Stránka 3 z 26
Napsal: 15 bře 2006, 09:02
od poitromasoni
Patrik píše:KUFI píše:
Predevcirem sem to skousel znova. Na trase dlouhy 10km (z 80% mimo mesto) sem jel takovou normalni klidnou jizdou maximalne do 100km/h a pocitac mi ukazoval 12,9km/l = 7,7l. Ja se proste na min nedostanu
Otec ma FIATa Multiplu 1,6 16V a taky mu to zere jako prokopnuty.
PS: Sem z Plzne.
Tak to asi něco musíš mít s autem ? Já když vyjedu z garáže (teplota kolem 2-5°C teď v zimě, tak mi to klesne nejníž na 12km/l, a pak už to jen pěkně stoupá. Když vyjedu s promrazeným autem parkovaným venku, tak jsem začínal v největších mrazech od 9-10km/l. Ale po takových 6-8km už palubák ukazuje 18km/l, tzn. že v ten okamžik už musím jet s aktuální spotřebou kolem 5 (když se průměrná spotřeba tak srazila dolů). Denní trasu 18km pak zakončím teď v zimě kolem 20-21km/l když vyjíždím z garáže, nebo 19-20km/l když vyjedu z mrazu.
Spolupracují: Shell okt.č. 95 ("obyčejný"), Mogul Racing 5W-40,pravidelně měněný vzduchový filtr, pneu 185/60 R14 na 230kPa
kdyz mu komp vykazuje odchylku tak tak na 10km to udela dost
Napsal: 15 bře 2006, 12:37
od pxcz
KUFI píše:
Jinak mám 1.2 16V ELX 5dv (Mk2). RV 2000 a 70.000km.
Predevcirem sem to skousel znova. Na trase dlouhy 10km (z 80% mimo mesto) sem jel takovou normalni klidnou jizdou maximalne do 100km/h a pocitac mi ukazoval 12,9km/l = 7,7l. Ja se proste na min nedostanu
Otec ma FIATa Multiplu 1,6 16V a taky mu to zere jako prokopnuty.
PS: Sem z Plzne.[/quote]
mozna hloupa poznamka, ale resetujes si pred merenim pocitadlo, ze?
ja jen, ze to neukazuje prumer za x minut jako u jinych aut, ale prumer za celou dobu "denniho pocitadla"
do 100km/h by ses opravdu mel dostat i v zime na 16km/l (na zimnich gumach) .. na letnich bezne 18km/l .. pohodova jizda
jinak ted sem jel do rakouska 600km v kuse 120-150km/h, tzn. 4000 otacek hadr :] (samo na zimnich gumach) a prumerka byla 16.6km/l
Napsal: 15 bře 2006, 12:40
od pxcz
jo jeste jinak je zajimavy, ze po praze mi spotreba vyrazne klesa
po dalnici pri tech 130km/h to slitne na 15km/l a pak prijedu do prahy, kde se jezdi kolem tech 50 .. z kopecka samozrejme zarazenou rychlost (tzn. spotreba = 0.0) a najednou to vyroste na 18km/l
Napsal: 15 bře 2006, 19:02
od KUFI
pxcz píše:mozna hloupa poznamka, ale resetujes si pred merenim pocitadlo, ze?
ja jen, ze to neukazuje prumer za x minut jako u jinych aut, ale prumer za celou dobu "denniho pocitadla"
do 100km/h by ses opravdu mel dostat i v zime na 16km/l (na zimnich gumach) .. na letnich bezne 18km/l .. pohodova jizda
jinak ted sem jel do rakouska 600km v kuse 120-150km/h, tzn. 4000 otacek hadr :] (samo na zimnich gumach) a prumerka byla 16.6km/l
Neresetoval. Ale vyskousel sem to zresetovat pred jizdou dneska a...je to stejny
4 dni auto stalo(venku), jel sem s tim 12km dlouhou trasu po meste a spotreba se drzela okolo 12km/l pri trosku sviznejsi jizde. Kdyz sem vyrazil, tak sem mel 8km/l (tj. 12,5l
). Asi mam diru v nadrzi
A jeste sem prisel na jednu vec. Kdyz sem stal na miste (asi 10minut) a motor bezel na volnobeh, tak spotreba misto aby klesala, tak stoupala. Jakmile sem se rozjel na cca 40km/h, tak spotreba klesla. Zajimavy...
