které se nedá odolat), zajímalo by mě jaký s nima má kdo zkušenosti - jestli si auto sedne víc, nebo přesně těch 60/40. chci jenom pružiny, tlumiče jsou tam sériový, najeto mají cca 15000km a přijde mi zbytečný je měnit

mám naftu a ta má tušímže o něco těžší předek než benzín, tak abych neškrtal nebo tak podobně..

navíc obuto mám na 13" 165/70 :D tak abych neškral (ale na příští léto budu kupovat nový, nejspíš 185/60)

dík

Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)

Napsal: 15 bře 2010, 11:36
od Hannibal
phaeton_esc píše:mám vyhlídnutý GT Cupline 60/40 (za cenu, které se nedá odolat), zajímalo by mě jaký s nima má kdo zkušenosti - jestli si auto sedne víc, nebo přesně těch 60/40. chci jenom pružiny, tlumiče jsou tam sériový, najeto mají cca 15000km a přijde mi zbytečný je měnit

mám naftu a ta má tušímže o něco těžší předek než benzín, tak abych neškrtal nebo tak podobně..

navíc obuto mám na 13" 165/70 :D tak abych neškral (ale na příští léto budu kupovat nový, nejspíš 185/60)

dík
Se snížením 60/40 bych rozhodně neměnil jenom pružiny. To se dá dělat u snížení okolo 3cm, ale když to uděláš na tak markantní rozdíl, sériový tlumiče nebudou chodit jak mají (jsou delší) a taky půjdou brzo do sraček. Krom toho jen na pružinách to nebude tak tvrdý jako na komplet podvozku, takže je reálný, že se ti občas auto zhoupne a škrtneš si. Já mám snížení 45/40 a ani mě nenapadla varianta dávat jen pružiny. To radši prodej sériový tlumiče a připlať si za podvozek, v dnešní době už jsou docela za babku

Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)

Napsal: 15 bře 2010, 16:57
od phaeton_esc
aha. takže jedině komplet, nebo spíš nejlépe koupit komplet, jinak bych stejně brzo měnil tlumič..

každopádně to asi odsunu na "někdy jindy", vzhledem k milému dopisu ze školy budu bez peněz :(

aspoň ale vím dopředu, dík :)

Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)

Napsal: 28 dub 2010, 04:54
od peta.smolik
phaeton_esc píše:mám vyhlídnutý GT Cupline 60/40 (za cenu, které se nedá odolat), zajímalo by mě jaký s nima má kdo zkušenosti - jestli si auto sedne víc, nebo přesně těch 60/40. chci jenom pružiny, tlumiče jsou tam sériový, najeto mají cca 15000km a přijde mi zbytečný je měnit

mám naftu a ta má tušímže o něco těžší předek než benzín, tak abych neškrtal nebo tak podobně..

navíc obuto mám na 13" 165/70 :D tak abych neškral (ale na příští léto budu kupovat nový, nejspíš 185/60)

dík
Tohle já řešit nemusím páč zadní pružiny sou tak unavený a tlumiče jako by tam ani nebyly že zadek je o 35mm níž
Přední tlumiče sem loni dával nový Magneti Mareli Vzhledem k tomu jak je zadek skleslej tak i předek je níž
Výsledek: sedí to skvěle v zatáčkách páč se zlepšil přítlak, vypadá to zajímavě, hodně lidí mně podezřívá že mám sportovní podvozek
Nevýhoda: Když sem vezl 4 lidi dřel sem zástěrama o zem(o 30mm jsem je zkrátil)

Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)

Napsal: 10 črc 2011, 11:31
od Matto
čaute, potrebujem sa ujistiť, podvozok Punta Cabrio je rovnaký ako u klasického punta? či sú v niečom odlišne?

Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)

Napsal: 27 črc 2011, 20:49
od another
Pozná prosím někdo logo výrobce předního tlumiče.Vyndal jsem ho ze svého Punta.Díky.
Obrázek

Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)

Napsal: 27 črc 2011, 21:16
od liborko
to je originální díl Fiat od výroby,je to vyraženo na všech dílech

Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)

Napsal: 27 črc 2011, 21:16
od peta.smolik
Je tam logo origo tlumiče... Jestli chceš ten samej koupit novej tak si připrav 5tis. na jeden tlumič ale můžeš koupit i ten samej bez tohodle loga a se značkou Magneti Marelli a bude stát do 1500kč tak si vyber))))

Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)

Napsal: 01 srp 2011, 10:55
od another
Díky.No to je slušná reklama na tlumiče.Auto sjelo z linky 15.5.1997(podle VINu a ePERu),první registrace 24.7.1998 Francie(podle velkého TP,ale tomu se mi nechce moc věřit),a od roku 2005 české tankodromy a až teď origo tlumiče K.O. :mrgreen:

Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)

Napsal: 19 dub 2012, 23:27
od perry
http://www.fk-shop.de/Fahrwerk-Tuning/S ... aram=punto" onclick="window.open(this.href);return false; chlapy máte tu někdo tenhle podvozek? já nevím no moc tomu fk nevěřím a hlavně ta cena taky moc na kvalitu neukazuje...nechic zas nic extra tvrdýho jde mi spíš jen o snížení měl sem na fabi podvozek od supersportu nák za 9tku a moc toho z komfortu nezbylo

Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)

Napsal: 18 dub 2013, 09:13
od T-peg
mam taku doplnujucu otazku ohladom stelovaku. mam FKcko, a niesom si isty jednou vecou. ta hlinikova miska ktora na tom stelovacom zapada na vrch pruziny ma ist zhornej strany do tej povodnej plechovej misky ktora sluzila tej povodnej pruziny,alebo to mam dat prec,a dat to priamo do toho gumeneho ulozenia???

Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)

Napsal: 23 pro 2013, 01:46
od NoFka
Zdravím, mám punto mk2
zimní gumy 185/65 r14 na ráfku 6J ET 35
letní 195/45 r15 ráfek 6,5J ET28
Uvažuji nad koupí pružin 30/20 od supersport, dá se říct, že od toho čekám jen to, že auto snad trošku ztuhne, nic víc a jestli si to sedne, tak doufám, že nepatrně..... jen aby mi to neškrtalo, tlumiče nechám sériovky....

Co na to zkušení?
Díky za rady

Re: TUNING - Pružiny a tlumiče (i sport.podvozek)

Napsal: 13 led 2014, 20:20
od Rouballik
Ahoj,

je víceméně jedno od jaký značky ty pružiny koupíš. Obecně se platí u pružin hodně za značku. K tomu snížení. Dej bacha na to, že sériové pružiny bývají často sedlé o 1-1,5 cm, takže klidně můžeš těmito pružinami reálně snížit pouze o 1 až 2 cm.

Co se týče toho přitvzení, tak to je takový poloblud, který koluje všude po forech. Nahrazením seriových pružin novými seriovými auto stvrdne, protože je tam kus nového materiálu, ale od sportovních pružin nečekej nějaké vytvrzení. Pokud chceš vytvrzení kup si radši nějaký komplet .

Pružiny jsou opravdu jenom ke snížení. Nic víc od toho nečekej.