Stránka 3 z 6

Napsal: 04 pro 2008, 16:54
od AlexAG
Cau Kubiii čo si mysliš o tom keby sa zvyšil tlak v palivovom systeme u benzinaka malo by to vplyv na spotrebu?

Napsal: 04 pro 2008, 16:59
od bikus
tak to čubrním "kubiii".....
Co nás to sakra v tý škole učili.....? Já tomu snad ani nechci věřit. Jdu se do toho ponořit a vzdělávat se.
Děkuji za poučení a omlouvám se všem, pakliže se mi do textu vkradl podtext, nebo dvojsmysl, mířený na konkrétního pisatele.

....ale stejně tomu nevěřím, že na "pětku" z kopce se nedodává palivo....

Dostali jsme se trošku mimo linku tohoto vlákna, díky za poučení.

Napsal: 05 pro 2008, 00:56
od kubiii
bikus píše:tak to čubrním "kubiii".....
Co nás to sakra v tý škole učili.....? Já tomu snad ani nechci věřit. Jdu se do toho ponořit a vzdělávat se.
Děkuji za poučení a omlouvám se všem, pakliže se mi do textu vkradl podtext, nebo dvojsmysl, mířený na konkrétního pisatele.

....ale stejně tomu nevěřím, že na "pětku" z kopce se nedodává palivo....

Dostali jsme se trošku mimo linku tohoto vlákna, díky za poučení.
No comment! Ale zaplaťpánbů, jsme svobodná země, věř čemu uznáš za vhodný... Co se týče spotřeby, vždy bývá největší problém mezi pedály a volantem (a neutrál či rychlost je jen detail). Tak se snaž, třeba to jednou dotáhneš až na 7,53... :D

P.S. Zažaluj svoje učitele :P

Napsal: 05 pro 2008, 01:03
od kubiii
AlexAG píše:Cau Kubiii čo si mysliš o tom keby sa zvyšil tlak v palivovom systeme u benzinaka malo by to vplyv na spotrebu?
Nerozumím otázce, nechápu souvislosti...

Máš na mysli tlak, který vytváří palivové čerpadlo?
Já nejsem odborník, ale mám zato, že čerpadlem hnané palivo, které se nespotřebuje (není nasáto ventily), se vrací zpět do nádrže (nedávno jsem viděl čerpadlo ze Sceniku a přitom mi to bylo takto nějak podáno a ukázáno přímo na této "vnitřnosti"). Možná mě někdo opraví či zpřesní.


Jinak - že ještě otravuju - tady ještě jeden článek pro nevěřící:

http://auto.idnes.cz/autoskola-idnes-cz ... tomoto_fdv

z něho cituji podstatné:

Z kopce se zařazenou rychlostí
Velkou zajímavost však v sobě skrývá situace, kdy jede řidič například z kopce se zařazeným rychlostním stupněm a palubní počítač ukazuje, že motor nepolyká ani deci paliva. Brzdění motorem je totiž doporučovanou součástí ekonomické jízdy.

"U starších motorů s karburátorem se vždycky při brzdění motorem dovnitř dostávalo palivo. Dnešní benzinové i dieselové motory jsou řízeny elektronicky a dochází u nich při jízdě se zařazeným rychlostním stupněm bez plynu k tak zvanému nucenému běhu naprázdno. A při něm jedeme za nulovou spotřebu,“ vysvětluje Jan Horníček.

Když tedy v autě se vstřikováním paliva pustíte plyn, řídicí jednotka zastaví jeho dodávku a spotřeba klesá k nule. Ale pokud jedete z kopce a musíte šlapat na plyn, aby motor nebrzdil, raději vyřaďte a jeďte na volnoběh. A naopak - pokud se auto na volnoběh rozjíždí příliš, zařaďte a brzděte motorem.

Proč tomu tak je? Při jízdě z kopce nebo i po rovině bez plynu, kdy zůstane zařazena rychlost, je motor dostatečně poháněn koly neboli kinetickou energií vozu. Řídicí jednotka to pozná a úplně zastaví dodávku paliva. Okamžitá spotřeba je v takovém případě nulová a tento údaj ukáže i palubní počítač.

Jakmile ale vyřadíte a necháte páku v poloze neutrál, odříznete motor od zdroje energie a ten si ji začne vyrábět z benzinu nebo nafty, aby se nezastavil. Řídicí jednotka spustí dodávku paliva potřebnou pro volnoběžné otáčky. Spotřeba je v závislosti na motoru asi 1 litr za hodinu.

Palubní počítač je výborným učitelem v domácí autoškole úsporné jízdy. Nesmí se však stát tím, čím je někdy cigareta nebo telefon. Neměl by příliš odvádět řidičovu pozornost od řízení.

Auto.iDNES.cz ve spolupráci s kampaní "Hledáme řidiče třídy A" přináší videoseriál a v něm rady Jana Horníčka, dvojnásobného vítěze soutěže o nejnižší spotřebu, kterou tradičně pořádá v Mladé Boleslavi autoklub značky Škoda.