Napsal: 15 bře 2006, 19:49
od poitromasoni
KUFI píše:pxcz píše:mozna hloupa poznamka, ale resetujes si pred merenim pocitadlo, ze?
ja jen, ze to neukazuje prumer za x minut jako u jinych aut, ale prumer za celou dobu "denniho pocitadla"
do 100km/h by ses opravdu mel dostat i v zime na 16km/l (na zimnich gumach) .. na letnich bezne 18km/l .. pohodova jizda
jinak ted sem jel do rakouska 600km v kuse 120-150km/h, tzn. 4000 otacek hadr :] (samo na zimnich gumach) a prumerka byla 16.6km/l
Neresetoval. Ale vyskousel sem to zresetovat pred jizdou dneska a...je to stejny
4 dni auto stalo(venku), jel sem s tim 12km dlouhou trasu po meste a spotreba se drzela okolo 12km/l pri trosku sviznejsi jizde. Kdyz sem vyrazil, tak sem mel 8km/l (tj. 12,5l
). Asi mam diru v nadrzi
A jeste sem prisel na jednu vec. Kdyz sem stal na miste (asi 10minut) a motor bezel na volnobeh, tak spotreba misto aby klesala, tak stoupala. Jakmile sem se rozjel na cca 40km/h, tak spotreba klesla. Zajimavy...
a sedi ti comp s mnozstvim paliva v nadrzi?
Napsal: 15 bře 2006, 20:05
od Peto Fiat
Kód: Vybrat vše
jinak ted sem jel do rakouska 600km v kuse 120-150km/h, tzn. 4000 otacek hadr :] (samo na zimnich gumach) a prumerka byla 16.6km/l
tak tolko nezere ani tank.Je to dost.
Napsal: 15 bře 2006, 20:08
od KUFI
poitromasoni píše:a sedi ti comp s mnozstvim paliva v nadrzi?
Comp ukazuje akorat kolik ujedes na to co mas v nadrzi. A to zrovna moc presne neukazuje. Holt jak se auto naklani, tak to chvily ukazuje tak a chvily onak.
Napsal: 15 bře 2006, 20:28
od poitromasoni
KUFI píše:poitromasoni píše:a sedi ti comp s mnozstvim paliva v nadrzi?
Comp ukazuje akorat kolik ujedes na to co mas v nadrzi. A to zrovna moc presne neukazuje. Holt jak se auto naklani, tak to chvily ukazuje tak a chvily onak.
natankuj plnou a jezdi ....podivej se do technicaku kolik je spotreba ve meste....resis voloviny ja pocitam spotrebu na dve tri plne nadrze na pocitac se vykasli.tady ti nekdo napise za ma spotrebu tolik a tolik jenze kdyz zrovna jel tak bylo +5st. a ty jsi jel v -5.... mu to auto stalo 12hod. a tobe 4dny....to nemuzes srovnavat a pocitac ukazuje nepresne i u novych aut...
Napsal: 15 bře 2006, 22:37
od KUFI
natankuj plnou a jezdi ....podivej se do technicaku kolik je spotreba ve meste....resis voloviny ja pocitam spotrebu na dve tri plne nadrze na pocitac se vykasli.tady ti nekdo napise za ma spotrebu tolik a tolik jenze kdyz zrovna jel tak bylo +5st. a ty jsi jel v -5.... mu to auto stalo 12hod. a tobe 4dny....to nemuzes srovnavat a pocitac ukazuje nepresne i u novych aut...
Ja vim, ze podle plny je to nejpresnejsi mereni. Ale jak uz sem psal vejs, na to ted nemam dukáty
PS: podle technicaku mam mit spotrebu 8,1 mesto, 5,3 mimo mesto a 6,3 kombinovanou.
Napsal: 16 bře 2006, 07:06
od Patrik
Peto Fiat píše:Kód: Vybrat vše
jinak ted sem jel do rakouska 600km v kuse 120-150km/h, tzn. 4000 otacek hadr :] (samo na zimnich gumach) a prumerka byla 16.6km/l
tak tolko nezere ani tank.Je to dost.
Peťo, to je právě nádherná spotřeba. Mrkni na jednotku ! Není to l/100km ale km/l. Takto ukazuje spotřebu Punto Mk2a, narozdíl od tvého Mk2b. 16.6km/l odpovídá 6.0 l/100km a to je moc krásné na rychlost 120-150km/h.
