mam 130 000km...a casto jezdim CZ-DK(cca.850km), takze pres nemecko plnej kotel furt...punto docela dostavalo:)Graun píše:A jeste jedna vec. Podivej se na olejove vicko, zda tam nemas takovy bily povlak. To by nasvedcovalo tomu, ze se tlaci voda do oleje...takze tesneni pod hlavou. Pokud se ztraci i olej, tak je mozne, ze voda zas bude kontaminovana olejem.
Btw servisak se mi onehda zminoval, ze uz delal hodne puntaku - renovace hlavy (foukle tesneni) okolo 80tis km. Kolik tam mas Ty nalitane?
Prover si to a uvidis sam.
P.S. zenin puntak uz touto kurou prosel, byvaly majitel uz to vsak poresil
ztrata akcelerace po cca 30km jizdy/punto 75
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
V tvém případě se trošku špatně odpovídá.Jelikož nechceš nic měřit tak alespoň v servisu řekni ať ti proměří vstřikovací ventily.Dále by měli proměřit indučky ty by se taky mohly projevovat až po delší době jak už tu někdo psal.To samé i stará slabost Fiatů-snímač otáček na klice.Ve všech těchto případech mne ale zaráží fakt,že stačí jak píšeš 5 min a můžeš zase jet 20km.Todle všechno by se pak už projevilo dříve,hned po překročení kritické teploty,kterou by to muselo zákonitě dosáhnout dříve než při studeném motoru.
Výměna čerpadla je také velice zajímavá.Proměřili alespoň tlak v systému než ho začli měnit?
Jinak jedna osobní.Kolik toho oleje ti to sežere na 1000km?
Stane se to i za jízdy nebo jen v případě zastavení a pokusu znovu rozjetí.
Výměna čerpadla je také velice zajímavá.Proměřili alespoň tlak v systému než ho začli měnit?
Jinak jedna osobní.Kolik toho oleje ti to sežere na 1000km?
Stane se to i za jízdy nebo jen v případě zastavení a pokusu znovu rozjetí.
Radek
ohledne toho voleje, treba na 2500-3000km davam tak 1l az 1,5l voleje, nevim presne...to jak se to stava je hodne divny. musim jet bez zastavky tak 10km a potom to zacne delat, zastavim,vypnu motor na i treba jen 2min,nastartuju a jedu, ale uz ne 10km ale treba jen 5...SZTRAD píše:V tvém případě se trošku špatně odpovídá.Jelikož nechceš nic měřit tak alespoň v servisu řekni ať ti proměří vstřikovací ventily.Dále by měli proměřit indučky ty by se taky mohly projevovat až po delší době jak už tu někdo psal.To samé i stará slabost Fiatů-snímač otáček na klice.Ve všech těchto případech mne ale zaráží fakt,že stačí jak píšeš 5 min a můžeš zase jet 20km.Todle všechno by se pak už projevilo dříve,hned po překročení kritické teploty,kterou by to muselo zákonitě dosáhnout dříve než při studeném motoru.
Výměna čerpadla je také velice zajímavá.Proměřili alespoň tlak v systému než ho začli měnit?
Jinak jedna osobní.Kolik toho oleje ti to sežere na 1000km?
Stane se to i za jízdy nebo jen v případě zastavení a pokusu znovu rozjetí.
btw, technik rikal ze cerpadla u punt se docela serou...to jen tak na okraj
možná to nrmá spojitost, ale podobnou věc jsem zažíval s ladou 2105 -dělala to cívka - ve finále jsem mel v motoru přidělané 2 talkhle blbnoucí cívky a jen přehazoval kabel do té doby než se mi podařilo koupit nesovětský výrobek a bylo po problému. (P.S. Lada vlasně byla taky fiat né ? )
Fiat Punto 5d 02, 1.2 8v, AC,ABS, 6airbag,
jj civky blbnou dost často a jak už tady bylo psano tak i čidlo otáček na klice,jako chce to nejdriv proměřit všechny čidla a el.věci a ne je hned měnit to bys taky mohl vyměnit pul auta a delalo by to furt stejny problem,no a nakonec ty tlaky bych udělal,a v servisu tě odrbou jak nejvic pujde,nechapu jak si muže byt tak jistej,nezměří jestli čerpadlo tlakuje jak má a hned je potřeba ho měnit pač je to určitě todle....J.kiwi píše:možná to nrmá spojitost, ale podobnou věc jsem zažíval s ladou 2105 -dělala to cívka - ve finále jsem mel v motoru přidělané 2 talkhle blbnoucí cívky a jen přehazoval kabel do té doby než se mi podařilo koupit nesovětský výrobek a bylo po problému. (P.S. Lada vlasně byla taky fiat né ? )
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Takže ten čas nebo vzdálenost se mění.Ale zase za 2 min u motoru nic moc neschladne.Todle bychom asi bez měření nerozstřihli.A to ty nechceš.