Napsal: 05 pro 2008, 18:58
od AlexAG
Ja som len chcel poznať tvoj nazor na to že či ked zvyšiš tlak v palivovom sisteme či to ma vplyv na spotrebu. Lebo ten pretlakovy ventil namontovany mam a moja skusenosť s tym je že ked zvyšim tlak zo seriovych 3,5 bar na 4,5 tak mam o pol litra mänšiu. A auto ide ako dvojliter to mi ver, možno mi nebudeš veriť že sa mi to podarilo tam namontovať ale po odstraneni technickych problemov ventil funguje bezchybne

Napsal: 05 pro 2008, 20:22
od kubiii
AlexAG píše:Ja som len chcel poznať tvoj nazor na to že či ked zvyšiš tlak v palivovom sisteme či to ma vplyv na spotrebu. Lebo ten pretlakovy ventil namontovany mam a moja skusenosť s tym je že ked zvyšim tlak zo seriovych 3,5 bar na 4,5 tak mam o pol litra mänšiu. A auto ide ako dvojliter to mi ver, možno mi nebudeš veriť že sa mi to podarilo tam namontovať ale po odstraneni technickych problemov ventil funguje bezchybne
Tak to je zajímavý. Ale do toho bych neměl odvahu. Otázkou je, proč to tak není nastavený z fabriky?

Napsal: 05 pro 2008, 21:44
od darko
kubiii píše:
AlexAG píše:Ja som len chcel poznať tvoj nazor na to že či ked zvyšiš tlak v palivovom sisteme či to ma vplyv na spotrebu. Lebo ten pretlakovy ventil namontovany mam a moja skusenosť s tym je že ked zvyšim tlak zo seriovych 3,5 bar na 4,5 tak mam o pol litra mänšiu. A auto ide ako dvojliter to mi ver, možno mi nebudeš veriť že sa mi to podarilo tam namontovať ale po odstraneni technickych problemov ventil funguje bezchybne
Tak to je zajímavý. Ale do toho bych neměl odvahu. Otázkou je, proč to tak není nastavený z fabriky?
obávám se že zvýšením tlaku se skrátí životnost palivové soustavy.

Napsal: 06 pro 2008, 10:35
od bikus
4 kubii

...a já už se naposledy vrátím k diskuzi na téma jízdy na volnoběh, abych to konečně uzavřel:
příspěvek i článek jsem přečetl celý, je to logicky napsaný a pochopil jsem to. Jenže já maturoval na motoru ze "stodvácy" a nějak mi to zůstalo v podvědomí že to bude podobný.
Zmýlil jsem se a je mi to líto. Děkuji za osvětlení.

Pád na zem

Napsal: 16 pro 2008, 16:43
od kubiii
Tak jsem teď tankoval. Od posledního tankování necelých 150km, celá vzdálenost odjeta v městském režimu při popojížďkách do 7 až 10km, dost vopruz. No... 11,5l na 100 :shock:

Zázraky se nedějí :(

on-line databaze mereni spotreby

Napsal: 17 pro 2008, 20:42
od Mellow
vyzkousejte si zdarma databazi prumernych spotreb na serveru http://www.spritmonitor.de/en/

napr. kolik zere takove Ferrari?
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/128528.html

server generuje i ikonku - viz podpis pod prispevkem

spotreba benzinovych Multipel dle sprimonitoru

Napsal: 17 pro 2008, 20:47
od Mellow

Tak já nevím...

Napsal: 02 led 2009, 12:03
od kubiii
...přes 300 kiláků, z toho 240 takový ty vánoční popojížděčky do deseti kiláků a spotřeba 8,5

U naftožroutů psali (téma "Spotřeba JTD"), že letos výroby Multi končí. Se Taloši zbláznili, ne?

Napsal: 02 led 2009, 14:47
od godolphin
AlexAG píše:Ja mam 1.6 a podarilo sa mi vytlacit 12.5 l na stovku ale to som sa nahanal z audinou A6 3.0 TDI inač bezna jazda 8, 8.5 ale ked mam rodinku podarilo sa mi na rovinke pri 90 kmh na pätke 5.7l

5.7 :lol: neverim, ja s lahkou nohou, v lete, idealne podmienky som mal doteraz najmenšiu spotrebu 7.2 litra, a to som fakt jazdil čo najviac so zaradenou 5 pri cca 85 km h na plnu nadrž som urobil 900 km...

Napsal: 03 led 2009, 19:21
od AlexAG
Ahoj, je to možno v nastaveni motora, možno že sa mi to podarilo aj koli tomu že mam preprogramovanu riadiatsu jednotku a športovy filter fakt neviem. A možno že mi blbne palubak :lol:

Napsal: 03 led 2009, 21:36
od cervenydrak
Pokud se hadame o spotřebě tak ta moje žere 14L benzinu..Podělal se mi plyn a musím jezdit na benzín a strašně se u toho kroutim ale co naplat.. Dodatek.. mám zase děravou olejovou vanu!!! Je to Italskej šmejd.