Na první pohled jednotka km/l je chaotická (jsme přece všichni navyklí na l/100km, ale díky tomu je rozlišení jemnější - 5.0-5.1 ..... 5.5 l/100km odpovídá 20.0 -19.9 - .... 18.0 l/100km. Takže zatímco v prvém případě je 5 dílků, v druhém případě 20. Sice jsem si na km/l úplně zvyknul ale přece jen l/100km je obvyklejší a furt to na něj v hlavě přepočítávám.
Napsal: 16 bře 2006, 07:24
od Patrik
To pxcz a KUFI:
Mě ta spotřeba úplně odpovídá pxcz. I on by se dostal ještě niž, kdyby chtěl. Ale jinak se s ním plně ztotožňuji.
Komentáře:
To že ti spotřeba v Praze oproti dálnici výrazně klesá je OK. Odpor vzduchu vozidla roste pro laminární prodění (velmi malá rychlost vozidla - převažuje, střelím - do 40km/h) přímo úměrně s rychlostí, turbulentní proudění pak s kvadrátem rychlosti (u rychlosti 100km/h jednoznačně dominantní). Proto ani Ferrari s 600k nedosáhne ani na 400km/h, přestože koní má víc než náčelník Apačů.
Okamžitá spotřeba paliva je samozřejmě odpovídající odporu vzduchu - tedy kvadraticky závislá na rychlosti auta. (takže když pojedeš rychlostí 100km/h budeš mít okamžitou spotřebu 5l/hodinu, tak při rychlosti 140km/h bude spotřeba 10l/hodinu). Samozřejmě zjednodušeně, účinnost motoru se taky s otáčkami mění atd. Cestovní spotřeba pak ale neroste s kvadrátem, protože sice máš vír v nádrží, ale zase za stejnou dobu ujedeš větší vzdálenost. Průměrná spotřeba je proto zhruba přímo úměrná rychlosti vozidla. (takže když pojedeš 100km/h s 5l/100km, tak když zrychlíš na 140km/h průměrná cestovní spotřeba bude 7l/100km.
A když budeš stát na křižovatce na volnoběhu, tak ti spotřeba poroste nahoru - to je normální. Přece spotřebováváš palivo, ale neujel jsi ani metr.
Doufám, že nevadí, že jsem se tak rozepsal.
Napsal: 16 bře 2006, 10:48
od KUFI
Patrik píše:A když budeš stát na křižovatce na volnoběhu, tak ti spotřeba poroste nahoru - to je normální. Přece spotřebováváš palivo, ale neujel jsi ani metr.
Ja myslim ze prave naopak, mela by bejt mensi. Motor bezi na nizky otacky=vstrikovani malyho mnozstvi paliva. Rozjedu se, motoru se zvysi otacky=vstrikovani vetsiho mnozstvi paliva. Alespon tak mi to prijde prirozeny a logicky.
Napsal: 16 bře 2006, 11:29
od poitromasoni
KUFI píše:Patrik píše:A když budeš stát na křižovatce na volnoběhu, tak ti spotřeba poroste nahoru - to je normální. Přece spotřebováváš palivo, ale neujel jsi ani metr.
Ja myslim ze prave naopak, mela by bejt mensi. Motor bezi na nizky otacky=vstrikovani malyho mnozstvi paliva. Rozjedu se, motoru se zvysi otacky=vstrikovani vetsiho mnozstvi paliva. Alespon tak mi to prijde prirozeny a logicky.
pokud mas spotrebu na km tak logicky kdyz stojis spotreba stoupa pri spotrebe za hodinu spotreba klesa protoze neni zavisla na poctu km
Napsal: 16 bře 2006, 11:33
od KUFI
poitromasoni píše:pokud mas spotrebu na km tak logicky kdyz stojis spotreba stoupa pri spotrebe za hodinu spotreba klesa protoze neni zavisla na poctu km
OK. Tak ale po tom logicky cim rychlejs jedu, tak by mela bejt spotreba nizsi (za kratsi casovej usek ujedu vic km). Takze pri 200km/h by to meli bejt takovy 3 litry...
Napsal: 16 bře 2006, 12:06
od poitromasoni
KUFI píše:poitromasoni píše:pokud mas spotrebu na km tak logicky kdyz stojis spotreba stoupa pri spotrebe za hodinu spotreba klesa protoze neni zavisla na poctu km
OK. Tak ale po tom logicky cim rychlejs jedu, tak by mela bejt spotreba nizsi (za kratsi casovej usek ujedu vic km). Takze pri 200km/h by to meli bejt takovy 3 litry...
kdyby jsi jel v haku za kamionem jedouci 200km/h tak to by slo