Napadá mne ještě jedna hříšná myšlenka.Jelikož jako každé novější auto máš cat a ten se skládá z pórezního materiálu,který jako vše trpí tepelnou roztažností a žere ti to olej může se stát že není tak průchozí jak by měl být.Při přicpání výfuku by se to chovalo tak jak popisuješ-lenivé a bez výkonu.Ale todle mi přijde jako hodně málo pravděpodobné,ale vyzkoušet to můžež.
Co se týká čerpadel u punta.Nezdá se mi že by byly nějak enormně moc poruchové proti ostatním autům.Jelikož je to čerpadlo schopno tlačit až 7baru a systémový tlak při funkčním regulátoru je 1.8-2.2barů tak má dost přebytek výkonu.Ale samozřejmě todle by měli vyzkoušet v servisu.Normální je tlaková zkouška do uzavřeného výstupu,průtoková zkouška na vratce a zkouška při odpojeném a připojeném regulátoru tlaku(stojící a běžící motor).
Napadá mne ještě jedna hříšná myšlenka.Jelikož jako každé novější auto máš cat a ten se skládá z pórezního materiálu,který jako vše trpí tepelnou roztažností a žere ti to olej může se stát že není tak průchozí jak by měl být.Při přicpání výfuku by se to chovalo tak jak popisuješ-lenivé a bez výkonu.Ale todle mi přijde jako hodně málo pravděpodobné,ale vyzkoušet to můžež.
Co se týká čerpadel u punta.Nezdá se mi že by byly nějak enormně moc poruchové proti ostatním autům.Jelikož je to čerpadlo schopno tlačit až 7baru a systémový tlak při funkčním regulátoru je 1.8-2.2barů tak má dost přebytek výkonu.Ale samozřejmě todle by měli vyzkoušet v servisu.Normální je tlaková zkouška do uzavřeného výstupu,průtoková zkouška na vratce a zkouška při odpojeném a připojeném regulátoru tlaku(stojící a běžící motor).
Radek
A to chces jako rici, ze ten olej se uz nebude ztracet? Nezlob se na mne, ale chce se min8w píše:) no byla poslana pumpa na jinou verzi, takze se muselo den cekat...proto sem nic nepsal:)Graun píše:Btw co Ti teda Ti fachmani v servise rekli? Melo to byt vcera, tak jsem byl v ocekavani a vono nic
Podle mne tam je vice zavad, ktere se Ti stejne po urcitych km projevi, tak jako tak. Co tu kompresi, nechal sis to merit?
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
starou maj oni...sem se ptal jestli delali jeste neco, prej ne.Vim kam miris...hele sem rad, ze to je...neminim se s tim srat dal, myslim to v dobrym...pro me je nejdulezitejsi ze to je ok,tot vse.Vasek176 píše:jako aby tohle dělala pumpa to se mi nezdá....tam museli ještě neco opravit aniž by něco řekli..dali ti starou??
btw: dost sem googlil:) a nasel sem nejaky forum kde typ popisoval stejny veci a pak se to vyresilo pumpou...
omg jakej olej???nerozumim...Graun píše:A to chces jako rici, ze ten olej se uz nebude ztracet? Nezlob se na mne, ale chce se min8w píše:) no byla poslana pumpa na jinou verzi, takze se muselo den cekat...proto sem nic nepsal:)Graun píše:Btw co Ti teda Ti fachmani v servise rekli? Melo to byt vcera, tak jsem byl v ocekavani a vono nic
Podle mne tam je vice zavad, ktere se Ti stejne po urcitych km projevi, tak jako tak. Co tu kompresi, nechal sis to merit?