Stránka 3 z 8

Napsal: 18 srp 2007, 16:28
od b@fi
Ak si menil prevodovy olej a dal si tam nieco "redsie" tak to moze by ono,ale mozu to byt aj loziska hriadelov prevodovky....mam podobny problem ale zatial som to neriesil....ked som menil olej tiez sa mi zvysil "hluk" z prevodovky. :(

Napsal: 24 srp 2007, 15:49
od majco
b@fi píše:Ak si menil prevodovy olej a dal si tam nieco "redsie" tak to moze by ono,ale mozu to byt aj loziska hriadelov prevodovky....mam podobny problem ale zatial som to neriesil....ked som menil olej tiez sa mi zvysil "hluk" z prevodovky. :(
Mal som tento problém to "chroustání" ide z ložiska na vstupnej hriadeli . prestane to rachotiť keď stlačíš spojkový pedál a začne ked ho pustíš . A poriadne to začne ked je zima auto naštartuješ a necháš stáť na mieste . Ja som to vyriešil že som tam dolial asi 0,6l oleja nad risu a je to v pohode ale zatial neodporúčam je to štádiu testovania !!! :lol: :lol: :lol: možná porucha gufier nadmerným množstvom oleja ale už mám na tom prvých 18000 km a je to ok tak uvidím !!

Napsal: 24 srp 2007, 18:50
od b@fi
To chces vazne povedat, ked si dolial 0.6l prevodoveho oleja navyse,ze ti to prestalo???, To mu sa mi nechce verit!!!

Napsal: 26 srp 2007, 11:45
od Intercooler
Joj :shock: Tak to pak dej vedet jak dopadnul pokus a hlavne ta prevodovka, kdyz se chuderka koupe v 0,6L oleje navrch :) No a nevite nekdo kolik by stalo to lozisko hridele?

Napsal: 15 led 2008, 15:02
od X-Slim
Nazdar Punťáci, to řazení mi už taky jde dost špatně :evil: . Tak jsem se rozhodl že vyměním olej v převodovce. A chtěl bych ze zeptat a co všechno je k tomu potřeba jak je to náročné.

Napsal: 15 led 2008, 15:45
od Mario
X-Slim píše:Nazdar Punťáci, to řazení mi už taky jde dost špatně :evil: . Tak jsem se rozhodl že vyměním olej v převodovce. A chtěl bych ze zeptat a co všechno je k tomu potřeba jak je to náročné.
také se připojuji motor 1,2 16v , převodovka 6 speed manual . díky

kolik , jaké označení atd .

Napsal: 15 led 2008, 21:09
od Arrow79
Ja sa tiez pripajam :)

1.2 8V, MK2. V navode je nejaka Tutela sa mi zda, je nieco lepsie, samozrejme odskusane, alebo proste dat to co vyrobca odporuca (som za toto riesenie). Dik.

Vymena je jasne, postup najdem na CD napr., ide mi len o olej :)

Napsal: 17 led 2008, 08:45
od corleone
V dokumentaci jsem našel olej Tutela ZC 80S (syntetický, viskozita 80W, API GL 4).
Prodejce Fiat tvrdí, že se tento olej už nedělá a nahrazuje se olejem Tutela Epyx (viskozita 80W90, API GL 4).
Pokud tedy musím rezignovat na výslovně doporučený olej, nabízí se mi těch olejů celá řada i s vyšší třídou GL, např. Hekra 75W90 Synth (syntetický olej, API GL 4/5).
Ještě jsem se nerozhodl, co tam naliju.

Napsal: 20 led 2008, 13:23
od Marčelino
To ložisko mi to dělalo taky a teď v zimě to bylo horší a horší tak jsem ho nechal vyměnit stálo mě to 4 000kč a jsem spokojen auto je teď tichounké :wink:

Napsal: 21 led 2008, 22:26
od Carlos
Lidi jak je to s těma olejema? Píšete tu, že do převodovky Punta I patří nějakej ten Tutela 80W90 API GL-4. Ale ten že už se nevyrábí a že tam Fiat radí lejt 75W90 nebo co nějakou novou verzi. Co jsem koukal tak na netu za ten olej chtěj 270kč za litr, což mi přijde docela pálka, když vidim Paramo, který mam tady hned vedle baráku prodejnu, v tý správný specifikaci- 80W90 API-GL4 za 80Kč litr.
Mam sto chutí tam nalejt ten obyč Paramo-parametry stejný, akorát to neni přímo od Fiatu...

Napsal: 21 led 2008, 23:30
od corleone
Já nad těmi oleji taky dumám a taky se nemůžu rozhodnout.
Tutela ZC 80S, 80W, EP, se dnes nevyrábí - tečka.
Zbývají tedy dva oleje Tutela, ZC 75 Synth 75W80 API GL 5 nebo Tutela EPYX 80W90 API GL 4+. Důležité asi je, že se jedná o oleje třídy EP (pro nejvyšší zatížení), oba jsou polosyntetické.
Co jsem zatím vysledoval, doporučuje se spíš ten 75W80, údajně se s ním snáz řadí.
Jak se liší vlastnosti minerálního a polosyntetického oleje, když mají stejnou třídu, to jsem zatím nikde nevyčetl. Jestli tam naliješ ten minerální od Parama, dej každopádně vědět, co to udělalo.
Díky.

Napsal: 22 led 2008, 14:10
od Pun-to
Nic to neudělá.
Tady mezi těma olejema není takovej rozdíl jak mezi motorovejma.
Furt je lepší čerstvej minerální ně deset let stará syntetika!

Já tam mám to Paramo a všechno je bez problémů.

Napsal: 02 úno 2008, 17:56
od Carlos
Tak jsem právě vyměnil za Paramo, vešlo se mi ho do Punta 75 1.6litru, zatim se mi zdá akorát,že je převodovka tišší, najel jsem zatim sotva dva kilometry,takže řazení ještě nemam pořádně vyzkoušený...

Napsal: 02 úno 2008, 21:11
od kenedzak
kde přesně najdu nalejvací šroub u převodovky s manualním řazenim u punta1.je asi zezadu když stojim před autem?? zepředu se mi zda že je jen vypouštak

Napsal: 02 úno 2008, 21:57
od Vasek176
nahoře převodovky,ale musíš mít trychtýř s hadicí aby jsi ho tam nalil